Сценарій свята "Вітаємо з поверненням Вас, птахи!"

Про матеріал

Пропоную до Вашої уваги сценарй свята для 1-4 класів "Вітаємо з поверненням Вас, птахи!"

Мета: розширити і поглибити знання дітей про весняні явища в природі, про птахів зимуючих і перелітних, формувати різностороннє уявлення про світ птахів, ознайомити з давніми народними звичаями зустрічі птахів, узагальнити знання про те, яку користь приносять птахи природі і людині, виховувати любов до птахів, до природи. розвивати позитивно-емоційне ставлення до природи рідного краю, бережливе ставлення до всього сущого на Землі.

Перегляд файлу

 

 

Тема Свято «Вітаємо з поверненням вас, птахи!»

Мета: розширити і поглибити знання дітей про весняні явища в природі, про птахів зимуючих і перелітних, формувати різностороннє уявлення про світ птахів, ознайомити з давніми народними звичаями зустрічі птахів, узагальнити знання про те, яку користь приносять птахи природі і людині, виховувати любов до птахів, до природи. розвивати позитивно-емоційне ставлення до природи рідного краю, бережливе ставлення до всього сущого на Землі.

Обладнання: плакат із написом «З поверненням вас, птахи!», ілюстрації і дитячі малюнки птахів, шпаківні, фонограма пісні «Ой, минула вже зима», костюми птахів для інсценізації.

Місце проведення: центр спілкування, шкільний двір.

 

Хід свята

 

(З хати, зосереджено оглядаючи все навкруги, виходить Домовичок. Говорить сам до себе)

Домовичок. Завірюхи немає. Мабуть прийшла весна. Так і в календарі написано, а раз знаючи люди написали, то так воно і є. (З повчальним видом підіймає палець. Зненацька з-за дерева визирає Садівничок і насмішкувато говорить.)

Садівничок. Багато чого напишуть в календарі. Ти на природу подивись. Сонечко частіше усміхається. Сніг майже весь станув. Потеплішало вже. навіть діти заспівали пісеньку, про те що зима вже минула.

(Діти виконують пісню «Ой минула вже зима»)

Ой минула вже зима.

Снігу, льоду вже нема.

       Ой нема, йо нема.

       Снігу, льоду вже нема.

  Прилетіли журавлі

  Й соловеєчки малі.

  Ой, малі, ой, малі.

  Соловеєчки малі.

 

Садівничок. Скоро і птахів вже із вирію чекати.

Домовичок. Звідкіля чекати? А хіба вони кудись відлітали?

Садівничок. Ось бачиш! Живеш в домі, господарям прибирати допомагаєш, а про справжнє життя нічого не знаєш. Навіть не відає, що восени багато птахів відлетіло до вирію.

Домовичок. Не вірю я тобі. Чого б їм кудись летіти, коли у нас і так гарно?

Садівничок. (сердиться) Ах не віриш! Мені не віриш?! А ми зараз у дітей в залі попитаємо, чи відлітали пташки у вирій чи ні.

  • Діти, відлітали пташки у теплі краї?
  • А які саме пташки відлітали у теплі краї?
  • А чому вони подалися від нас у вирій, коли Домовичок каже що у нас і так гарно?

      - І називаються такі птахи як? Підкажіть, діти.

Садівничок (повертаючись до Домовичка )

Ось, чув! Ластівки, лелеки, журавлі, гуси, качки, солов`ї, жайворонки, граки і багато інших птахів відлітали у теплі краї. Восени, коли сохне трава, то комашки ховаються, жабки, черв’ячки з холодами теж залазять глибоко у ґрунт. І тому, рятуючись від голоду, птахи летять туди, де немає зими, - на південь, у вирій. Такі птахи називаються перелітними. Першими відлітають зозулі, ластівки, солов’ї. Потім лелеки, журавлі, чаплі. А останніми вирушають у вирій дикі качки і гуси. Перед тим, як відлітати, птахи збираються великими зграями – наче на велику раду. Вони вирішують, хто летітиме перший, а хто останній. Журавлі, гуси летять ключем, інші птахи – табуном, невеличкими зграйками або поодинці.

А ти з своєї теплої хати так нічого і не побачив!

Домовичок. Як це не побачив? Дуже добре все побачив! Обманюєш ти мене. Через віконечко мені було дуже добре видно, як біля годівнички, яку змайстрував мій маленький господар разом із батьком, збиралося багато птахів. І в сіренькому пальто, і жовтенькому піджачку, а одного разу навіть у червоному жупані птах прилітав. І всі вони весело цвірінькали. Ось!

Садівничок. І нічого не обманюю.

  • Скажіть, діти, а чи всі птахи відлітають у вирій?
  • А чому вони не відлітають?
  • Як називаються птахи, які залишаються зимувати з нами?
  • А назвіть, яких зимуючих птахів ви знаєте.
  • А синички і снігурі, про яких згадав Домовичок, хіба у нас живуть?
  • А звідкіля вони до нас прилітають?
  • Як називаються такі птахи?

(ображено звертається до Домовичка).

Отож, я тебе не обманюю. Просто ти переплутав птахів перелітних і зимуючих.

Домовичок. Не ображайся! Помилився я. Живу ж бо у хаті, багато чого не знаю. А ти, звичайно, про птахів, більше знаєш. Он як минулого літа сварив сороку , яка тягала усілякі блискучі речі до себе в гніздечко.

Але невже, птахи, які полетіли до теплих країв, більше до нас не повернуться? І ми ніколи не побачимо журавлиний ключ, не почуємо чарівної пісні солов’я.

Садівничок. Та я тобі вже скільки часу кажу, а ти не слухаєш! Весна наступає. А разом з нею повертаються до рідного краю і перелітні пташки. Бо як не гарно у заокеанських країнах а вдома все одно краще. Он дітки і віршик про це розказати можуть.

Дівчинка     Жура-жура-журавель

  Облітав він сто земель.

  Облітав, обходив,

  Крила й ноги натрудив.

Ми спитали журавля,

Де найкращая земля.

Журавель відповідає:

- Краще рідної немає!

Садівничок. Птахи прилетять, принесуть на крилах справжнє тепло. Так говорить народне повір’я.

Домовичок (починає бігати, метушитись). Ох, якщо повертаються пташки наші дорогі, то потрібно гарно підготуватися. так, вікна в хаті відчинити, все провітрити, поприбирати…

Садівничок. Ну, і навіщо все це пташкам. Хіба ж їх так потрібно зустрічати?

Домовичок А як?

Садівничок. За народним звичаєм обряд зустрічі птахів влаштували 22 березня на свято Сорока святих. Напередодні випікали 40 фігурок у вигляді птахів їх називали “жайворонками” чи “голубами”. (Роздає дітям “жайворонків”).

Рано-вранці діти брали частину цього печива і підвішували його на фруктових деревах. Решту тримали до обіду. Коли вилазили на дерево, то приказували:

Діти (говорять і показують)

Пташок викликаю

З теплого краю

Летіть соловейки

На нашу земельку

Спішіть ластівоньки

Пасти корівоньки

Садівничок. Після цього стежили за тим, коли над ними пролетить якийсь птах. Це була добра ознака. Особливо раділи, якщо над головами з’являлись дикі гуси. Кожен брав соломинку і жбурляв услід птахам.

Діти (імітують рухи, приказуючи)

  • Гуси, гуси! Нате вам на гніздечко, і на здоров’ячко, а нам на тепло.

Домовичок. А про це і я в календарі читав. Уже понад тисячоліття слов'янські народи святкують у березні кілька свят: Євдокії-14 березня, Герасима Грачовника - 17 березня, свято сороки-22 березня. Слов'яни з давніх-давен вірили у природні сили, поклонялися богу Сонця, богу Вітрів, богині родючості-Деметрі. Тому весною в березні всюди по селах лунали веснянки, сміх, організовувались ігри, у яких закликали природні сили бути до людей милостивими, добрими. А ще у весняні свята дівчата пекли невеликі, смачні, рум'яні жайворонки, виходили з ними в парк, ліс, на лужок — і підкидали їх: хто вище підкине і зловить, родина того буде забезпечена хлібом і всяким збіжжям на цілий рік. Зловлений жайворонок розламували, розкладали на гілках дерев, щоб пташки склювали, а у знак подяки за доброту людей природні сили не залишать їх без достатку.

Садівничок. Після прийняття християнства свято сороки було назване святом Сорока святих, утім, звичай зустрічати птахів, робити їм добро залишився.

Перелітних птахів у різні часи зустрічали по-різному. Але всюди і повсякчас перелітні птахи несли надію на тепло, на сонце, на краще життя.

Домовичок. Все це гарно! Але як упізнати перелітних птахів? Як дізнатися, який птах пролетів над твоєю хатою?

Садівничок. То треба не тільки в хаті сидіти, а й з птахами спілкуватися. Недарма ж твій маленький господар годівничку робив. Він взимку допомагав зимуючим птахам, підкормлював їх і, звичайно, гарно з ними познайомився. І перелітних птахів, певно в школі вивчив!

Домовичок. А мені що ж робити?

Садівничок. Я тобі допоможу. Я буду дітям загадки загадувати. А вони відгадки на малюнках будуть показувати. А ти вчись. Нумо, діти, хто краще відгадає загадки про птахів?

1. Двічі народжується, раз вмирає. (Птах.)

 

2. Летів птах через дах,

    сів на воротях у червоних чоботях. (Лелека.)

 

3. Сам вечірньої години заховався в кущ калини,

    - Та на дудочку одну грає пісню чарівну. (Соловей.)

 

4. Уночі гуляє, а вдень спочиває,

    має круглі очі, бачить серед ночі. (Сова.)

 

5. Чорнокрилий, жовтодзьобий,

    Він за плугом важко ходить,

    Черв'ячків, жучків знаходить

- Сторож, вірний друг полів.

 Перший вісник теплих днів. (Грак.)

 

   6.    Не сорока, і не шпак,

Біла грудка, чорний фрак,

Як літає над землею,

То чекайте дощ за нею.  (Ластівка)

 

   7.     Тендітна шия, ніжний стан,

           Ця птаха білокрила,

           Нехай шипить, а не співа,

           Все ж людство полонила.

           Прикраса паркових озер,

          Яку зустрінеш зрідка –

           Красуня дивна на воді,

           Білесенька ...  (Лебідка)

 

8.  Ми збудуємо хатинку для пташок,

     Дерев’яні стіни, і дашок,

     Прилаштуємо на дереві отак,

     Прилітай скоріше, друже…  (Шпак)

 

     9.  Цей птах – пташиний вісник,

Новини розкричить,

І дуже полюбляє

Збирати що блищить. (Сорока)

 

    10.Ноги довгі, мов жердини,
         чваньковита ця пташина,
          нові чоботи убрала,
          по болоту почвалала. (Чапля)

 

    11  Понад хмарами літає,
          пильно здобич виглядає.
          Як побачить її — вмить
          камінцем униз летить. (Орел) 

    12  Хату на хаті має, жабам рахунок знає? (Лелека)

    13   Вдень мовчить, в вночі кричить (Сова)

    14   За вікном гніздо будує, тільки в нас не зимує (Ластівка)

    15   Дзьоб міцний і гострий має, шкідників ним добуває (Дятел)

    16  Летіло, як міх, упало як сніг, лопатами ходить, а рогом їсть (Гуска)

    17  У воді купалася, а сухою зосталася (Качка)

 

Садівничок. Уважно роздивись на малюнках де який птах і запам’ятай.

Зображення 13 з 27    Зображення 14 з 27 

 

                      

 

 

                

 

               

Домовичок. Птахи такі маленькі, а відстані до теплих країв долають величезні. Як же вони знаходить дорогу додому. Чи не важко їм летіти?

Садівничок. Не важко? Та це дуже важкий шлях! Багато птахів, як ластівки і лелеки, летять в Африку, долаючи до 13 тисяч кілометрів. І летять вони тільки вдень групками, а на ніч збираються в зграї. Вдень також полюбляють летіти шпаки, синиці, омелюхи та інші дрібні птахи (крім дроздів, мухоловок, вільшанок та інших, які летять вночі). Великі птахи (качки, гуси, лебеді) об'єднуються в зграї, тож можуть летіти як вдень, так і вночі. Під час перельоту птахи летять швидше, ніж звичайно. Дрібні види досягають швидкості 50 кілометрів за годину, кулики - 80, а качки розвивають просто-таки рекордну швидкість - 80-100 кілометрів за годину, за кілька годин польоту вони пересуваються на сотні кілометрів.
А відбуваються пташині польоти на висоті одного кілометра над землею, проте інколи птахи піднімаються й на 4-кілометрову висоту. А ще деякі види птахів, мігруючи, летять над верховинами Кавказу, Тянь-Шаню і навіть Гімалаїв, тож їм доводиться долати і висоту сім кілометрів.

Зображення 2 з 20Зображення 4 з 124Гуси летять клином, журавлі - ключем, чайки, чаплі - шеренгою (поперечним строєм), а нирки - спадистими дугами. Деякі птахи взагалі ніякого строю не дотримуються.
Під час перельоту багато птахів гине через невміння прогнозувати погоду: сильний вітер може віднести зграю далеко у море, звідки неможливо дістатись до берега. Відомі випадки, коли зграї морських птахів було занесено на 3 тисячі кілометрів від рідних місць. Безпорадні пернаті і перед туманом. Тоді вони втрачають відчуття напрямку, летять на будь-яке сильне світло - і розбиваються об маяки чи телевізійні башти. А повертаючись до нас навесні, птахи часто потрапляють у мокрий сніг. Збившись з дороги, промокнувши, вони розбиваються об дроти, стовпи, мерзлу землю.

Ось і треба берегти наших улюбленців, щоб не гинули вони ще й від нашої недбалості, байдужості.

Дитина.        Далекими світами
                   Вночі і по ночах
                   Горбатими морями
                   Летів додому птах.
Його мала голівка
Боялась над крилом —
Та зацвітала гілка
Блакитно-білим сном.
                  І птах сказав до себе,
                  До вітру на крилі:
                  Нам лиш літати небом,
                  А жити на землі.

Домовичок. Бідолашні. То вони ж втомилися! Що ти кажеш потрібно приготувати до їх прильоту?

Садівничок. Що? Що? Потрібно допомогти підготувати їм будиночки.

(Домовичок швиденько приносить з хати корзинки, картонки).

Домовичок. Ось такі будиночки підійдуть? Я ще туди подушечку покладу.

Садівничок. Це вже навіть не смішно!

  • Діти, які будиночки потрібно підготувати до прильоту птахів?
  • А які вони називаються?
  • А чому вони так називаються?
  • А що люди готують до прильоту лелек?

У багатьох селах на віддяку птахам піднімають на дах клуні старе колесо, аби «фундамент» пташиного гнізда був надійнішим.

Домовичок. Зрозуміло. Зрозуміло! (Швиденько майструє шпаківню з картону). Ось я підготував домик для птахів.

Садівничок. Неправильно підготував. Тому що правил не знаєш. Ось послухай – про виготовлення шпаківень розкажуть діти і покажуть, які шпаківні вони зробили.

Діти. Запам’ятайте!

1. Не можна майструвати пташині будиночки з фанери, бо в них холодно і

     неспокійно – фанера звукопроникна.

2. Дошки вистругують рубанком тільки з однієї сторони, всередині будиночків вони

    повинні залишатись не виструганими, щоб пташки могли чіплятись за них

    лапками.

3. Кришки будиночків краще зробити не плоскими, а випуклими, щоб з них краще

     стікала дощова вода.

4. Птахи не поселяться в будиночку, якщо вхідний отвір або льоток буде занадто

     вузьким або занадто широким.

5. Пташиний будинок треба збити так, щоб в ньому ніде не було щілин.

6. Синичник повинен бути глибоким і тісним – так зручніше синицям. 

    Будиночок для мухоловок і горихвісток пофарбуйте зсередини крейдою – це

    подобається синицям.

8.Якщо в звичайному поліні ви висвердлите отвір достатньої довжини, то одержите

    житло для мухоловок і достатньої довжини, то одержите житло для мухоловок і

   горихвісток.

Майстрували не лінились   

Все в нас зроблено на лад               

Всі будиночки готові      

І пташки уже летять! (Діти показують виставку шпаківень)

 

Зображення 12 з 63          Зображення 23 з 63          Зображення 25 з 63     Зображення 25 з 63

 

 

 Зображення 36 з 5876      Зображення 39 з 5876 

 

Домовичок. Які гарні шпаківні. От птахи будуть раді. Прилетять і одразу почнуть

заселятися, облаштовуватися. А там пташенята підуть…

Садівничок. Не все так просто. Спочатку шпаківні потрібно буде відбити у непроханих гостей!

Домовичок. Яких це ще гостей. В ці шпаківні ніхто влізти не зможе ні кішка, ні ми з тобою.

Садівничок. Ми не зможемо, а ось інші птахи, наприклад, горобці поселяться у шпаківнях залюбки. Подивимось мініатюру, яку підготували наші діти.

Горобець   Дім Новий! Кому? Шпакам?

Захоплю його я сам!

Я шпакам, я шпакам

Теремок цей не віддам

Я – розумний молодець

Славний хлопець-горобець!

Цінь - цвірінь – Плиг-плиг-плиг.

В дім новенький на поріг.         (Ховається за одну “шпаківню”)

(Звучить фонограма “Голоси птахів”, прилітають шпаки)

Старий шпак      Ми у ріднім краї знову

А чи все нам тут готове?

Де б нам сісти, відпочити

Та водиченьки попити?   (Побачили шпаківні)

О! Збудували нам доми

Ну й доми, як тереми

Діти Прилетіли! Прилетіли!

         Прилетіли вже шпаки.

         Зачекайте, любі птиці

         Вам дамо зерна й водиці. (відеречко з водою і насипають пшеницю).

         Гей, летіть шпаки сюди

         До зерна і до води

Шпаки (поївши)    Збудували нам доми

Не доми, а тереми   (перебиваючи один одного)

Цей будинок буде мій

А це – мій

А це мій!

Старий шпак  Тихше, галас на здіймайте

Краще парами ставайте

Зараз я вперед піду

По домах вас розведу

Шпаки Ну ходім, ну ходім!

    Нас новий чекає дім

    Ох, до чого ж гарний він –

    Тепло, затишно у нім

Горобець (визирає з-за шпаківні)

Тут живуть вже пожильці

Неабихто – горобці!

(передражнює шпаків)

Ох, до чого ж гарний дім,

Тепло, затишно у нім.

Шпаки             Горобці! А ну тікайте!

Горобець          Не втечу, і не лякайте

Шпаки             Забирайся звідси враз, -

                          Дім збудовано для нас!

Горобець         Я будинок цей люблю

                          Звідси й кроку не ступлю

Шпаки             Що нам діяти – робити

                          Де ми, бідні будем жити (плачуть)

 (Шпаки оточують Старшого шпака, про щось домовляються, а потім роблять з мотузки петлю, розкладають її на землі, а всередину кладуть “черв’яка”)

Старий шпак (співає) А виходь, горобець

Подивись, горобець

Ось лежить черв’ячок

Солоденький бочок.

Горобець (визирає) Черв’ячка кортить мені

                                   Може з’їсти, а чи ні. (вилітає з шпаківні)

Старий шпак                Ти, горобчику, не бійся

                                         Зерно клюй, води напийся

                                        Черв’ячком поласуй теж

(Горобець починає клювати черв’яка, шпаки в цей час швидко затягують петлю.

Шпаки                          А тепер вже не втечеш!

Горобець                       Що ви робите? Пустіть!

                                        Може вам набридло жить?

                                        Знайте вдачу ви мою

                                        Я всіх вас один поб’ю!

Шпаки                 Тихше, тихше, ба який!

 Зерно клюй, водичку пий.

                              Ось тобі черв’ячок – солоденький бочок

                               З’їж його, поласуй трішки

(з’являється кішка)

Шпаки  Кішка! Кішка! Кішка! Кішка!

(Шпаки відлітають, горобець стрибає на одній  нозі, намагається вирватись з петлі. Кішка повільно підкрадається до нього. Горобець від страху завмирає на місці)

Кішка (улесливо)   Ну, горобчику, стрибай

Не втомились ніжки?

Ти потрапив так і знай

В пазурі до кішки

Горобець, горобець

З’їм тебе я – ї кінець.

Горобець   Що ж це буде з горобцем?

Кішка з’їсть, мене живцем

Ой, рятуйте! Всі сюди!

Шпаки       Добре, виручим з біди.

(Шпаки визволяють горобця з петлі і всі розлітаються. Кішка стрибає на те місце, де був горобець, але вже пізно)

Кішка                             От невдача так невдача!

Ну нехай вже буде так

Я за птахом не заплачу

Худорлявий, м’яса мало, -

Їсти б я його не стала

(облизуючись, іде геть. Горобець і шпаки злітаються знову)

Горобець    Друзі, щира дяка вам

Хату вашу я віддам

До побачення! Прощайте

А за клопіт – вибачайте.

Шпаки   Ти шпаків не забувай

В гості, друже, прилітай!

Горобець  Я за послугу велику

                  Не забуду в. довіку

Шпаки     У шпаків сьогодні свято  Повернулися ми з півдня 

                  Прилетіли ми в садок  В свій садок у рідний край

                  І на свято в нашу хату  І весну-красну принесли

                  Щиро кличем всіх діток.  Мальовничий дивограй.

 (Фонограма “Голоси птахів”). Шпаки розлітаються

Домовичок. Дуже повчальна історія. Я зрозумів першими прилітають шпаки і давай відбивати свої хатинки у непроханих квартирантів.

Садівничок. Ти неправий. Раніше за всіх з'являються граки, із якими пов'язане весняне свято в народному календарі — Герасима Грачовника (17 березня). Ще сніг не зійшов на полях, а граки вже діловито походжають по них, по розмерзлих дорогах і горбах, збираючи убогу їжу. Й одразу, не гаючи часу, лагодять гнізда, відкладають яйця. Ніхто з перелітних птахів раніше за граків не виводить потомство.

За граками прилітають шпаки й жайворонки. Перша пісня жайворонка означає, що зимі вже кінець.

Першою летить у вирій і останньою повертається зозуля. На це є дуже вагома причина. Повір’я гласить: в зозулі зберігаються ключі, вона ключниця вирію.

Домовичок. А мій маленький господар розповідав, що існує давнє народне повір’я про те, що птахи несуть у хату радість і щастя. Ще вони люблять селитися лише біля добрих людей. Коли ж ластівка залетіла до кімнати, знайте, що так живуть добрі люди. А  ще поети склали багато віршів про те, як вони люблять птахів. Ось діти почитають їх, а ми послухаємо.

Діти (читають вірші про птахів).

Садівничок. А я знаю багато народних приказок і прислів’їв про птахів. І діти мені допоможуть їх розказати.

Діти. Рані пташки росу п’ють, а пізні сльози ллють.

         Надувся, як сич на негоду.

          Красна пташка своїм пір’ям, а людина – знанням.

         Не літай вороно в чужі хороми.

         Видно сокола за польотом, а сову – за поглядом.

         Де не маєш співця, послухаєш горобця.

         Видно птаха по пір’ю...

Домовичок. І пісні є дуже гарні про птахів і про прихід весни. ось послухаємо цю  дівчинку.

(Виходить дівчинка співає пісню: “Щебетала пташечка”).

 

Щебетала пташечка під віконечком,

Сподівалась пташечка весни з сонечком.

Прийди, прийди, чаронько, - весна красная,

Як легенька хмаронька в небі ясная.

Укрий луки травами, скропи росами,

Розлийся джерелами стоголосими.

Щебетали пташечка під віконечком,

Сподівалась пташечка весни з сонечком.

 

Садівничок. Птахи вірні помічники людям. Здавна, люди спостерігали за живою природою і помічали найцікавіше, важливе для життя людини.

Помітили, що після першого крику півня – сонце сходить, починається ранок. Ось і стали говорити: “Півні ранок кличуть!” Так і склались народні різні прикмети.

Сова кричить – на холод.

Граки рано прилетіли – до теплої погоди.

Синичка зранку починає пищати – чекати морозу.

Стало тепло – прилетів журавка.

Горобці в пилюці купаються – на дощ.

Качки розігрались – на дощ.

В полі перепілки сильно кричать – перед дощем.

Лебідь летить восени – на сніг, а гуси – на дощ.

Галки збираються невеликими стадами і сильно кричать – до ясної погоди, зимою – до морозів.

Ранній приліт журавлів – до ранньої весни.

Граки в’ються високо стадами і спускаються стрімко на землю – буде дощ.

“Самий смисл життя чи не в тому, щоб жити в мудрій злагоді з природою, знати поезію людських взаємин з нею. І щоб навчитись чим дорожити, відчути потребу все це берегти...”,- так говорили мудрі люди.

Домовичок. Мій маленький господар розповідав дуже чудову легенду, як пташка врятувала Ісуса, полегшила біль від тернового вінця. Колючки подряпали йому чоло, і кров текла із рани. Пташка підлетіла зовсім близько до Ісуса і витягла дзьобом колючку, що вп’ялася мученику в чоло. Розп’ятий Ісус розтулив уста і стиха промовив: “Милосердям своїм ти здобула те, що твої предки бажали від самого створення світу”.

Садівничок Я теж багато знаю про птахів. І навіть можу провести для діточок вікторину. Готові?

1. Які міста «літають»? (Орел.)

2. Які птахи не сідають на землю? (Стрижі.)

3. Який птах найменший в Україні? (Корольок.)

4. Що для птахів страшніше взимку—голод чи холод? Чому? (Голод.)

5. Який птах співає хвостом? (Бекас.)

6. Гнізда яких птахів їдять? (Стрижів.)

7. Чому у гніздах шпаків після вилуплення пташенят немає шкаралупи?

8. Що робить страус, коли лякається? (Тікає.)

9. У якого птаха лише два пальці? (У страуса.)

 10. Гнізда яких птахів слугували зразком для інкубатора? (Сміттєвих курей.)

  11. Які ключі до неба добираються? (Журавлині)

  12. Із землі підніме й мале, а через хату не перекине й велике (Пір’їна)

Садівничок. Діти такі розумні. Вони знають про пташок не менше, ніж я.

Домовичок І вірші гарні читати вміють.

Хлопчик.                       Помилуйся, весна йде до тебе,

Журавлі караваном летять,

Тане день в щирім золоті неба,

І струмки по яругах шумлять.

Як сюди загостить внезабарі,

Скільки гнізд назвиває пташня!

Що за співи поллються, за чари,

                                        Спозарання до смерку, щодня.

Домовичок. Але ж нам потрібно поспішити. Весна вже на порозі. А наші шпаківні не закріплені на деревах.

Садівничок. Так. Давайте, діти, у моєму садочку на деревах повісимо шпаківні. Пташки прилетять,  поселяться, будуть допомагати мені зі шкідниками за здоров’я дерев боротися, а ввечері співати будуть гарно.

 

Виступ агітбригади

1 юннат:    Любий друже мій, юннате,

Уявляєш скільки птах

Може нищить, поїдати,

Гризунів, черви, комах?

2 юннат:              Тож птахи із нами в спілці –

Поля й лісу сторожі:

Сови й дятли гонок рилі,

Щиглі, одуди, чижі.

3 юннат:    Тож, як стрінеш непутящих,

Що біжать поза двором

Видирати гнізда в хащах,

Ти одразу присором.

4 юннат:              Між дорослих і малечі

Пташка бачить все навкруг,

Дружно сяде вам на плечі,

Якщо ви їй справжній друг.

5 юннат:    Ніколи не зробимо шкоди
                    Ми пташці у ріднім краю.
                    Нехай звеселяють природу -
                    Співають для нас у гаю.
6 юннат:              Ми друзі і вірні, і щирі,
                              Бо ми бережем повсякчас
                              Пташок, що літають у вирій,
                              І тих, що зимують у нас.

 

7 юннат:   Бережімо птахів, як і все живе на Землі. Рідкісні птахи і що зникають, заносьмо до Червоної книги України, створюймо для їх збереження заповідники й заказники, взимку підгодовуймо, а влітку, навесні приваблюймо в сади.

 

Закінчення свята. Розвішування шпаківень в шкільному саду.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Природознавство, Сценарії
Додано
18 липня 2018
Переглядів
3444
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку