10 березня о 18:00Вебінар: Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи

Урок з основ здоров'я "Дії при пожежі."

Про матеріал
Тема. Дії при пожежі. с.95-98 Мета: учити учнів, як діяти у випадку виявлення пожежі в сусідній квартирі, іншому будинку або деінде; розвивати навички самозахисту в умовах задимленого приміщення; мотивувати учнів до додержання правил протипожежної безпеки; виховувати організованість, дисциплі¬нованість, обережність. Обладнання: мікрофон, тест.
Перегляд файлу

Урок                                Дата                                               Осн.зд.                 4 кл.

Тема. Дії при пожежі.  с.95-98

Мета: учити учнів, як діяти у випадку виявлення пожежі в сусідній квартирі, іншому будинку або деінде; розвивати навички самозахисту в умовах задимленого приміщення; мотивувати учнів до додержання правил протипожежної безпеки; виховувати організованість, дисциплі­нованість, обережність.

Обладнання: мікрофон, тест.

Хід уроку

І. Повторення вивченого.

1.Розгадування кросворда.

По горизонталі:  Лікар, який лікує зуби. (Стоматолог). Дитячий лікар. (Педіатр).  Лікар, який лікує внутрішні органи. (Терапевт).

По вертикалі:  Лікар, який лікує очі. (Окуліст). Лікар, який лікує вуха, горло, ніс. (ЛОР).  Лікар, який займається лікуванням кістково-м’язової системи. (Ортопед).

ІІ.Повідомлення теми уроку.

- Сьогодні на уроці ми поговоримо про те, як слід поводи­тися в разі пожежі в сусідній квартирі, в іншому будинку або деінде.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Вправа «Мікрофон» Коли вогонь - друг, а коли - ворог?

2.Бесіда. - Що таке пожежа? (Пожежа - це неконтрольоване горін­ня, що призводить до знищення майна, створює небезпеку для життя і здоров’я людей, завдає шкоди суспільству і державі).

- Що слід робити при пожежі в квартирі?

- За яким номером телефону слід звертатися в пожежно- рятувальну службу?

-Які причини виникнення пожеж?

- Чи можна гратися сірниками, запальничками, бенгаль­ськими вогниками, петардами, феєрверками? Чому? Які протипожежні правила ви знаєте? Чи виконуєте ви їх?

ІV. Мотивація навчальної діяльності

V. Вивчення нового матеріалу.

Розповідь учителя про дії у випадку виявлення пожежі в сусідній квартирі, іншому будинку або деінде.

1. Бесіда про план евакуації.

- Що таке евакуація? (Евакуація - організоване виведен­ня людей з небезпечних місць).

- Що таке план евакуації? (План евакуації - це документ, у якому вказано шляхи і виходи з приміщення, установлено правила поведінки людей у разі виникнення пожежі чи іншої небезпечної ситуації).

- Для чого потрібен план евакуації? Де ви бачили план евакуації?

- Де розміщено план евакуації у школі?

- Як поводитися під час евакуації?

Наголошую на тому, що в разі евакуації потрібно уважно слухати керівника і бути дисциплінованими, організованими, чітко виконувати всі ко­манди.

2. Бесіда про виклик пожежно-рятувальної служби.

- Як слід викликати пожежників?

* Набрати номер 101 - телефон пожежно-рятувальної служби.

* Назвати адресу, де сталася пожежа, своє прізвище та ім’я.

* Чітко відповідати на запитання диспетчера, який при­ймає виклик.

3. Фізкультхвилинка.

4. Робота за підручником на с. 95-93

 Розгадування ребуса.Відгадування загадок. Відповідь на запитання 1.( Робота в парах.)

Обговорення ситуацій (завдання 2).  Відповіді на запитання і виконання завдань 3-5.

6.Робота над віршами.

 Завдання 1. Уявіть себе поетами. Вставте у вірш пропущені слова.

На виклик ... (пожежна машина) летить, сміливий ... (пожежник) в кабіні сидить.

Його телефон ... (101) люди знають і в разі пожежі завжди ... (викликають).

 Завдання 2. Вірші-добавлянки.

 І малятам, і звірятам дуже добре треба знати: сірники не для забави, з ними страшно мати... (справу).

Розігрілась праска дуже, що робити будеш, друже? За гаряче не хапай, із розетки... (вимикай).

 Знать повинен учень кожний: щоб похід був до ладу,

жартувать з вогнем не можна - ліс потрапить у... (біду).

 Вивчіть правила пожежні, будьте завжди обережні!

Знає хай дитина кожна: жартувать з вогнем... (не можна).

7. Метод «Мозковий штурм». - Складіть словосполучення зі словом «вогонь».

Наприклад: вогонь корисний, шкідливий, безпечний, блакит­ний, червоний тощо.

8.Конкурс загадок на пожежну тематику

9.Проведення тестування. «Як я знаю правила пожежної безпеки»

Запитання. Відповіді, з яких потрібно обрати правильні

Бали

1. Якщо виникла пожежа, як ви будете діяти? Зателефонуєте за номером 101

3

Покличите на допомогу

2

Втечете, нікому нічого не скажете

0

2. Якщо кімната почала наповнюватися густим їдким ди­мом, як ви будете діяти?

Відчините вікно, не зачинивши двері

0

Будете просуватися до виходу

2

Закриєте рот мокрою хустинкою і будете просуватися до виходу, притискаючись до підлоги

3

3. Якщо загорілась електропроводка, як ви будете діяти? Будете гасити водою

0

Будете кликати на допомогу

1

Зателефонуєте за номером 101

2

4. Якщо на вас зайнявся одяг? Побіжите, будете намагатись скинути одяг

0

Зупинитесь, впадете, будете перекочуватися, щоб збити полум’я

3

Загорнетесь у ковдру

2

5. Якщо під час розпалювання духовки газової плити загас сірник, не встигнувши підпалити газ, що ви будете робити? Дістанете другий сірник і станете запалювати газ

0

Перекриєте газ

2

Перекриєте газ і трішки перечекаєте

3

6. Якщо ви побачили, що у дворі горить сміття, що ви будете робити? Пройдете повз

0

Будете намагатися загасити, закидаючи землею, збиваю­чи полум’я гіллям дерев

3

Повідомите про це дорослих

2

7. Якщо ви побачили, що маленькі діти кидають у вогонь папір, незнайомі предмети, аерозолі, як ви вчините? Зупините, поясните, що це небезпечно

3

Пройдете повз

0

Намагатиметесь привернути увагу дітей на інше заняття

2

8. Якщо під час цікавої телепередачі ви побачите, що з телевізора пішов дим, як ви вчините?

Продовжите дивитися телепередачу

0

Покличите на допомогу дорослих

2

Відімкнете телевізор, зателефонуєте за номером 101 і роз­почнете його гасити

3

Результати тестування

Якщо в сумі ви набрали 20-24 бали, то ви добре знаєте правила пожежної безпеки, завжди дотримуєтеся їх і зможе­те навчити цих правил своїх друзів та знайомих.

Якщо ви набрали 15-19 балів, то ви повинні бути більш обачними, вибираючи, як діяти у складній ситуації.

Якщо ви набрали менше ніж 15 балів, то вам потрібно серйоз­но зайнятися вивченням правил пожежної безпеки. Це допоможе вам запобігти пожежі, а під час небезпеки зберегти своє життя.

VІ.Підсумок уроку.

- За яким номером телефону слід звертатися у пожежно- рятувальну службу?

- Як ви вчините, якщо побачите, що з квартири сусідів іде дим?

- Якими будуть ваші дії при пожежі в будинку, що знахо­диться у вашому дворі?

- Що слід робити, якщо пожежа сталася в магазині?

- Які протипожежні правила ви виконуєте?


 

doc
Додано
20 жовтня 2020
Переглядів
243
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку