Сценарій свята зимуючих птахів

Про матеріал
Сценарій має урочисту частину і конкурси для дітей. Розрахований для дітей 1 класу, допомагає в ігровій формі засвоїти знання про птахів, які зимують в нашій місцевості. Проводиться з дітьми в кінці тижня, протягом якого діти спостерігають в природі за птахами, фотографують під час дослідження види птахів, які живуть в рідному краї, виготовляють годівнички.
Перегляд файлу

 

Дуже рада, що можу вітати

Всіх присутніх на нашому святі!

Розпочинаємо свято «Зимуючих птахів»

Вчитель. Багата, розмаїта українська земля. Різноголосі співи  птахів – це особлива окраса рідної природи. Та вони не тільки окраса нашого довкілля – вони щирі помічники і друзі людини. Знищуючи величезну кількість комах, гризунів та інших шкідників, птахи оберігають сади і лани, дерева в лісах і гаях.

Отож, необхідно завжди охороняти птахів, стежити за тим, щоб ніхто не кривдив їх, не збирав яєчок, не руйнував гнізд, не здіймав галасу там, де вони гніздяться.

Особливу увагу треба приділити дрібним комахоїдним пташкам, які залишились у нас зимувати. Більшість з них гніздяться біля садиб.

Завжди добрі люди дбали про птахів. Послухайте, яке співчуття і переживання звучить у словах вірша Лесі Українки «Мамо, іде вже зима».  (Інсценізація вірша Лесі Українки «Мамо, іде вже зима»)

Доня: Мамо, іде вже зима,

             Снігом травицю  вкриває,

             У гаю пташок вже немає…

             Мамо, чи кожна пташина

             У вирій на зиму відлітає?

Мати:  Ні, не кожна.

             Онде, бачиш, пташина сивенька

             Скаче швидко отам біля хати, –

             Ще зосталась пташина маленька.

Доня: Чом же вона не втіка?

             Нащо морозу чека?

Мати: Не боїться морозу вона,

           Не покине країни рідної,

           Не боїться зими навісної.

           Жде, що знову прилине весна.

Доня:  Мамо, ті сиві пташки

              Сміливі, певно, ще й дуже,

               Чи то безпечні такі, –

               Чуєш цвірінькають так,

               Мов їм про зиму байдуже!

               Бач – розспівалися як!

Мати: Не байдуже тій пташці, дитинко,

           Мусить пташина малесенька дбати,

           Де б водиці дістати краплинку?

           Де під снігом поживу шукати.

Доня:  Нащо ж співає? Чудна!

              Краще шукала б зерна.

Мати: Спів пташині потіха одна, –

            Хоч голодна, співа веселенько,

            Розважає пташине серденько.

            Жде, що знову прилине весна.

 

Вчитель. Сьогодні минуле переплітається із сьогоденням. Добро і турбота продовжують перебувати у небайдужих серцях. До вашої уваги сценка від Горобчика і Синички.

Сценка «Розмова птахів»

Синичка. Сьогодні так сонечко світить! Вже весна!
Горобчик. От весь час тобі дивуюся! Не перший день на світі живеш, а так нічого і не розумієш. Яка весна? Вночі холодно, сніг всю землю вкрив, їсти знайти – величезна проблема!

Синичка. Але ж сонечко підказує, що весна наближається!
Горобчик. Наближається, ще не означає, що вона вже прийшла.

Синичка. От чого ти такий сердитий?
Горобчик. Бо холодно мені! Бо голодний! Це ти тільки можеш на сонечко дивитися і співати. Напевно, вже десь щось знайшла, наїлася, і тобі вже тепліше.

Синичка. Так. Знайшла. І тебе можу запросити до пташиного ресторану.
Горобчик. До ресторану? А чим я в тому ресторані буду платити? Пір’ям? А, можливо, хвоста потрібно буде віддати?

Синичка. От смішний! Це благодійний ресторан, затишний. Його створили учні 1-А класу Ірпінського ліцею «Мрія». Пам’ятаєш, як вони нас фотографували?
Горобчик. Ну, звісно.

Синичка. Так от. Вони за нами спостерігали і побачили, що нам важко взимку знайти поживу.
Горобчик. А я вже думав, що сучасні діти тільки в телефонах гратися уміють. Думав, що доброта і співчуття вже зникають із Землі.

Синичка. Ну що ти! Ніколи так не думай. Хороших дітей дуже багато, вони і про нас подбають. Полетіли мерщій до ресторану!
Горобчик. Гайда!

Вчитель. А ось і докази того, що пташиний благодійний ресторан чудово справляється зі своїм завданням. Подивіться, яка в нас виставка філіалів таких ресторанів. Це буде ціла мережа. 

Як же чудово співають птахи! Вони і настрій людям піднімають, і весну наближають своїм співом. Здається, що і весняні квіти вже готові розкрити свої голівки, щоб послухати про враження пернатих від допомоги наших першокласників.

Пісенька «Пташечка» (виконують всі учні класу)

https://www.youtube.com/watch?v=l1ELTijxkn4&t=4s

Вчитель. А зараз – конкурси! Але які ж конкурси  без журі? ( представлення голови та членів журі)

1. Пташиний аукціон.

Починається зі стуку молотка. Всі учасники мають номери. Ведучий або аукціоніст оголошує завдання. Хто знає відповідь, той піднімає номер. Відповідатиме той, чий номер для відповіді назвав ведучий аукціону. Після вірної відповіді ведучий три рази стукає молотком, і гра продовжується.

Хто викрикує – здає номер і вибуває із учасників аукціону.

Хто вдруге повторить однакову відповідь – теж вибуває із учасників.

Хто останнім назвав  вірну відповідь – той переміг і отримує приз.

Завдання: назвати зимуючих або осілих птахів.

2. Чорна скринька.

Напишіть на папері своє прізвище. Відповідь, що знаходиться в таємній скриньці, потрібно написати нижче. Якщо хтось скаже вголос, що знаходиться в скриньці, то ніхто не отримає призи.

- цей предмет є надзвичайно важливим у житті птахів. Він може бути кулястим, округлим, грушоподібним. Забарвлення коливається від чисто-білого до чорного, однотонне чи в цяточку. Напишіть, що це. (Яйце)

- ці предмети теж дуже важливі для птахів, хоча у багатьох пернатих під час народження їх ще немає. Їх колір буває дуже різноманітним. Напишіть. Що це. (Пір’я)

3. Знавці Червоної книги України

Запишіть, хто з птахів занесений до Червоної книги України?

а) горобець; б) снігур: в) чорний лелека.

4. Ресторатори

Ділимося на групи( кожній дитині пропонують взяти 1 цукерку із корзини, в якій 5 видів цукерок. Діти з однаковими цукерками збираються в окремі групи)

Завдання: вибрати із запропонованих продуктів їжу для птахів і насипати в свою годівничку( для вибору пропонується хліб, крихти, зерно, горіхи, насіння смажене, пшоно, сало солоне, сушені ягоди, чіпси, морква тощо)

А поки журі нам оголосить переможців, давайте переглянемо результати фотополювання наших першокласників. (презентація орнітофауни нашої місцевості)

5. Розгадати загадки про птахів

https://drive.google.com/file/d/1ffFp8iSgeezFIT4Q8_tlIgl_5OySQ5m5/view

6. Математичні пазли «Птахи взимку»

https://drive.google.com/file/d/1WqfwUb9jQRYSSmZUf0T3qxeXtfdQNp-E/view

 Вчитель. Надаю слово голові журі (оголошення переможців, вручення призів)

docx
Пов’язані теми
Природничі науки, 1 клас, Сценарії
НУШ
Додано
27 лютого 2023
Переглядів
245
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку