Сценарій свята зустрічі птахів "Птахи несуть на крилах весну"

Про матеріал

Мета: ознайомити з давніми народними звичаями зустрічі весни.

Розширити і поглибити знання про весняні явища за допомогою художнього слова.

Виховувати любов до птахів, до природи рідного краю.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПІДГОТУВАЛА – Куц Наталія Василівна

(педагог-організатор Рижанської гімназії

Володарсько-Волинського району)

 

Звучить мелодія «Звуки весни»

На фоні мелодії читці учні початкових класів говорять слова


Дитина 1: Це куди подівся сніг
З гірки біля дому,
Він струмочками побіг
Не догнать нікому.

Дитина 2:  З ним втекла сама зима
по одній дорозі,
гляньте льоду вже нема
і нема морозів.

Дитина 3:  Там струмок веде свою,
пісеньку в долині,
скоро проліски в гаю
розцвітуться сині.

Дитина 4: Бач, трава зазеленіла
чуєш, річка зашуміла,
пісня лине над полями,
небо кличе журавлями.

Дитина 5: По всіх усюдах пісня лине,
усе пробуджує від сну,
і всі комашки, всі рослини,
чекають чарівну весну.

 

Дитина 6: Ми сьогодні будемо весну закликати
Перелітних птахів зустрічати
Бо яка ж то весна, коли не чути голосного щебетання пернатих.
Здавна вважали, що тепло приносять на крилах саме перелітні птахи.

Пісня Н.Май «Це - весна»

1.Розквітають проліски малі, відкривають очі сині-сині,

І курличуть в небі журавлі - то весна прийшла на Україну!

 

Приспів: Це - весна, дівчинка привітна, загляда у моє вікно.

Це - вона, лагідна і світла, віддає нам своє тепло!

 

2.  І сміється сонечко мені, і лоскоче небо без упину,

Соловей співа свої пісні - то весна прийшла на Україну!

 

Приспів: Це - весна, дівчинка привітна, загляда у моє вікно,

Це - вона, лагідна і світла, віддає нам своє тепло!

Ведуча.  Здається, я чую чиїсь голоси, прислухайтеся, хто сперечається і навіть свариться. Та це ж дві сестри - Зима та Весна - не хочуть поступитися одна одній. Давайте послухаємо, про що вони сперечаються.

Виходять Весна і Зима під музику, ведуть діалог.

Весна : До побачення, Зима, тобі пора йти.

Настає моя черга, не була я тут цілий рік.

Зима:  Тебе, Весна, не підпущу, я завию, засвищу,

Я покличу заметілі і тебе прожену.

Весна: Ти марно розсердилась,

Ти, сестрице, не права,

Якщо б я не з'явилась,

Не виросла б трава.

До нас шпаки не прилетіли,

Не повернулися в рідний край.

Зима: Що ж це насправді?

Вічно ти сперечаєшся зі мною.

Я пухнаста й біла,

Дітлахам я мила!

Дозволяю їм кататись

І на гірці, й на льоду,

Я бажаю залишатись,

І я звідси не піду.

Весна: Ти мила, а я миліша,

Я світліша і тепліша,

Щоб зерна почали зріти,

Землю я хочу погріти.

Я іду тобі на зміну,

Зелень свіжу всім несу.

Всі дерева  - я прикрашу

У гаях, парках і скрізь.

Зима: Я тебе запорошу й хуртовину попрошу,

Вмить тебе засипле снігом і тебе я не пущу..

Весна: Люди чекають мене давно,

Відчинили мені вікно,

В кожне місто, кожен край

Я несу тепла розмай.

Зима: Ну, що ж мила весно, тобі я повірю і місце звільню, але для початку виконай мої три бажання.

Весна: Що ж зимонько-сетрице, я згодна, адже в мене стільки помічників тут зібралось, допоможете мені, діти???

Зима: Отже, слухайте уважно,

Перше, весно, моє бажання,

Звеселіть ви мою душу,

Гарним, веселим таночком. 

 

Танець «Веснянка» (виконують учасники хореографічного гуртка)
 

Зима:  Добре вміють танцювати,

            Моє серце звеселяти,

            Ну, а чи зможуть твої помічники.

            Мої загадки про птахів  відгадати.

 

ЗАГАДКИ

Як зима – вона на гілці,

 І співа, мов на сопілці…

 Жовті груди, чорні крила,

Кусень сала сама з’їла. (Синиця)

 

У червонім фартушку

птах стрибає по сніжку

і розпитує синичку

про найближчу годівничку. (Снігур)

 

Вірно людям я служу,

Їм дерева стережу.

Дзьоб міцний і гострий маю,

Шкідників їм добуваю. (Дятел)

 

Тут і там вона літає,

і на хвіст плітки збирає.

Що довідається, — все

вмить по лісу рознесе. (Сорока)

 

Гордо птаха походжає,

Пташенят життю навчає.

Дуже мудра чорна птиця,

І біда, як розізлиться. (Ворона)

 

Що це за сіренька пташка?

Ловить гусінь і комашок,

 Цвірінчить вона, стрибає,

В теплий край не відлітає.

Цей маленький жвавий хлопчик

Називається … (горобчик).

 

По асфальту чимчикує,

 Із людьми про щось воркує…

Сизокрилий, добрий птах,

Знається він на листах! (Голуб)

 

Я гніздо люблю будувати

 під дахом сільської хати. (Ластівка)

 

Понад хмарами літає,

пильно здобич виглядає.

 Як побачить її — вмить

камінцем униз летить. (Орел)

 

Сіра пташка на лужку

Нам кує :»Ку-ку, ку-ку-ку».

Та погану звичку має —

Яйця в гнізда підкладає.

 Ця матуся-вередуля

Називається …(зозуля).

 

 У долині цілий день

Він співа дзвінких пісень.

Як верба і як калина,

Птах цей — символ України.

Тішить піснею людей

Гарна пташка — …(соловей).

 

 Вдень вона лягає спати

 Бо всю ніч їй знов літати,

Ловить мишок, гризунів,

З нею їм вже не до снів! (Сова)

 

 

 Першим я приніс весну,

Пробудив усе від сну.

 Заспіваю під вікном,

Звуть усі мене… (шпаком).

 

 На даху моєї хати

Оселився птах цибатий.

Довгий дзьоб і ноги має,

Мишок, жабок полюбляє.

Чемних діток із далека

 В кожен дім несе …(лелека).

 

 Ноги довгі, мов жердини,

чваньковита ця пташина,

нові чоботи убрала,

по болоту почвалала. (Чапля)

 

 Білосніжні, гарні птиці

Дім будують на водиці,

Дуже схожі на гусей,

Обережні до людей! (Лебеді)

 

Зима: Ох, які розумні дітлахи,

Виконали моє завдання,

Ну, а тепер пограєм в гру

Це і буде моє останнє бажання.

 

Я розповім вам про птахів, цікаві дуже речі,  якщо ж правдиві будуть вони,

плескайте швидко в долоні. Якщо я скажу нісенітницю, ви будь ласка голосно тупотіть. Готові…

Завдання:

  1. Птахи переважно не співають знаходячись на землі.Ф
  2. Шпаки полюбляють запрошувати у шпаківню гостей. М
  3. Тільки птахи мають пір'я. Якщо якась тварина має пір'я- то це птах. Ф
  4. Зозуля знищує яйця в чужих гніздах і замінює на свої. Ф
  5. Перелітні птахи летять клином щоби зменшити опір повітря. Ф
  6. Синичка може імітувати різні звуки. М
  7. Найменший у світі птах – колібрі-бджілка. Ф
  8. Знайшовши собі пару, сірі гуси виявляють сильну взаємну прив’язаність. У разі загибелі партнера інший учасник подружжя довго тужить і тримається осібно від решти гусей. Часом овдовілі птахи не шукають нового партнера і до кінця днів залишаються на самоті. Ф

Зима: Ну ось і все, бажань нема,

Займай своє  місце чарівна весна.

Отож стрічай її дітвора

Вона дуже тепла і гарна пора.

 

Пісня «ВЕСНА»

Буревії відшуміли, і сніги відшепотіли,

Та чому сьогодні в біле, вбралась яблунька рясна?

Стала біля хати чемно, як казкова наречена,

Мудрості життя навчена, і сказала - це весна.

 

Приспів: Весна - це сонце, весна- це злива

Весна - це квіти, і я щаслива,

Весна-це пісня, весна-це люди,

І так до віку на світі буде,

І так до віку на світі буде.

 

І знайома сіра пташка,  сонечку дарує казку,

Затишну і теплу ласку,  ніжним звуком віддає.

А роса на підвіконні, вже змиває настрій сонний,

І виблискує на скронях,  як життя твоє й моє.

 

Приспів:

Буревії відшуміли, і сніги відшепотіли,

Та чому сьогодні в біле, вбралась яблунька рясна?

Стала біля хати чемно, як казкова наречена,

Мудрості життя навчена, і сказала - це весна.

Приспів:

Виходять читці

Дитина 1: Весна іде, весна іде
Весну вітайте, діти
Пташиний спів вона несе
Тепло і перші квіти.

Дитина 2: З-за теплого моря

Вернулась весна,

І сталася з гаєм

Така дивина:

Шпаки і зозулі,

Чижі й солов'ї

Шукають загублених

Друзів своїх.

 

Дитина 3: На бересті одуд,

Аби не забуть,

Повторює часто:

«Отут я, отут».

Погладжують землю

Стрімкі ластівки,

Танцюють лелеки

В заплаві ріки.

 

Дитина 4: Весна повернулась,

Од краю у край

Співає, танцює,

Видзвонює гай.

ПЕРЕГЛЯД ВІДЕО «Весна»

 

Виходять учасники екологічної агітбригади «БЕРЕГИНЯ»

Учасник 1.  Сила людини – у її корінні, у знанні та збереженні своїх оберегів: традицій, звичаїв своїх предків. Давайте полинемо в наше далеке минуле, дізнаємося, як жилося – булося навесні нашим пращурам, почерпнемо знань у криниці народної мудрості..

Учасник  2. У наших предків новий рік починався навесні, з прильотом птахів, коли пробуджувалася й оновлювалася природа, оживала матінка Земля.
Учасник 3. Наші предки вважали, що весну приносять на своїх крилах птахи. Не можна уявити собі ліс, парк або сад тихим, беззвучним, німим. Не може бути поля без птахів, весни без пісні жайворонка, співу синиці, цвірінькання горобців.

Учасники стають в коло,

після розповіді наступний учасник підходить до мікрофона

Учасник 1.  Першим вісником весни є шпак. У березні – квітні вже можна почути виразну, бадьору пісню птаха. Шпак – один із найвідоміших і найпопулярніших співочих птахів. У неволі шпак, як звикне, здатен вивчити безліч різних звуків, мелодій та голосів. Прилетівши з вирію шпаки охоче заселяють шпаківні, приготовлені для них людьми, або займають у лісі дупла, видовбані дятлами. В степу селяться в норах, в горах – в щілинах скель. Шпак – дуже корисний птах. Дбаючи про їжу для себе і своїх шпаченят, він знищує велику кількість гусені, метеликів, жуків, слимаків, саранчі, хрущів.

- Послухайте, як же співають шпаки.

Учасник 2.  Майже разом зі шпаками повертаються в рідні краї жайворонки.

Жайворонок – це символ єдності Землі й Неба; він - співець хліборобського поля і небесної блакиті, бо своїм співом возвеличує хліборобську ниву до небес, а небесну блакить опускає до хліборобського лану. Він – чиста «Божа птаха», яка приносить весну на поле, бо першим з польових птахів повертається з вирію. Поле, над яким співає жайворонок, в належний час обігріється теплим Сонцем і зроситься благодатними дощами. Вважається, що з прильотом жайворонка треба розпочинати оранку і сівбу.

Жайворонок – одна з небагатьох пташок, яка співає в польоті.

- Послухайте спів жайворонка. 

Учасник 3. Соловей – це свята і вільна Божа пташка, співець добра і кохання, символ весни і волі, високого натхнення і неперевершеного таланту. Виконати свою роботу так, як виконує свою соловейко, не здатен жоден інший птах: соловейко — найдосконаліший співочий талант пташиного світу. Навіть люди рівняються на нього, тому і кажуть про талановитого співака: «Співає, як соловейко!». Його спів настільки високий і чистий, що людина, слухаючи соловейка, підноситься духом, очищується душевно і втішається чуттями. Він - передвісник справжньої весни в лісах та гаях.

- Давайте послухаємо чудовий спів солов’я.

Учасник 4.  Зозуля – це символ суму і вдівства, весни і, водночас, нещастя, туги за минулим і страждань нерозважливої матері. Вона має віщий дар – «кукує» людині літа, щасливе або нещасливе заміжжя. «Кує» зозуля тільки навесні - від Благовіщення до Івана Купала, а як виб'ється – ячмінний колос, перестає... Вона першою вилітає у вирій і останньою звідти повертається, а це означає, що ключі від цього райського острова – у неї.

- Послухайте, як «кує» зозуля.

Учасник 5. ЛЕЛЕКА - символ любові до батька-матері, котрі благословили тебе на світ, а тому це - й символ сімейного благополуччя, любові до рідної землі, Батьківщини. Щасливий той двір, де є гніздо лелеки, бо він - птаха священна, за розорення його гнізда - кара вогнем. А ще лелека приносить до оселі немовлят...  І щасливе те село, яке має хоча б одне лелече гніздо – його обходитимуть стороною чорні хмари та злі буреломи. Святий обов'язок лелеки - знищувати різних гадів, себто гадюк, жаб. Своїм прильотом в рідні краї провіщає весну...

- Послухайте, клекіт лелек

Учасник 6. Остання пташка про, яку ми сьогодні поговоримо – це ластівка. Повертаючись з вирію, вона приносить всім кохання. Ластівка – це символ весни і відродження, добра і щастя. Вона – Божа пташка, а тому, вбити її – великий гріх. Благословенний той дім, на якому поселиться ластівчина сім'я... Повертаючись з вирію, ластівка приносить кохання людям і парування худобі. Її не можна брати в руки, бо на обличчі з'явиться ластовиння. Якщо ластівки залишають місцину чи окрему оселю, де вони перебували, то людям слід остерігатись великої біди, наприклад, мору, або руйнівного стихійного лиха. Вважається, що з ластівкою, яка несподівано влітає в хату, прилітає і душа покійного родича. Тому-то з ластівками завжди і всюди треба бути максимально обережним і вдячним за їх присутність.

- Для вас спів ластівки сільської. 

 

Учасники переходять у лінію

Наша агітбригада «Берегиня» пропонує правила для порятунку птахів.

  • Не кричи, не галасуй у лісі, коли гніздуються птахи.
  • Не чіпай руками пташине гніздо, бо пташка може його залишити.
  • Не вбивай пташок, не лякай їх задля розваги.
  • Навесні приготуй для пташок будиночки.
  • Милуйся красою і співом пташки, спостерігаючи за ними в природі.
  • Памятай – справжній господар природу береже, захищає і охороняє.

Учасники стають у колону

Весна іде, весна гуде,
Птахи летять і гомонять,
3 вирію знов повернулись вони
Віддані друзі весни.

 

Що ж роблять птиці навесні,
Коли із вирію вертаються?
Вони в такі блакитні дні
З ланами і людьми вітаються.
 

Чиї ж то голоси дзвенять,
Як ліс під сонцем вишумовує?
Дрозди й синиці гомонять
Пташиною своєю мовою.


Що робить жайворон-трудар.
Як луг ромашками квітчається?
Він з неба розсипає жар,
І щедра пісня не кінчається!


Що роблять гуси і качки,
Як річка грає і хлюпочеться?
Б'ють крилами, як новачки,
їм плавать і пірнати хочеться.


А чом лелеки крадькома
Стоять і ловлять сонця промені?

Бо кращої землі нема,

Вони красою зачаровані.

 

Вони вертаються сюди,

Радіють, плачуть і хвилюються.

 І так одвічно, так завжди

Землею рідною милуються.

Фінальна пісня

Н.Май «Добра пісня»

1. Не журись, посміхнись

Бо добро сильніше зла!

Озирнись, подивись,

Скільки в світі є добра!

 

Приспів: Добрі очі тата й мами,

Добрі, вірні, друзі з нами

Добре серце сповнене тепла

В полі квіти сині-сині

За вікном цвіте калина

Й Україна в нас вона одна

 

2. Не журись, посміхнись

Слово лагідне скажи

Наче промінь весни

Людям радість залиши

Приспів:

Нам треба бути всім добрішими

І не тримати в серці зла

З добром і жити веселіше

Яка б то доля не була

Твори добро, і все вернеться

Повір, сторицею до тебе

Твори добро і посміхнеться

До тебе Боженька із неба

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. МОЖАР СВІТЛАНА
    Дякуємо за чудовий сценарій. Беремо за основу для старших груп садочка.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Горбаньова Ольга Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ганзенко Надія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
28 жовтня 2018
Переглядів
10992
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку