Сценарій проведенення юридичного батлу

Про матеріал
Сценарій проведення юридичного батлу для команд учнів 9 -10-х класів в рамках Тижня права
Перегляд файлу

Юридичний батл між командами 9-10-х класів

(в рамках проведення Тижня права)

Мета заходу:

 сприяти залученню учнів до поширення інформації стосовно Загальної Декларації прав людини, Конвенції ООН про права дитини, створенню системи консультативної допомоги з проблем, пов’язаних із правами дитини; ознайомити учнів із відповідальністю, яку вони несуть при порушенні законів України. Вчити дітей використовувати теоретичні знання з права в різноманітних ситуаціях ознайомлення з питаннями соціально-правового захисту дітей;

 розвивати логіку та аналітичність мислення, уміння швидко приймати рішення в нестандартних ситуаціях;

 виховувати відповідальність, взаємовиручку, повагу до прав інших  людей.

Слайд 1

Після звуків фанфар:

Ведучий 1: Добрий день, шановні друзі!

Ведучий 2: Ми раді вітати всіх вас.

 

Ведучий 1:  Протягом багатьох століть існування людства права людини зазнали чимало змін. Пригадайте Стародавні Грецію і Рим, Єгипет і Вавилон. Тисячі рабів, які створювали багатства та велич цих держав, були позбавлені будь-яких прав.

  Минули століття, і після революцій ХVІІ – ХVІІІ ст. у країнах Європи було проголошено спеціальні декларації прав людини.

Ведучий 2. ХХ століття принесло світові нечувані раніше за масштабом потрясіння – дві світові війни. Під час Другої світової війни 1939 – 1945 рр. порушення прав людини були масовими й особливо зухвалими. Мільйони людей стали жертвами знущань, масових убивств. І саме уроки цієї війни дали розуміння того, що права людини мають бути справою не окремого громадянина й навіть не окремої держави, а всього людства

Ведучий 1. У 1945 р. було створено найбільшу та найвпливовішу міжнародну організацію – Організацію Обʼєднаних Націй (ООН). Однією з її держав-засновниць була Україна. І серед перших документів, які розробила ООН, був спеціальний документ, присвячений правам людини. 10 грудня 1948 р. Генеральна Асамблея ООН на своєму засіданні в Парижі прийняла Загальну декларацію прав людини.

Ведучий 2. Наш сьогоднішній захід – юридичний батл між 9-10-ми класами -  присвячений 73-річчю прийняття цього важливого документу.

(Відео про Декларацію, 1 хв)

https://www.youtube.com/watch?v=cQeOrhf2ZaI

 

Оголошення та вітання учасників змагання.

Слайд 2

Ведучий : Перший конкурс нашого юридичного батлу називається «Права знай – закони поважай!» Команди отримують аркуші з конституційними правами людини, які потрібно кваліфікувати відповідно до: громадянських, політичних, економічних, соціальних та культурних.

(команди отримують завдання)

Слайд 3

Ведучий: Поки команди працюють, уболівальники зможуть до скарбнички своїх класів надати перші бали під час «Правового бліцу». Запитання ви зможете бачити на екрані. Відповіді зараховуються після підняття руки. Члени журі слідкують, чия рука була першою та зараховують по 1 балу за вірну відповідь .

Слайди 4-21

Запитання (демонструються на екрані)

1. Як називають основний закон держави? (Конституція)

2. До якого віку особа вважається дитиною? (до 18 років)

3. Найпоширеніший вид адміністративного стягнення (штраф)

4. Волевиявлення народу, форма безпосередньої демократії (вибори)

5. Яка особа надає правову допомогу та виступає захисником під час судового процесу? (адвокат)

6. Хто з подружжя відповідно до законодавства має бути головою родини? (обидва)

7. Основний документ громадянина. (Паспорт)

8. Юридична чи фізична особа, яка звертається до суду за захистом своїх суб’єктивних прав чи охоронюваних законом інтересів, а також особа, в інтересах якої поданий позов (позивач)

9. Обʼєднання що ґрунтується на шлюбі або кровної спорідненості людей, зв'язаних спільністю побуту та взаємною моральною відповідальністю (сім’я)

10.  Доказ того, що підозрюваний у скоєнні злочину був у цей час зовсім в іншому місці (алібі)

11.  Той, хто бачив злочин? (свідок)

12.  Письмова вимога суду, яка офіційна адресована судом особам учасникам судового процесу і вручається їм під розписку з вказівкою часу і місця судового засідання та обов’язкової їх явки в такі засідання. (судовий виклик)

13. Із якого віку учні школи можуть працювати у вільний від навчання час? (1з 14 років із дозволу батьків)

14.  Письмове або усне судове рішення, яким вирішуються питання, пов’язані з процедурою розгляду справи, та інші процесуальні питання (ухвала).

15.  Він може бути цивільним, адміністративним, кримінальним. (Кодекс.)

16.  З якого віку дитина може змінити своє ім’я? (з 16 років)

17.  З якого віку в Україні дозволено одружуватись юнакам? (із 18 років)

18.  Особа, що намагається отримати незаконний доступ до комп'ютерних систем  з метою заволодіння секретною інформацією  (хакер)

19.    Одна з форм оскарження судових рішень у цивільних і кримінальних справах до суду вищої інстанції, що має право переглядати справу. (апеляція)

20.      З якого віку дитина може звертатися до суду для захисту своїх прав (з 14 років)

 

Слайди 22-28

Ведучий: А тепер перевіримо виконання завдань командами. Свої відповіді вони здають журі. А якими є вірні відповіді, ми зараз розкажемо.

Ведучий: Тож, право на життя, свободу пересування, на повагу та гідність, невтручання в сімейне та особисте життя – це громадянські права і свободи людини.

Ведучий: Право на інформацію, вільно обирати та бути обраним, брати участь в референдумі – це політичні права.

Ведучий: Право на приватну власність, на працю та підприємницьку діяльність – це економічні права.

Ведучий: Право на результати своєї інтелектуальної та творчої діяльності, на освіту, на користування досягненнями культури – культурні права.

Ведучий: Право на охорону здоров’я, відпочинок, житло та достатній життєвий рівень – соціальні права.

Поки члени журі підбивають підсумки, ми ознайомимось з результатами інтелектуальної творчості учнів 9-А класу.

 

Ведучий: Команди готувались до сьогоднішнього конкурса завчасно. В якості домашнього завдання 9-класники підготували постер з теми «Як реалізовані конституційні права та обов’язки для учнів 9-А». Тож, слово для захисту!

 

(Після захисту) – слово журі для оголошення результатів за 3 конкурси: «Правового бліцу» з уболівальниками, «Права знай – закони поважай» та виконане домашнє завдання.

 

 

Ведучий ставить запитання, на які команди дають відповідь. За кожну правильну відповідь команда отримує 5 балів. Якщо жодна з команд не знає відповіді, запитання адресуватиметься в глядацьку залу. Той, хто правильно відповість, отримає 2 бали і право передати їх команді, за яку вболіває.

  1. Оголошення підсумків І туру змагання

Після закінчення І туру змагання журі підбиває підсумки проведення І туру й оголошує їх результати.

 

Ведучий: Ми прдовжуємо наш батл і переходимо до ІІ-го туру, який називається:

 «Школа юних правознавців» або «Так» чи «Ні»

Слайд 29

 

Ведучий: Командам будуть запропоновані юридичні задачі. Команди мають 30 сек. на обговорення відповіді та аргументацію, чому саме «так» чи «ні». За правильну відповідь команда отримує від 5 до 10 балів. Якщо ж команда дає неправильну відповідь, то її суперники мають ще 10 с на обговорення правильної відповіді та отримання 5 балів.

Якщо всі три команди дають неправильні відповіді, то запитання передається в глядацький зал. Глядач, який дав правильну відповідь на запитання, отримує 3 бали і має право передати їх будь-якій команді.

 

(Презентація з задачами)

Задачі.

  1. Громадянин Сисоєв Віктор Павлович, 1983 р. н., звинувачується в тому, що під час руху поїздів підкладав на залізничну колію різноманітні предмети. Сисоєв В.Л. заявив, що він не підозрював, що своїми діями створював загрозу залізничному руху, і його дії взагалі є злочином. Чи вплинуть ці пояснення на вирок суду?

(Ні: незнання закону не звільняє від відповідальності.)

  1. У суді громадянин Злотник Віктор Іванович звинувачується в скоєнні хуліганських дій стосовно потерпілого Солоного О.П. Підсудному загрожує від 3 до 8 років ув’язнення в колонії посиленого режиму. Злотник В.І. просить суд пом’якшити вирок, мотивуючи це тим, що на час скоєння злочину він був у стані сильного алкогольного сп’яніння і не тямив, що коїть. Чи вплине цей аргумент на користь підсудного?

(Ні: навпаки, злочин, скоєний у стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння, карається ще суворіше.)

  1. До Мельника Андрія Івановича, 1982 р. н., зайшов його знайомий, Кучерук Віталій Семенович, 1981 р. н., і попросив потримати в себе деякий час сумку з речами Кучерука, оскільки це, мовляв, подарунок-сюрприз для матері Кучерука на день народження, і принести його додому зараз він не може. Мельник погодився. А через деякий час до Мельника А.І. з обшуком завітали працівники поліції, які знайшли у вище згаданій сумці 6,8 кг макової соломки. Чи буде Мельник А. І. притягнутий до кримінальної відповідальності?

(Так: Мельник А.І. вважається співучасником Кучерука В.С. і буде звинувачений у незаконному зберіганні наркотичної сировини.)

 

  1. Чи є протизаконним уживання підлітками алкоголю, якщо їм це дозволяють батьки?

(Так: батьки в цьому випадку можуть бути притягнуті до адміністративної відповідальності.)

  1. Чи відповідає перед законом особа, яка знала про підготовку злочину, але не брала участі в ньому?

(Так: громадянин має попередити правоохоронні органи про запланований злочин.)

  1. Акт про Незалежність України було проголошено 24 серпня 1991 р. Декларацію про суверенітет України було проголошено пізніше. Так чи ні? (ні, раніше  - 16 липня 1990 р.)
  2. Чи є громадянином України дитина, яка народилася на території України від осіб без громадянства, котрі постійно проживають в Україні?

(Так: дитина народжена на території України за народженням вважається громадянином України)

 

Ведучий: Вітаємо всіх із закінченням ІІ туру. Пристрасті збільшуються, хоча, на мою думку, все відбувається доволі демократично. До оголошення підсумків II туру змагання переходимо до наступної сторінки нашого батлу.

 

Ведучий: Із поміж ключових цінностей людської цивілізації ХХІ ст. чільне місце посідає демократія. Саме прихильність до неї надихала і надихає мільйони людей до дії.

Ведучий: пригадайте, як ви розумієте, що таке «демократія»?

(відповіді дітей)

Ведучий: В якості домашнього завдання майбутні студенти, а поки що 10-класники, підготували постери про реалізацію демократії в своїх учнівських колективах. Тож, запрошуємо представників команд для демонстрації та захисту домашнього завдання.

Ведучий: Подякуємо класи за підготовлені постери. А журі додасть до оцінок бали за виконані домашні завдання.

Ведучий: Час плине так швидко, що не віриться, що через декілька тижнів наступить новий рік. І зараз нікому невідомо, кому з присутніх яка уготована доля. Можливо, серед нас майбутні вчені, адвокати, депутати, а, може, й президенти?

Ведучий: про що це ти?

Ведучий: Я про наступний і останній конкурс, назва якого «ОРАТОРСЬКЕ МИСТЕЦТВО».

Ведучий: Уявіть собі новорічну ніч. На циферблаті 23 год. 55 хв. Диктор телебачення, чи просто титри на екрані, віщують: «Новорічне привітання Президента України». Мить, і на екрані – ви. Тож, за час, поки журі ознайомить з результатами за попередні конкурси, команди мають придумати тези привітання, обрати кращого оратора і це буде наш останній конкурс-імпровізація, який оцінюється в 5 балів.

Слово надається членам журі. журі оголосить результати попередніх конкурсів

То ж новорічне привітання до українського народу від команд.

Ведучий: Подякуємо за цікаві, щирі привітання і нехай вони здійсняться. Неважливо, ким хто стане у майбутньому, головне Пам’ятайте: кожен з вас – це особистість, яка варта поваги, свободи, варта бути вільною людиною, яка зможе захистити гідність свою і оточуючих!

 

Ведучий: Права і обов’язки, свобода і відповідальність, демократія  і толерантність  –  тільки в комплексі ці поняття роблять людину людиною, яка живе в суспільстві. Запам’ятайте!  Закони захищають нас. Але незнання закону не звільняє від  відповідальності за його порушення.                

 

Оголошення загального підсумку та вручення дипломів

 

doc
Пов’язані теми
Правознавство, 9 клас, Сценарії
Додано
14 лютого 2022
Переглядів
608
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку