Сценарій свята букваря "Spring and flowers"

Про матеріал

Згідно з методичними рекомендаціями МОН вивчення англійської мови в ІІ семестрі закінчується святом букваря. Пропоную свій варіант свята за підручником О. Карпюк.

Перегляд файлу

Тема: Свято англійського букваря.  Spring and Flowers

Мета: активізація знань, умінь та навичок за програмою 1 класу; виховувати навички роботи в команді; підвищити мотивацію вивчення англійської мови.

Обладнання: бейджики для учнів-квіточок з назвами квітів; назви етапів-квестів; тематичні малюнки; музичний супровід:Hellosong, «Flowers dance», SongGrandfather and grandmother”, Stand up, sit down, keep moving”,  Toys for me”,“Happy birthdaysong, «1, 2, 3 dance with me”, «АBC song» ;

Pupil 1: Good morning, boys and girls! I am glad to see you!

Children: We are glad to see you, too!

Pupil 2: Today we have a nice holiday “Spring and Flowers”

 (“Hello” song)

Pupil 1:

In the spring, In the spring,
Sweet and fresh is everything.
Winds are not blowing,
All is growing,
In the spring, In the spring,
Sweet and fresh is everything!

Pupil 2:

Spring is coming, spring is coming,

Flowers are coming, too

Snowdrops, lilies, daffodils

Now are with you.

Pupil 1:

Spring  is the season,
When snowdrops bloom,
When nobody likes
To stay in the room.

Pupil 2:

This is the season,
When birds make their nests,
This is the season,
We all like best.

Pupil 1: Long, long ago all flowers came to the Queen Rose’s palace… They do not know their names…

 

 

(a scene in the Queen Rose’s palace)

Queen Rose:  I am glad to see you, my dear flowers!

Flowers: We are glad to see you, too!

Snowdrop: I am small. I am nice. My dress is white.

Queen Rose:  Your name is snowdrop.

Violet: I am small, too. I am nice, too. My dress is violet.

Queen Rose:  Your name is violet.

Daffodil: I am a spring flower. My dress is yellow.

Queen Rose:  Your name is daffodil.

Tulip: I am a spring flower.  I am red.

Queen Rose:  Your name is tulip.

Bluebell: I am a spring flower.  I am blue.

Queen Rose: Your name is bluebell.

Poppy: I am nice.  I am red.

Queen Rose:  Your name is poppy.

Dandelion: I am small. I am nice. My dress is yellow.

Queen Rose:  Your name is dandelion. Let’s have fun!

(Flowers dance)

Malvina: Hello! My name is Malvina. What is your name?

All the other children (without flowers): My name is… (I am…)

Malvina: I am glad to see you.

Children: We are glad to see you, too!

Booratino: Hello, everybody! I am glad to see you, too! Oh, I want to drink! 

              (Drinks water from the jug)

Malvina: Behave yourself!!! Stand still! Let’s do sums. You have got 2 apples in your pocket…

Booratino: I have got no apples!

Malvina: Imagine that you have got 2 apples in your pocket. Somebody took 1. How many apples do you have now?

Booratino: 2!

Malvina: Why?

Booratino: I’ll never give apples to that SOMEBODY!

Malvina: You have got no skills to Mathematics! Look! Flowers are cleverer than you!

Booratino: Wow! Let’s see!!!

(quest 1)

Malvina: I have got a quest for you! Number1 is My Family. Speak about your family.

Children (showing photos and pictures): I have got a…

(Song “Grandfather and grandmother”)

(quest 2)

Malvina: Thank you very much! Number2 is… My Toys. Do you know the colours?

Children: Yes!

Booratino and Malvina (changing):

1.Очень чёрный кот наш Джек.

Чёрный по-английски – black

2. Я тону! Иду ко дну!

 Синий цвет  конечно – blue
3. Коричневое платье купила эта дама.

Мы знаем очень точно       
коричневое – brown 

4.Мы купили мандарин

Он зелёный – значит green
5. Мышонок серый, убегай быстрей!                                  
Цвет «серый» по-английски – grey 

6. Уверен ты запомнишь,

Оранжевый цвет – orange                         
7. Розовые розы падают на ринг. 

Цвет красивый розовый

По-английски  pink 

8. Для стирки я купила «Тайд».
Костюм стал чистым, белым – white
9. Облизнувшись, кошка съела

  Желток жёлтый. Жёлтый – yellow                                                                                  10. У меня сомнений нет.
Красный цветконечно red

Malvina:

Red and yellow,

Children:

Green and blue!

Malvina:

Lots of colours

Children:

For me and you!

Malvina: And now guess the colour:

  • Daffodil is…
  • Poppy is…
  • Bluebell is…
  • Snowdrop is…
  • Dandellion is…
  • Rose is…
  • Tulip is…
  • Violet is…

Good, my dear!

(руханка “Stand up, sit down, keep moving”. Виставляються стільці на один менше ніж учнів в класі. Включається музика. Хто не встиг сісти на стілець, вибуває)

 

Malvina: Thank you very much! Show me your toys, please!

Booratino: What is it? What colour is the …?

(Short dialogues about toys and colours)

(руханка “Toys for me”)

(quest 3)

Malvina: Good! Number 3 is… Happy birthday.

Teacher: Imagine a birthday party… What can you see on a birthday party?(Показує малюнки)

Children: Presents, cake, candles…

Teacher: Good! I have got a cake with candles. Let us count! How many candles can you see? Right! How old is Mike? Yes! He is…And how old are you?

Children: I am…

Teacher: What do you do at a birthday party?

Children: dance, sing, play games.

Teacher: What song do we sing on a birthday party?

Children: Happy birthday to you!

Teacher: Let’s sing!

(“Happy birthday” song)

Teacher: And now let’s dance!

(танець “1, 2, 3 dance with me”)

(quest 4)

Malvina: Thank you, very much! And now… number 4! At The Zoo!

Booratino: What animal is this?

Children: It is a…

Booratino: What animal is this?

Children: It is a mouse.

Teacher: Let’s show a poem about a mouse!

Children: (showing)

- Little mouse, little mouse            

  where is your house?

                   -  Little  cat, little cat,

 I have no flat!

I am a poor mouse,

I have no house.

                    -  Little mouse, little mouse

  Come to my house

 -  Little  cat, little cat,

I cannot do that!!!

You will eat me!

Teacher: А тепер давайте відгадаємо загадки про тварин! (Дає смайлики)

What is it?

1. I am green. I can swim.
I cannot jump. (crocodile)

 

2. I am green. I cannot run.
I can jump and swim. (frog)

 

3. I can run. I can climb.
I can catch a mouse. (cat)

 

4. I am grey. I can run.
I cannot catch a cat. (mouse)

 

5. I am orange. I can run.
I can catch a hare. (fox)

 

6. I am grey. I can run.
I can catch a hare. (wolf)

 

7. I am brown. I can climb.
I cannot jump. (bear)

 

  1. It’s big.                          2) It’s big.                                     3) It’s small.

It’s got big eyes.                It’s got a long nose.                       It’s got short legs.

 It’s got small ears.             It’s got big ears.                           It’s got small eyes.

 It can climb.                      It can run.                                     It can fly.

 It can’t swim.                    It can’t climb.                               It can’t run.  

 ( panda )                             ( elephant )                                  ( bird )

 

4)   It’s small.                       5)  It’s big.                                   6)  It’s long.

 It’s got a long tail.               It’s got a short tail.                       It’s got no legs.

 It’s got small eyes.              It’s got small ears.                        It’s got no arms.

 It can climb. It can swim.  It can climb.

 It can’t fly.                 It can’t fly.  It can jump.

 ( monkey ) ( hippo )    ( snake )

(quest 5) Ігри

  1. Гра “ Їстівне-неїстівне.”

( Вчитель називає слова, кидає м»яч, а учні ловлять його, коли почують назву їстівного і відбивають не їстівне.)

A pen, a dog, a boy, an apple, a desk, a cat, milk, an orange, a train, a cake, a monkey,

A lemon, a car, a panda,  a candle, a tomato, a doll, a ball, a bag.)

  1.  Гра “ Зайве слово.”

( Кожна група отримує конверт із словами по одній темі. Завдання- знайти зайве   

  слово.)

  school                           fruit                      animals

               a pen                       an orange                 a hippo

   a bag                       a lemon                    a rhino

   a horse                    a mango                   a monkey

   a book                    a goose                     a jaguar 

   a desk                     a banana                  a candle

   a pencil                  a peach                     an elephant  

   a ruler                    an apple                    a fox

Teacher: (quest 6) І звичайно ж, наші дітки хочуть показати Мальвіні і Буратіно, як вони вивчили букви!

В нас щойно трапилась несподіванка! В алфавіті перемішались всі літери! Треба їх скласти по порядку, і розповісти віршики!

(виступ учнів 1 класу «Літери», учні складають абетку по порядку.)

AЛітера А у хатці своїй просить її написати мерщій!

B-Якщо букву В запам’ятаєш, то як слово big писати взнаєш

C- Бач, як хвостик на коті вигинає буква С.

D-В слові DOG є буква D, знають це англійці всі!

E- He і She в нашій сім»ї не обійдуться без Е.

F- Ніщо не завадить літері F покласти flowers on the shelf.

G-попрощатись допоможе буква G. Не забудьGoodbye  сказати, і її не підведи.

H-маленькій мишці (англійською mouse) англійська буква H побудувала house.

I-Про себе допоможе сказати буква І, а як її писати, дивись, не забувай.

J-Скачуть вище всіх дітей наша Jane і буква J.

K- Буква К нам може знадобитись, якщо Каte захоче молока напитись.

LHelp Bill to spell the letter L

M – З Мері Поппінс, я гадаю, букву М запам»ятаю!

N – Буква N і буква О заперечують вам знову.

O– Буква N і буква О заперечують вам знову.

P – Реn i pencil на столі помістила буква P.

Q – До вподоби королю королева queen і Q.

R – В цих словах сховалась R, схованки – цікава гра.

S – Подивись на цих принцесс. Їх створила буква S.

TThis та that  без букви Т будуть зовсім вже не ті.

UIt is for you, сказала буква   U, щоб привернути увагу твою

V – Мабуть, дуже цій сові до вподоби буква V

W – What and Where and Who are you? – запитає дабл ю

XX is for box, Max and six. Look at that and look at this

YБуква Y нам скаже Yes, якщо поряд поставити  es

Z – А ось тут висить портрет. Хто на ньому? Буква Z.

 

Malvina: Ой, які ж ви молодці! Так багато букв знаєте! А заспівати  англійську абетку ви зможете!? Я дуже люблю пісні!

Children: Yes!!!

( «АBC song»)



 

 

docx
Додано
20 січня 2018
Переглядів
1525
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку