Дата Урок Осн.зд. 4 кл.
Тема. Правила безпечної поведінки на вулиці. Як знайти вихід з непередбачуваних ситуацій. Пр. роб.: складання правил безпечної поведінки із часткою «Не». с.105-109
Мета: ознайомити учнів з правилами безпечної поведінки на вулиці; учити школярів визначати небезпечні для життя і здоров’я місця в мікрорайоні, населеному пункті; розвивати навички безпечної поведінки на вулиці; виховувати обережність, винахідливість, уміння знаходити вихід із небезпечних ситуацій.
Хід уроку
І.Повторення вивченого.
1)Тест «Поведінка під час масових заходів»
Відвідуючи масовий шкільний захід, ви...
а) поводитиметеся чемно;
б) заважатимете іншим;
в) кричатимете.
2) Збираючись відвідати масовий захід, ви...
а) візьмете із собою побільше речей, іграшок;
б) не будете брати зайвих речей;
в) не будете брати скляних, колючих і гострих предметів.
3) Перш ніж зайти до зали, де проходитиме захід, ви...
а) ознайомитеся із планом евакуації;
б) запам’ятаєте, де знаходяться запасні та аварійні виходи;
в) підете до буфету.
4) Після завершення заходу ви...
а) стрімголов побіжите до виходу;
б) почекаєте, поки натовп розсіється, і тоді підете до виходу;
в) розштовхуючи всіх, пробоєм будете прямувати до виходу.
5) Опинившись у натовпі, ви...
а) будете чинити йому опір;
б) будете йти проти натовпу;
в) будете уникати вітрин, стін, скляних дверей.
6) Якщо ви опинилися в натовпі, то...
а) позбудетеся гострих, колючих і скляних предметів;
б) залишите речі, що можуть заважати;
в) візьмете із собою всі речі, хоч вони і заважатимуть вам.
7) Якщо, перебуваючи в натовпі, упустили якусь річ, то...
а) у жодному разі не будете намагатися підняти її;
б) будь-що намагатиметеся її підняти;
в) будете діяти за обставинами.
ІІ.Повідомлення теми уроку.
- Сьогодні на уроці ми поговоримо про правила безпечної поведінки на вулиці і як знайти вихід з непередбачених ситуацій.
ІІІ.Актуалізація опорних знань.
Проводжу бесіду про правила безпечної поведінки на вулиці, про те, як знайти вихід з різних непередбачених ситуацій поза межами домівки, школи.
ІV.Вивчення нового матеріалу.
1.Розповідь учителя з елементами бесіди про правила безпечної поведінки на вулиці.
2. Бесіда про поведінку з незнайомими людьми.
3. Робота за підручником на с. 105-109.Опрацювання тексту і бесіда за малюнками.
4. Фізкультхвилинка.
V. Закріплення матеріалу.
1. Робота за підручником на с. 109.
Виконання завдань 1, 2. Робота в групах (завдання 3).
2.Пояснення висловів.
3. Вправа «Мікрофон».
- Як поводитися з незнайомцями? (Учні по черзі відповідають).
- Назвіть різні способи відмови незнайомим людям. (Наприклад: Ні, дякую; вибачте; я поспішаю; не хочу; не можу; не знаю; не буду; не піду; не поїду; мені забороняють батьки; я запитаю у батьків; не просіть; я не робитиму цього; мені батьки не дозволяють цього робити тощо).
4. Робота в групах.
ПРАКТИЧНА РОБОТА. Складання правил безпечної поведінки із часткою «НЕ».
Учні об’єднуються в групи (по 5-6 осіб). Кожна група складає і записує правила із часткою «НЕ».
Наприклад такі:
- Не гуляти до настання темряви. Не затримуватися дорогою зі школи додому.
-Не брати надвір коштовних речей.Не надівати коштовності, збираючись на прогулянку.
- Не гуляти на звалищах, пустирях, будівельних майданчиках, у безлюдних місцях.
- Не ходити без дорослих на пляж, до лісу тощо.Не ходити з двору без дозволу батьків.
- Не брати до рук жодних чужих речей - коробку, сумку, рюкзак, пакет, згорток тощо.
- Не піднімати із землі підозрілі та невідомі предмети. Не йти нікуди з незнайомцями.
- Не сідати до незнайомців у машину. Не встрявати в розмову з незнайомими людьми.
- Не брати нічого в незнайомців. Не приймати жодних запрошень від незнайомців.
- Не говорити домашню адресу і телефон незнайомим людям.
5. Обговорення ситуацій.
1) Незнайомий водій пригальмував і зупинився біля вас. Сказав, що його прислав батько, щоб відвезти до нього на роботу. Як ви будете діяти?
2) Незнайома жінка з дитиною прийшла у ваш двір, де ви гралися з друзями. Запропонувала всім дітям ласощі й сік. Як ви вчините?
3) Йдучи зі школи додому, ви помітили, що незнайомець переслідує вас. Як слід діяти?
4) Незнайомий чоловік схопив вас і намагається затягнути в під’їзд. Що слід робити?
6. Вправа «Хвости».
З настанням темряви гуляти самим... (не можна).
На прогулянку з друзями коштовні речі брати... (не слід).
Якщо мені друзі запропонують піти гуляти з ними без дорослих у ліс, то я... (відмовлюся).
Якщо я затримуюсь у школі, то я... (повідомлю батьків).
Якщо мене друзі покличуть піти з ними в інший двір, то я... (не піду, скажу батькам тощо).
VІ. Підсумок уроку.
- Про що треба пам’ятати, виходячи надвір гуляти?
- Які речі не слід брати із собою на прогулянку?
- Де батьки не дозволяють вам гуляти?
- Як поводитися з незнайомцями?
- Чому не можна йти кудись з незнайомими людьми?
- Яких правил безпечної поведінки на вулиці ви дотримуєтесь?