ПРАВОЗНАВЧИЙ РИНГ
Правознавчий ринг
9 – 10 класи
Мета: виховувати у школярів інтерес до правових знань, популяризувати правові закони, формувати правову культуру школярів.
Обладнання:: Плакати-девізи команд і таблички з їх назвами, картки із юридичними завданнями, картки з правовими ситуаціями, годинник, свисток.
Час і місце проведення: навчально-виховна гра проводиться в рамках загальношкільного тижня (місячника) правових знань. Час – 1 година.
Місце проведення – історичний клас.
У рингу беруть участь 2 команди по 6 – 8 осіб. Обирається журі у складі 3 осіб.
Система оцінювання:
5 балів – відповідь правильна, точна, повна;
2 балів – відповідь частково правильна, неточна;
0 балів – відповідь не правильна.
Газета представлення оцінюється сумою оцінок (0-5 балів) всіх членів журі.
План проведення гри:
І ТУР – ПРЕДСТАВЛЕННЯ КОМАНД
Кожна команда має себе творчо представити (назва команди, капітан, дивіз)
ІІ тур „ Правознавча бліц – розминка ” (15 секунд на роздум)
1. Основний документ громадянина (Паспорт)
2.. Коли підписано Акт проголошення незалежності України ( 24 серпня 1991 року)
3. Рішення суду у кримінальній справі ( Вирок)
6. Особа, яка надає допомогу і виступає захисником у суді ( Адвокат)
7. Доказ того,що підозрюваний у скоєні злочину був у цей час зовсім в іншому місті ( Алібі)
8. Герб України ( Тризуб)
9. Навмисні дії,що грубо порушують громадський порядок і виражають неповагу до суспільства ( Хуліганство)
10. Документ про загальну середню освіту ( Атестат)
11. Основний закон країни ( Конституція)
12. Коли була прийнята Конституція незалежної України ( 28 червня 1996 року)
13. Державний озброєний орган виконавчої влади, який захищає життя, здоров’я, права і свободи громадянина України ( Міліція)
14. Примусове затримання особи співробітниками правоохоронних служб (Арешт)
15. Той, хто бачив злочин ( Свідок)
16. Надана законами держави можливість здійснювати що – небудь ( Право)
17. Гімн України ( „ Ще не вмерла України”)
19. Перший документ народженої дитини (Свідоцтво про народження)
20. Він може бути цивільним, адміністративним, кримінальним ( Кодекс)
21. Документ, необхідний для проведення арешту або обшуку ( Ордер)
22. Особа наділена державою юридичними правами та обов’язками (Громадянин)
23.Певні правила соціальної поведінки людини ( Мораль)
24. Голова і гарант держави (Президент)
25. До якого органу треба звертатися при порушені прав людини ( Суд)
ІІІ тур – ЮРИДИЧНІ АНАГРАМИ
10 клас
1.АРЕСКПЛУІБ - одна із форм державного правління
2. ВГОРАМДНСЯТО - зв'язок людини з певною державою
2. БАТІПИДР - особа з подвійним громадянством
9 клас
1.ВОРПА - система загальнообов’язкових правил поведінки
2.КОНЗА - адекватне вираження права в його офіційному визнанні, загальнообов’язковості, визначеності й конкретності.
3. УРЯДОВИЙ КУРЄР - газета в якій публікуються щойно прийняті закони
ІV тур - Права та обов’язки (1 хвилина на роздум)
Із переліку треба вибрати і пронумерувати де права,а обов’язки (Команди отримують однакові завдання, переможець – той хто швидше і правильно визначить права та обов’язки)
1- ПРАВА 2 –ОБОВ’ЯЗКИ
Старанно вчитися.
Берегти шкільне майно.
Брати участь у конкурсах, змаганнях.
Дотримуватись правил дорожнього руху.
Охороняти природу, пам’ятки культури.
Дотримуватись правил особистої гігієни.
Користуватись бібліотеками, спортзалами, обладнанням школи.
Піклуватися про життя та охорону здоров’я.
Дотримуватися норм поведінки.
Навчитись у вищих навчальних закладах.
Ігри, відпочинок, розваги.
Повага до старших, менших.
V Тур - Правознавчий “крокодил” – конкурс для капітанів
Потрібно без слів показати такі слова:
Гімн, закон, адвокат, суддя, злочинець, заповіт