Сценарій позаурочного заходу з учнями,
що проживають в гуртожитку на тему:
«Крок у самостійне життя!»
Мета: Допомогти вихованцям у визначенні своєї мети стосовно майбутнього самостійного життя, намітити шляхи її досягнення, сприяти розвитку чітких життєвих орієнтирів, формувати потребу у самовдосконаленні.
Форма роботи: круглий стіл.
Очікуваний результат: В ході проведення заходу учні повинні усвідомити гордість від належності до держави України. Глибше вникнути в розуміння своїх конституційних прав i обов'язків. Переконатися, що злочину без покарань не буває. Прагнути вести здоровий спосіб життя. Розуміти, в чому полягає щастя людини. Усвідомити свою роль в житті, виробляти бажання творити добрі справи i лишати слід на землі.
Епіграф: «Майбутнє має закладатися вже сьогодні».
Перебіг заходу
1. Організаційна частина (привітання, представлення гостей).
2. Постановка проблеми.
3. Основна частина
4. Підведення підсумків
Обладнання: плакати з малюнками, виставка книг, аркуші паперу A4, маркери, мультимедійний проектор, відеоролики на соціальну тематику, бейджики та стікери.
Вихователь: Добрий день! Я рада бачити Вас на засіданні круглого столу учнів гуртожитку. Тема заняття: «Крок у самостійне життя». Перед тим як перейти безпосередньо до заняття, я хочу представили Вам запрошених гостей:
• головний спеціаліст ССД Любарської РДА Матійчук О. В.,
• представник громадської організації «ACET» Осіпчук Г. Ю.,
Дорогі друзі! Народна мудрість говорить: «Життя прожити — не поле перейти!». Насправді життєва дорога складається з ycпixy i невдачі, радісних
хвилин i перешкод, здійснення бажаних мрій i сліз розчарувань. Кожному з нас у своєму житті неодноразово доводилось робити певний вибір: з ким товаришувати, чим займатися у вільний час, як одягатися, як відпочивати? Саме той чи інший вибір формує наше майбутнє.
Постановка проблеми.
Мозковий штурм.
«Що Ви розумієте під поняттям самостійне життя»? (прошу подумати i висловити свої думки чітко одним a6o кількома словами).
Вихователь: 3 ваших відповідей зрозуміло, що деякими складовими самостійного життя ви володієте, але повернемося саме до теми. Чому саме крок у самостійне життя? Я хочу, щоб ви згадали все те чого ми навчали вас на протязі всіх років, проаналізували i при потребі зробили роботу над помилками .
Крок перший.
Вихователь: ”Україна – це тихі води і ясні зорі, зелені сади, білі хати, лани золотої пшениці, методові та молочнії річки… Україна – розкішний вінок із рути і барвінку, що над ним світять золоті зорі…”, – такими чудовими словами описав Степан Васильченко свій рідний край. А й справді! Хто хоча б раз у житті бачив зелені гаї, вишневі сади, чув спів дзвінкоголосих птахів, зустрічався з працьовитими українськими людьми, милувався їхньою солов’їною мовою, той може гордитися, що побував у такому чудовому краї. Як щедро обдарована наша земля! Ми повинні берегти наші багатства, нашу рідну землю, як зіницю ока, бо в цілому світі немає такої краси, як в Україні.
Інтерактивна вправа незакінчене речення
Я громадянин України, тому що ...
учні по черзі висловлюють свої думки
Крок другий.
Вихователь: Перш за все, кожен із Вас повинен пам’ятати, що Ви є особистістю єдиною i неповторною, зі своїм характером, своїми поглядами, а об’єднує нас ycix те, що ми є громадянами однієї держави — України. Громадяни будь-якої країни живуть i працюють за основним законом. У нас це - Конституція.
Інтерактивна вправа робота в парах
Вихователь: Перед вами дерево прав і обов’язків. Вашим завданням буде по черзі прикріпити окремо на відповідну частину дерева листочок на якому записано право чи обов’язок .
Крок третій.
Вихователь: Давайте сьогодні ми ще раз зупинимось на таких поняттях, як закон i злочин. Порушення закону — це вже злочин. А скоєння злочину передбачає покарання.
Перегляд відеоролика (Кримінальна відповідальність неповнолітніх)
https://www.youtube.com/watch?v=50Mjx1g0uhk
Вихователь:У своєму житті людина потрапляє у безліч ситуацій, які постійно змінюються та мотивують пошук рішень щодо виходу з них. Такі ситуації можуть складатися об’єктивно, як збіг обставин життя, а можуть створюватися за волею людей. Законослухняна частина суспільства знаходить конструктивні варіанти їх вирішення. Тоді як особи, схильні до вчинення злочину, здебільшого черпають із них мотивацію до протиправної поведінки або ж використовують як сприятливі умови для реалізації злочинного задуму. Зараз ми з вами обговоримо життєві ситуації (крадений телефон, через кепкування однолітків дівчина скоїла суїцид) і разом визначимо, яке покарання понесуть злочинці. А розібратися краще в цих питаннях допоможуть наші гості.
обговорення життєвих ситуацій
Крок четвертий.
Вихователь: Коли людина здорова, вона все може здолати, про все мріяти у своєму житті. Здоров’я — це стан повного фізичного, психологічного та соціального благополуччя, а не відсутність хвороб (за визначенням Всесвітньої організації охорони здоров’я).
Молоді роки — це саме той вік, коли потрібно потурбуватися про власне здоров’я аби в старості не жалкувати про скоєні помилки.
Інтерактивна вправа «Відкритий мікрофон»
А як ви гадаєте: які фактори, на вашу думку, впливають на здоров’я?
учні по черзі відповідають на запитання
на фоні тихої мелодії вихователь зачитує вірш
Здоров’я — розкіш для людини,
Найбільша цінність у житті.
Як є здоров’я день при днині,
Можливість є йти до мети.
Тоді є радість, щастя, диво,
Краса у крапельці роси.
Тоді людина йде щасливо
Серед безмежної краси
Й чарівність світу відчуває.
Для неї в хмурість — дні ясні.
Вона всі труднощі долає
Й співає радісні пісні.
Вона — здорова! Це чудово,
Бо їй нічого не болить.
Вона добро творить готова.
І це прекрасно! Можна жить!
Крок п'ятий.
Вихователь: Сім'я є основним фундаментом того будинку, в якому панує щастя i добро. I справді, що може бути кращим за щасливу сім'ю, щасливу родину, родину де завжди панує мир, спокій та злагода, де не плачуть, а сміються діти. Проте існує i ворог сім'ї — домашнє насильство. Про нього докладніше розповість головний спеціаліст ССД Матійчук О. В.
Виступ провідного спеціаліста служби у справах дітей
Інтерактивна вправа «Фундамент щасливої сім'ї»
Вихователь: Сьогодні ми разом з вами закладемо "Фундамент щасливої сім'ї". Ваше завдання полягає в тому, щоб записати на камені і прикріпити на дошці , що для вас є основою щастя у родині? Це може бути маленький малюнок, написане слово або символічний предмет.
учні по черзі кріплять камені на фундамент
Крок шостий
Вихователь: Людська доброта - це великий подарунок, який ми можемо подарувати один одному. Кожен акт милосердя, кожне слово підтримки роблять наше життя більш барвистим і значущим. І хоча часом темні тіні можуть закрапати небо, наша здатність приносити світло завжди буде нашим головним напрямком.
Лише залишаючи добрі сліди у своєму житті, ми сприяємо створенню кращого світу для нащадків. Ми - керівники майбутнього і відповідальні за кожен відбиток на землі. Нехай наші поступки будуть покликані пробуджувати добро в інших і вирощувати сад позитивних змін. А на завершення, скажіть будь - ласка, якими моральними якостями має володіти сучасна свідома людина?
учні по черзі відповідають
До слова запрошуємо представника громадської організації «ACET» Осіпчук Г.Ю.
Вихователь:
"Самостійне життя — це важливий етап в особистісному розвитку, який вимагає від нас відваги та самостійності. У власному житті кожен крок стає власною відповідальністю, відкриваючи нові можливості та виклики. Самостійність дозволяє нам розвивати навички прийняття рішень та керування власним життям, що є важливим елементом особистої незалежності.
У світі самостійного життя важливо вміти брати на себе відповідальність за свої дії та вчинки. Це також можливість розвивати власні інтереси, таланти та прагнення, необмежені чужими обмеженнями. Самостійне життя — це шанс відкривати нові горизонти та досліджувати світ з власної перспективи.
Під час самостійного життя важливо усвідомлювати власні цінності та завдання, керуючись ними при прийнятті рішень. Це також можливість розвивати навички соціальної взаємодії та будувати стійкі відносини з оточуючими. Власна незалежність управління життям стає ключем до особистого зростання та досягнення гармонії в сучасному світі."