Сценарій свята "Птахи - наші друзі"

Про матеріал

Мета:

- дати уявлення про зимуючих птахів і їх життя взимку; - активізувати бажання учнів допомагати птахам у несприятливу пору року;

- розширити уявлення про заходи по охороні птахів взимку;

- формувати в дітей науковий світогляд;

- розвивати уважність, пізнавальний інтерес, логічне мислення;

- виховувати любов до природи, бажання допомагати птахам.

Перегляд файлу

Сценарій свята

« Птахи – наші друзі!

Мета: 

- дати уявлення про зимуючих птахів і їх життя взимку;                                                                     - активізувати бажання учнів допомагати птахам у несприятливу пору року; 

     - розширити уявлення про заходи по охороні птахів взимку;

- формувати в дітей науковий світогляд;

- розвивати уважність, пізнавальний інтерес, логічне мислення;

- виховувати любов до природи, бажання допомагати птахам.

 

Обладнання: фотографії та малюнки зимуючих птахів, «зимове дерево», маски для діючих осіб, годівнички, матеріали для рухливих ігор, корм для птахів. 

Ведуча 1: (на фоні музики)

Покривалом білим вкрилося село.

Землю і рослини снігом замело.

Бідная пташина з голоду вмира.

Чом не допоможете, мила  дітвора?

Швидше одягайтесь в теплі кожушки.

Від вас допомоги чекають  пташки.

Робіть годівнички й   на гілки ладнайте,

В них для птахів  корму більше насипайте.

Для  пташки не  холод, а голод  біда.

Не  страшні морози, якщо є  їда.

Не дайте зимою маленьким померти.

Весною і літом віддячать, повірте!

Пернатим друзям  ви допоможіть

І від загибелі  їх збережіть!

 

Ведуча 2:

Сьогодні ми зібралися на свято « Птахи – наші друзі!» Взимку ми повинні допомагати нашим пернатим друзям вижити, не дати їм загинути від голоду і холоду.
(Лунає музика, під яку виходить хлопчик)
 

Хлопчик:

«Ой, мороз, який мороз!
Всіх пташок проймає дрож.
Скачуть плачуть горобці…»

 

Горобчик:

«Дайте нам зернят, ців-ців!»
(Виходить синичка)
 

Горобчик:

«Ой, сестричко, добрий ранок!

 Що ти їла на сніданок!».
 

Синичка:

«Не пила я не і не їла, від морозу здеревіла».

 

Горобчик:

Гарно було влітку – тут зернятко знайдеш, там крихту хлібну підбереш. І ситий, і веселий.А зараз снігом все замело, льодом скувало – не поїсти, не попити. Хоч би крихту хліба знайти, бо їсти так хочеться, що сил немає.
(горобчик і синичка виходять)

 

Ведуча 1:    

 Птахи охороняють наші ліси, сади, городи від шкідливих комах, мишей. Без птахів ніколи б не було доброго врожаю. Жодна пташка не повинна загинути в люту зиму. І ми повинні їм допомогти  її пережити.
Виходить хлопчик
 

Хлопчик 1:      

Де горобчику подітись?
Листя з дерева змело...
Вже нема чим поживитись,
Де притулок? Де тепло?..
Може, в затишку під стріхою?
Як найближче до людей, -
Кожна крихта буде втіхою,
Ще й долине дух печей.
Ой, летіть сюди, горобчики!
Діти вас не підведуть:
Годівничку зроблять хлопчики,
А дівчатка крихт дадуть.

 

Хлопчик 2:

« Як почув я пташок,
Одягнувся в кожушок,
Взяв пшона і хліба скибку,
На подвір’я вибіг швидко.
Всіх пташок нагодував,
І здалось мороз пропав».
(Виходить дівчинка з годівницею)
 

Дівчинка:

«Я ладнаю годівничку
Для горобчика й синички,
Для малого снігура
Крихт насиплю і пшонця.
Прилітайте, друзі милі,
Не лякайтесь заметілі».

(Вішає годівничку).
Ведуча 2:

Діти, погляньте, скільки пташок злетілося до  годівнички: і дятел , і синичка, і сорока-білобока, і Снігур , і горобці.
(виходять діти в масках різних птахів)
 

Синичка:

«Я пташка невеличка.
У мене білі щічки,
Сірі лапки, чорна шапка,
Фартушок жовтенький,
Голосок тоненький».

Сорока:    

Я сорока-білобока,,
Кашку дітям все варила
Ціле літо їх кормила,
А зимою не знайти
Ні зерна, а ні крупи.
Тож сюди я залетіла,
Пшона, сала у вас поїла.
І за це, при всіх кажу:
«Я добром вам відплачу».

Снігур:      

Я сюди з лісів далеких
Прилетів в зимовий час.
У мене червона грудка,
Ні, не схожий я на вас.
Буду їсти тут калину,
Соняшник і горобину.
Як розтане сніг у вас,
Відлечу я в той же час

 

 Горобчик:

 В теплий край я не літаю.

 Під стріхою хату маю.

 Їм я різних черв*ячків

 Та ловлю комах, жучків.

 Я співаю, я літаю.

 Горобцем всі називають.       


(Пісня «Радісно і весело в теплий день»).
 

Горобчик:

О! Хтось стукає.  (Виглядає з-за дерева і бачить дятла)

Дятел:   

В червоній шапці і в жупані
З міцним дзьобом та ногами,
Цілий рік я стукочу,
Цим я користь вам несу.
Бо з-під товстої кори
Дістаю я шкідників.
 

Горобчик:

Що ви робите, дядьку Дятле? Навіщо  ви дереву боляче робите?

Дятел: (ображено)

Оце так! Я роблю боляче?! Під корою цього дерева заховалися різні комахи, які його точать зсередини. Я тих комах дістаю і тим самим дерево лікую.

Горобчик:

Та комахи такі маленькі, а дерево – велике. Чи багато від них шкоди?

Дятел:

Зараз взимку, коли комахи сплять, шкода невелика. А коли прокинуться вони навесні та всі разом візьмуться дерево їсти. Ото біда! А чого ти все запитуєш? Може ти не місцевий?

Горобчик:

Я – не місцевий?! Та я живу тут з діда-прадіда!

Дятел:

Чого ж, знаючи, що зима іде, не полетів до вирію?

Горобчик:

Чому? Чому? Бо я – зимуючий птах!

 

Дятел: (звертається до дітей)

          Діти, чи правду горобець говорить?

  •                               Чому зимуючі птахи не відлітають взимку до вирію?
  •                               Назвіть зимуючих птахів.
  •                               Як живеться їм холодної пори?

 

Конкурс «Я знаю більше зимуючих птахів».

 

Дятел:

Ну, добре. Бачу, що зимуючих птахів ви знаєте добре, а мені вже час. Справи чекають.

Танок птахів

(Птахи розлітаються.Залишаються діти)

Ведуча 1: А зараз давайте трохи пограємо.


Ігри
 

1.«А чи вмієте ви співати по-пташиному?»

(По колу передається іграшка і той у кого залишиться вона в руках, співає пташину пісню (синичка: цвінь-цвірінь, сінь-сінь, горобчик: чик-чирик, сорока: скре-ке-ке, грак: кар-кар, голуб: гу-гу, зозуля: ку-ку, сова: угу-угу, соловей: тьох-тьох-тьох).
2. Гра – естафета «Хто перший перенесе в ложці зернята?».
(А зараз ви покажете свою  спритність, діти !Взимку день короткий і птахам треба встигнути до темноти знайти собі їжу.)

3.Відгадайте загадку:

ця пташка висиджує своїх пташенят взимку і годує їх насінням із шишок.

По ялинках він стрибає,
Дзьобом зернятка виймає,
Голоском своїм речистим :
«Кльо! Кльо! Кльо!» співа зі свистом.  (шишкар)

 

4.Гра « Хто назбирає найбільше шишок?»

 

Ведуча 2 .

Хоч і холодно у нас взимку, але пташки не хочуть покидати своєї Батьківщини летіти у вирій. Там хоч і тепло і їжа є, але все ж – чужина. Птахи, як і люди люблять свій рідний край, свої гаї, поля, ліси, садки.
 

Ведуча 1. І вони вам  дуже вдячні за ваші годівнички із їжею. І далі сподіваються, що ви не забудете про них і зробите ще більше таких годівниць, насиплете туди зернят і не дасте  загинути пташкам від голоду.
 

По закінченню свята проводиться акція «Наші годівнички для птахів»

 

 

doc
Пов’язані теми
Біологія, Сценарії
Додано
18 березня 2018
Переглядів
1859
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку