Профінформаційна та профконсультаційна робота з учнівською молоддю набуває особливої актуальності. У ранньому юнацькому віці загострюються потреби молодої людини у самопізнанні, самоусвідомленні і саморозумінні, актуалізуються процеси особистісного, соціального і професійного самовизначення. Саме тому робота профконсультанта покликана допомогти розвязати ці проблеми або ж показати можливі шляхи їх вирішення.
Напис на Дельфійському храмі говорить “Пізнай самого себе”.
Саме пізнання самого себе починається визначення цілей життя. Людині необхідно знати яка вона, хто вона,чи знає вона себе.
В цьому допомагають методики вивчення мотивів вибору професії, вивчення ціннісних орієнтаційучнів, карти інтересів. Саме з допомогою них профконсультант визначає цінності пріоритетні для кожного.
Немає нічого сильнішого, ніж ідея, час якої настав
Віктор Гюго
На сучасному етапі розвитку України, в умовах формування ринкових відносин та інтенсивного становлення ринку праці, значно посилюються вимоги до рівня кваліфікації спеціалістів. Формування висококваліфікованого, мобільного, активного і конкурентоспроможного професіонала можливе лише за умов всебічного розвитку особистості, її здібностей, творчого потенціалу.
Профінформаційна та профконсультаційна робота з учнівською молоддю набуває особливої актуальності. У ранньому юнацькому віці загострюються потреби молодої людини у самопізнанні, самоусвідомленні і саморозумінні, актуалізуються процеси особистісного, соціального і професійного самовизначення. Саме тому робота профконсультанта покликана допомогти розвязати ці проблеми або ж показати можливі шляхи їх вирішення.
Напис на Дельфійському храмі говорить “Пізнай самого себе”.
Саме пізнання самого себе починається визначення цілей життя. Людині необхідно знати яка вона, хто вона,чи знає вона себе.
В цьому допомагають методики вивчення мотивів вибору професії, вивчення ціннісних орієнтаційучнів, карти інтересів. Саме з допомогою них профконсультант визначає цінності пріоритетні для кожного.
ПРОФКОНСУЛЬТАЦІЙНИЙ СЦЕНАРІЙ
Ігрова профорієнтаційна вправа «Піраміда»
|
|
||||
1. Стисла характеристика групи учнів |
Учні 6 класу, вік 11-12 років. Діти без фізичних вад та медичних протипоказань. Мають середній та достатній рівень навчальних досягнень. |
||||
2. Визначення напряму профорієнтаційної проблеми |
За Черніковою Т. В. - емоційно-енергізуючий тип профорієнтаційної підтримки учнів з ціннісно-орієнтаційним самовизначенням |
||||
3. Провідна задача профконсультанта |
|
||||
4. Форма проведення профконсультації
5. Додаткові засоби, необхідні для проведення профконсультування |
Групова робота. Ігрова профорієнтаційна вправа «Піраміда»
Інформаційні карти цінностей, схеми піраміди, аркуші А4, маркери, ноутбук, інтерактивна дошка |
||||
6. Зміст консультації
|
Обговорення готовності до професійного вибору на рівні цінностей, яким надається перевага Постановка проблеми - перед вами на дошці схема, що на вашу думку вона зображує? - давайте спробуємо цю схему правильно скласти. Що отримаємо?
Мотивація - ця споруда, піраміда, має давнє походження та свою історію - давайте переглянемо невеликий відео сюжет та з’ясуємо коли, як та з якою метою будували в давнину піраміди та що вони уособлювали (відео ролик ютьюб «Мемфіс.Египетські піраміди») Бесіда
Кожен в своєму житті виступає також в ролі робітника-каменяра, який будує свою життєву піраміду, яка також складається з величезних та важких блоків, але вони не з каменю, а з наших життєвих цінностей, характеру, цілей, бажань, речей, людей які нас оточують.
Отже, ми сьогодні разом спробуємо замислитись над тим, що нам потрібно в житті, про те, які умови необхідні для того, щоб ми, з одного боку, змогли повноцінно жити, навчатися, а з іншої — були щасливі і мали можливість розкрити свої таланти, здібності. Робота в групах (працюють 2 групи по 6 учнів) Працює кожен учень (записує цінності на аркуші паперу) У вас є 3 хвилин, щоб записати те, що вам приходить в голову в зв'язку з цим: речі, люди, якості. А тепер намалюйте на папері вигляд піраміди збоку, тобто великий трикутник. Уявіть собі, що те, що ви записали, є каменями, з яких побудована ця піраміда. Найбільші за значимістю плити лежать внизу, вони утворюють фундамент і несуть на собі тягар всього іншого. Виходячи з цього впишіть найважливіші позиції з вашого списку в нижні плити, наступні по важливості, — над ними і так далі Ви зрозуміли, що я маю на увазі? На це завдання вам відводиться 5 хвилин. Обмін думками між учнями в групі А зараз ви можете показати один одному свої піраміди життя. Поясніть останнім, чому ви заповнили піраміду саме цими цінностями і саме в такому порядку. На обмін думками в підгрупах у вас є 3 хв. Давайте спробує кожна група, використовуючи плити з ваших пірамід, побудувати загальну піраміду, яка включає все те, що важливе для кожної людини і від чого він не може відмовитися. Групова робота (кожна група складає на папері свою піраміду) Представники з кожної групи заповнюють піраміду на Смарт дошці (утворюється дві піраміди) Колективна робота над побудовою однієї піраміди цінностей на Смарт дошці (учні розподіляють та заповнюють піраміду за допомогою функції Drag & drop) Підведення підсумків консультації (обговорення та аналіз отриманого результату) Якщо кожна людина буде будувати своє життя на основі загальнолюдських цінностей, то в нашому житті всі люди будуть дійсно щасливими.
|
||||
7. Форма прояву конструктивного зворотного зв’язку |
- Чи сподобалося вам ця вправа? - Чи не забули ми згадати що-небудь важливе в нашій життєвій піраміді? - Яка цінність або потреба знаходиться на сьогоднішній день в центрі вашої уваги? Чому? - Чи допоможуть ці цінності вам досягти вершини життєвої піраміди? Яким чином? - В якій професії ви зможете реалізувати ці цінності?
|
||||
8. Висновки
9. Рекомендації
|
Отже, ми мали можливість розібратися в тому, що для кожного з нас найважливіше в житті, що нам необхідно для життя і як ми можемо само реалізуватися і відчути себе щасливими. Зорієнтувалися в мотивах і цілях та співвіднесли їх з власними можливостями. Адже визначення своїх життєвих цінностей це перший щабель в постановці та реалізації своєї мети, в виборі майбутньої професії. Дуже важливо цей щабель не пропустити і не припуститись помилки.
|