ТЕМА Сірники - не іграшка
Програмовий зміст: ознайомити дітей з правилами пожежної безпеки; закріпити поняття «Сірники – не іграшка»; ознайомити з пожежною машиною; розвивати зв*язне мовлення; виховувати слухняність.
Матеріал: хлопчик Ясик (іграшка), сірники, картинка із зображенням лісу, хатинка, кицька, жук, червона пожежна машина.
ТЕМА Сірники - не іграшка
Програмовий зміст: ознайомити дітей з правилами пожежної безпеки; закріпити поняття «Сірники – не іграшка»; ознайомити з пожежною машиною; розвивати зв*язне мовлення; виховувати слухняність.
Матеріал: хлопчик Ясик (іграшка), сірники, картинка із зображенням лісу, хатинка, кицька, жук, червона пожежна машина.
Хід заняття
Вихователь. Сьогодні Ясик був слухняним, не пустував. Таке іноді буває. Мама дозволила йому погратися на майданчику самому. І раптом бачить - в траві блищить маленький золотаво – зелений жучок. І очі відсвічують вогниками...
-- Ох ти! – вигукнув Ясик – я ще такого не бачив!
-- Ой! Хлопчику, - візьми мене, - людським голосом відказав жучок. – У мене поранене крильце, я не можу літати.
Ясик узяв жучка, а той дуже тремтів.
-- От бідолаха, мабуть замерз, - подумав хлопчик.
-- так, я замерз – промовив жучок. – Уранці холодно. Мої сестрички і братики заховались у сухе листя, залізли в щілини дерев і там заснули на всю зиму. А я не можу туди долетіти. Віднеси мене будь ласка до лісу.
-- Авжеж, віднесу, бо я сьогодні слухняний і роблю тільки добрі справи.
Фізкультхвилинка
У дитсадок Ясик прийшов
І жучка знайшов.
На травичці він сидів
І від холоду тремтів.
Відігріє він його,
Друга меньшого свого.
Умить Ясик побіг до лісу. Бачить на галявині стоїть хатинка.
«Хто ж в ній живе?От якби в ній було тепло, я б відігрів жучка», - подумав Ясик. Зазирнувши в хатинку, Ясик побачив кицьку, яка лагідно муркотіла, згорнувшись у клубочок, і солодко спала. Але в будиночку було сиро, холодно – холодно. На печі лежали сірники. Ясик звичайно знав, що сірниками гратися не можна, але він вирішив, що один раз одного сірника запалити можна, але це для жучка і дуже хотілося зігріти його. Назбиравши сміття, паперу, гілочок, Ясик підпалив купу, і вона спалахнула. Ураз язики полум*я, звиваючись, подстрибнули і побігли вгору по занавісках, по меблях. І кімната наповнилась димом. Стало важко дихати. І раптом прокинулась кицька, вона голосно занявчала. І рознеслося по всьому лісу:
Тілім – бом! Тілім – бом!
Загорівся кицькин дім
Загорився кицькин дім
Валить дим стовпом!
Кицька вискочила, очі витріщила.
Біжить півник із відром, заливає кицькин дім.
А конячка з ліхтарем,
А собачка з помелом,
Сірий зайчик із листком.
Раз, раз, раз. Вогонь погас!
(обігрування вірша)
Вихователь. А за ними прийхала і пожежна машина з пожежниками. На ній – вогнегасники, довгі шланги. Велика драбина. Машина червона тому, що вона мусить дуже швидко дістатися до місця пожежі. А як це можна швидко зробити, коли на вулицях багато машин і пішоходів? Для цього необхідно, щоб пожежна машина була помітною, щоб її було видно здалеку. Помітивши її ще здалеку, водії інших машин і пішоходи, поступаються їй дорогою. А найпомітніший колір – червоний.
Запитання до дітей
Підсумок
Вихователь. Чому ніколи не можна брати сірники?
Тема «Вогонь злий і добрий»
Програмовий зміст: розширювати знання дітей про значення вогню в житті людей та шкоду під час необережного поводження з ним; закріплювати знання дітей про те, що вогонь може бути злим і добрим, що він може приносити користь і шкоду; ознайомити дітей із пожежною машиною і людьми, які працюють на ній; ознайомити з елементарними правилами протипожежної безпеки; виховувати повагу та інтерес до професії пожежного; уважливість, спостережливість, обережність.
Матеріал: загадки про вогонь, прислів*я, ілюстрації, пісня про вогонь, ігри «Юні пожежники», «Хто правильно викличе пожежників», «Хто швидше загасить вогонь».
Хід заняття
Вихователь пропонує дітям розгадати загадки.
Хто хоче світити – готові служити.
Не чіпайте, діти, їх на забавки,
Бо можна згоріти. Що це?.. (сірники)
Язичок у ньому – гнотик. (свічка)
Вдача в нього дженджуриста,
Язиків зі сто він знає,
Та ніколи не співає. (вогнище)
Їв кущі, траву, дерева.
А коли напивсь води –
Стих і згаснув назавжди. (вогонь)
Запитання для бесіди
- Діти, а ви знаєте, коли люди почали використовувати вогонь?
Ознайомлення з ілюстраціями
Вихователь пропонує дітям розгляд ілюстрацій, де зображено використання вогню в різних сферах життєдіяльності людини.
Вивчення прислів*їв
Гра «Хто правильно викличе пожежників»
( Дві команди 8 – 10 дітей стають одне за одним. За сигналом підбігають до столу, на якому стоїть телефон, набирають номер «01», викликають пожежників і називають свою домашню адресу. Перемагає та команда, яка швидше виконує завдання.)
Гра «Юні пожежники»
Розставити у певній послідовності ілюстрації, на яких зображений порядок роботи пожежників під час пожежі, дії з пожежною машиною.
На сигнал «Добери інвентар» діти викладають малюнки із зображенням пожежного інвентарю. (вибирають потрібні малюнки)
Запитання для бесіди
Вихователь. Отож, запам*ятайте, що вогонь може бути не тільки другом, але й страшним ворогом, якщо не дотримуватись норм поведінки. Пам*ятайте про це завжди і не допускайте, щоб з вами сталось лихо. Адже лихо може трапитися з тим, хто зневажає правилами.
Підсумок
Вихователь. Діти, запам*ятайте:
01 – виклик пожежної машини;
02 – виклик милиції;
03 – виклик швидкої допомоги;
04 – виклик газової служби.
Немає нічого дорожчого за життя і здоров*я людини. Це найголовніше!
Петровський районий відділ освіти
Дошкільний навчальний заклад №264
ЗАНЯТТЯ НА ТЕМУ:
«ВОГОНЬ ЗЛИЙ І ДОБРИЙ»
підготувала
вихов. Захарова С. Ю.
Донецьк 2008
Петровський районий відділ освіти
Дошкільний навчальний заклад №264
ЗАНЯТТЯ НА ТЕМУ
«СІРНИКИ - НЕ ІГРАШКА»
підготувала
вихов. Погорелко Н.М.
Донецьк 2008