« Прощавай, Букварику! »
Сценарій свята
Підготувала
Вчитель початкових класів
Кадило Уляна Михайлівна
2017
Свято « Прощавай, Букварику! »
Мета: Вчити учнів правильно триматися на сцені, розвивати уміння творчо підходити до виступу, формувати культуру спілкування, виховувати відповідальність, наполегливість, бажання вивчати рідну українську мову.
Обладнання: плакат « Прощавай ,Букварику! », літери алфавіту, мінусовки пісень про школу.
Вчитель.:
Урочистих днів багато на листках календаря,
А між ними наше свято – вшанування Букваря.
День веселий й сумовитий. Свято перших букварів.
Сходинка в житті важлива для маленьких першачків.
Звучить музика. До святково прибраної зали заходять діти.
Вас, татусю й матінко рідненькі.
Бо перший клас скінчила я,
Бо не така я вже й маленька.
І пишу я залюбки.
Читаю не « Букварик»,
Читаю вже книжки.
У тім й твоя заслуга,
Бо ти – моя матуся,
Бо ти – моя подруга.
Не знаючи біди,
Любитимем вас вічно,
Любитимем завжди.
За те, що добре вчуся.
Уклін тобі, татусю,
Уклін тобі, матусю.
Дорослі й дітвора.
У нас сьогодні свято.
Це свято Букваря (разом).
Пісня « МИ- ПЕРШОКЛАСНИКИ»
Вчитель:
Свято наше вже триває,
А Букварика немає.
Тож давайте погукаєм.
Та зі святом привітаєм.
Учні разом.
Букварику! Букварику!
У цей святковий час
Ми дуже тебе просимо:
Приходь, приходь до нас!
(Заходить Буквар під мелодію пісні «Вчать у школі»)
Буквар:
Я – Буквар, вам відомий,
Дуже гарний, малюнковий.
Залюбки всіх вчу читати.
Нема часу спочивати!
Кожен рік мене гортають
Ніжні пальчики нові…
Хай же розум здобувають
Любі дітоньки малі.
Вчитель: А зараз Букварику, сідай на почесне місце і подивися, чого навчились наші діти, як добре вони знають букви.
Буквар:
Сьогодні ми і розберемо,
Як ви Буквар учили?
Чи всі із другом Букварем
Весело дружили.
Гей, ви букви голосні,
На перекличку станьте всі.
Всі в рядок хутчіш біжіть
Та про себе розкажіть
Виходять діти з емблемами літер. Розказують вірші.
А. Цю букву знають всі на світі
Вона найперша в алфавіті
Весела, гарна й голосна,
І найскромніша буква « А »!
О. Буква « О » така-от кругла,
Хто не бачив, подивись:
Наче сонце, наче бублик,
Мов обручик, – хоч котись!
У. – Скажи, горобчику, чому
Ти так не любиш букву « У »?
Ця буква схожа на рогатку!
Е. Бідний гребінчик!
Що з тобою сталось?
Тільки 3 зубчики з усіх і осталось. –
Ти помиляєшся, я не гребінець!
Я буква « Е ».
Згадав? Ну й молодець!
И. Ити-ити – що ж робити?
Воду решетом носити?
Слова жодного на И
І. Буква « І », неначе свічка,
З ясним вогником вгорі.
А погасне – чорний вогник
Стане крапкою над « І ».
Буквар:
Бачу вправні малята,
Звуки голосні завзято
Ви навчилися відрізняти.
Час і пісню заспівати!
Пісня «Мій Букварик!»
Король Буквар ( до Королеви Читанки):
Ну, королево, тобі царювати .
Бо далі цих учнів ти будеш навчати.
Королева Читанка:
Ваша Величність!
Чи ж варто спішити?
Думаю, вам їх ще треба довчити.
Бо звуки і букви – це ще не дива…
Чи ж вміє рахувати ця дітвора?!
Математика:
Я їх вчила математики.
Вони зовсім не ледачі,
Вже розв’язують задачі.
Вміють добре рахувати.
Король Буквар:
Досить! Досить! Зупинися.
Доведи нам, не хвалися.
Математика:
Хто ж з вас справжній молодець,
Математик-фахівець,
Не дарма ходив до школи
Й в другий клас іти готовий?
Діти: Всі готові!
Математика:
Всі готові? Не ледачі? То ж розв’язуйте задачі.
Веде її Наталя.
Їм зустрілося п’ять хлоп’ят.
Скільки всіх разом малят?
На велосипеді.
А за ним ще п’ять хлоп’ят.
Скільки хлопців їде в сад?
Ними він друзів пригостив:
2 – Наталочці віддав,
3 – одержав Ярослав.
І тимку дісталось двійко.
Скільки сливок з’їв Сергійко?
Королева Читанка:
Так, переконали ви мене,
Але зосталася ще одна
Та красуня чарівна.
До залу заходить Королева Мова
Королівна Мова:
Як би не так! Чи ж ви чули?
А про мене що, забули?
Я ж донька ваша – королівна,
І мови справжня Я царівна.
У другий клас? Та що я чую?
Я іспит справжній їм влаштую.
Королева Читанка:
Та годі вже, моя дитино,
Бо сердитись нема причини.
Діти (разом):
Царівну просимо донас,
Бо привітати нам час.
Хлопчик:
Я, довго так читать не міг,
Король Букварик мені поміг.
Тепер усі ми букви знаєм,
Писати вмієм і читаєм.
Королівна Мова:
Ов-ва! Чи не пусті оце слова?
А ну ж бо діти не мовчуть,
А на ділі покажіть!
Діти виходять з емблемами інших букв і розказують вірші.
Г. Про гостинність і друге
Розповість вам буква « Г »
Гостинно друзям двері відчиняємо,
Горло тризуба і прапора тримаємо.
В. В букві В,
Напевно, вата,
Бо та буква товстувата.
З. Збоку знизу і згори
Схожа « З » на цифру три.
Є три зуби в букви « З ».
Ними все вона гризе.
Л. Узяв хлопчина рушничок
Та й повісив на гачок.
До матусі повернувся,
Від здогадки усміхнувся:
- Як журавлик, як орел
Ця крилата буква « Л ».
Б. Подивився знак в люстерко –
І в очах йому померкло:
Він впізнати не міг себе –
Схожий ста вна букву « Бе »
Буква «Бе» - як бегемотик:
Отакий товстий животик!
Ж. Буква « Ж »- неначе жук.
Щопотрапив нам до рук.
Хоч листочків « Ж » не їсть,
Та кінцівок має шість.
Р. Виліз равлик на стеблинку,
Зупинився і завмер,
На собі несе хатинку,
А вона – як буква « Р ».
Н. Буква « Н », немов драбинка:
Палки дві і перетинка.
К. Буква «К », буква « К »,
Ой, яка вона швидка!
Наче хлопчик,
Знявши руку,
Витинає гопака.
Д. Буква « Де » немов на лавці,
На твердій стоїть підставці.
М. Букви слід вивчать, Іване,
Батьків метр бери складний
Середину вдвох зігнем.
З метра букву « М » складем.
Ф. Буква « Ф » взялися в боки
Одягла мерщій вінок.
Лиш почує де музики.
То найперша йде в танок.
Ч. Буква « Ч », немов стілець.
Догори лиш ніжки.
Навіть з цифрою Чотири,
Буква схожа трішки.
Ї. Ранні птахи солов’ї,
Покажіть нам букву « Ї »!
Буква « Ї » така ж, як « І »,
Тільки крапок зверху дві.
П. Я із букви « П » торік
Змайстрував собі турнік.
Підтягають разів сто я,
Маю силу і здоров’я.
Х. Плоскогубці розійшлися,
Розсміялись: ха – ха – ха!
Ці веселі плоскогубці
Схожі з літерою « Х »
Королівна мова:
І справді ви вже молодці.
Й не дивно те, що нині свято.
Бо знаєте вив же багато.
А зараз – на перерву час.
І танець затанцюйте ви для нас.
ТАНЕЦЬ БУКВАРИКІВ
Король Буквар:
Справи, бачу, он які!
Тут першокласники такі,
Що все вміють,усе знають.
А як чудово виступають.
Королева Читанка:
Я думаю,що варті діти,
Аби їх чимось нагородити.
Король Буквар:
Ну, золота й срібла я маю багато.
Королева Читанка:
Не люблять коштовностей
Наші малята.
Давайте-но вручим сертифікати,(вручають сертифікати)
Щоб добре навчались надалі малята.
А ту і ще для них – книжки,(вручають книжки)
Щоб вчились діти залюбки.
Тож в залі цім останній раз
Ми заспівати просим вас
Пісня « Букварику, прощай»
Буквар:
Дякую, Вам за добрі слова.
Йду, бо чекає мене дітвора.
Всіх я мушу навчити читати,
Щоб кожен розумним міг стати.