Сценарій профорієнтаційного заходу

Про матеріал

Сценарій профорієнтаційного заходу "Твоя майбутня професія - твій вибір" - вінчає місячник профорієнтації "Фестиваль професій". Захід розрахований на старшокласників - учнів 9 - 11-х класів.

Наступний файл містить презентацію до фестивалю.

Перегляд файлу

СЦЕНАРІЙ

 «ТВОЯ МАЙБУТНЯ ПРОФЕСІЯ -ТВІЙ ВИБІР»

(ВИХОВНИЙ ЗАХІД ДЛЯ УЧНІВ 9 -11 КЛАСІВ

ДО шкільного ФЕСТИВАЛЮ ПРОФЕСІЙ)

Мета: -        розкрити сутність правильного вибору професії, показавши її психологічний та теоретично-практичний  аспекти;

     -         зорієнтувати учнів на свідомий вибір майбутньої професії;

-         виховувати у дітей любов до праці, повагу до людей будь-якої професії ;

 - допомагати у визначенні власної життєвої траєкторії з урахуванням професійних інтересів та природних здібностей.

Проведення: 40 хв. – 1 урок.

План виховного заходу:

1.     Вступне слово психолога - ведучого заходу

2.     Виступ-жарт «Діалог про вибір професії»  (гумореска)

3.     Знайомство з гостями, присутніми. Інтерв’ю з гостями (кращими випускниками, які зробили перші професійні успіхи)

4. Профорієнтаційна вікторина

5. Робота з формулою вибору професії

6. Тестування

7. Презентація «Типи професій»

8. Алгоритм правильного вибору професії

9. Філософське дослідження «Наповнена ваза»

10. Кліп – побажання «Життя – це …»

 

 

 

Хід заходу

  1. Ведучий.

Добрий день, шановні учні, вчителі, гості! Ми раді вітати вас на нашому фестивалі «Твоя майбутня професія - твій вибір!» (Слайд 1). Вибрати  саме цю тему мене примусили роздуми над випадково почутим діалогом між двома одинадцятикласниками - майбутніми випускниками (Слайд 2). До вашої уваги цей діалог:

  1. Гумореска

Перший.

Як мені це все набридло, і язик ваш не болить?!

І кому яке з вас діло, як я буду далі жить?

Скоро атестат  вже вручать, і освіта в мене - є,

Досить, вже мене навчили, знаю я тепер своє.

Розум щоб не розтрусити, сяду нишком на печі.

Буду спати, буду пити, буду їсти калачі!

А як сили наберуся, відпочину від  вчителів,

Може, навіть оженюся, бо вже зовсім я дозрів.

І візьму собі дружину, щоб варила борщ, супи…

Не дурний я гнути спину, бо я … той… не для сапи.

В мене все ж таки освіта, хоч середня, але є.

Хочу ще побачить світа, а у батьків гроші є.

“ Географію, англійську треба знати”,- хтось верзе.

     Мене батько й  на машині до базару довезе.

     Ну, а там з усього світу – і для тіла, й для душі,

     Нащо вам усім освіта?

     Нащо голову сушить?

     

Другий.

     Я теж зовсім не журюся і нічого не боюся…

     От від`їмся, відісплюся, і, напевно, оженюся.

     Як то добре, що вже школу накінець закінчу в строк.

     Вихователі ніколи не потащать на урок.

     І не будуть мене лаять, що не хочу я читать,

     Буду я спокійно жити, до обіду буду спать.

   Ведучий. Так, з такими мріями ви просите все життя!

 Перший.

А якщо серйозно, …то

Професій безліч є цікавих,

Але свою обрати як?

Щоб добре діло й добра слава?

І я собі міркую так:

Потрібно лікувать хвороби,

Водить у космос кораблі,

Та я із роду хліборобів,

І родовід мій – від землі!

Другий.    

Знайти своє , щоб серце стисло,

Щоб зрозумів – отут я весь.

Всім – жити чесно,

З правдою усюди не розминатись, а дружить,

А ремесло, як кажуть люди,

Нам за плечами не носить.

  1. Ведучий. Так, мине зовсім небагато часу, і постане гостре та зовсім непросте питання вибору майбутньої професії. А як зробити правильний вибір? Як зорієнтуватися серед розмаїття професій та обрати ту єдину, яка принесе тобі самому задоволення та користь суспільству, державі? Щоб спробувати знайти відповідь на ці та інші питання, ми й зібралися сьогодні в цьому залі.

А консультації з цих питань нададуть наші гості – кращі випускники минулих років, яким спорт допоміг в житті та у виборі професії. Дозвольте познайомити вас, шановні друзі, з нашими гостями:                                                                

1) … – журналіст, ведуча спортивних новин; рік випуску 2011

2) … – капрал нової поліції; рік випуску 2012

3) … – артистка балету, тренер, працює в Катарі; рік випуску 2012

Перед питаннями до кожного з гостей – слайд-шоу з фотографій про нього, коли він був учнем.

      Приблизні питання гостям: Як спорт допоміг вам у виборі майбутньої професії? Чи не шкодуєте ви зараз про свій вибір? Якби ви мали можливість повернути час назад, то на щоб звернули увагу, які пробіли усунули б у своїх знаннях? Що потрібно робити, щоб вдало здати ЗНО та вступити до вузу? Чи потрібно знати іноземну мову? тощо

   Ведучий. Дякуємо, шановні гості, за ваші щирі, змістовні відповіді. Думаю, що інформація, якою ви з нами поділилися, буде цікавою й корисною.

  1. Вікторина «Все профессии нужны, все профессии важны»
  2.  Ми на заході з поля повертались,

І зрілим житом стиглий вітер пах,

У кожного обвітрено качалась

За плечима сорочка на граблях.

  • Назвіть професію людини, що написала ці вірші. (Поет)
  1. Моя професія на перший погляд може здатися легкою, але від неї залежить робота цілого колективу. Ця професія вимагає постійного руху та міцних нервів. Не завжди мене знають в обличчя, тому що частіше зустрічаються з моєю спиною. - Назвіть мою професію.  (Диригент)
  2. Що спільного у комп*ютера із сучасною коровою? (Професія людини, що їх обслуговує – оператор, оператор машинного доїння)
  3. Перед ким всі люди знімають шапки? (Перед перукарем.)
  4.  Хто занурюється в роботу з головою? (Водолаз, а ще і дресирувальник.)
  5. Хто горить на роботі? (Пожежні.)
  6. Хто працює зі смаком? (Дегустатори.)
  7. Хто працює граючись? (Актори, музиканти-виконавці.)
  8. Людина, що працює з напругою, - це ... Хто? (Електрик.)
  9.  «Звірячий» доктор - це... Хто?
    (Ветеринар.)
  10.  Кльовий професіонал - це... Хто? (Рибалка.)
  11.  Залицяльник за деревами - це... Хто? (Садівник)
  12. Реаніматор машини - це... Хто? (Автомеханік.)
  13.  Професійний підказувач - це... Хто? (Суфлер.)
  14.   Хто шукає позитивне у злочині і негативне у покаранні? (Адвокат.)
  15.   Представники якої професії весь час задають молодим людям питання, на які самі знають відповіді? (Вчителі.)
  16.  Кого поетично називають лоцманами книжкового моря? (Бібліотекарів.)
  17.  Як називають професіонала, який піде з вами в магазин і за ваші гроші купить вам те, що завжди хотів купити собі? (Стиліст.)
  18.  Назвіть єдиного фахівця, який вміє розбирати каракулі лікарів. (Аптекар.)
  19.  Хто безкарно розпилює жінок навпіл? (Фокусник.)
  20. Сидить дід, у сто шуб одягнений, хто пробігає повз нього, у того він шубу відбирає. (Гардеробник.)
  21.  Представників якоїсь поважної професії часто погрожують здати на мило?
    (Спортивних суддів.)
  22.  Яка шанована професія дала назву сорту вареної ковбаси?
    (Доктор. Докторська ковбаса.)
  23.  Є такий анекдот. Приходить цей професіонал до піаністу подивитися на новий рояль і каже: «Незручна клавіатура - 84 клавіші, половина функціональних, жодна не підписана, хоча... натискаються клавіші Shift дійсно оригінально». Хто цей професіонал, і які оригінальні клавіші йому сподобалися?
    (Це програміст. А сподобалися йому педалі рояля.)

 

  1. Ведучий: (Слайд 3) Вибір професії - надзвичайно важливий і відповідальний крок у житті кожної людини: відповідальний не лише перед самим собою, а й перед іншими людьми. Всім нам доводилося не раз зустрічатися з неуважним лікарем, чиновником, грубим продавцем, некомпетентним бухгалтером чи секретарем. Ми обурювалися, ображалися, критикували. А спробуймо поставити питання «чому?» і дати на нього відповідь. Якщо від природи замкнута людина, що неправильно обрала свою професію, змушена цілий день спілкуватися, проявляти увагу та турботу до клієнтів або, навпаки, рухлива людина годинами виконує монотонну «паперову роботу», то вже з ранку вони відчувають втому й роздратування, а до вечора обридла робота настільки вимотує, що в душі не залишиться нічого, окрім ниючої знемоги…
  • Я дуже не хочу, щоб така неприємність сталася з вами, нашими учнями, тому зараз ми розглянемо формулу вибору професії.
  • Питання: що буде, якщо ширину актової зали помножити на її довжину? (Площа актової зали)
  • А що буде, якщо поставити знак «плюс» між поняттями ХОЧУ МОЖУ ПОТРІБНО? (Слайд 4). Я відкрию вам секрет: вийде правильний вибір професії. (Слайд 5)
  •  Як пояснити цю формулу? У ній всього три величини:
        хочу - це все, що мені подобається, до чого лежить душа;
        можу - це все, що мені по силам, за здібностями;
        треба - це все, що потрібно для суспільства, країни.
            

         Співвідношення між «хочу» і «можу» - у ваших руках. Якщо у людини є мрія і вона твердо йде до своєї мети, вона обов'язково її досягне. Але для цього потрібно розібратися в собі, дізнатися свої сильні і слабкі сторони, свої здібності і недоліки.

  1.  Тестування.

Ведучий. Може бути, трохи розібратися в собі вам допоможе жартівливий тест з геометричними фігурами. Мені потрібні три добровольці.

Три старшокласники виходять і на закріплених великих аркушах малюють маркерами фігури Слайд 6 Використовуючи три геометричні фігури - трикутник, коло, квадрат, намалюйте чоловічка, що складається з 10 елементів. Повинні бути використані всі три види фігур. Якість малюнка не має значення. Якщо намальовані зайві елементи - їх треба закреслити, якщо їх  не вистачає - домалювати відсутні. Час виконання - 30 с.
                                       (Діти малюють фігурки.)
Тепер підрахуйте кількість трикутників.
                                      (Діти виконують завдання.)
А тепер слухайте ключ до тесту.

Перший тип: 6-8 трикутників - тип керівника, хороші викладачі. Яскраво виражене прагнення до лідерства, добре розбираються в людях, працюють з інформацією.
Другий тип: 5 трикутників. Відповідальний виконавець, хороші організаторські здібності. Професіонал, до дрібниць продумує свою діяльність.
Третій тип: 4 трикутника. Різноманітність інтересів і талантів. Схильність до індивідуальної роботи.
Четвертий тип: 3 трикутника. Тип вченого. Раціональний, об'єктивний, легко переключається з одного виду діяльності на інший.
П'ятий тип: 2 трикутника. Інтерес до мистецтва і людині. Тонко відчуває все нове і незвичайне.
Шостий тип: 1 трикутник. Винахідник, конструктор, художник. Володіє багатою уявою.
         Звичайно, цей тест не відображає все різноманіття ваших талантів. Але, може бути, він допоможе вам замислитися про себе, про свої можливостях і здібності  і почати розвивати ці здібності. У кінцевому підсумку це допоможе вам у виборі життєвого шляху. В понеділок на перерві всі бажаючі зможуть пройти тест на ІУ поверсі.

7. Ведучий: У світі багато  професій. Щоб не заплутатися в них, фахівці об'єднують їх у великі класи, групи. Всі професії об'єднують в п'ять великих груп, типів.

 Перегляд презентації

Слайд 7   Перший тип: людина - природа. Люди цих професій мають справу з живою і неживою природою (ветеринар, агроном, гідролог, вівчар, механізатор, тракторист). Для них характерний загальний предмет праці - тварини і рослини, грунт і повітряне середовище.
Слайд 8 Другий тип: людина - техніка. Це можуть бути льотчики, водії, матроси, токарі, слюсарі та інші професії, які використовують технічні пристрої.
Слайд 9 Третій тип: людина - людина. Предметом праці у цій професії є інша людина, а характерною рисою діяльності - вплив на інших людей. До такого типу професій належать учитель, лікар, журналіст, продавець.
Слайд 10 Четвертий тип: людина - знакова система. Фахівці такого типу використовують в своїй праці різні знаки: усна і письмова мова, цифри, хімічні та фізичні символи, ноти, схеми, карти, графіки, малюнки, дорожні знаки і т. п. Це бухгалтери, учені, люди, що працюють в лабораторіях, наукових центрах.
Слайд 11 П'ятий тип: людина - художній образ. Людей цього типу відрізняє наявність живого образного мислення, художня фантазія, талант. Це музиканти, художники, актори, дизайнери та ін
Щоб не помилитися у виборі професії, потрібно врахувати свої психологічні особливості, здібності, фізичні можливості.


8. Ведучий. Вибір професії - це дуже важлива подія в житті кожної людини. Але яку б професію ви не вибрали, вам завжди знадобляться знання, отримані в школі. Тому постарайтеся вже зараз визначити область ваших інтересів, більше читайте, набирайтеся досвіду та знань. Вибір професії – це справа не одного дня. Сьогодні ми зробили початок, а вдалий вибір залежить від вас. А щоб було легше його зробити, психологи розробили «Алгоритм професійного самовизначення», де пропонуються поради щодо вибору професії і визначені основні помилки. (СЛАЙД 12, а за ним 13)

 Такі пам*ятки знаходяться на стенді школи та у ваших класних кабінетах

 

 

 

 

 

 

Алгоритм професійного самовизначення

Пам`ятка старшокласникам

                                          Знайти своє покликання – джерело щастя.

1. Визначити кілька професій, які подобаються, до яких є потяг, існують принципові можливості успішного їх освоєння й працевлаштування.

2. Шукати якнайбільше інформації про ці професії, знайомитися з людьми, які їх представлять.

3. Вислухати думку батьків, тренерів, учителів, друзів, проаналізувати їх.

4.Скласти список суттєвих можливостей професій ( наприклад, можливість спілкування з багатьма людьми, поїздки за кордон, висока платня тощо ) і проаналізувати його відносно своєї мети, очікувань, мрій.

 5. Визначити фізичні та психологічні якості, необхідні для кожної з професій.

6. Звернутися до психолога з проханням визначити ( дослідити ) інтереси, здібності, темперамент, особливості пам`яті, уяви тощо.

7. Прислухатись до своїх відчуттів, інтуїції.

8. “Приміряти” кожну з професій. Порівняти, зважити всі “ плюси ” і “мінуси ”.

9. Зробити вибір.

10. Упевнено йти до мети.

Професійних вам успіхів і досягнень!

 

Основні помилки у виборі професії:

1.Поділ на “престижні” й ” непрестижні ”.

2.Ототожнення навчального предмета з професією.

3. Перенесення ставлення до людини (наприклад, до вчителя, тренера) на професію.

4. Вибір під чиїмось впливом.

5. Неправильне уявлення про характер праці в певній трудовій діяльності.

6. Вибір під впливом певних обставин.

7. Думки про легке життя.                                                                          

9. Ведучий:  А зараз за мотивами давньої притчи ми з вами проведемо досвід.   Слайд 14

 Однажды один мудрец, находясь в кругу своих учеников,  наполнил  до краев большой стеклянный сосуд крупными камнями.
Сделав это, мудрец спросил у учеников – а полон ли этот сосуд?  Ученики ответили, что сосуд полон.
         Затем  Учитель взял мешочек с мелкими камушками, высыпал камушки в сосуд и легонько встряхнул его несколько раз. Камушки оказались в промежутках между крупными камнями и заполнили их. Мудрец опять спросил у учеников – а теперь сосуд полон? Ученики  снова подтвердили его слова — да, сосуд полон.
         И, наконец, мудрец налил в стеклянный сосуд воду. И вода заполнила все оставшиеся промежутки между камнями в сосуде.
         «А теперь, — вновь обратился Учитель к своим ученикам,- мне бы хотелось, чтобы вы в этом сосуде смогли распознать свою жизнь!
          Крупные камни представляют собой самые важные и необходимые вещи в нашей жизни: это наша семья, любимый человек, работа, наше здоровье — все то, что, даже не смотря на отсутствие  всего остального, сможет наполнить нашу жизнь.
         Мелкие камушки олицетворяют собой уже менее важные вещи, как например, , наши квартира или дом, наша машина.
         Ну, а вода символизирует собой повседневную суету и прочие жизненные мелочи, которые, как и сама вода бістро утекают. Поэтому, если  вы вначале нальете в свой жизненный сосуд воды, то в нем уже  не найдется места для крупных камней.
         Так вот и получается, если мы всю свою жизненную энергию израсходуем на кучу мелких вещей, то для крупных вещей ничего уже не останется. Поэтому, давайте обращать свое внимание только  на важные вещи!  Давайте следить за своими крупными камнями — ведь только они ценны, а все остальное — только лишь вода

СЛАЙД 15

10. Тому що життя – це… Демонстрація відео-кліпу (в цьому роліку, відзнятому заздалегідь акторами виступили працівники нашого закладу освіти)

Психолог: Ким би не стали ви, наші діти, яку б професію ви не обрали, виростіть і станьте справжніми людьми, бо життя у нас одне, життя – це…

М. Я.: Життя – це можливість, Скористайся нею.  

А.В.: Життя – це виклик, Прийми його.

 О.С.: Життя – це краса, Милуйся нею!

ЛЛЛ: Життя – це повинність Твоя насущна, Виконай її.  Життя – це гра, Стань гравцем!

Б.: Життя – це багатство, Не розтрать його.

Лікар: Життя – це кохання, Насолоджуйся ним сповна.

 В.Є.: Життя – це таємниця, Пізнай її.

К.: Життя – це випробування, Побори все.

 А.Й.: Життя – це пісня, Доспівай її до кінця.

Тренер.: Життя – це боротьба, Стань борцем.

К.С: Життя – це прірва невідомого, Ступи в неї не боячись.

Т.І.: Життя – це фортуна, Шукай цю мить.

 Директор: Життя таке чудове, Не згуби його, Це твоє життя,  Борись за нього!

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Вознюк Галина Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Kolesnik Ann
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Сценарії
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
14814
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку