У сценарії порушено тему екології та відповідального ставлення до навколишнього середовища. Головна ідея сценарію полягає у тому, що вірно утилізоване сміття може перетворитися на щось корисне та добре. Тема екології, зокрема проблеми сміття та його впливу на навколишнє середовище, виступає в основі сценарію, розглядає питання відповідальності кожного індивіда за власні дії щодо вироблення та утилізації сміття, а також показує, як правильне ставлення до навколишнього середовища може призвести до позитивних змін. Сюжет демонструє, як колективні зусилля та ефективне вирішення проблеми можуть привести до позитивних результатів і навіть вплинути на трансформацію негативних явищ у щось корисне та природоохоронне.
2024 рік.
Сценарій «Сміттєвий переслідувач»
жанр: містичний хорор, артхаус
Сценарій піддійте для конкурсів екологічної просвіти, агід-бригади, вистави, просвітницької роботи з підвищення екологічної свідомості суспільства.
Мета цього проекту:
Основні групи цільової аудиторії можуть включати:
У сценарії порушено тему екології та відповідального ставлення до навколишнього середовища. Головна ідея сценарію полягає у тому, що вірно утилізоване сміття може перетворитися на щось корисне та добре. Тема екології, зокрема проблеми сміття та його впливу на навколишнє середовище, виступає в основі сценарію, розглядає питання відповідальності кожного індивіда за власні дії щодо вироблення та утилізації сміття, а також показує, як правильне ставлення до навколишнього середовища може призвести до позитивних змін. Сюжет демонструє, як колективні зусилля та ефективне вирішення проблеми можуть привести до позитивних результатів і навіть вплинути на трансформацію негативних явищ у щось корисне та природоохоронне.
Основний сюжет:
Групу молодиків переслідує незрозуміла сутність - «Велика купа сміття». Вона огидна, хвороблива, брудна й смердюча, ну дуже не приваблива на вигляд…
Куди б не пішли (парк, набережна, дитячий майданчик …), вона завжди знаходиться десь поруч та уважно спостерігає. Деякий час підлітки не зважають на неї, продовжують займатися своїми справами, як завжди за лишаючи за собою слід сучасного цивілізованого життя (у вигляді бруду та сміття…). Діти звертають увагу, коли щоразу ця сутність з’являється поруч вона стає ще більшою та потворнішою. Поступово ситуація стає напруженішою та небезпечною. «Велика купа сміття» починає переслідувати кожного з друзів у під’їздах, на зупинках, таксі…
Ввечері компанія створює спільну відео конференцію та ділиться своїми спостереженнями щодо потвори, яка їх переслідує. Молоді люди вирішують вжити заходів щоб здолати її.
Наступного дня друзі зустрічаються як завжди провести час разом та чекають останнього товариша, щоб піти в КІНО(компанія веде себе невимушено та цілком природно), а потвора уважно стежить за підлітками за рогом.
Враз почувся ойкіт та нестямний крик – це товариш на якого чекала компанія, який підкрався ззаду та накинув на потвору великий мішок. Компанія прибігла на шум та допомогла зв’язати.
Під березою стоїть велетенський мішок з якого чути тихий жалібний плач. На задньому плані відбувається суперечка друзів: « Що тепер будемо з цим робити??!»
Друзі звертаються за порадою до викладача. І в результаті вирішують побороти свій страх та розібрати «Велику купу сміття», а саме посортувати все за походженням її частин, щоб правильно утилізувати. Діти взялися до роботи. Під час сортування вони помічають, що деякі речі їм дуже знайомі, і наче, вони вже тримали їх нещодавно в руках. Тим часом велика купа стає все меншою та більш схожою на людину.
Лишається лише один крок: вмити цю істоту та причесати. Істоті приносять води, вона умивається і перед дзеркалом постає гарний молодий юнак. Він дякує друзям за те, що допомогли та звільнили від прокляття.
Товариші дуже здивовані результатом своєї роботи. Перебороли свій страх та зрозуміли, якщо сміття правильно утилізувати, то воно не буде перетворюватись на жах який переслідує на кожному кроці , а допоможе вирішити людству багато проблем пов’язаних з природними ресурсами.
СЦЕНАРІЙ
_______________________________________________________________
СЦЕНА№1 «В парку»
Діти проводять час в парку: фотографуються, спілкуються, п’ють каву, напої, їдять шоколадки.
На фоні бреде потвора, потрапляє в кадри на фотографії. Діти на це спочатку не звертають уваги.
Діти збираються та йдуть, залишаючи після себе на лаві сміття. Потвора підбирає сміття та йде слідом за ними.
_________________________________________________________________
СЦЕНА№2 «Набережна»
Подібний сценарій відбувається на набережній біля ставка.
_________________________________________________________________
Сцена №3 «Ігровий (спортивний) майданчик»
Ігровий майданчик. Доки діти займаються на тренажерах, хизуються. Поруч на гойдалці сидить потвора та спостерігає.
________________________________________________________________
Сцена №4 «Зупинка» - Учень 1
Хлопець стоїть на зупинці чекає на автобус, з-за рогу з’являється потвора та намагається щось сказати. Юнак спочатку уникає її, а потім тікає геть.
_________________________________________________________________
Сцена №5 «Під’їзд»
Дівчина йде до свого дому, біля входу чекає потвора, вона перестріває намагається завадити пройти та щось сказати. Злякана дівчина зникає за дверима під’їзду.
__________________________________________________________________
Сцена №6 «ТАКСІ»
Біля училища дівчина чекає на ТАКСІ. Виходить потвора та йде до дитини в цей час під’їхало авто. Дитина хутко сідає в авто і від'їжджає. Потвора стоїть та щось незадоволено махає руками.
_______________________________________________________________
Сцена №7 «На вулиці»
Хлопець йде по вулиці та знімає «ТІК ТОК» помічає, що на задньому плані за ним слідує потвора, потім вимикає камеру та тікає.
Слова хлопця:
- Добрий день, мої підписними , сьогодні я йду на п’яте тренування у спортивній секції. Займаюся три рази на тиждень, вже вивчив декілька прийомів, тренер говорить, що в мене все добре виходить, головне не пропускати заняття і є шанс отримати зелений пояс…
Помічає в кадрі потвору, яка йде за ним, вимикає камеру та тікає…
_______________________________________________________________
Сцена №8 «ВІДЕОЧАТ»
Ввечері компанія створює спільну відео конференцію та ділиться своїми спостереженнями щодо потвори, яка їх переслідує. Молоді люди вирішують вжити заходів, щоб здолати її.
Учень 1: Товариші, мене сьогодні, здається, переслідувала та потвора, яку ми помічали у парку на набережній. Я від неї ледве втік…
Учень 2: А мене вона чекала біля під’їзду, ще щось гомоніла, ніби хотіла щось сказати…
Учень 3: Мене вона застала, коли я сідала в ТАКСІ.
Учень 4: А мене діставала на автобусній зупинці…
Хтось з дітей:
Друзі, тож треба з цим щось робити. Спершу впіймаємо його, потім вирішимо, що з ним будемо робити.
_________________________________________________________________
Сцена №8 «Полювання на монстра»
Наступного дня друзі зустрічаються, як завжди провести час разом та чекають на останнього товариша, щоб піти в КІНО(компанія веде себе невимушено та цілком природно), потвора причаїлася за рогом та уважно стежить за підлітками.
Учень 1: Ну де ж Сашко? Скільки його можна чекати?
Учень2: Не хвилюйся, він завжди запізнюється, для нього це нормально…
Учень3: Він телефонував буде з хвилини на хвилину…
Часом чутно ойкіт та незрозумілий крик – це товариш на якого чекала компанія, підкрався ззаду та накинув на потвору великий мішок. Компанія прибігла на шум та допомогла зв’язати.
_______________________________________________________________
Сцена №: 9 «Потвора у мішку»
Під березою стоїть велетенський мішок з якого чути тихий жалібний плач.
На задньому плані відбувається суперечка друзів:
Хтось: Що тепер будемо з цим робити??!
Лунають пропозиції:
Учень 1: Давайте її спалимо!;
Учень 2: Вивеземо на полігон для сміття!?;
Учень 3: ЇЇ потрібно закопати!;
Учень 4: Давайте її викинемо ще десь-інде: так далеко, щоб вона не повернулась;
Хтось з друзів запропонував:
Потрібно спитати поради. А що, якщо ми звернемося за порадою до нашого викладача?
________________________________________________________________
СЦЕНА №: 10 «Порада викладача»
Діти вбігають до аудиторії і наввипередки схвильовано говорять:
Учень 1: Ми впіймали страшну потвору …
Учень 2: Це «Велика купа сміття»…
Учень 3: Вона всюди нас переслідувала…
Учень 4: Ми не знаємо, що з нею робити…
Викладач
Ну що ж, поглянемо на вашу страшну потвору. (показують фото) Тут все зрозуміло. Часто те, що ми бачимо є грою нашої уяви. Потвор не існує. Раджу поглянути вашому страху в обличчя! Придивіться пильніше. А розпочніть з того, що спробуйте розібрати цю «Велику купу сміття», посортуйте її на частини з якої вона складається та правильно утилізуйте. До цього потрібно підійти методично: розфасуйте її за природою походження залишків, які вона в собі накопила. Я впевнений, що в ній є щось, що може стати вторинною сировиною та принести користь.
Всі товариші погодилися. (Киваючи подивилися один на одного та вийшли з аудиторії).
_________________________________________________________________
СЦЕНА № 11 «Приготуватися»
Діти надягли резинові рукавички, окуляри та респіратори, підготували контейнери для сміття.
Потвора слухняно сидить на стільці, ніби розуміє, що це їй на користь. Товариші розбирають її та починають сортування сміття.
________________________________________________________________
СЦЕНА№ 12 «Розкриття»
Друзі взялися до роботи. Під час сортування вони помічали, що деякі речі їм дуже знайомі і, наче, вони вже тримали їх нещодавно в руках. тим часом велика купа ставала все меншою та більш схожою на людину.
Учень1: О! дивіться тут пакування від навушників, які я нещодавно купував в АВРОРІ…
Учень2: А тут коробка від піци. Пам'ятаєте, ми нещодавно їли в парку…
Учень3: А я знайшов купу паперових стаканчиків від кави та пластикові пляшки…
Учень4: А тут купа поліетиленових пакетів з АТБ, ВУЛИКА, АВРОРИ…
Учень№1: Послухайте Друзі! Так це ж наше сміття! Воно нас і переслідувало…
__________________________________________________________________
Сцена №13 «Падіння прокляття»
Залишився лише один крок: вмити цю істоту та причесати. Істоті принесли воду, вона умилася і перед дзеркалом постав гарний молодий юнак. Він подякував друзям за те, що з ним правильно вчинили та звільнили від прокляття.
Бувша потвора: Дякую друзі за допомогу. На мені лежало тяжке прокляття. Я був необачним і залишав сміття всюди, де відпочивав, проводив час. Згодом воно почало до мене чіплятися і я втрачав людську подобу…
Учень1: Тож тепер, правильно поводься зі сміттям і воно не буде тебе переслідувати….
Учень2: І не будеш лякати перехожих на вулицях, під’їздах, зупинках…
Учень3: Ми також засвоїли свій урок. Не будемо залишати сміття, щоб не втратити людську подобу і не перетворити нашу чудову планету на потвору.
Товариші були дуже здивовані результатом своєї роботи, перебороли свій страх та зрозуміли, якщо сміття правильно утилізувати, то воно не буде перетворюватись на жах, який переслідує на кожному кроці , а допоможе вирішити людству багато проблем пов’язаних з природними ресурсами.
ЗАВІСА