«Дивосвіт природи, друзі , збережем »
Вступ, фонфари
Ведучий. Увага!
Ведучий. Увага!
Ведучий. (разом). Увага!
Ведучий. Сьогодні іскристо вирує наснага.
Ведучий. І щедрість природа дарує всякчас.
Ведучий. Ви слухайте!
Ведучий. Слухайте!
Ведучі (разом). Слухайте нас!
2-ий учасник. Скарби зелені – це святині.
1-а учасниця. І хвилі сплеск Дніпра, і шум трави.
2-а учасниця. Ой, як потрібні всім нам нині.
Всі (разом). Святі духовні острови!
3-ій учасник. Шаленіє морок бездуховний,
Плачуть ріки, і ставки, й земля..
3-я учасниця. Крає, роздирає світ безмовний
Вже тужлива пісня журавля.
1-ий учасник. Нації спустошення духовне
Свій початок з не поваг бере.
Святістю життя хай буде повне,
Бо матінка – природа - це все.
Джерельце, струмочок, річка…
Ними зневажати нам негоже,
Варварство таке екологічне
Велич і красу цю знищить може!
Ведуча. Природа! З дитячих років ми звикаємо до навколишнього світу. Любимо бувати в лісі, у полі, біля річки. Дивимося на квіти, дерева. Радіємо спілкуванню з природою. Дуже часто почуття любові до рідної землі приходить до нас через природу та її красу.
Ведуча. Гарна, велика країна моя.
В ній і озера, річки і моря,
Гори високі, степи та ліси,
Стільки багатства і скільки краси!
Ведуча. Батьківщини рідної сади
Нахилились цвітом до води,
Кожна гілка – в сонці, у теплі,
Щедро пахне соками землі.
Ведучий. Батьківщини рідної гаї
Кличуть мене в затінки свої,
Зупинись, і слухай солов’я,
І відчуй, що це – земля твоя.
1-ий учасник. Нашу голубу планету часто порівнюють з величезним кораблем, який летить просторами Всесвіту. А людство – екіпаж цього корабля.
1-а учасниця. Красиве і мудре порівняння. Але ми всі повинні осмислити, що у нашого космічного корабля немає аварійного виходу.
2-ий учасник. За цими словами гірка істина. Людство стоїть на порозі екологічної катастрофи.
1-ий учень. Парниковий ефект.
1-а учениця. Озоновий шар потоншав над Україною на 10%, особливо за останні 10 років. Як наслідок – можливі засухи, зниження родючості ґрунтів, збільшення онко захворювань.
( фонограма дзвонів)
Ведуча. Ми атомні заложники прогресу,
Вже в нас нема ні лісу, ні небес.
Так і живем від стресу і до стресу,
Абетку смерті маємо – АЕС.
2-а учениця. Ні для кого не є секретом, скільки лиха накоїла аварія на Чорнобильській атомній електростанції. Люди різних країн відчули на собі гіркий подих Чорнобиля – полину.
3-ій учень. Дзвони Чорнобиля будуть болем відлунювати в серцях ще не одного покоління. Привиди обгорілих дерев, запустілих полів і лугів довго нагадуватимуть про цю страшну трагедію.
3-я учениця. Разом з ними душа матері – Природи схилилась у тузі над своїми необачними дітьми.
Ведучий. Не менш болючою проблемою планети Земля є проблема води.
Ведуча. Адже вода – початок всіх початків, в ній зародилося життя. Справжній гімн воді у прозі створив Антуан де Сент Екзюпері: «Вода в тобі не має ні смаку, ні кольору, ні запаху. Тебе не можна описати. Тобою насолоджуються, не знаючи, що ти таке. Не можеш сказати, що ти необхідна для життя, ти – саме життя… Ти найбільше багатство на світі…»
1-ий учень.
Пам’ятайте, люди, назавжди
Неможливо жити без води!
Це – життя колиска, це – дощі,
Це – роса і квітка на межі,
Це – тумани, ріки і моря,
Джерело у спеку, це - життя,
Це кришталь озер і джерело,
Це – хмарки у небі, це – село,
У тополях й вербах над ставком.
Це – криниця, квітка за вікном,
Зелень трав, веселки кольори,
Пам’ятайте, люди, назавжди.
Ведучий. Людина знаходиться на вершині екологічної піраміди екосистеми біосфери. Давайте подивимось, який внесок може зробити кожен із нас в охорону та поліпшення екологічного стану планети Земля.
2-ий учень. Основні завдання щодо поліпшення екологічного стану Землі.
1-ий учень. Сортувати сміття.
1-а учениця. Економити енергію.
2-а учениця. Економити воду.
3-ій учень. Садити дерева.
3-я учениця. Підвищувати рівень екологічної освіти.
1-ий учень. Брати участь у заходах з охорони довкілля.
1-а учениця. Привернути увагу представників місцевої влади до локальної екологічної ситуації (написання листів).
2-а учениця. Вивчати законодавство та заходи щодо довгострокового захисту навколишнього середовища, доводити цю інформацію до уваги людей.
2-ий учень. Писати лідерам різних країн про важливі аспекти глобальної екологічної ситуації.
3-ій учень. Відповідальна поведінка кожного.
Ведуча. Жодна людина не може стояти осторонь проблем довкілля, оскільки кожен з нас – частка природного світу. Ми всі залежимо від середовища, яке нас оточує, а воно залежить від нас.
Учні (разом).
Якщо ти віриш у майбутнє.
В його прийдешність, у життя,
Дзвони у дзвони, кричи людям,
Бо більше не буде вороття.
Віддай забуту свіжість травам,
Вимий від бруду всі хмарки,
Від реставруй нам синє небо,
І дощ крізь сито проціди.
Хай оживе вода річок,
Правічні височать дуби,
І хай полин, трава – чорнобиль,
Не стане іменем біди.