Тема: Подорож країною Букволяндія.
Мета: Розвивати , уяву, вміння фантазувати.Виховувати у дітей любов до книги, дружні стосунки, родинні почуття.
Вчитель.
Ось над містом тихим ранком
Зайнялася зоря.
В школі свято, славне свято
Свято Букваря!
І дзвінок веселий кличе першокласників на свято «Не запізнюйтеся, швидше, час з Буквариком прощатись!»
-- Діти, до нас сьогодні на свято прийшов гість, Лосяш . Він прийшов, щоб розповісти нам цікаву і незвичайну казку.
« Жили собі хлопчик і дівчинка. А звали їх Звук і Буква. Жили вони в казковій країні, назва якої « Букволяндія». Буква була ще мала і жила з мамою і татом. А Звук навчався в місті.
--Діти, прочитайте, в якому місті навчався Звук.(Алфавіт)
-- А як ви думаєте, хто жив у цьому місті?(Букви)
-- Так, букви.
Ось одного разу Звук згадав, що у Букви день народження, і він вирішив її привітати. Став Звук збиратися у дорогу. Потрібно було іти через річку, ліс, луки. А в Звука був злий ворог, звали якого Буквоїд. Побачивши, що Звук збирається в дорогу, вирішив хлопчикові нашкодити.
-- Діти, хочете допомогти Звуку? Вирушаймо в дорогу разом з ним.
-- Діти! Звук вирішив купити Букві квіти, але коли він підійшов купувати квіти, то помітив, що квіти дивні. Буквоїд порозкидав квіти. А щоб взнати , які квітикупив хлопчик потрібно викласти назви квітів: м,а,к, т,р,о,я,н,д,а,р,о,м,а,ш,к,а. (Завдання 1)
-- Молодці! Тепер Звук може продовжувати подорож в гості до Букви. Він підійшов до річки, де потрібно перейти через міст. Але міст зник, а Звукові потрібно потрапити до лісу за річкою. Давайте допоможемо йому збудувати міст. Для цього потрібно скласти склади , щоб вийшлослово.
(Завдання 2)
річ- ка, во- да, лі- то, сон- це, тра- ва
-- Ось міст побудований . Звук побіг далі до лісу. Але раптово ліс почав зникати. Це злий
Буквоїд підняв вітер. Звукові потрібно скласти зі слів речення.
(Завдання 3)
В живуть лісі звірі
-- Щоб дізнатися, які звірі живуть в лісі, треба розгадати загадки.
1.Літом наїдається, а взимку висипається. (ведмідь)
2.Маленький, горбатенький, все поле перерив. (кріт)
3.Сірий, зубастий, лісом гуляє, зайців шукає.(вовк)
4.Я руда, низького росту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа –
В них таке смачненьке м'ясо…
Вовку-брату я сестриця,
А зовуть мене…(Лисиця)
5.Я веселенький звірок,
Плиг з ялинки на дубок. (Білка)
-- Знову з’явилася дорога. Діти, давайте допоможемо хлопчикові і, щоб Буквоїд став добріший розкажемо йому вірші.
(Завдання 4.)
1. Буквар ми вже вивчати закінчили,
Цю книжку полюбили, як зорю.
Вона усіх нас грамоти навчила,
тож скажемо спасибі Букварю!
2. Ми наполегливо і старанно трудились,
робили це ми, друзі, залюбки.
З книжок багато мудрого навчились,
воно нам знадобиться на віки.
3. Це свято нас усіх збирає,
нас мама і учителька вітає.
Радіє, веселиться класна сім’я –
сьогодні свято, свято Букваря!
4. Є святкових днів багато
На листках календаря.
А між ними й наше свято –
Вшанування букваря!
5. Ми Букварик почали
Восени вивчати.
А тепер вже на 12
Вміємо читати.
6. Літера перша і перше слово,
З книгою перша серйозна розмова.
Перша сторінка, наступна сторінка,
Успіхи перші, і перші сльозинки.
7. А як важко було нам
Палички писати.
Ставити їх по порядку,
Мов солдатів на зарядку.
8. Ох за них нам попадало,
Бо ставали як попало.
Не вірили ні вчителька, ні мама,
Як важко було ставити їх прямо.
9. Такі муки ми терпіли,
Доки склад числа той вчили.
Зате тепер усі ми
Обчислюємо на високий рівень.
10. Ой було мороки з нами
Вчительці багато.
Як слова ми за хвилину
Вчилися читати.
11. Згадайте, люба вчителько,
Матусі, татусі,
Як «бекали » і «мекали»
Спочатку ми усі.
12.Недавно дуже дивним
Здавалося мені:
І як писати рівно
Ці літери трудні?
13. І навіть з паличками
Я впоратись не міг –
Криві та з карлючками
Ну, просто як на сміх!
14. А далі – знов рядочок,
Мов бублик, кругле О.
Мені аж серед ночі
Ввижалося воно.
15. Пишу – виходить криво,
Неначе пада в бік,
А потім, як на диво,
Писав, писав… і звик!
16. І літеру, і кому
Я гарно напишу.
І вже батькам додому
Я гарну оцінку ношу!
17. Ми всі бажали старанно вчитись,
Писати в зошитах, читати Букварі,
Тепер ми вже не просто діти,
А учні школи-школярі!
18. І від дзвінка і до дзвінка
Робота наша нелегка:
Рахуй, пиши, а ще читай,
Учителю відповідай.
19. А нині любо слухати,
Як добре ми читаємо.
Подякуєм Букварику
І разом попрощаємось.
-- Молодці! Здається наш Буквоїд трішки подобрішав. Але він не здається і всеодно хоче нашкодити хлопчикові. На дорогу сорока скинула наступне (завдання 5).
Потрібно утворити слова зі складів:
ма , лі , зо
Малина, машина, мандарин
Літак, літо, літера, літак
Зошит, зоопарк,зорі
-- Скільки складів у слові мак, мама, машина?
-- Молодці! Наш Звук пішов стежкою, яка веде до будинку Букви. Але стежки раптово не стало. Давайте допоможемо йому знайти стежку, виконавши (завдання 6)
-- Ми пограємо з вами у гру « Відповідай швидко і точно»
Цукор солодкий, а сіль ….
Слон великий , а миша ….
Дерево високе, а кущ ….
Міст широкий, а лінійка …
Ніж короткий, а шабля ….
-- Хлопчик продовжив свою подорож до Букви , але Буквоїд уже не робив таких перешкод. А щоб він був ласкавіший і ще добріший заспіваймо йому пісеньку.
(Завдання 7)
Пісня про Букварик (Наталія Май)
-- Молодці! Ось нарешті Звук дібрався додому до Букви на її день народження і подарував чудовий букет. Але цей букет незвичайний. Давайте , розглянемо, що написано на квітах « Прощавай Букварику!»
-- Ось і закінчилась наша цікава і незвичайна подорож.