Сценарій свята у 1 класі «Прощавай, букварику!» розрахований для учнів 1 класу на 15 учнів. У сценарії розміщено вірші привітання, вірші на кожну букву, слова букварика, тексти до 3 пісень, загадки, цікаві завдання для учнів.
Свято у 1 класі «Прощавай, букварику!»
Благословенна та ясна година.
Коли Буквар до рук бере дитина.
Яка ж оце відповідальна мить.
Нехай Господь всіх вас благословить.
Доброго дня, шановні гості! Дорогі діти!
Ось і настав той день, коли ми завершили працювати з першим у своєму житті підручником - Букварем, проводимо свято Прощання із ним таким мудрим і для кожної людини необхідним в житті .
Вчитель. Погляньте на наших діток!
Учні у класі настільки всі різні:
Кмітливі й розумні
Маленькі й пухкенькі, чуйні й ліниві,
У бійках помічені та галасливі.
Співучі, свистячі, моторні й швидкі,
Артисти завзяті, щедрі такі,
Спортивні, гаркаві, беззубі, крикливі…
Хай будуть усі вони дуже щасливі!
Тільки байдужих немає у нас.
Бо гарне диво – мій перший клас!
Ви в мене – найкращі.
- Ми з нетерпінням чекали на нього, щоб розказати чого ми навчилися.Це свято приходить до кожного один раз у житті.І присвячене воно книжці,без якої не може обійтися жодна людина.Буквар живе більше 400 років.Змінюється сам буквар,але залишається головне його призначення- вчити дітей читати.Буквар – це «чарівний золотий ключик» який відчиняє всім двері у світ знань.І де б ви не вчилися,у майбутньому- у школах,ліцеях,університетах-кожен згадуватиме свою найпершу книгу найщирішою вдячністю та шаною.Тому,сьогодні ми теж подякуємо букварику за науку.
- На свято зібрались
Турботливі турботливі мами, Умілі татусі, Люблячі бабусі, Досвідчені дідусі, Веселий, дружний,радісний , галасливий, усміхнений, активний 1 клас.
Учні.
Разом. Добрий день, Ми з України…
1.Так, саме з найкращої в світі країни
2.З тієї, про яку світом слава лине!
3.З тієї , де ще вчора ми горя не знали!
4. З тієї, ворожі де танки , палахтять у вогні на світанку
5. З тієї, де плаче дитина, бо сирена гуде щохвилини
6.З тієї, що не раз з руїни повстала
7.З тієї, що ніколи не впаде на коліна
8.З тієї, що багата річками
9.З тієї, де йдуть воювати, бо не можна усе наше віддавати
10. З тієї, де навчаємось ми!
11.З тієї, на захист якої ми станем грудьми!
12.З тієї, де пишаються героями своїми!
13.З тієї, що з колиски у серці живе!
14.З тієї, що за волю ворогів порве!
15.З тієї де всі ми різні , та все одно- єдині. А борщ- це сила й символ України
Вчитель. Вшануємо хвилиною мовчання всіх дітей, воїнів, весь український народ, які загинули від рук рашистів.
Вчитель
Букви старано вивчали
Знаєм їх від А до Я
І сторіночку останню
Прочитали букваря.
Гей, чули, чули, чули?
Прийшли ми всі на свято,
На свято Букваря,
І вивчили всі букви,
Усі від А до Я!
Приспів:
Гей, чули, чули, чули, |
Гей, чули, чули ви? |
З Буквариком ми дружим, |
Він з нами назавжди! | (2)
То ж починаймо свято
Вшануймо букваря.
Відкрив він нам дорогу
до знань від а до я
Приспів:
Гей, чули, чули, чули, |
Гей, чули, чули ви? |
З Буквариком ми дружим, |
Він з нами назавжди! | (2)
Вірші
1.Любі гості, мами й тати,
В нас - букварикове свято
Добре, що прийшли до нас
Привітати з святом нас.
Ми тепер вже не малі-
Ми сьогодні школярі
На уроках не жували,
Не дрімали і не спали,
Вчилися ми всі сумліно
І поводилися відмінно
2.Ми всіх гостей вітаємо
І дуже вам радіємо,
Усі вже букви знаємо,
Книжки читати вміємо.
І від дзвінка і до дзвінка
Робота наша нелегка
Рахуй, пиши, читай,
Та ще й учительці відповідай.
3. Є святкових днів багато
На листках календаря.
А між ними – й наше свято –
Вшанування Букваря.
4.День вітання і прощання
Свято перших букварів,
Перша сходинка зростання
Для найменших школярів.
5. Є книг багато — радісних й сумних,
Товстих, тонких, барвистих, наче жар.
А в нас єдиний друг — Буквар!
6.Згадайте, наша вчителько,
Матусі й татусі,
Як «бекали » і «мекали»
Спочатку ми усі.
7. Буквар взяли ми перший раз,
Як зайшли у перший клас
І можемо ми впевнено сказати:
Тепер ми вміємо читати!
8.Літера перша і перше слово,
З книгою перша серйозна розмова.
Перша сторінка, наступна сторінка,
Успіхи перші, і перші сльозинки.
9. А як важко нам було
Палички писати.
Ставити їх по порядку,
Мов солдатів на зарядку.
10.Ох, за букви нам і попадало,
Бо ставали вони як попало.
Не вірили ні вчителька, ні мама,
Як важко було ставити їх прямо.
11. Ми всі вчимося залюбки,
Читаєм з захватом книжки
Щодня досягненням своїм радіємо
І про майбутнє мріємо.
12. Беру до рук Букварик я,
Там букви всі від А до Я,
Від звуків перших до складів
Букварик стежечку провів.
13. Я також щойно згадала,
Як погано я читала
Приголосні й голосні
Навіть снилися мені
Та старалась я не марно,
бо тепер –читаю гарно.
14. Букви старанно ми вивчали,
І знаєм їх від А до Я.
І сторіночку останню
Прочитали букваря!
15. З нами клопоту зазнали
Наші мами, вчителі,
Поки ми читати вчились
У новому Букварі.
Пісня «Букварик»
Мій букварик, мій букварик –
Він найкращий друг.
Прокидаюсь, посміхаюсь
І беру до рук.
Буква "А" на зірку схожа,
Буква "О" - проста,
Гарно вчитись допоможе
Книжка золота.
Приспів:
Завдання просте – |
А, Бе, Ве, Ге, Де. |
Хто такий букварик має, |
Той не пропаде! | (2 рази )
Треба всім старанно вчитись,
Знати головне:
Книжка ця – найкраща в світі,
Виручить мене.
Буква "А" на зірку схожа,
Буква "О" - проста,
Гарно вчитись допоможе
Книжка золота.
Приспів:
Завдання просте – |
А, Бе, Ве, Ге, Де. |
Хто такий букварик має, |
Той не пропаде! | (2 рази )
Передаємо буквар з рук у руки
1.Беру Буквар в останній раз,
Несу його в просторий клас.
2.І рідній книзі у журбі
Шепочу: «Дякую тобі!
3.Літеру до літери вчили ви щодня
Підійшли до справжнього, до світлого знання.
4.Допоміг ти нам відкрити диво те чудове
Як з маленьких зернят-літер виростає слово.
5.Кожна буква букваря
Це промінчик ліхтаря.
6.Букв спочатку ми не знали
Мами нам казки читали,
7.Ми з тобою подружились
І самі читать навчились!
8.Всі сторінки твої цікаві
Були для мене, як рідня.
9.В твоїх малюночках яскравих
Нове знаходила я щодня.
10.Спасибі тобі за добру науку
За паличку першу, і першу букву.
11.За перше слово і першу казку
12.І першої вчительки щиру ласку.
13.Рідний наш букварику
Ми тебе любили.
14.Ми з тобою весело й радісно дружили
Та прийшла пора прощатись, Час з тобою розлучатись
Вчитель. Закінчивши Буквар, мої учні, невтомні першокласники, досягли чудових результатів. За час навчання в 1 класі вивчено 33 букви українського алфавіту, що допоможе вивчити інші мови світу. Учнями класу перечитано, недочитано, зачитано до дірок більш ніж 100 художніх книжок.
Загублено 5 поганих звичок, 30 ручок, 40 олівців, десяток гумок.
Списано, переписано, недописано в зошитах кілька десятків сторінок. Клас живе цікаво й не збирається зупинятися на досягнутому.
(Стук у двері. Заходить
-- Це 1 клас? А чи у вас сьогодні свято? Тоді отримайте листа.
Вчитель читає листа:
«Дорогі мої друзі, я в полоні. Мене викрав злий чарівник. Я зможу повернутися, якщо ви пройдете всі випробування, які послав вам чарівник через своїх посланців. Покладаю на вас надію. З нетерпінням чекаю визволення. Ваш Букварик.»
Вчитель: Щоб врятувати Букварика, потрібно неодмінно виконати різні
завдання. Допоможемо Букварику? Тоді починаймо!
ГРА « ТАК ЧИ НІ»
Зіграти хочеться мені
З тобою, друже, в « Так чи Ні».
Тобі питання задаю,
Готуй же відповідь свою.
Відповідай, коли мастак,
Єдиним словом «Ні» чи «Так».
1. Скажи, співає сом пісні? Не гайся з відповіддю! (Ні)
2. Чи вміє плавати гусак? Ну що на це ти скажеш! (Так)
3. Скажи мені, червоний мак в січневу пору квітне? (Ні)
4. А крокодили на сосні свої будують гнізда? (Ні)
5.Чи може вище гір літак у вишину злетіти? (Так)
6. Узори пишні на вікні мороз малює взимку? (Так)
7.Чи достигають навесні пшениця й жито в полі? (Ні)
8.Ріка біжить у далині. Чи є у неї ноги? (Ні)
9.Чи правда це, що вовк усмак наївся груш та яблук? (Ні)
10. А під кінець скажи мені: « Цікава гра у Так чи Ні»? (Так)
Вчитель: Спасибі вам ви справилися з першим завданням.
(Знову звучить музика).
Вих. Вам необхідно відгадати загадки.
Виводить букви і слова
Ота цікава штучка.
В руці виблискує здаля
Нова гарненька... (ручка).
Ручки й олівці, щоб знали,
Ми кладемо у …(Пенали)
Він нам, як мама дорогий,
Він хоче нас навчити
Любити край, чудовий світ.
Це — мудрий наш... (учитель).
Цю з підручниками скриню
Я щодня ношу на спині.
Як до школи прибігаю,
То тоді її знімаю.(Ранець)
Ось до класу всіх скликає
Голосистий цей дзвінок.
І ми радо поспішаєм
Не в садок, а на ...(урок).
На базарі їх не купиш,
На дорозі не знайдеш,
І не зважиш на терезах,
І ціни не підбереш.(Знання)
Дуже я потрібна всім
— І дорослим, і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу, (книга).
Я іду у перший клас,
Я у школі перший раз,
На 12 буду вчиться,
Бо старанна …(Учениця)
Довгі палички кругленькі
— Сині, жовті, червоненькі.
На папері походили,
Кольори свої лишили...
Звуться кольори оці Кольорові... (олівці).
Книжечки маленькі,
Аркуші біленькі.
В них вчимося ми писати,
І складати, і віднімати.(Зошит)
Стривайте!
Перш загадку відгадайте:
Букви всі від А до Я
На сторінках... (букваря).
- Що ти, донечко, шепочеш?
І чому це ти не спиш?
- Я, матусю, спати хочу,
Але треба вивчить …(Вірш)
Для письма, сказати прошу,
По потрібно взяти?., (зошит).
Пензлик, аркуш та вода…
Де ж малюнок? От біда!
Що іще забув я взяти,
Щоб пейзаж намалювати?(Фарби)
Є чарівник у школі в нас,
Ану, впізнайте, хто він?
Озветься — тиша йде у клас,
Озветься ще раз — гомін.
Щоб не спізнитись на урок
Нам голос подає...(дзвінок)
Я негарно написала,
А вона усе злизала.
Олівців моїх сусідка,
Ця вертлява-буквоїдка.(Гумка)
Вчитель .Завдання Віршоване . Доповніть вірші.
Вчора дощик _________,
А сьогодні-___________ .
Сонечку радіють ______,
А в саду запахли ______.
Взимку сонечко не _____,
Гріти взимку не _______,
Сили в сонечка _______,
Бо замучила __________.
Бібліотечна
Вчитель. Завдання . З'єднайте частини прислів'їв. (завдання на картках)
Вчитель. А тепер пограємося в рухливу гру-конкурс “Першовідкривач”:
Правила гри.
Учасникам пропонується “відкрити” нову планету букв – якомога скоріше надути повітряні кульки, а потім “заселити” цю планету “мешканцями” – швидко написати на кульці якомога більше букв. Той, у кого мешканців на планеті вийде більше – переможець.
Вчитель.Молодці. Бачу ви кмітливі, винахідливі , розумні діти. Ви справилися ще з одним завданням.
Першокласники виконали всі завдання, Ось тепер повинен з’явитися Букварик.
З’являється Букварик під музику.
Мандрую по країні, я з абеткою дружу.
І малечу як зустріну, грамоті одразу вчу.
Щиро з усіма ділюся, не шкодую своїх знань,
Безліч хитрих і цілющих маю для малят завдань.
От ми і розберемося, як ви мене учили
чи всі зі мною Букварем, весело дружили.
Шановний Букварику! Тобі рапортуєм:
На свято прощання зібралися всі першокласники,
гості та вчителі!
до здачі урочистого рапорту Букварю стояти струнко!
– Букварику! На свято прощання з тобою зібралися ______ учнів. До свята готові! /всі разом/
Оволодівши грамотою, всі стали справжніми учнями!
– Учнями класу перечитано, недочитано, зачитано до дірок
сто художніх книжок!
–Списано, переписано, недописано в зошитах багато десятків сторінок!
– Над важкими задачами «поламано» 6 голів, зламано 4 стільці, 7 замків у портфелях !
–На території школи розбито 6 носів, наші коліна і дві шибки. –Клас живе цікаво і не збирається зупинятись на досягнутому!
–Рапорт зданий! /всі разом/
( Під час зачитування останніх пунктів рапорту Буквар починає розгублено кліпати очима, потім опускається на стілець.
Хапається за голову)
Буквар:–Ой! ой! ой! Оце навчив! Оце дожився!
– Букварику, не журися, це ми навмисне тебе насмішили!
Буквар:
–Так це не правда?
– Звичайно! А коли й правда, то тільки трішечки.
Головна правда в тому, що ти нас читати й писати навчив.
Хіба цього мало? Усміхнися!
Про веселу абетку хочемо тобі розказати
Про літеру кожну повинні сказати.
З букви А почнемо ми хлопці й дівчата
А. Всім відомо: буква «А»
Алфавіту голова.
Б. Буква «Бе» – як бегемотик,
Бач, який товстий животик.
В. Весела, як ведмедик «Ве»
На цій сторіночці живе.
Г. У словах гарбуз, нога
«Ге» – неначе кочерга.
Ґ. «Ґе» вгорі ріжечок має
Кожен першокласник знає.
Д. «Де» – це буква на підставці
Дуже добре їй на лавці.
Е. Далі після букви «Де»
Йде зубата буква «Е»,
Є. Хто не знає букви «Є»?
Язичок у неї є.
Ж. Буква «Же» – вона така
Дуже схожа на жука.
З. Буква «Зе» і цифра три
Наче рідні дві сестри.
И. Палички з’єднайте три
От і буде буква «и».
І. Буква «І» худа, як спиця,
І на вид, як одиниця.
Ї. Є дві крапки в букви «Ї»,
З «І» не спутати її.
Й. Буква Йод ніде Й ніколи
Не скидає капелюха.
К. Ось початок колобка
Познайомтесь буква «Ка».
Л. Буква «еЛ» – початок літа,
Люблять «еЛ» дорослі й діти.
М. Знають букву «еМ» малята,
З неї пишуть слово мати.
Н. Нам знайома буква ця :
«еН» – як планка на стовпцях.
О. М’яч летить! Ловіть його!
Ой, не м’яч! Це буква «О»!
П. Букву «Пе» я на футболі
Бачив ці ворота в полі.
Р. Тигреня ричить : «Тепер
Тепер не треба букву «еР» учить
С. Придивіться вночі до небес
Світить місяць там буквою «еС».
Т. Букву «Те» потрібно знати ,
З неї пишуть слово тато.
У. У Букварику живу.
Відгадати? Так! Це «У».
Ф. Буква «еФ» чудна така:
Наче ключик від замка.
Х. Спитав хом’як у ховраха:
«Чиє гризун на букву «Ха».
Ц. Цирк – цокотала буква «Це»
Моє улюблене слівце.
Ч. «Че» з четвіркою так схожі!
Хто їх розпізнати може?
Ш. Шурхіт, шелест комиша
Позначає буква «Ша».
Щ. Букву «Ща» впізнає кожен,
бо вона на щітку схожа.
Ь. Це – м’який хитрющий знак,
Бо не вимовиш ніяк.
Ю. Буква «Ю» смішна така :
Бублик став коло кілка.
Я. Яструб ящірку несе.
«Я» остання буква. Все!
Букварик. Молодці , діти. Добре букви знаєте!
Вчитель: Букварику послухай, яку діти приготували музична інсценівку
Пісня «Ти моя Країно , ти»
Ми багато мандрували, раз, два, три,
Ми усюди побували, раз, два, три,
І тепер вже знають діти, що найкраща в цілім світі ти, моя країно, ти! (двічі)
Урожаями багата, раз, два, три,
У віночку кожна хата, раз, два, три,
Чорнобривці і калина, в моїм серденьку єдина ти, моя країно, ти! (двічі)
Коли в небі сонце сяє, раз, два, три,
Коли дощик накрапає, раз, два, три,
В світі є земля тепліша, ти для мене наймиліша, ти, моя країно, ти! (двічі)
Ми багато мандрували, раз, два, три,
Ми усюди побували, раз, два, три,
І тепер вже знають діти, що найкраща в цілім світі ти, моя країно, ти! (двічі)
Буквар: А тепер настала мить, коли можна нашим учням вручити Грамоти про закінчення вивчення Букваря..
ВЧИТЕЛЬ: Для нагородження запрошуємо директора гімназії ………..
Ось і завершується наше свято. Багато чого навчились діти за цей період навчання, підросли, посерйознішали, порозуміли, набули чимало знань, умінь та навичок. Здружились і дійсно стали членами нашої великої гімназійної сім’ї.
Дитинство непомітно проминає,
І малюки так швидко підростають.
Я ж хочу привітати тат і мам,
Що наші діти вже пройшли початок.
Старання батьківське з любов'ю матерів
Вкладали ви в своїх діток, щоб в їхньому житті
Були любов і статок.
- А вам, дітки, я хочу побажати рости здоровими і сильними, добрими і щасливими. І хочу вам подарувати абеткове печиво, щоб вивчені букви назавжди вам запам'яталися.
Букварик:
Мандрую по країні, я з абеткою дружу.
І малечу як зустріну, грамоті одразу вчу.
Щиро з усіма ділюся, не шкодую своїх знань,
Безліч хитрих і цілющих маю для малят завдань.
От ми і розберемося, як ви мене учили
чи всі зі мною Букварем, весело дружили.
( Під час зачитування останніх пунктів рапорту Буквар починає розгублено кліпати очима, потім опускається на стілець.
Хапається за голову)
Буквар:–Ой! ой! ой! Оце навчив! Оце дожився!
Буквар:
–Так це не правда?
Букварик. Молодці , діти. Добре букви знаєте!
Буквар: А тепер настала мить, коли можна нашим учням вручити Грамоти про закінчення вивчення Букваря.