Методична розробка позакласного заходу на тему:
«Від пірамід до хмарочосів»
Мета заходу: ознайомити учнів - з професією будівельника, показати велич та красу цієї професії, довести, що професія будівельника - це постійний пошук та нескінченна
творчість
Мета: продовжувати поглиблювати інтерес учнів до своєї професії, вдосконалювати уміння творчо працювати: спостерігати, аналізувати, порівнювати, узагальнювати різні факти; сприяти виробленню дослідницьких навичок розвитку логіки; виховувати самостійність, активність, наполегливість, відповідальність.
Методична мета: активізація розумової діяльності учнів при застосуванні інформаційних технологій на позакласних заходах.
Викладач: Доброго дня, учні центру та шановні гості! Ми раді вітати вас на черговому позакласному заході, присвяченому професії «будівельник».
Унашому навчяльному закладі серед учнів будівельних професій проводилось опитування на тему: з чим у вас асоціюється слово «будівельник»?
Ми уважно опрацювали та підрахували всі відповіді і в нас вимальовується така картина: 60% учнів відповіли, що будівельна професія - це завжди великі гроші, а 40% учнів - це нудна, важка, нецікава робота. Особисто я не згодна з тим, що це нудна, нецікава робота. Адже недарма прислів'я говорить: « Бог створив життя на Землі, , а все останнє зробили будівельники». Я вважаю, так воно і є насправді: Все життя ми щось будуємо. Будуємо стосунки, будуємо плани, будуємо своє майбутнє, будуємо власне щастя.
Здавалося б, що спільного між будівництвом та творчістю? Та будувати - це синонім дієслова творити. На відміну від людей інших професій, які будують лише своє життя, є особливі люди - будівельники, які створюють весь той світ, в якому ми живемо. Озирніться довкола: майже все, що робить наше життя легким і зручним, існує завдяки будівництву: будинки, палаци, собори, дороги, мости.
Будівельник - це архітектор, дизайнер, інженер-конструктор - фізик і лірик в одній особі. Згадаймо чудеса світу, про які ми вже говорили. Це не картини, не музика, це будівельні споруди, тобто чудеса світу - це чудеса будівництва. Говорять, краще один раз побачити, ніж декілька разів почути.
На сьогоднішньому нашому заході ми будемо займатися науковою та творчою роботою.
• Розглядати з точки зору професії таємниці пірамід, статуї Христа - Спасителя та Тадж Махалу та перлин нашої славетної України
( група науковців)
• Давати рекомендації по створенню домашнього комфорту і затишку
(творча група)
Отже починають нашу роботу науковці.
Робота пошукової групи науковців
Статуя Христа-Спасителя в Ріо-де-Жанейро (Бразилія)
( представляють учні)
Учень - науковець 1: Статуя Христа-Спасителя є символом Ріо-де-Жанейро, а його широко розкинуті руки символізують те тепло, з яким мешканці Бразилії приймають гостей... Національним здобутком, а також національною бразильською святинею визнана знаменита статуя Христа-Спасителя на горі Корковадо у Ріо-де-Жанейро. Велична статуя Христа, який руками немов обіймає усе місто, була зведена на горі Корвокадо у 1931 році. Відтоді статуя двічі піддавалась реставрації: у 1980 році незадовго перед першим візитом Папи Римського до Ріо, і в 1990 році, коли на горі була встановлена система підсвітки.
Учень - науковець 2: Христос стоїть, широко розкинувши руки, і начебто обіймає все місто, благословляючи та охороняючи його. Гора Корковадо - частина національного парка Тижукі, який займає більше 3000 гектарів. Статуя була виготовлена у Парижі. Автори скульптури - дизайнер бразилець Геїтор да Сільва та французький скульптор Пол Ландовськи. Побудова цієї статуї тривала 5 років, а офіційне відкриття відбулося 12 жовтня 1931 року. Вже через кілька років вона стала справжньою візитівкою Ріо-де-Жанейро. Статуя має розмір 39,6 м заввишки, важить 1145 тонн, і знаходиться на вершині 710-метрової гори Корковаду в національному парку ліс Тіжука, в межах міста. Збудована як символ христианства, статуя стала символом Ріо-де-Жанейро і Бразилії.
Єгипетські піраміди ( представляють учні — муляри)
Велика піраміда була побудована як гробниця Хуфу, відомого грекам як Хеопс. Він був одним з фараонів, або царів стародавнього Єгипту, а його гробниця була завершена в 2580 році до н.е. Пізніше в Гізі було побудовано ще дві піраміди, для сина й онука Хуфу, а також менші по розмірах піраміди для їхніх цариць. Піраміда Хуфу, сама далека на малюнку, є найбільшою. Піраміда його сина знаходиться в середині й вигладає вище, тому що стоїть на більш високому місці.
Піраміди стоять на древньому кладовищі у Гізі, на протилежному від Каїра, столиці сучасного Єгипту, березі ріки Ніл. Деякі археологи вважають, що, можливо, на будівництво Великої піраміди 100 000 чоловік треба було 20 років. Вона була створена з більш ніж 2 мільйонів кам'яних блоків, кожний з яких важив не менш 2,5 тонн. Робітники підтаскували їх до місця, використовуючи пандуси, блоки й важелі, а потім підганяли один до одного, без розчину. Коли основне спорудження було закінчено, воно нагадувало ряд щаблів. Вони були потім закриті блоками з білого вапняку з відполірованою, блискучою поверхнею. Блоки були так щільно підігнані один до одного, що зовні між ними не можна було просунути навіть лезо ножа. По завершенні робіт Велика піраміда здійнялася на 147 метрів. Тепер її вершина обвалилася, крім того, у цей час одна тільки піраміда сина Хуфу зберегла на самому своєму верху вапнякове облицювання. Сторона підстави Великої піраміди досягає 230 метрів. Вона займає більше площі, чим дев'ять футбольних полів.
Древні єгиптяни вірили, що у випадку смерті людини варто зберегти його тіло, щоб дух міг продовжувати жити й після смерті. Вони витягали внутрішні органи, заповнювали тіло солями й обертали його лляними завісами. Так тіло перетворювалося в мумію. Мумію потім ховали разом з одягом, їжею, коштовностями й іншими речами, корисними для загробного життя. Муміфіковане тіло Хуфу було поміщено в погребальну камеру у самому серці його піраміди.
Викладач: Всі будівельні професії однаково важливі, але професія опоряджувальників завжди стояла окремо. Це найбільш творчі люди. Чому? Бо саме опоряджувальники відповідають за внутрішнє оздоблення нашої квартири чи будинку, саме вони володіють секретом створення здорової атмосфери у вашій домівці, саме вони відповідають за обличчя будівлі. І якщо велич пірамід - це більша заслуга мулярів, статуя Христа -теж, то чарівність Тадж Махалу - це повна заслуга малярів, штукатурів..
Викладач: Тадж Махал, мабуть, найпрекрасніше архітектурне творіння на Землі. Відомий поет Робіндранат Тагор назвав його « сльозою на щоці вічності».Не лише архітектурна досконалість приваблює до Тадж Махалу мільйони мандрівників зі всього світу.
Учень - науковець 1: Та́дж-Маха́л — монумент, розташований за два кілометри від міста Агра (Індія), на березі річки Джамна. Будівництво зайняло 22 роки (з 1630 по 1652 рік).Цей пам'ятник-мавзолей розповідає про ніжну любов мусульманського короля Великих Моголів Шаха Джахана до своєї дружини - казкової красуні Мумтаз Махал. Шах Джахан був ще принцом, коли на початку XVII століття він одружився на дев'ятнадцятирічній дівчині. Молоде подружжя ніжно кохало один одного. Не дивлячись на те, що у Шаха Джахана, як і у будь-якого східного правителя, був великий гарем, він був настільки закоханий в свою молоду дружину, що не звертав жодної уваги на інших жінок. Улюблена дружина народила своєму повелителеві вісім синів і шість дочок. Але... Незабаром після народження чотирнадцятого малюка красуні Мумтаз не стало... Горе Шаха Джахана було настільки велике, що він хотів накласти на себе руки. Життя без своєї коханої видавалося йому позбавленим сенсу і радості. У смертному ложі дружини король від горя посивів... І незабаром оголосив в країні дворічний траур, під час якого були заборонені свята, танці і музика. Пізніше, в Агрі, столиці Могольськой імперії, що була у той час, над могилою Мумтаз вознісся мавзолей, який за задумом Шаха Джахана повинен стати символом казкової краси його покійної дружини...
Учень — науковець 2 : Його будівництво продовжувалося більше двадцяти років. У роботі брало участь більше двадцяти тисяч чоловік, включаючи кращих архітекторів,запрошених з усього Сходу. Стіни Тадж Махала викладені білим полірованим мармуром, сяючим як золото під променями полуденного сонця. Мармур має таку особливість, що при яскравому денному світлі він виглядає білим, на зорі він виглядає рожевим, а в місячну ніч сріблястим. Мавзолей має багаточисельні символи. Так, наприклад, на воротах, через які заходять відвідувачі Тадж-Махала висічена цитата з Корану, що закінчується словами «увійди до мого раю». Враховуючи, що на мові моголів того часу слова «рай» і «сад» пишуться однаково, можна зрозуміти задум шаха-Джахана — побудову не тільки мавзолею для своєї коханої, а й раю на Землі.
Учень- науковець 3: Шах щедро заплатив архітекторові за роботу, але потім позбавив його очей, щоб той більше ніколи не створив нічого подібного. На іншому березі річки, навпроти Тадж Махала шах Джахан мав намір звести ще одну гробницю - для себе. За задумом, його мавзолей повинен був відтворити форми Тадж Махала, але був би зроблений не з білого, а з чорного мармуру. Обидва мавзолеї повинні були з'єднуватися мостом. Але, на жаль, грандіозним планам і задумам шаха не призначено було здійснитися... Як часто трапляється в історії, волею долі він відразу втратив свою владу. І був заточений у ланцюги і кинутий у в'язницю своїм власним сином. Колись він володів цілим світом, тепер же у нього не було нічого... Нічого, окрім однієї радості - вузького тюремного вікна. У ньому не бачилося ні безкрайніх долин його рідної землі, ні золотого сходу ласкавого сонця. У маленькій рамі вікна був видний лише Тадж Махал - мавзолей його померлої коханої...
Викладач: А тепер подивіться на Тадж Махал у всій його красі. Який високий професіоналізм та безмежний талант майстрів - опоряджувальників.
(відео«Тадж Махал»)
Учень- науковець 3: Тадж Махал - це гімн жінці. Навіть від корозії він захищений згідно стародавньому косметичному рецепту: особлива суміш із землі, крупи, молока та вапна використовувалась індіанками для догляду за шкірою, поки один талановитий майстер не запропонув помістити цю суміш на Тадж Махал. Рецепт від корозії виявився настільки вдалим, що його перейняли собі італійські спеціалісти для пам'ятників Риму та Флоренції. Зараз, щоб будівля грала такими сяючими кольорами, можна використовувати декоративні штукатурки: акрилові, силікатні, силіконові, камінцеві, силіконові «шашель», декоративно - мозаїчну штукатурку, різні облицювальні матеріали високої якості: це і керамічні глазуровані плитки і плитки, не вкриті глазур ю. Також можна використовувати фарби: акрилові, силікатні та силіконові.
Викладач: Ми поговорили з вами про перлину Індії, а скільки таких перлин є в нашій славетній Україні.
(презентація«Чудеса України»)
Заповідник кам’янка
Ще 23 березня 1928 у Харкові Рада Народних Комісарів УРСР видала Постанову «Про оголошення замку-фортеці в м. Кам’янці-Подільському державним історико-культурним заповідником». Відповідно до цієї Постанови замок у межах старовинних його стін і земляних валів з усіма старовинними фортечними спорудами, Руською та Польською брамами, вежею Стефана Баторія було оголошено державним історико-культурним заповідником і передано з усім майном, що мало історико-культурне значення.
Площа заповідника становить 121 гектар (його межі 16 червня 1977 року затвердив Хмельницький облвиконком). Це передусім Старе місто, затиснене в петлі річки Смотрич, а також прилеглий каньйон Смотрича, Замковий міст, комплекс Старого й Нового замків. Пам'ятки Нового плану, Руських і Польських фільварків не є об'єктами заповідника.Згідно з довідкою міського управління містобудування та архітектури, в місті 175 будівель перебувають на державному обліку як пам'ятки архітектури та мають національне (121 пам'ятка) або регіональне (54 пам'ятки) значення.
Києво-печерська лавра
Успе́нська Ки́єво-Пече́рська ла́вра — одна з найбільших православних святинь України, визначна пам'ятка історії та архітектури, а також діючий монастир Української православної церкви Московського патріархату зі статусом лаври.
Від часу свого заснування як печерного монастиря у 1051 р. Києво-Печерська обитель була постійним центром православ'я на Русі. Разом із Софійським собором внесена до переліку Світової спадщини ЮНЕСКО. На території Верхньої лаври діє Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник, якому було надано статус національного у 1996 р. Монастирське життя зосереджене в Нижній лаврі. Обидві частини лаври відкриті для відвідувачів. Сучасний лаврський ансамбль розташований на площі 22 га.
Львівський національний академічний театр опери та балету імені Соломії Крушельницької розташований у центрі Львова на проспекті Свободи. Міський театр став однією з найвизначніших споруд Львова, збудованих наприкінці періоду, який в історії архітектури характеризується як «історизм», або «еклектика». Стилістично споруда відноситься до неоренесансу та необароко. Основою головного фасаду є складний портик, опертий на коринфських колонах колосального ордеру і потрійній аркаді, архівольти якої в свою чергу стоять наіонічних колонах. Живопис та скульптура створені цілою плеядою тогочасних живописців та скульпторів. Для збереження цілісності задуму і стилістичної єдності творів мистецтва, для кількох основних приміщень було призначено художніх керівників. Дискусійним було питання живописної техніки — фресковий живопис, казеїнові фарби, енкаустика чи мінеральні фарби кайма. Врешті театральним комітетом обрано техніку олійного живопису на бельгійському полотні, яке в подальшому було наклеєне на бетонні стіни та склепіння.
Софія київська
Софійський Собор — християнський собор в центрі Києва, пам'ятка української архітектури та монументального живопису 11—18 століть, одна з небагатьох уцілілих споруд часів Київської Русі. Одна з найголовніших християнських святинь Східної Європи, історичний центр Київської митрополії. Міститься на території Софійського монастиря, є складовою Національного заповідника «Софія Київська» (крім собору, до цього заповідника належатьЗолоті Ворота, Андріївська церква, Кирилівська церква в Києві та Судацька фортеця). У «Повісті минулих літ» заснування Софійського собору значиться під 1037 роком; в Новгородському літописі подія позначена 1017 роком. Київський Софійський собор був однією з найбільших будівель свого часу. Загальна ширина храму — 54,6 м, довжина — 41,7 м, висота до зеніту центральної бані — 28,6 м.
Оде́ський націона́льний академі́чний теа́тр о́пери та бале́ту — один із найдавніших оперних театрів України. Найкращий театр Одеси та України на момент побудови. Відкриття першої споруди театру відбулося 1810 року, але у 1873 році відбулася пожежа, через яку театр згорів.
У плані будівля складається з підковоподібної зали глядачів, охопленої галереями, фойє та прямокутною сценою з підсобними приміщеннями. За повздовжною віссю будівлі — двохярусний з високим аттиком портал головного входу, за поперечною —трьохаркадні галереї бокових входів.
Будівля театру виконана в стилі віденського бароко. Зовні структурно складається з 3 поверхів. 1-й (цокольний) і 2-й, прикрашені лише колонами тосканського ордеру в лоджіях, утворюють одне ціле, виглядають громіздко й фундаментально, надаючи будівлі статичності. 3-й поверх — легший, ажурний, із витонченою обробкою деталей з арочними лоджіями, колонами та пілястрами іонійського ордеру — приховує тяжкість нижніх поверхів і створює ілюзію легкості. Додаткові ефекти вносять витончений портик і куполоподібний дах.
Хотинська фортеця
Хотинська фортеця веде свій початок від Хотинського форту, що був створений у 10 столітті князем Володимиром Святославичем як одне із порубіжних укріплень південного заходу Русі, у зв'язку з приєднанням до неї буковинських земель. Форт, який згодом було перебудовано у фортецю, знаходився на важливих транспортних шляхах, що з'єднували Київ із Пониззям, пізнішим Поділлям, і Придунав'ям. У 1250–1264 роках князь Данило Галицький і його син Лев, перебудовували фортецю. Навколо неї з'явилися семиметрова кам'яна стіна та рови шириною до 6 метрів. У північній частині фотреці звели нові невеликі укріплення.
Ластівчине гніздо
Ластівчи́не гніздо́ — пам'ятка архітектури та історії, розташована на 40-метровій скелі Ай-Тодорського мису в смт Гаспра (АР Крим). Свій нинішній вигляд «Ластівчине гніздо» отримало завдяки нафтовому промисловцеві, баронові Штейнгелю. Він займався бакинською нафтою, а відпочивати йому подобалося в Криму. Німецьке бачення «Ластівчиного гнізда» сильно нагадувало середньовічні замки батьківщини барона. Він придбав на скелі Аврори дачну ділянку і вирішив побудувати там романтичний замок, що нагадує середньовічні споруди на берегах Рейну. Проект нового будинку було замовлено інженерові та скульпторові Леоніду Шервуду, синові архітектора Володимира Шервуда, автора Історичного музею на Червоній площі в Москві. Вже 1912 року на тісному майданчику Лимен-бурун стояв оригінальний готичний замок. Задумана архітектором ступінчаста композиція виходила з малих розмірів ділянки. Будівля 12-метрової висоти розташовувалася на фундаменті 10 на 20 метрів. Внутрішній устрій мав такий вигляд: передпокій, вітальня, сходи і дві спальні послідовно розташовувалися в двоповерховій башті, яка підносилася над скелею, поряд, на краю на шматочку землі, що залишився, був сад, але через 15 років землетрус обрушив цю частину у воду. На початку Першої світової війни маєток купив московський купець П. Шелапутін, що відкрив в замку ресторан. Але незабаром купець помер і ресторан закрився.
Робота творчої групи
Викладач: При створенні комфорту та затишку у вашій домівці значення має все: якість шпалер, підбір кольорової гами фарб, розміщення декоративної штукатурки. Зараз учні- майбутні маляри, штукатури- облицювальники відкриють деякі секрети створення затишної квартири.
Учень 1: Для домашнього інтер'єру найголовніше значення має кольорова гама фарб чи шпалер. В спальні бажані зелені кольорі стін та шпалер, які заспокоюють і навіюють сон, а для молодят - червоні кольори, які пробуджують пристрасть. Гармонійний та комунікативний жовтий колір гарно підходить для зали та вітальні, а для дитячої кімнати оптимальний колір шпалер - це колір радості - рожевий.
Учень 2: Мова йшла про однотонні шпалери для кімнат, але багатьом з вас до вподоби шпалери з візерунком та декоративна штукатурка. І тут треба знати ряд правил. По - перше, часто буває так, що стіни в кімнаті нерівні з буграми та тріщинами, а вирівняти їх не вистачає коштів. Сховати ці недоліки допоможуть шпалери з візерунком маленьких пухирців - крапельок. Саме вони будуть розсіювати світові промені в різних напрямках і таким чином сховають нерівності та бугри стін.
По - друге, багатьом з вас подобаються смугасті шпалери, особливо з вертикальними смугами, вважається, що вони збільшують висоту стіни. Це правда, але ці ж вертикальні смуги зменшують об'єм кімнати. Отже, якщо ви не бажаєте, щоб ваша кімната здавалася меншою ніж є насправді - від смугастих візерунків треба відмовитись.
По - третє, однокімнатну квартиру треба ділити на зони та виділяти їх декоративною штукатуркою або яскравими кольоровими шпалерами, на яких зображені квіти або шедеври живопису, або якийсь абстрактний малюнок.
Якщо ваші вікна виходять на північ, то шпалери повинні бути теплих світлих кольорів, а якщо на південь - використовувати синьо - блакитні шпалери, буде не так спекотно і душно.
Учень 1: І ще спеціалісти рекомендують проводити раз на тиждень енергетичну чистку квартири. Це зробити дуже просто: запалити 5 свічок - чотири по куткам кімнати, а 1 - в центрі. І через 15 хвилин в їхньому полум'ї згорить вся негативна енергія, яка накопичилась в домівці за тиждень. Не рекомендуємо в домашньому інтер' єрі вагонку, самоклеючі шпалери, пластикові панелі. Ці матеріали містять формальдегід і феноли, які викликають не тільки мігрені, а й алергію тощо. Останнім часом для внутрішніх робіт люди віддають перевагу декоративній штукатурці. Робота з нею прирівнюється до роботи художника - живописця. Саме тут в повній мірі проявляється талановитість та творчість майстрів.
Учень 4: Велике значення не тільки для домашнього затишку, але і для здоров'я мають облицювальні матеріали. Найкращим для стін, підлоги та стелі є корок. Він тепліший за дерево, з його поверхні легко видаляється пил, також він має чудову звукоізоляцію, що важливо для тих, хто живе біля доріг і не любить килимів. А ось мармур чи граніт не варто використовувати, бо вони накопичують в собі радіацію, що для нас особливо небезпечно. Більше того - не треба, навіть, в кімнатах застосовувати шпалери та штукатурку « під мармур», бо вони, як кажуть психологи, хоч і виглядають гарно, але асоціюються з кладовищем і нагнітають негативну атмосферу в домівці.
Учень 5: Психологи й медики вже давно довели, що для гарного самопочуття і відсутності стресів просто необхідно, щоб з вікна нашої квартири відкривався чудовий пейзаж: схід або захід сонця, квітник, ліс, море, гори. Але в реальності ми бачимо або інші будинки, або автомагістралі. І тут допомогти нам можуть правильно підібрані елементи інтер' єру: картини з пейзажами та натюрмортами, власноруч складені букети та ікебани, які не тільки милують наш погляд, але й знімають стрес, дарують спокій та тепло.Без рослин приміщення виглядає холодним, і тільки вірно розроблені ідеї по їх озелененню зможуть принести затишок та комфорт. Наші спеціалісти створили презентацію - композиції рослин, які будуть приносити у ваш будинок радість та натхнення.
Учень 6: А ще в квартирі велике значення має підлога. Якщо ви дбаєте про своє здоров'я, не треба використовувати традиційний лінолеум. Він дуже отруйний, бо містить фенол, формальдегід.. Відмовтеся також від кавролинів, які накопичують пил, провокують грибки, що приводить до алергії. Як спеціалісти, ми рекомендуємо вам для підлоги дерево, паркет, ламінат, кераміку або коркові матеріали.
Викладач: Ви всі знаєте про те, що гумор продовжує життя. І в будівельній професії є свій гумор. 8 наслідків ремонту у Вашій квартирі:
8.Квіти, які ви дарували своїй коханій, сильно пахнуть ацетоном.
Викладач : Продовжимо далі наш захід, послухаємо, які рекомендації нам дадуть муляри?
Учень: Зараз у великій кількості будується багатоповерхових будинків, де ціна квартири залежить від поверху. І тут треба не помилитися з вибором. Тим, хто страждає на алергію, або у кого слабка бронхо - легенева система, треба жити не нижче 5 поверху, сюди не залітає алергійна пильца та вихлопи смогу.
Викладач: Перші поверхи погані ще й тим, що всі коммунікації, які випромінюють шкідливі для здоров'я електромагнітні імпульси, проходять під землею, а це означає, що вони в більшій мірі впливають на жителів перших поверхів.
Учень: Хоча життя на перших поверхах все ж має свої переваги: тут краще жити тим, у кого хворе серце та сосуди. Чому так? Фізики кажуть, що на високих поверхах електромагнітні поля обертаються проти годинникової стрілки і це викликає серцево - судинні хвороби .
Учень: Краса міста, вулиць і майданів залежить від роботи будівельників - опоряджувальників. Немає жодної будівлі, де б не була використана праця штукатура, маляра, облицювальника - плиточника, які проводять опоряджувальні роботи і надають внутрішнім приміщенням вигляду, необхідного для проживання. Штукатурка, ліпнина надають будинкам завершеності, підкреслюють їх архітектурно - художню виразність, а внутрішньо - опоряджувальні роботи надають комфорту, позитивно впливають на емоційний стан людини. Готова будівля опоряджується як зовні, так і всередині. До опоряджувальних робіт відносять штукатурні, малярні, облицювальні, шпалерні, скляні роботи, роботи з улаштування різних видів підлог, підвісної стелі та інше.
У нас в центрі майстерність опоряджувальників виховується на кращих зразках як світової, так і вітчизняної культурної спадщини. Адже, нам, щоб навчитись створювати щось нове, слід ознайомитись з різними декоративно - технологічними засобами, що використовувалися на основних етапах розвитку будівництва.
Професія опоряджувальників вчить працювати великим розмаїттям плитки, шпалер, фарб. Опоряджувальники вміють комбінувати різні кольори та візерунки, підбирати шпалери, фарби чи декоративну штукатурку. Ось де справжній простір для творчості та уяви.
Учень: До кам'яних робіт відноситься зведення фундаментів, стін, стовпів та інших частин будівлі з природного і штучного каменю.
При спорудженні монолітних бетонних і залізобетонних конструкцій виконують опалубні, арматурні та бетонні роботи.
Якщо будинок на будівельному майданчику збирають за допомогою кранів зі збірних елементів заводського виробництва, такі роботи називають монтажними. Монтажні роботи - це основний вид робіт у сучасному будівництві.
Напевно, трохи знайдеться на землі ремесел, які могли б потягатися віком з ремеслом каменяра. Первісні кам'яні будови, єгипетські піраміди, водопровід, "спрацьований ще рабами Риму", величні пам'ятники, які залишили після себе кам'яних справ майстра Древньої Греції, Індії, Урарту... І в нашій країні зберіглося багато найпрекрасніших пам' яток стародавнього мистецтва, що досягло високого розвитку вже в середині першого тисячоліття. Нетлінні витвори зодчих, кам' яних справ майстрів - величні собори, замки і храми, цивільна стародавнього Київа, Львова, Ольвії, Чернігова, Кам'янець - Подільського - складають своєрідний кам' яний літопис нашої Батьківщини, є свідоцтвом високої майстерності та працьовитості. Тисячі тисяч каменярів з покоління в покоління, від батька до сина передавали таємниці свого нелегкого ремесла. Каменяр наших днів - це будівельний робітник, що зводить будівлі і споруди з природних і штучних будівельних матеріалів. Виробничі операції каменяр виконує за допомогою ручних інструментів: кельми, молотка, ковшів - лопати і розшивання. Надмірно важливу роль грає окомір, потрібні сила, спритність, узгодженість і взаємозамінюваність в роботі обох рук.
Муляр повинен вміти виконувати прості роботи при кладці та ремонті кам'яних конструкцій будівель, мостів промислових і гідротехнічних споруд, виконувати кладку простих стін із цегли та дрібних блоків під штукатурку або з розшивкою швів уздовж кладки, проводити заповнення каркасних стін, зводити фундаменти з бутового та цегляного щебеню під залив, проводити роботи з улаштування цементної стяжки, закладати цеглою і бетоном борозни, гнізда та отвори.
Муляр бере участь майже у всіх будівельних операціях. Саме він відповідає за те, наскільки комфортно почуватимуться люди у збудованому ним помешканні, як довго воно служитиме. Крім властивих йому операцій, кваліфікований муляр може виконувати інші, пов'язані з укладанням бетону, монтажем бетонних і залізобетонних конструкцій, з проведенням гідроізоляційних робіт. У сучасному будівництві широко застосовується поєднання цегляної кладки з монтажем збірних конструкцій, а муляри при цьому набувають і навичок монтажника з монтажу сталевих та залізобетонних конструкцій. Разом із виконанням цегляної кладки муляр-монтажник укладає залізобетонні перекриття, встановлює дахи, монтує великопанельні перегородки, сходинкові марші, балконні плити та інші збірні деталі та конструкції.
Викладач: Сподіваємося, що на нашому заході багато цікавого ви дізналися про будівельні професії та зрозуміли, що це не тільки гроші й важка праця, а ще можливість розвивати свій творчий потенціал, який несе красу у світ, що буде дарувати людям комфорт, затишок та радість!