Сценарій свята
День природи:
«Маленькі дослідники
в країні
природи»
тиждень початкової школи
Підготувала
Вчитель початкових класів
Ситник В.В.
Зміст свята
Сценарій свята
Мета:
Обладнання: проектор, екран, комп’ютер, мультимедійна презентація, музичні
колонки, відеоролики, солодкі призи, грамоти, кольорові конвертики,
картки, пазли «Тваринки», емблеми кожної команди, комплект аплікації
до проекту, карта світу, фішки, ілюстрації тварин, набір кожної команди
( ножиці, клей, кольорові олівці, фломастери, скарбничка для фішок)
Вчитель : Добрий день, любі діти. Ось і промайнула більша половина осінніх днів. Сьогодні я пропоную вам прийняти участь в осінній вікторині, де всі конкурси, запитання та загадки так чи інакше будуть пов’язані з осінню. Готові? Тож, починаємо.
Вчитель: Для початку ви повинні поділитися на команди. Відгадайте загадку:
У неї кольорова обгортка,
А сама вона смачна та солодка.
(Цукерка)
Вчитель: Молодці! Так, це солодка цукерка. Сьогодні ви поділитесь на солодкі команди і у кожної команди буде своя емблема. Будь ласка , капітани команд, заберіть свої конвертики та прикріпіть кожному учаснику команди емблему.
(Додаток 1 )
Вчитель: На протязі всього свята кожна команда буде отримувати фішки, перемагає та команда, яка на кінці свята назбирає більше за всіх.
Вчитель: Люби цей світ, моя дитино,
Свій рідний край, ліси, поля.
Турбуйсь про нього кожну днину
Бо рідна це твоя земля
1. Гра « Плесни в долоні»
- Вирубати ліси.
- Встановлювати водоочисні фільтри на заводах і фабриках.
- Виловлювати рибу під час нересту.
- Встановлювати повітроочисні фільтри на заводах і фабриках.
- Забруднювати водойми.
- Для вилову риби використовувати вибухівку, сітку.
- Взимку прорубувати ополонки у водоймах.
- Вбивати змій і жаб.
- Підгодовувати птахів взимку, влаштовувати для них годівниці на підвіконні чи на деревах.
- Руйнувати гнізда та забирати яйця птахів.
- Розвішувати в лісі, на городах, в садах шпаківні.
- Забирати пташенят з гнізда.
- Полювати на птахів і звірів у період розмноження та вигодовування малят.
-Насаджувати кущі і дерева.
2. Гра «Відгадай правила поведінки у природі»
1. не ламайте гілки дерев та кущів.
2. Не знищуй пташині гнізда.
3.Не шкодь кору дерев.
4. Не лови диких тварин і не забирай додому.
5. Не рви багато квітів.
6. Не можна палити вогонь в лісі.
7.Не залишай сміття після себе.
Вчитель : Молодці!
Вчитель: Зверніть увагу, що неповажне ставлення до природи призводить до поганих наслідків:
Вчитель: Сьогодні ми з вами попрацюємо справжніми дослідниками і проведемо творчу роботу над створенням екологічних плакатів. У кожної команди на парті знаходиться ряд предметів , які знадобляться для створення гарного малюнку. Перевірте : ватман, файл з вирізками, ножиці, клей, фломастери, олівці. Для кожної команди буде своє завдання на різні проблематичні ситуації.
(Додаток 2)
1 команда: Забруднення природи заводами і станціями
2 команда: Забруднення природи сміттям.
3 команда: Поглинання ресурсів нашої планети.
4 команда: Забруднення річок, морів і океанів.
5 команда: Вирубка та забруднення лісу.
Вчитель: Молодці! У кожної команди вийшли дуже гарні і змістовні плакати. А зараз час , щоб трішки відпочити.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Гра – вікторина
«Маленькі дослідники в світі тварин»
Вчитель: У кожної команди на парті знаходиться конверт, де сховані 3 картинки різноманітних тварин. Найбільшу кількість балів набирає та команда, яка першою створить картинки. Максимальний бал 5, 4, 3, 2, 1.
(Додаток 3)
Вчитель: А зараз час для того , щоб перевірити наскільки ви гарно знаєте тваринок. Кожна команда по черзі відповідає на загадку та отримує бал .
Між звірей він, як король:
Грива жовто-золота,
Має довгого хвоста.
(лев).
25. Велетенське сіре тіло,
Всю травичку свіжу з’їло,
Розлякає геть усіх
Його грізний носик-ріг!(носоріг)
26. Дуже товсті ноги маю,
Тихо їх переставляю.
Височезний я на зріст,
Біля рота маю хвіст!(слон)
27.На дереві все грається, угору піднімається,
Кривляється, чіпляється, на хвостику гойдається,
А зветься це малятко — веселе… (мавпенятко).
28.Величезний цей хижак
На людей наводить жах.
Проживає в річці
Ніл Небезпечний… (крокодил).
29.У савані проживає,
Чорно-білі смужки має.
І весела, і пригожа,
На конячку нашу схожа. (зебра)
30.Люблю в воді купатися,
На сонечку валятися.
Маю я великий рот,
А звуть мене… (бегемот).
Вчитель: Молодці діти! Видно , що всі добре знають тваринок.
Вчитель: Знаходимо на парті білий конверт. Його може переглянути лише капітан . Перемагає та команда , яка за швидший час вгадає тваринок. Максимальний бал 5, 4, 3, 2, 1
(Додаток 4)
Вчитель : Опитування буде проходити у вільній формі, відповідь даватиме той учень, який першим підніме руку і дасть повну відповідь на запитання. Цей учень і отримає бал для своєї команди. Ну що ж поїхали!
Вчитель: Розумнички! А зараз давайте трішки відпочинимо і заспіваємо пісеньку про осінь.
Пісня «Диво-осінь»
1.Гарні дні, ласкаве диво,
Осінь тепла, золота!
Кольорове і красиве
Листя тихо обліта.
Приспів:
Осінь, осінь, осінь,
Ти - ласкава казка!
І в осінню днину
Годі сумувать!
Осінь, осінь, осінь,
Ти - остання ласка!
Здрастуй, диво-осінь! -
Буду я співать!
Сонечко ще гріє добре
І гуляють дітлахи,
Та летіти ген, за обрій,
Вже збираються птахи...
Приспів.
Птах летить в краї далекі,
Осінь каже: В добру путь!
До побачення, лелеко,
Повернутись не забудь!..
Приспів
Вчитель: Для кожної команди на парті знаходяться спеціальні карти. Вашим завданням буде допомогти дітям у їх подорожі. Вони відправляються на казкові острови через океан в пошуках скарбів. Ви повинні розказати їм , які тварини можуть жити в країні Сонця, а які в країні Криги. Розмість тваринок правильно по карті. У вас є рожеві конверти , де заховалися різні тваринки . Не забуваємо про тих тваринок, які проживають у воді. Всім удачі! Цей конкурс також на час.
(Додаток 5)
Вчитель : Ну ось, скінчилась наша гра
Сподобалось вам , дітвора?
Як ще раз схочете пограти ,
Ми будем раді вас вітати!
Вчитель: Настав час підвести підсумки нашого сьогоднішнього свята. Ви всі працювали дуже активно і кожен з вас приймав участь у змаганні . Молодці!
(вчитель вручає кожній команді солодкі призи та грамоти за активну участь у святі)