Сценарій спортивно-туристичного свята «Ми роду козацького діти», присвяченого Дню Українського козацтва.

Про матеріал

Виховний захід до Дня Українського козацтва.

Сценарій спортивно-туристичного свята «Ми роду козацького діти»

для учнів 8-9 класів, мета якого сприяти залученню школярів до систематичних занять туризмом; розвивати креативне мислення, інтелектуальні здібності, поглиблювати знання дітей з історії українського козацтва; навчити володіти життєво-важливими руховими навичками та вміннями; виховувати сміливість, силу волі, витривалість; пропагувати здоровий спосіб життя

Перегляд файлу

 

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ПОЗАШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«ЦЕНТР ТУРИЗМУ, КРАЄЗНАВСТВА ТА ЕКСКУРСІЙ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ «ГОРИЦВІТ» КАМʼЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Похожее изображение

 

 

СЦЕНАРІЙ

СПОРТИВНО-ТУРИСТИЧНОГО СВЯТА «МИ РОДУ КОЗАЦЬКОГО ДІТИ», ПРИСВЯЧЕНОГО ДНЮ УКРАЇНСЬКОГО КОЗАЦТВА

 

                                                                                        Автор:

                                                                             керівник гуртка «Загальна            

                                                                             фізична  підготовка туриста»,

                                                                             звання «керівник гуртка –                        

                                                                             методист»

               Лесечко Світлана Олександрівна

 

 

 

 

 

м. Камʼянське

2018

 

 

Сценарій спортивно-туристичного свята «Ми роду козацького діти», присвяченого Дню Українського козацтва

для учнів 8-9 класів

 

Мета та завдання:

  • сприяти залученню школярів до систематичних занять туризмом;
  • розвивати креативне мислення, інтелектуальні здібності, поглиблювати знання дітей з історії українського козацтва;
  • навчити володіти життєво-важливими руховими навичками та вміннями;
  • виховувати сміливість, силу волі, витривалість;
  • пропагувати здоровий спосіб життя.

Місце проведення: спортивна зала.

Обладнання: 2 рюкзака, 6 гімнастичних обручів, 2 волейбольних м’яча, 2 жердини, 2 тунелі, мотузки для в’язки вузлів, купини, 2 фішки, 2 мішка, 2 кеглі, шишки, цукерки.

Учасники свята:

  • учні СЗШ №22 (2 команди  по 8 чоловік);
  • лікар Айболить – керівник гуртка;
  • медсестра Пілюлькіна – кваліфікована медична сестра;
  • хлопчик Плохиш – учень 8 класу.

Журі: 3-5 вихованців старшої групи гуртка.

Під час шикування дітей звучить пісня В. Соловйова-Сєдого «Щоб ніколи не хворів». До спортивної зали входить лікар Айболить. У нього під рукою великий градусник, з одного боку якого температура нормальна, а з іншого – 40 градусів.

Лікар Айболить.

Здрастуйте, діти!

Діти. Здрастуйте!

Лікар Айболить.

Здоров’я в порядку?

Діти. Спасибі зарядці!

 Лікар Айболить. Діти! Перед початком змагань я маю всіх вас оглянути. Тих, що сидять, попрошу встати і виконувати команди:

Всі дихайте… Не дихайте… Все в порядку, спочивайте… Дружно руки піднімайте… Все прекрасно… опускайте… Нахиліться… розігніться… Станьте прямо… усміхніться… (Під загальний сміх міряє температуру градусником).

Так, я оглядом задоволений, бо ніхто з дітей не хворий, всі веселі і здорові, до змагань будьте готові!

Несподівано з’являється хлопчик Плохиш. На ногах: гольф – шкарпетка, кед – черевик, на голові зимова шапка, одягнений у тільняшку. Позіхає,

потягається. Лікар підбігає, міряє температуру, хапається за голову і кличе на допомогу медсестру Пілюлькіну, яка входить з великим шприцом. На ньому

 

 

 

 

написано:«Від лінощів». Плохиш, побачивши медсестру, ховається за дітей і вигукує: «Я більше не буду, хочу бути як усі, туристом!»

Учні сміються, після чого всі намагаються привести Плохиша в належний вигляд, а лікар дозволяє йому стати в шеренгу.

Лікар Айболить. Діти! Між нами немає місця нечупарам і ледарям! (змінює халат лікаря на спортивну форму, туфлі – на кеди, градусник – на свисток).

А медсестра тонометром починає міряти дітям тиск (Фото 1).

 

IMG_0889

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фото 1. Контроль здоров’я

Ведучий. Заграй, весела музико! Увага, школярі! Ви знаєте? Ви чули? Сьогодні в нашій школі відбудуться туристичні змагання між командами «Мисливців» і «Хижаків».

Привітання команд.

1. Команда «Мисливців».

Команду «Хижаків» сьогодні ми вітаємо й на змагання викликаємо! «Хижих» ми не боїмося! І змагання виграти беремося!

2. Команда «Хижаки».

Гей! «Мисливці», хоч ви й вояки, але всі стежки в школі краще знають «Хижаки». Тож дивіться бережіться, бо перемагати будемо ми!

Ведучий. Шановні гості, судді та любі діти! Вислухайте зараз «Великий закон туристичних  змагань».

 За кожен виграний конкурс, команда одержує одне очко. Для «Хижаків» це солодка цукрова кісточка, а для «Мисливців» – солодкий жовтенький банан. І ніхто не повинен хитрувати. За нечесну гру кісточку чи банан заберемо. Це покарання буде завжди, завжди і завжди.

1 завдання: « Розминка капітанів».

 

 

 

 

1.1 Конкурс вожаків зграй-команд. Згинання й розгинання рук в упорі лежачи від гімнастичної лави чи полу. Хто з вожаків більше й якісніше виконає вправи – отримує 1 очко (Фото 2).

 

IMGP4316

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                   Фото 2. Вожаки - найсильніші

 

1.2 Конкурс «Збери цукерки». На полу лежать шишки і цукерки. За сигналом ведучого капітани в один мішечок збирають шишки, а в інший цукерки. Перемагає той, хто швидше впорався з завданням і більше зібрав цукерок. Переможець отримує солодкий приз (Фото 3)

 

IMG_6487

 

                          Фото 3. Збираємо дари лісу

 

 

 

 

Ведучий:

Щоб зростати дужими,

Ми з туризмом дружимо,

Будуть з нас і альпіністи,

Пішохідники-туристи.

Не прості собі спортсмени,

А відомі рекордсмени,

Ми з туризмом дружимо,

Виростаємо дужими.

2 завдання: « Розминка команд».

2.1 Знайомство з командами. За сигналом ведучого учасники команд шикуються в шеренгу по одному за абеткою імен, по росту, за розміром взуття. Журі враховує швидкість виконання завдань. Яка команда швидше впоралась та і перемогла.

2.2 Конкурс знавців історії українського козацтва. Командам роздаються тестові запитання з трьома варіантами відповідей. Потрібно вибрати правильну і обвести кружечком відповідну букву а), б) чи в). За правильну відповідь – 1 бал. Виправлення або кілька відповідей вважається за помилку. За 1 хв. до закінчення проведення конкурсу, учасників інформують. Переможець визначається за найбільшою кількістю правильних відповідей (Фото 4).

 

IMG_0901

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фото 4. Розумники!

 

Питання для  команди «Хижаків»

  1. Назвіть найвищий орган влади у Запорізькій Січі.

 

 

 

а) козацька рада

б) генеральний писар

в) генеральний осавул

  1. Хто із запорозьких ватажків оспіваний у пісні про Байду?

а) П.Конашевич-Сагайдачний

б) Б.Хмельницький

в) Д.Вишневецький 

  1. Якою була офіційна назва реєстрового козацтва?

а) Січ

б) Запорозьке військо

в) низове козацтво 

  1. На які адміністративні одиниці було поділено Українську державу за часів Б. Хмельницького?

а) воєводства, повіти

б) полки, сотні

в) губернії, провінції

 

Питання для  команди «Мисливців»

1. Хто з українських гетьманів уклав із царським урядом Коломацькі 

статті?

а) І. Мазепа

б) П.Дорошенко

в) Б. Хмельницький

2. Хто був останнім гетьманом Лівобережної України?

а) І Мазепа

б) І Скоропадський

в) К. Розумовський 

3. Що було зображено на гербі держави Б.Хмельницького?

а) тризуб

б) козак із мушкетом

в) булава

4. Проти якої держави вів постійну боротьбу кошовий отаман Запорозької Січі І.Сірко?

а) проти Росії

б) проти Туреччини

в) проти Австрії

 

3 завдання: « Відшукай пару».

Ведучий садовить дітей у коло і пропонує кожному зняти взуття з лівої ноги. Взуття складають у центрі, а всім гравцям зав’язують очі. Після сигналу ведучого діти повертаються до взуття, намагаючись знайти серед нього своє. Перемагає той, хто зробить це першим (Фото 5).

 

 

 

 

 

 

 

IMG_0897

Фото 5. Знайшов!

 

4 завдання: « Влучи в пащу лева».

В центрі спортивної зали стоїть «поранений лев» із роззявленою пащею (гімнастичний обруч на підставці). Кожен з учасників обох команд по черзі намагається влучити м’ячем у пащу. Журі враховує кількість влучених кидків, швидкість і правильність виконання завдання.

5 завдання – « Тропа туриста»

Естафету передавати рюкзаком, що одягається на спину.

Завдання: пройти по жердині, пострибати по 5 купинам, пролізти в тунель, оббігти фішку и знову бігом до фінішу.

Жури оцінює швидкість і правильність виконання завдання. Яка команда швидше впоралась з завданням, та і перемогла (Фото 6)

 

   IMG_6476

                                      Фото 6. Яке страшне болото!

 

 

 

6 завдання – «Подолай труднощі»

Три обручі лежать перед кожною командою на відстані одного кроку. За сигналом ведучого діти вдягнені в рюкзаки, по черзі, протягують їх через себе,

залишаючи на місці для інших учасників гри. Потім оббігають фішку і передають естафету наступному учню. Жури оцінює швидкість і правильність виконання завдання. Команда, яка швидше впоралась з завданням, та і перемогла.

7 завдання – «В мішках»

Кожен учасник команд, натягнувши на ноги мішок, стрибає до кеглів, розміщених на відстані 5 метрів. Скаче довкола них і повертається назад. Передає мішок іншому учаснику. Команда, яка швидше впоралась з завданням, та і перемогла (Фото 7).

 

IMGP4318

Фото 7. Які гарні стрибунці!

8 завдання – «Павук»

На лінії старту накреслені два кола. В кожному з них стоїть команда, обв’язана мотузками це два «павуки». Після команди «руш!» обидва «павуки» починають навперейми бігти до фінішу, де накреслено два інших кола, в які вони повинні стати. Всі гравці мають бути або босими, або взутими. Журі оцінює швидкість і правильність виконання завдання. Команда, яка швидше впоралась з завданням, та і перемогла.

9 завдання – «Передай м’яч»

Учасники команд шикуються в шеренгу по одному. Ведучий дає капітанам команд м’ячі. Вони за сигналом передають їх над головою до останнього учасника. Він знизу передає м’яч до капітана. Та команда, яка першою закінчила естафету переможець. Котити м’яч заборонено.

 

 

 

 

10 завдання – «Вперед назад»

Гравці стають парами спиною один до одного, захопивши партнера зігнутими в ліктях руками. За командою ведучого пари прямують до кеглів, які стоять за 5-6 метрів від лінії старту фінішу. Дійшовши до кеглів, повертаються назад. На першому етапі один учасник рухається обличчям уперед, а другий спиною, на зворотному навпаки. Перемагає команда, пари якої першими закінчили гру (Фото 8).

 

IMG_0907

Фото 8. Тягни-штовхай.

11 завдання – «Пошук скарбу»

На території школи, у декількох місцях, ведучі закопують бляшанки, в одній з яких – свідоцтво на право володіння «скарбом» – пакетом цукерок, якоюсь настільною грою абощо. Кожне з можливих місцезнаходжень скарбу позначається на схемі, яка роздається учасникам команд. Поруч з цими позначками пишеться «ключ» з варіантами відповідей на вікторину, наведену нижче. Справжньому місцезнаходженню скарбу відповідає правильний варіант відповідей. Отже, той, хто правильно все відгадає, має найбільші шанси відразу дістати скарб (Фото 9).

 

Вікторина.

1. Кому належать дикі звірі?

а) нікому;

б) державі;

в) товариству мисливців;

г) тому, хто годує.

2. Які тварини шкідливі?

а) сорока;

б) вовк;

в) шакал;

 

 

 

г) шкідливих тварин не буває.

3. Чи можна годувати тварин у зоопарку?

а) ні;

б) так;

в) можна, але з дозволу дорослих;

г) можна, але тільки хлібом.

4. Якщо ви в поході й у вас залишилися порожні скляні пляшки, то їх треба:

а) кинути в багаття;

б) закопати;

в) відвезти назад у місто;

г) розбити поруч.

5. За допомогою якого приладу можна визначити радіоактивні речовини?

а) за допомогою бінокля;

б) за допомогою радіометра;

в) за допомогою мікроскопа.

Можна ускладнювати гру таким чином, щоб учасники йшли від одної точки до іншої, щоразу отримуючи нові завдання. В цьому випадку той, хто все відгадає правильно, йде найкоротшим маршрутом.

IMGP4311

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фото 9. Команда переможців.

Команда отримує грамоти і солодощі.

 

docx
Додано
7 жовтня 2018
Переглядів
3796
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку