Урок з основ здоровёя "Охорона здоров’я дітей. Гуманне ставлення до людей з особливими потребами. Пр.роб.: розігрування ситуацій допомоги людям з особливими потребами. "

Про матеріал
Тема. Охорона здоров’я дітей. Гуманне ставлення до людей з особливими потребами. Пр.роб.: розігрування ситуацій допомоги людям з особливими потребами. Мета: розширити знання учнів про медичні й оздоровчі заклади, що опікуються охороною здоров’я дітей; виховувати бажання піклуватися про власне здоров’я і вчити за потреби звертатися по допомогу до ме¬дичних закладів; ознайомити зі способами надання допомоги людям з особливими потребами; виховувати гуманне ставлення до людей з особ¬ливими потребами. Обладнання: малюнки до теми.
Перегляд файлу

 

Дата                                               Урок                                Осн.зд.                 4 кл.

Тема. Охорона здоров’я дітей. Гуманне ставлення до людей з особливими потребами. Пр.роб.: розігрування ситуацій допомоги людям з особливими потребами. 

Мета: розширити знання учнів про медичні й оздоровчі заклади, що опікуються охороною здоров’я дітей; виховувати бажання піклуватися про власне здоров’я і вчити за потреби звертатися по допомогу до ме­дичних закладів; ознайомити зі способами надання допомоги людям з особливими потребами; виховувати гуманне ставлення до людей з особ­ливими потребами.

Обладнання: малюнки до теми.

Перебіг уроку

І. Організація класу(Психологічне налаштування)

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Гра «Так чи ні?».

- Туберкульоз - інфекційна хвороба. (Так).

- Збудники туберкульозу - мікобактерії. (Так).

- Збудники туберкульозу відкрив не Роберт Кох. (Ні).

- Туберкульоз часто вражає легені. (Так).

- Бактерії туберкульозу передаються під час спілкування з но­сієм збудника хвороби. (Так).

- Туберкульозом не можна заразитися через предмети побуту, заражені хворою людиною. (Ні).

- Щоб запобігти туберкульозу, новонародженим роблять ще­плення. (Так).

- ВІЛ не передається через рукостискання. (Так).

- ВІЛ передається під час розмови. (Ні).

- Якщо сидіти за однією партою з ВІЛ-інфікованим учнем, то можна заразитися від нього. (Ні).

2. Обговорення ситуацій.

1) Дмитро сказав батькам, що не буде ходити до спортивної шко­ли, тому що дізнався, що там тренується ВІЛ-інфікована дитина.

- Чи правильно вчинив Дмитро? Відповідь обґрунтуйте.

2) Іринка, хвора на туберкульоз легень, прийшла гратися надвір разом з іншими дівчатками.

- Чи правильно вона вчинила? Відповідь обґрунтуйте.

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

- Сьогодні на уроці ми будемо говорити про охорону здоров’я дітей і про гуманне ставлення до людей з особливи­ми потребами.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь учителя про медичні й оздоровчі заклади України з проведенням словникової роботи і демонстрацією малюнків.

- Наша держава і суспільство вживають різноманітних за­ходів, що забезпечують профілактику захворювань і сприя­ють нормальному розвитку дітей. В Україні діють дитячі по­ліклініки, лікарні, санаторії, диспансери, табори відпочинку. У цих закладах діти проходять медичні обстеження, лікують­ся і відпочивають.

Поліклініка (з грецької polis - місто та klinikë - мистецтво лікувати) - лікувально-профілактичний заклад, призначений для надання населенню спеціалізованої медичної допомоги.

Лікарня - лікувально-профілактична установа, що надає населенню стаціонарну кваліфіковану і спеціалізовану ме­дичну допомогу.

Санаторій - лікувально-профілактичний заклад для лі­кування та оздоровлення з допомогою природних факторів (клімат, мінеральні води, лікувальні грязі, морські купання, сонцелікування тощо) у поєднанні з іншими заходами (дієто­терапія, фізіотерапія, медикаментозне лікування тощо). Існу­ють санаторії загального типу і спеціалізовані - відповідно до певних груп захворювань. Наявні дитячі санаторії, призначе­ні для доліковування в них дітей після тяжких захворювань і операцій.

Диспансір - спеціальний лікувально-профілактичний ме­дичний заклад, що надає медичну допомогу певним групам населення і здійснює систематичний нагляд за станом їхньо­го здоров’я. Наприклад, туберкульозний диспансер.

Дитячий табір - заклад дитячого дозвілля (оздоровлен­ня і відпочинку), що надає комплекс освітніх, оздоровчих та інших послуг. Дитячі табори призначені для оздоровлення, відпочинку і розвитку дітей.

2. Бесіда про лікарів різних спеціальностей із проведенням словникової роботи.

- Хто нам у разі потреби надає медичну допомогу?

- Які спеціальності лікарів ви знаєте? До яких лікарів зверталися?

 Педіатр - дитячий лікар.

Tepanéem (з грецької therapeutës - той, хто доглядає хворо­го) - лікар, який має відповідну освіту з питань діагностики, профілактики та лікування хвороб внутрішніх органів.

Окуліст (офтальмолог) - лікар, який займається діа­гностикою та лікуванням захворювань очей і допоміжних ор­ганів - повік, слізних залоз.

Стоматолог - лікар, який лікує зуби.

ЛОР, отоларинголог - лікар, який займається діагнос­туванням, лікуванням і профілактикою хвороб носа, горла і вух.

Ортопед - лікар, який займається профілактикою, діа­гностикою та лікуванням кістково-м’язової системи. Метою ортопедії дитячого віку є профілактика, усунення деформа­цій і порушень функції опорно-рухового апарату.

Хірург - лікар, який лікує хвороби за допомогою опера­тивного

(хірургічного) методу.

3. Розповідь учителя з елементами бесіди про людей з особ­ливими потребами.

4.Фізкультхвилинка.

5.Робота за підручником на с. 90-94.

Опрацювання тексту і бесіда за малюнками.

 Ознайомлення з оповіданням Василя Сухомлинського «Як Сергійко навчився жаліти».

 Проведення словникової роботи.

V. Закріплення матеріалу.

1. Робота за підручником на с. 94.

 Відгадування загадки. Відповіді на запитання і виконання завдань 1-4.

 ПРАКТИЧНА РОБОТА. Розігрування ситуацій допомоги людям з особливими по­требами.

1)Ви граєтеся з друзями в сніжки. З під’їзду виїхала людина на візку й застрягла в снігу.

- Як ви будете діяти?

2) До вашого класу прийшов новий учень, який кульгає.

- Як ви будете поводитися з ним?

3)Відгадування загадок

-Якого лікаря ми додому викликаємо,

Коли від застуди страждаємо? (Педіатра, терапевта).

 Цей лікар лікує очі,а якщо бачиш погано - пропише він тобі окуляри. (Окуліст).

 Він для кожної людини ліки має й вітаміни,

Прочита рецепт уважно, що і як робити скаже. (Аптекар).

4) Робота з віршем.

На дошці записано вірш. Учні читають, вставляючи сло­ва. (Можна використати слова для довідок).

З понеділка по суботу ходить ... ікар) на роботу.

Якщо раптом захворію, може вийти і в ... (неділю).

Він мені призначить ... іки), перевірить ... (горло, ніс).

Скаже ... (їсти) борщ і кашу, щоб ... (одужав) я й підріс.

Слова для довідок: неділю, лікар, їсти, одужав, горло, ніс, ліки.

5)Гра «Відвідування лікаря».

Обирають учнів, які будуть розігрувати сценки про від­відування лікарів у поліклініці (педіатра, окуліста, ЛОРа, тощо).

6) Вправа «Хвости». До яких лікарів ви звернетеся? Закінчіть речення.

 Якщо в мене болить зуб, я звернуся до...

 Якщо в мене температура і погане самопочуття, я звернуся до...

 Якщо в мене болить хребет, я звернуся до...

 Якщо в мене болить вухо, я звернуся до...

Якщо в мене погіршився зір, я звернуся до...

VІ. Підсумок уроку.

- Назвіть медичні заклади. Яку допомогу можна отримати в поліклініці?

- Чим відрізняється поліклініка від лікарні?

- Для чого існують санаторії? Чи були ви колись в санаторії?

- Як слід ставитися до людей з особливими потребами?

- Які є способи надання допомоги людям з особливими по­требами?

- Чим ви можете допомогти людям з особливими потребами? Підготуйте загадки про пожежу.

 

doc
Додано
20 жовтня 2020
Переглядів
414
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку