Мета: підвищити рівень знань учнів та учасників з інформатики; розвивати їх творчі й інтелектуальні здібності дітей, інтерес до вивчення інформатики, самостійність та наполегливість, виховувати вміння працювати у команді, почуття відповідальності.
Обладнання та реквізити:
комп’ютери, таблички «Відповідь готова», «Так», «Ні», презентація гри (77 слайдів), протокол гри, файл «Теоретичне завдання», «Практичне завдання», «Комп’ютерні сленги», картки із зображеннями комп’ютерної техніки, 2 презентації з картинками для конкурсів.
Час: 2 год 30 хв.
Хід заходу:
I команда(10учнів)
II команда (10 вчителів)
Учень 1. Доброго дня всім! Раді вітати Вас на «Битві покоління «Millennials». (На слайді назва і звучить музика «Початок»).
Учень 2. Сьогодні Ви здійсните гімнастику розуму, кмітливості, сучасності, вміння, винахідливості. Всі ми знаємо, що і вчителі, і учні нашої школи найсильніші, найрозумніші, найсміливіші, найтехнічніші, найгалантніші. І я думаю, що епітетів зі словом най... про них можна сказати ще більше.
Виступ учнів 6-х класів(звучить тиха мелодія)
Учень1 Інформатика — наука, Про яку скажу вам так, Що без неї не запустиш Ні ракету, ні літак. |
Учень 3 Інтернету шир безмежна У комп'ютері сидить. Треба швидкість тут шалену, щоб цей космос облетіть. |
Учень2 Ось включаю я комп'ютер, Загорається екран, Натискаю кнопку Enter І пірнаю в океан. |
Учень 4. Поринаю з головою Я в програми Word, Excel, Ще й дзвіночка попрохаю Не дзвонити цілий день. |
Учень 5 Друзям всім своїм бажаю Із комп'ютером дружить. За плечима, я вважаю, ці знання нам не носить. |
|
(звучить музика Початок)
Учень 2. І ось сьогодні у нас свято – інтелектуальна гра з інформатики - Битва покоління «Millennials» за участю здобувачів освіти та вчителів Рожнівського ліцею «Гуцульщина»!
Учень 1 . Сьогодні на нашу інтелектуальну гру завітала ще одна команда – це компетентне журі. Хочу вам їх представити:
1. – вчитель математики.
2. – вчитель інформатики
3. учениця 11 – А класу –___________________________________________
Привітаймо наше журі оплесками!(звук, мелодія)
Учень 2. Журі представлене, учасники готові? Ми з повним правом можемо розпочати перший конкурс.(мелодія Битва)
Учень 1. А почнемо ми звісно зі знайомства. Умови конкурсу прості.
Кожна команда повинна представити себе. За тиждень до турніру організатори роздали нашим командам домашнє завдання. Розпочинаємо перший конкурс «Представлення команд»
Учень 2. Саме час нагадати журі і глядачам, що максимальна кількість балів за цей конкурс – 4 бали. Отже, розпочинає команда учнів! Команда повинна зараз нам представити:
(кожна команда виконує завдання)
Учень 2. Надаємо слово журі (на екрані з’являється електрона таблиця з балами команд).
Учень 1. Яскравим і веселим є початок нашого конкурсу, отже не залишаючи гарного настрою крокуємо до наступного конкурсу «Розминка». (на слайді питання для учасників). Максимальна кількість балів за цей конкурс 2 бали. Хто першим готовий відповідати підіймає таблицю «Відповідь готова». Дайте правильну відповідь на питання: «Хто такі покоління Millennials?»
(звучить мелодія Час)
Учень 1. (зачитуємо правильну відповідь)
Покоління Y або поколінням Мілленіалів, його названо ще поколінням Мережі. Роки народження 1983-2003 рр., тобто сьогодні це, в основному, підлітки і ті, кому 20+.«Міленіум» - покоління перемін. Оскільки вони народилися в епоху глобалізації і доступності цифрових технологій, то звичайно ж вони мають більші можливості та амбіції за попередні покоління.
Учень 2. І ось сьогодні у нас свято – інтелектуальна гра з інформатики - Битва покоління «Millennials» за участю здобувачів освіти та вчителів Рожнівського ліцею!
Представники цього покоління закінчили школу в новому тисячолітті. А також поколінням Мілленіалів є і наші учні - старшокласники! Адже найперша риса нашого покоління - глибока зануреність у цифрові технології.
Учень 2. Для рішучого слова запрошується журі.
На екрані з’являється електрона таблиця з балами команд
Учень 2. А зараз для інформаційна хвилинка! До якого покоління належиш ти????
В інтернеті широко рекламується сучасна теорія поколінь X і Y. Психологи визначили декілька різних поколінь, які сьогодні живуть в Україні. І всі вони по-різному бачать світ та мають різні життєві цінності.
Учень 1. Отже, про все по-порядку:
Учень 2
2. БЕБІ – або БУМЕРИ (роки народження 1943-1963)
"Бумерів" назвали в честь бума народжуваності, який спостерігався в післявоєнні часи. "Бумери" - оптимісти. Ці люди формувалися в обстановці, де вважалося, що здорова дитина - це активна і допитлива В дитинстві мріяли стати космонавтами. Читали багато книжок, віршів та наукової літератури. В їх час фото з НЛО можна було побачити лише в газетах, а найпоширенішою інформаційною технологією було радіо та телефонний кабельний зв'язок. Тоді появилися телевізори, а дивитися фільми збиралися цілою вулицею у першого щасливчика – володаря телевізора. Цифрові технології в їх час тільки народжувалися, тому не були ще популярними, та про них навіть не з охотою писали в газетах і говорили по радіо.
Учень 1
3. Покоління X (роки народження 1963-1983)
Покоління Х – це "діти з ключем на шиї".
Їхні батьки вкалували на виробництві позмінно, від дзвінка до дзвінка, тому вони рано привчалися до самостійності: самі робили уроки, самі розігрівали собі обід. Звідси й особливості їхнього менталітету. Вони пробують все і намагаються робити висновки з власного досвіду (але при цьому сильно орієнтовані на думку друзів та ЗМІ).
Покоління Х - споживачі ліків, які швидко знімають симптоми Їм важливо постійно бути працездатними. Їх девіз "головне - зняти симптоми, а далі буде видно".
Користуватися Інтернетом в дитинстві вони не мали можливості, бо не було в них комп’ютерів!, а смс-ки посилати традиційним і привичним для минулих поколінь способом – поштою, ні не електронною, а звичайною. Проте покоління Х добре знає, що таке стільниковий телефон, бо вони тримати в руках його перші моделі з антенкою, і памятають 1993 рік – коли Л.Кравчук здійснив перший мобільний дзвінок в Україні, а плата за хв. розмови по Україні становила тоді 1,5$. А користуватися комп’ютером та мережею Інтернет їх вчать переважно їхні діти та онуки.
Учень 2. На зміну поколінню «ікс» прийшло покоління «ігрек», або, як тепер прийнято їх називати, міленіали- це щасливчики!, вони живуть для задоволення (але не забувають про довгострокові перспективи!).
Ми - Нове покоління, що не пристосовується до технологій – ми їх створюємо і більшість з нас переконані, що технології роблять життя приємнішим і простішим.
(звучить мелодія Гра)
Учень 1. А ми продовжуєм битву Молодого Веселого Покоління інформатиків! Наступний конкурс у нас – „Домашнє завдання ”.
Учень 2. Кожна команда повинна була підготувати питання своїм суперникам. Задаємо одне питання. Правильна відповідь буде коштувати вам 1 бал. Цікаве питання може додати команді, яка його придумала, - 0,5б. Отже, розпочинаєм.(звучить мелодія Битва).
Учень 1. Слово нашому журі.
На екрані з’являється електрона таблиця з балами команд
Учень 2. А зараз трішки поезії…(Виступ учнів 5-го класу)
Учень 1. Ось зайшли ми всі до класу,
Інформатика у нас.
Галасує та стрибає
Наш невихований клас.
Учень 2. П’є Антон зараз «Колу»
І на клаву щедро ллє.
А Іванко у розетці
Щось там гвоздиком довбе.
Учень 3. Не сиджу і я без діла –
Викрутку свою узяв
І системний блок швиденько
На частинки розібрав.
Учень 4. Флешку з вірусами хутко
Мій товариш підключив
І програми всі у компі
За хвилину замочив.
Учень 5 І тепер у нашім класі
Вчитель інформатики
То словами, то на пальцях
Нам будує графіки.
Учень 6. Без компів нам на уроці
Стало дуже сумно.
Виконуйте всі правила,
Поводьтеся розумно.
Мій товариш підключив
Учень 1. А ми продовжуєм…і оголошуємо початок 4 конкурсу «Школа коп’ютерної грамотності»! (звучить мелодія Гра).
(Виступ учениці 8-А класу)
Минають дні, минають роки.
Прогрес крокує повсякчас,
І вже новиночки науки
Прийшли до школи і до нас.
Просторий клас, а в нім машини,
і кожному - як би пізнать
Світ, що несе в собі тайни,
Твій розум прагне розгадать.
Тож борімося, до діла
І зараз конкурс проведем,
Та операторів умілих
Сьогодні тут ми віднайдем.
Так як мережа Інтернет є безлімітним джерелом інформації, напевно ви будете з нами згідні, що вчителям і учням дуже часто приходиться скачувати текстові документи, та часто вони мають зовсім не такий вигляд як на веб-сторінці і нам приходиться форматувати текст і виправляти помилки, так, щоб не видно було, що ми з Інтеренту його скачали. Тож сьогодні перевіримо вашу школу комп’ютерної грамотності на практичному та теоретичному завданні.
Учень 2. Отже, в кожної команди вибрати потрібно одного представника для виконання практичного завдання на комп’ютері, а решта команди будуть виконувати теоретичні завдання на листочках, де потрібно буде вказати комбінації клавіш. На виконання завдання для вас буде лише 5 хв. Саме час нагадати про бали, отже за практичне завдання 1 бал і за кожне теоретичне питання теж по одному балу (звучить мелодія поки команди вибирають учасника)
Учень 1. Ну що готові? Тоді до діла!
(на слайді йде показ часу і звучить мелодія Час)
Учень 2. Надаємо слово журі
На екрані з’являється електрона таблиця з балами команд
Учень 2. Після таких результатів дуже впевнено розпочинаємо 5-й бій - конкурс «Комп’ютерні сленги». Правильна відповідь- 1 бал (звучить мелодія Битва, командам роздаються завдання на столи).
Жаргон або сленги — мова якої-небудь об'єднаної загальними інтересами групи, що містить багато слів і виразів, відмінних від спільної мови. Для кожного з представлених комп'ютерних сленгів приведені три визначення, з яких йому відповідає лише одне. Необхідно вказати це визначення. На виконання завдання у вас 2 хв. (звучить мелодія Час).
Учень 1. Для рішучого слова запрошується журі.
На екрані з’являється електронна таблиця з балами команд
Учень 1. А ми продовжуєм…
Учень 2. Зачекай….А як же без фізкультхвилинки. Зараз трішки відпочинем, ручки й ніжки розімнем, і місця свої займем. За відмінне і синхронне виконання фізкультхвилинки за 1 хвилинку команда може отримати 3 додаткових бали.
Отже, розпочинаєм ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКУ! (на екрані відео з музикою)
Учень 2. Так як ви трішечки відпочили і розім’яли ручки й ножки тоді з радістю оголошуємо конкурс 7 «Маски-шоу».
Правила конкурсу такі: по черзі, кожен з команди виходить на середину класу і має показати за допомогою міміки й жестів один предмет, який зображений буде на екрані ноутбука, а його команда повинна якнайшвидше відгадати цей предмет, який пов'язаний з темою нашої інтелектуальної гри. І так у нас кожна команда відгадати має по 10 картинок. Виграє звичайно та команда, котра найшвидше відгадає всі 10 картинок.
Учень 1. За відгадане слово команда отримає 1 бал. За не відгадане - знімається 1бал у артистів (звучить мелодія Весела Гра)
Учень 2. А тепер рахуємо бали. До слова запрошується журі.
На екрані з’являється електрона таблиця з балами команд
Учень 2. Спасибі шановному журі, а тепер у нас–- конкурс «ІТ-експерти». Правила прості – Спочатку 10 питань для однієї команди, потім питання для іншої команди. Питання будуть показані на слайдах. Переможе та команда, яка дасть найбільшу кількість правильних питань і за найменший час. Тож все можуть вирішити долі секунди. Будьте уважні і веселі!. За викрики командам знімається 1 бал. За кожну правильну відповідь ви отримуєте по 1 балу. Почнем з команди лідерів. (звучить мелодія Битва, питання ведучі читають з слайдів).
Учень 1: Наше журі готове підвести підсумки конкурсу? Тоді слово журі. На екрані з’являється електрона таблиця з балами команд.
Учень2. Сьогодні процес інформатизації суспільства розвиваєть стрімко і непедбачено, а роль інформації у наш час є великою, адже ми привикли вірити всьому що чуємо від друзів та читаємо в Інтернеті. Тому наступним для команд буде конкурс «Інтелектуальна інтуїція». Для обох команд на слайдах будуть показані запитання, вам потрібно першими підняти табличку «Так» або «Ні». На роздуми вам відведено лише 10 сек, якщо не встигаєте відповісти, бал не зараховується. Правильна відповідь – 1 бал. Отже, дивимось на екран!
Звучить мелодія Битва. Учасники повинні відповісти, чи вірять вони або не вірять (можна також піднімати одну з табличок з написами «Так» і «Ні»).
Учень 1. Надаємо слово журі для оголошення балів.
Учень2. Сьогодні модним стали такі терміни як креатив, максимальне і критичне мислення, отож і наші учасники для наступного конкурсу, який так і називається «КРЕАТИВ», повинні будуть активувати свої творчі вміння та придумати найвлучнішу та оригінальну назву до 4 картинок за 2 хвилини. Хто перший і креативніший – той і переможе!.Отже, увага на екран!
Учень 1. Надаємо слово журі для оголошення балів.
Учень1. А ми продовжуємо, і щоб завершити нашу інтелектуальну битву на веселій ноті, ми розпочинаємо наступний конкурс!
Учень 2. Наші веселі і креативні інформатики мали творче завдання – це
підготувати анекдоти. Отже, останній конкурс нашої Битви – це конкурс «Веселі та кмітливі».
Учень 1. Жартувати вони будуть по колу. Один прохід – 1 бал найкращій команді. Хто кращий вирішує наше журі. Анекдоти не мають повторюватися.(звучить мелодія Весела Гра і Початок).
Учень 2. Надаємо слово журі
На екрані з’являється електрона таблиця з балами команд
Учень 2. Я надаю слово журі для оголошення результатів БИТВИ.
Оголошення результатів змагань Звучить мелодія «Перемога» нагородження капітана переможців – грамотою про перемогу в конкурсі, а другого капітана – за активну участь команди у конкурсі.
Учень 1. На жаль, БИТВА закінчилася. Та ми дізналися багато нового та, звичайно ж, вдосконалили свої знання.
Нагадуємо вам, що КОМП’ЮТЕРИ – чарівний інструмент для реалізації вашої мрії, але жодна машина не зможе замінити людську іскру духу, співчуття, любов і розуміння!
Учень 2. Сьогодні ми переконалися, що і серед учнів, і серед вчителів є дуже багато знавців інформатики. У майбутньому ми розвиватимемо цю науку. Отже, хочеться побажати команді-переможниці і надалі старанно вчитися, а команді, яка сьогодні трішечки відстала, радимо не перейматися невдачею, а поповнювати свої знання. ВИ МОЛОДЦІ!!!!
РАЗОМ: ДО НОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ!
№ конк. |
Назва конкурсу |
1 КОМАНДА вчителі |
2 КОМАНДА учні 10-11 кл. |
1 |
«Представлення команд» (макс. 4 бали) |
|
|
2 |
«Розминка» (2 бали) |
|
|
3 |
«Домашнє завдання» (1 бал , +0,5 за цікаве питання) |
|
|
4 |
«Школа комп’ютерної грамотності»! (вірне вик завдання – 1 бал) |
|
|
5 |
«Комп’ютерні сленги» (1 бал прав відповідь) |
|
|
6 |
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (макс 3 бали) |
|
|
7 |
«Маски-шоу» (1 карт – 1 бал, не вгадали – то - 1бал ) |
|
|
8 |
«ІТ-експерти» (макс 10 бал, 1 пит – 1 бал) |
|
|
9 |
«Інтелектуальна інтуїція» (1 бал за правильну відповідь) |
|
|
10. |
«КРЕАТИВ» (макс – 4бали) |
|
|
11. |
Веселі і кмітливі (макс - 2 бали за конкурс) |
|
|
Разом: |
|
|
1