Сценарій свята квітів "Квітуча Україна"

Про матеріал
Мета заходу- розвиток уявлення учнів про єдність людини та природи, значущість і цінність будь-яких живих організмів на нашій планеті; — формування екологічного мислення учнів, культури поведінки в природі; — виховування поваги до традицій, звичаїв, обрядів українського народу
Перегляд файлу

Фастівський НВК «Ліцей інформаційних технологій —

спеціалізована  загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 9»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка виховного заходу:

«Квітуча Україна»

 

 

 

 

класного керівника 6-А класу

Незоли Алли Сергіївни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2013 рік

 

Квітуча Україна

Мета  —  розвивати уявлення учнів про єдність людини та природи, значущість  і цінність будь-яких живих організмів на нашій планеті;

  • формувати екологічне мислення учнів, культури поведінки  в природі;
  •  виховувати повагу до традицій, звичаїв, обрядів українського народу.

 

Ведучий I  (слайди пейзажів)

 Велика красива земля України, неозорі степи, лани, луки,   ліси. Височіють до неба гори, блакитною стрічкою збігає річка в долину. Ми дуже любимо свою землю. Кожна доріжка, деревце, квітка, травинка – невід’ємні частини її природи, її багатства і краси без яких нам не прожити.

 

Ведучий II  (під мелодію пісні "Чорнобривці")

   Пахне мальвами та любистком,

   Свіжим сіном і листом м’яти.

   І рум’яняться срібним блиском

   Руки біля старої хати.

   Полину сохнуть сизі вікна,

   Бузина одягнула шати.

   Чорнобривцями пахнуть "півники"

   І долоні рідної матері.

   І жоржини у сріблі-золоті

   Знов приносиш ти лиш до мене…

   Пахне айстрами моя молодість,

   Матіолою та роменом.

 

Ведучий III Квіти – вічні супутники, нашого життя. У сиву давнину квіти обожнювали, вважали їх уособленням найніжніших почуттів. У різні часи і в різних народів на честь квітів часто влаштовують свято.

 

Ведучий IV Сьогодні тепло своїх сердець і душ ми будемо дарувати квітам.

 

Ведучий I  На Землі сила силенна квітів!

   Але у кожного народу є найулюбленіші –

   Це квіти рідного краю.

 

Ведучий II  (звучить музика П. Чайковського "Вальс квітів")

   Палахкотять біля вікон наших осель

   Золотим сяйвом жоржини, буяють нагідки, троянди,

   Дзвіночки. Квіти – це краса душі

   Нашого народу. Вони створюють настрій,

   Надихають композиторів на створення музики,

   Письменників і поетів на вірші та романи,

   Художників – на вічні шедеври.

   Квіти – наші друзі.

 

Ведучий III Звідки ж узялися квіти на Землі?

 

Ведучий IV Давним-давно, коли Земля мала

тільки сіре та зелене вбрання, веселка піднялася

дуже близько до Сонця і почала танути.

Її кольорові краплі пролилися вниз –

так з’явилися на Землі квіти.

А оскільки барвистих відтінків

веселки було дуже багато,

то і кольорове розмаїття квітів

виявилося дивовижним.

 

Ведучий I  Як багато різнобарвних квітів

Розквітають на нашій землі.

Їх так люблять всі люди на світі,

І дорослі, і діти малі.

 

Ведучий II  Ніжні квіти дарують нам радість

   Радість серцю, душевне тепло.

   Земля стала б сумною,

   Якби квітів на ній не було.

 

Ведучий III Нема жита без колосся,

   Нема ночі без роси,

   Якби в нас не було квітів,

   То й не знали б ми краси.

 

Ведучий IV Споконвіку шанують в Україні квіти.

   Наші предки обожнювали квіти, вважаючи,

   що цей витвір природи даровано людям                                              від Бога. Вони – на клумбах, у кімнатах

   на газоні. Вони на вишиваних рушниках,

   скатерках. Ними розмальовують печі,

   стіни осель.

 

Ведучий I  А ще квіти є на нашому національному одязі.

   Квіти на плахті й корсетці символізують доброту,

   Щирість душі. Квіти на рукавах сорочки

   Оберігають від хвороби, злого ока.

 

Ведучий II  Та особливим оберегом в Україні

   Завжди був і є вінок. Це не просто краса,

   а "знахар душі". Бо в ньому є чарівна сила,

   що біль знімає, силу береже.

Ведучий III Плетіння віночка – то своєрідна наука.

   Потрібно знати, з яких квітів і коли

   плести, яке зілля з яким вплітати

   поруч. А всього в українському віночку –

   12 квіток, і кожна з них Лікар, оберіг.

 

 Ведучий IV До віночка вплітаються:

  • Мальва;
  • калина;
  • безсмертник;
  • деревій;
  • незабудка;
  • чорнобривці;
  • барвінок;
  • любисток;
  • волошка;
  • ромашка;
  • червоний мак;
  • хміль.

 

Ведучий I А чи знаєте ви ці квіти? Давайте проведемо квіткову                                        вікторину "Віночок".

 

Ведучий II  Запрошуємо команди до ігрових столів (команди займають свої місця в залі, звучить музика)

                    Оцінювати ваші відповіді буде журі у складі:

 1.____________________________________________________

2. ____________________________________________________

3. ____________________________________________________

Ведучий III Перший конкурс.  Розминка.

                       Командам необхідно розв’язати кросворд.

 В цей час наші помічники будуть загадувати загадки вболівальникам, хто знає – піднімає руку. За кожну правильну відповідь отримується 1 бал, які в сумі додадуться до кількості правильних відповідей у кросворді.

 

Отже, Почнемо!

  1. В капелюшок пишний вбрався

І морозу не злякався,

Невеликий цей сміливець,

Золотавий …            (чорнобривець)

  1. Квітка гарненька,

На сонечко схожа,

Пелюстка біленька,

А сердечко жовтеньке.  (ромашка) 

 

  1. Я найперший зацвітаю

Синім цвітом серед гаю,

Відгадайте що за квітка,

Бо мене не стане влітку. (пролісок)

 

  1. На городі тичка,

а на тичці – капличка.

Без вікон, без верха,

а в ній людей без числа. (мак)

 

  1. Цвіте синьо, лист зелений,

квітник прикрашає.

Хоч мороз усе побив – його не займає. (барвінок)

  

  1. На просторах поля золотого

Сині зірочки тремтять.

Мов шматочки неба голубого,

Виграють, виблискують, горять.  (волошки)

 

  1. Хто красується на лузі

В золотому капелюсі?

І чекає на обнову  -

Білу шапочку чудову?  (кульбаба)

 

  1. У вінку зеленолистім,

У червоному намисті

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду.  (калина)

 

  1. Навесні я сіяла насіннячко,

Доглядало квіти тепле літечко.

Восени на святі любій мамі

Подарую я червоні …  (мальви) 

 

 

Ведучий IV Просимо журі підрахувати бали.

 Чарівний світ квіткового царства. Скільки легенд і переказів є про них.  Послухаємо їх і ми.

 

 

 

 

 

 

Ведучий I  Кожна команда підготувала легенду про квітку,

це завдання і буде представленням команд.

Журі буде оцінювати оригінальність

представлення легенди.  (на представлення до 5 хв!)

Першими будуть розповідати свою легенду

Команда, яка у розминці набрала більше балів. Просимо журі оголосити результати попередньо конкурсу.

 

Виступи команд.

 

Ведучий II  Ми дуже дякуємо командам, а журі просимо оцінити виступи.

 

Ведучий III Що каже свіжих квітів жмуток?

   Про що їх мова не проста?

   Верба – одвертість, айстра – смуток,

   Лілея біла – чистота.

Конвалія – любов таємна,

Мак – юний цвіт, що не згаса.

Дзвіночок польовий – то вдячність,

Троянда – то любов свята.

Нарцис – то горда необачність,

А мальва – холодність, краса.

Волошка – ніжність, простота,

Фіалочка – сором’язливість.

Любов минуща – первоцвіт.

Ми любим квіти дарувати,

Й колись настане слушний час

Все те, що хочемо сказати,

Букетик висловить за нас.

 

Ведучий IV Мова квітів зародилася давно,

   Кілька століть тому на Сході.

   Букет, як лист, приносив звістки,

призначав зустрічі, висловлював почуття. 

Символіка квітів і на сьогодні збереглася.

   

Ведучий I  Друзі, так як мова квітів зародилася на Сході,

то вашій увазі пропонується музична пауза – східний танок.

 

 

 

Ведучий II  Просимо журі оголосити результати конкурсу Представлення.

(виступ журі)

Ми продовжуємо з вами мандрувати квітковою країною.

   І наступна наша зупинка пов’язана з чудовою, ніжною

   Квіткою, у якої "Золотенькі очі, білі вічка".

   Так, я думаю, що всі здогадались, що це — Ромашка.

 

Ведучий III Наша ромашка не проста.

   На її пелюстках завдання – запитання.

   Зриваючи пелюстку ви не будете гадати,

   А будете правильно відповідати і отримувати бали.

 

Ведучий IV Кожна команда повинна відповісти на три запитання.

 За кожну правильну відповідь команда буде отримувати 2бали. Представник команди зриває пелюстку і зачитує запитання вголос. На обміркування команді  надається

30 секунд, якщо команда  не знає правильної відповіді, вона може взяти допомогу  вболівальників, але отримує за правильну відповідь лише 1 бал!  Якщо немає правильної відповіді у команди і вболівальників, право відповісти отримує команда суперниця, яка першою  підняла  картку. За правильну відповідь — 2 бали.

     

Запитання для команд

 

  1. У яких рослин квітки можуть пірнати під воду? (у латаття білого)
  2. У якої овочевої рослини їстівні квітки? (у цвітної капусти)
  3. Які квіти названі іменами людей? (Роза, Вероніка, Лілія, Васильки)
  4. Квітка, що стала своєрідною емблемою альпіністів.  (Едельвейс)
  5. У перекладі російською мовою слово "конвалія" звучить як…?(Ландыш)
  6. Весняна ніжна квітка з білими пелюстками й золотистим осередочком.

(Нарцис)

  1. Первоцвіт, назву якого з грецької мови можна перекласти як "молочна квітка".  (Пролісок)
  2. Про яку рослину пише у своєму вірші Маршак:

О ней поют поэты всех веков,

Нет в мире ничего нежней и краше,

Чем этот сверток алых лепестков,

Раскрывшийся благоуханной чашей.

      (Про троянду)

 

  1.  Яку квітку поліцейські всього світу вважають ворогом №1? (Мак)
  2.  З пелюсток цієї квітки готують варення, отримують дуже цінну олію, п’ють вітамінний чай, використовують у парфумерній промисловості для виготовлення парфумів, кремів, тощо.  (Троянда)
  3.  Яка рослина в перекладі на українську означає "зірка"?  (Айстра)

 

 

 

 

 

Ведучий I  Поки журі підраховує бали, а командам потрібен час для

 відновлення інтелектуальних сил,  вболівальники, щоб не   сумували  можуть теж додати бали своїм командам.

 

Ведучий II  Отже зараз конкурс вболівальників, який називається

"Пісенний віночок".

 

Ведучий III Кожна команда повинна проспівати

кілька рядків пісні, щоб там обов’язково

звучали квіти. Кожна пісня оцінюється у 2б, які додаються до  загальної кількості балів команди.

Співаємо до тих пір, поки

після рахунку 1,2,3 у команди суперниці

не буде відповіді. Пісні не повинні повторюватись.

 

 

Ведучий IV Просимо оголосити результати конкурсів "Ромашка" і "Пісенний віночок". (виступ журі)

За оцінками екологів, домашнє повітря

   більш токсичне, ніж повітря на автострадах,

   на яке ми так звикли нарікати.

 

Ведучий I  Вдихання шкідливих речовин

викликає в людей "синдром хворих будівель",

при якому виникають проблеми  з

диханням, безсоння, болі у суглобах.

 

Ведучий II  Кімнатні рослини очистять, зволожать

   і збагатять корисними речовинами

   повітря в Вашому домі. Серед них є

   чимало квітучих, які мають ще й

   лікувальні властивості.

 

Ведучий III Ми склали перелік кімнатних рослин,

   які  найкраще очищають повітря.

 

1. Плющ -  очищає повітря від залишків цвілевих грибів та інших  шкідливих часточок. Відповідно до деяких досліджень, ця рослина є більш ефективною, ніж електричний очисник повітря.

 

Ведучий IV 

 2. Хлорофітум – поглинає і знешкоджує шкідливі речовини.

 3. Герань – дезинфікує і ароматизує повітря, відлякує мух.

          4. Кущ китайської троянди – допоможе позбутися від втоми і дратівливості.

 

Ведучий I 

 5. Кактус – допоможе нейтралізувати радіаційний вплив на організм.

 6. Спатифілум – відмінно очищає повітря.

          7. Бегонія – знищує в повітрі стрептококи, піднімає настрій і життєвий тонус, заспокоює і знімає напругу.

 

Ведучий II Природний зелений колір на тлі світлих стін приміщення створює враження чистоти, що добре впливає               на світосприйняття, психіку,  сприяє розумовій діяльності.

 

Ведучий III Школа, як кажуть, це друга домівка,

   Тому що більшу частину дня ми

   Проводимо в її стінах, тому і в школі

   Ми повинні теж дбати про своє здоров’я.

   Недаремно у шкільних коридорах

   З’явилися наші зелені друзі. Аж прикро

   Спостерігати як в горщиках з’являється

   Сміття, знищуються рослини.

 

Ведучий IV Недаремно ми заговорили про

   Кімнатні рослини, тому що

   Наступний конкурс – "Квітуче підвіконня".

   У кожної команди своя класна кімната.

   Наше журі оцінило стан озеленення

   Кожної і зараз ми просимо оголосити результати.

 

 Ведучий I  Невже в майбутньому світі

Не будуть квітнути дивні квіти:

Конвалії й фіалки ніжні,

І вісник березня – підсніжник ?

Невже ми більше не побачимо,

Як сон-трава росою плаче ?

Ми всі господарі природи,

Тож збережемо її вроду.

 

 

 

 

Ведучий II  Усі зрозуміли, що природу необхідно охороняти. Але поняття

"природа" досить загальне. Ми не можемо охороняти її всю,  але можемо бережливо ставитися до того, що

оточує нас. А доля рослин часто залежить

від нашої поведінки в природі.

 

Ведучий III Рослини реагують на витоптування.  Скільки у нас лісів, дібров, витоптаних стежками вздовж і впоперек. У таких місцях мало квітів.

 

Ведучий IV А як часто доводиться бачити:

   Несуть люди з лісу букети – хто маленькі, хто цілі оберемки.

   Лісові квіти швидко в’януть і їх викидають. Тим часом

   рослин стає все менше!  І за видовим складом, і за кількістю.

 

 

Ведучий I Кожна людина сама повинна твердо слідувати правилу – повертатися  додому без зірваних дикорослих квітів.  Нехай вони ростуть на лісовій галявині й  милують око. А замість букету зробіть   фотографії, які завжди будуть нагадувати  про зустріч з прекрасним.

 

 

Ведучий II  Ми просимо журі оголосити підсумки нашої зустрічі:

   Давайте подякуємо дружніми оплесками командам

   За гарну гру. До нових зустрічей!

 

 

МУЗИКА

 


 

doc
Додано
14 жовтня 2021
Переглядів
881
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку