СЦЕНАРІЙ ПОЗАКЛАСНОГО ЗАХОДУ "ПОСВЯТА У КОЗАЧАТА" УЧНІВ 1 КЛАСІВ
Тема: Посвята в козачата
Мета: Розширити й уточнити відомості дітей про період козаччини і дати уявлення про умови життя козаків, їхні риси характеру. Виховувати шанобливе ставлення до героїчного минулого наших предків, запорізьких козаків і спонукати до наслідування їх кращих рис: добродушності, безкорисливості, товариськості.
Тип заходу: святкові змагання.
Обладнання: Святково прикрашений зал, портрети гетьманів, ілюстрації до теми, обладнання для конкурсів.
СЦЕНАРІЙ ПОЗАКЛАСНОГО ЗАХОДУ "ПОСВЯТА У КОЗАЧАТА" УЧНІВ 1 КЛАСІВ
«Славна наша Україна, а ми її діти,
Поки живі на цім світі - будемо радіти»
Тема: Посвята в козачата
Мета: Розширити й уточнити відомості дітей про період козаччини і дати уявлення про умови життя козаків, їхні риси характеру. Виховувати шанобливе ставлення до героїчного минулого наших предків, запорізьких козаків і спонукати до наслідування їх кращих рис: добродушності, безкорисливості, товариськості.
Тип заходу: святкові змагання.
Обладнання: Святково прикрашений зал, портрети гетьманів, ілюстрації до теми, обладнання для конкурсів.
Хід заходу
Отаман: Добрий день вам, друзі щирі!
Хай живеться вам у мирі.
Не минайте нашу хату,
Бо у нас сьогодні свято.
Є святкових днів багато,
На листках календаря.
А між ними й наше свято –
Віншування козачат.
Ведуча: Дорогі діти, шановні дорослі! Сьогодні ми проведемо змагання для учнів, у якому учасникам потрібно буде продемонструвати сильний характер і найкращі фізичні якості. Ми зібралися, щоб переконатися, що ми є нащадками славного козацького роду, що в наших жилах тече кров сміливих, відважних, розумних людей – вільних козаків.
(Виступ учнів 1 класу)
Хлопці і дівчата –
Рідний край наш – Україна, -
Щедра і багата.
Місяць, зорі срібні,
Рідний народ – українці,
Всі до нас подібні.
Найдорожче і святе!
Рідна віра, рідна мова,
Рідний край наш над усе.
Український славний рід.
Дбаймо, щоб про нас маленьких
Добра слава йшла у світ.
Славних предків діти,
І у школі всі вчимося
Рідний край любити.
Козаки — безстрашні люди!
Козаки — борці за волю,
За народу кращу долю!
Найдорожча йому — Батьківщина!
Козак — слабого захисник,
Цінити побратимство звик!
Чесно і без зайвих слів:
Хочу бути отаманом
Запорозьких козаків!
Україна – моя ненька
В неї щира я дитина,
Добра , люба та єдина.
Є і буде у кожну хвилину,
Серед інших країн, лиш одна, -
Дорога нам усім Україна.
І всі члени роду –
Всі належать до одного
Українського народу.
Всі навколо допомагаю,
Старанно всього вчуся
І до рідного горнуся.
Маєм шаблю і бунчук,
Хоч ще кажуть, що маленькі,
Та козацький маєм дух.
Сьогодні все козацтво тут
І майдані радість лине,
Козацькі ігри всіх нас ждуть.
щоби вести запеклий бій.
Тільки ні, не кулаками,
а в веселій, дружній грі.
(Курені заходять до залу)
Отаман: Нехай же буде свято в нас на славу! Рівняймось! Струнко!
Ведуча: Настав час познайомитися з нашими козачатами. Право першим представити гурту свій курінь надається козакам 2-4 класів.
(Виступ учнів 2-4 класів)
Курінь «Берегиня»! Рівняйсь, струнко!
Наш девіз:
Рідну хату зберігати,
Тата й маму шанувати,
Честю роду дорожити –
Україні служити.
(Виступ учнів 1 класу)
Курінь «Гідна зміна»! Рівняйсь, струнко!
Наш девіз:
«Нехай знає рідна мати – вільна Україна:
Козаки ми ще маленькі – зате гідна зміна».
Оцінюватиме змагання журі у складі _______________________________________________________________________________________
(Виступ учнів 1 класу продовження)
Ведуча: Перед тим як відправитися в путь пропоную вивчити козацьку кричалку:
Козачата дружно : ГЕЙ!
І ще раз всі : ГЕЙ! ГЕЙ! ГЕЙ!
Отаман: А тепер ми без вагання
Починаємо змагання.
Козаки, вам у поході
Стануть чоботи в пригоді.
Конкурс 1 «Як козаки одягались»
Є дві пара шаровар великого розміру. Учасники по черзі одягають шаровари, добігають у них до стільця, який розміщений навпроти кожного куреня, оббігають його, повертаються і передають шаровари наступному учасникові.
Конкурс 2 «Як козаки картоплю збирали»
Козаки, збираючись у бойові походи, запасалися провізією. А головна їжа в козаків яка? Так, правильно, куліш. А для смачного кулешу потрібна картопля. Отже, зараз, козаченьки, ви збиратимете врожай картоплі. У кого буде більше картоплі у відрі — той і переможець.
Конкурс 3 «Як козаки влучно стріляли»
Козаки і козачки повинні по черзі якомога більше разів попасти м’ячем в ціль (відерце).
Молодці! Провізію у дорогу зібрали. Тоді сідаймо на своїх коней та вирушаймо у похід. Коні наші дуже вередливі, тож вам потрібні неабиякі зусилля, щоб утриматись у сідлі. Наступне випробування для найспритніших козаків.
Конкурс 4 «Як козаки на конях стрибали»
Кожен казок сідлає коня (гімнастичну палицю) і скаче до стільчика, оббігає його і повертається до куреню, передаючи естафету наступному козачку.
Ведуча: Козаки відважні і хоробрі, перемагаючи ворога разом співали пісні. Зараз і наші першачки-козачки заспівають вам пісню.
(Виступ учнів 1 класу – пісня «Козачата»)
Ми - маленькі козачата,
Станем справжніми людьми.
Ми кохаєм рідну пісню,
Україну любим ми!
ПРИСПІВ:
Україна – наша мати,
І про неї вільний спів.
Ми – веселі козачата,
Ми – нащадки козаків!
Ми шануєм рідне слово,
В ньому вірність і краса.
Ми – маленькі козачата,
Наша пісня не згаса!
Отаман: Перед нами перешкода. Ми на своїх конях прискакали до широкої бурхливої річки. І нам потрібно переправитися на інший берег. Відпускаємо коней на пасовище, а самі переправляємося через річку. На протилежному березі стоять човни, за допомогою яких ми це робитимемо.
Конкурс 5 «Як козаки через річку переправлялись»
Кожна команда отримує один гімнастичний обруч. Перший учасник (курінний отаман) стоїть «на протилежному березі річки» — на відстані кількох метрів від своєї команди всередині обруча. За сигналом біжить до своєї команди, накидає обруч на наступного учасника, і вони разом «переправляються» — біжать до місця переправи, де перший учасник залишається, а другий повертається за наступним. І так далі, доки вся команда не переправиться на «протилежний берег річки».
Конкурс 6 «Як козаки стрибали»
Для кожного куреня є мішок. Кожний учасник має подолати відстань, стрибаючи у мішку. Хто швидше виконає завдання, той і переміг.
Конкурс 7 «Хто кого перетанцює»
Козацький танець був не просто танцем для душі. Це були спеціальні акробатичні вправи, які допомагали козаку навіть у бою. Козак, як вихор, міг із шаблею в руках, вистрибуючи, виконувати спеціальні елементи танцю. Отож, спробуйте і ви свої сили в танці. Умови конкурсу: за бажанням вибираються два учасники із різних команд. Хто довше танцюватиме навприсядки, той – переможець.
Ведуча: Хто сильніше? Без вагання
Показало це змагання.
Ці змагання — річ почесна,
Й рада нас оцінить чесно.
Бачать всі присутні в залі,
Хто набрав найбільше балів.
Просимо нашу раду підбити загальні підсумки змагання.
(Рада підбиває підсумки усього змагання)
Отаман: Наші славні козаки
Позмагались залюбки.
Всі здолали перешкоди,
Пройшли крізь вогонь і воду.
Молодці так молодці,
Побратаймось, козаки!
(Виступ учнів 1 класу – танок)
Ведуча: Для оголошення підсумків змагань та нагородження куреням «Стояти струнко!». Слово надається раді.
(Рада оголошує підсумки змагань, нагороджує переможців та учасників)
Привітаймо переможців,
Славних наших запорожців!
(Фанфари, нагорождення медалями)
Ведуча: Хай, добрі люди, вам щастя буде,
Хай буде воле на все роздолля,
А до того ще й літ пребагато
На добро і згоду!
Хай не буде переводу козацькому роду!!