Свято Букваря
Вчитель
Зібрались дружно ми на свято
Сьогодні тут в весняний час,
Щоб наших учнів привітати
І провести у другий клас.
На огіївськім видноколі
Зайнялася вже зоря
Свято в школі! Свято в школі!
Свято Букваря!
–Що ж, вітайте! Ось він – наш зірковий перший клас!
Заходять учні 1 класу
1.Любі гості, мами й тати,
В нас - букварикове свято
Добре, що прийшли до нас
Привітати з святом нас.
Разом. наш найкращий перший клас.
2.Ми всіх гостей вітаємо
І дуже вам радіємо,
Усі вже букви знаємо,
Книжки читати вміємо.
3 Буквар взяли ми перший раз,
Як зайшли у перший клас
І як радісно нам сказати:
Всі: Тепер ми вміємо читати!
4. Ми всі вчимося залюбки,
Гартуємось, міцніємо,
Читаєм з захватом книжки
І про майбутнє мріємо.
5.Є книг багато — радісних, печальних,
Товстих, тонких, барвистих, наче жар.
Але одна — книжкам усім начальник,
І звуть її по-простому — Буквар!
6. Беру до рук Букварик я,
Там букви всі від А до Я,
Від звуків перших до складів
Букварик стежечку провів.
7. Треба добре букви знати,
Щоб навчитися читати.
Це ключ від знань і від науки –
Старанним він дається в руки.
8. Букви старанно ми вивчали,
І знаєм їх від А до Я.
І сторіночку останню
Прочитали букваря!
9. З нами клопоту зазнали
Наші мами, вчителі,
Поки ми читати вчились
У новому Букварі.
Вчитель: Букварик – це розумна книга,
Друг і порадник школяра,
Його шанують й дуже любить
Уся весела дітвора.
( Пісня «Букварик “ )
Діти сідають на місця під музику.
Вчитель. Закінчивши Буквар, мої учні, невтомні першокласники, досягли чудових результатів. За час навчання в 1 класі вивчено 33 букви українського алфавіту, що
допоможе вивчити інші мови світу. Учнями класу перечитано, недочитано, зачитано до дірок більш ніж 100 художніх книжок.
Загублено 5 поганих звичок, 30 ручок, 40 олівців, десяток гумок, 20 гудзиків!
Списано, переписано, недописано в зошитах кілька десятків сторінок. Клас живе цікаво й не збирається зупинятися на досягнутому.
Вчитель. Діти у класі настільки всі різні:
Кмітливі, розумні і трішечки грізні,
Маленькі й пухкенькі, чуйні й ліниві,
У бійках помічені та галасливі.
Співучі, свистячі, моторні й швидкі,
Артисти завзяті, щедрі такі,
Спортивні, гаркаві, беззубі, крикливі…
Хай будуть усі вони дуже щасливі!
Тільки байдужих немає у нас.
Бо гарне диво – мій перший клас!
Ви в мене – найкращі.
Танок « Ми –найкращі»
(Стук у двері. Заходить
-- Це 1 клас? А чи у вас сьогодні свято? Тоді отримайте листа.
Вчитель читає листа:
«Дорогі мої друзі, я в полоні. Мене викрав злий чарівник. Я зможу повернутися, якщо ви пройдете всі випробування, які послав вам чарівник через своїх посланців. Покладаю на вас надію. З нетерпінням чекаю визволення.
Ваш Букварик.»
Вчитель: Щоб врятувати Букварика, потрібно неодмінно виконати різні завдання. Допоможемо Букварику? Тоді чекаємо до тих пір, доки буде лунати музика.
Вчитель: (Лунає «чарівна» музика).
ГРА « ТАК ЧИ НІ»
Зіграти хочеться мені
З тобою, друже, в « Так чи Ні».
Тобі питання задаю,
Готуй же відповідь свою.
Відповідай, коли мастак,
Єдиним словом «Ні» чи «Так».
1. Скажи, співає сом пісні? Не гайся з відповіддю! (Ні)
2. Чи вміє плавати гусак? Ну що на це ти скажеш! (Так)
3. Скажи мені, червоний мак в січневу пору квітне? (Ні)
4. А крокодили на сосні свої будують гнізда? (Ні)
5.Чи може вище гір літак у вишину злетіти? (Так)
6. Узори пишні на вікні мороз малює взимку? (Так)
7.Чи достигають навесні пшениця й жито в полі? (Ні)
8.Ріка біжить у далині. Чи є у неї ноги? (Ні)
9.Чи правда це, що вовк усмак наївся груш та яблук? (Ні)
10. А під кінець скажи мені: « Цікава гра у Так чи Ні»? (Так)
Вчитель: Спасибі вам ви справилися з першим завданням.
(Знову звучить музика).
Вих. Вам необхідно відгадати загадки.
Виводить букви і слова
Ота цікава штучка.
В руці виблискує здаля
Нова гарненька... (ручка).
Ручки й олівці, щоб знали,
Ми кладемо у …(Пенали)
Він нам, як мама дорогий,
Він хоче нас навчити
Любити край, чудовий світ.
Це — мудрий наш... (учитель).
Цю з підручниками скриню
Я щодня ношу на спині.
Як до школи прибігаю,
То тоді її знімаю.(Ранець)
Ось до класу всіх скликає
Голосистий цей дзвінок.
І ми радо поспішаєм
Не в садок, а на ...(урок).
На базарі їх не купиш,
На дорозі не знайдеш,
І не зважиш на терезах,
І ціни не підбереш.(Знання)
Дуже я потрібна всім
— І дорослим, і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу, (книга).
Я іду у перший клас,
Я у школі перший раз,
На 12 буду вчиться,
Бо старанна …(Учениця)
Довгі палички кругленькі
— Сині, жовті, червоненькі.
На папері походили,
Кольори свої лишили...
Звуться кольори оці Кольорові... (олівці).
Книжечки маленькі,
Аркуші біленькі.
В них вчимося ми писати,
І складати, і віднімати.(Зошит)
Стривайте!
Перш загадку відгадайте:
Букви всі від А до Я
На сторінках... (букваря).
- Що ти, донечко, шепочеш?
І чому це ти не спиш?
- Я, матусю, спати хочу,
Але треба вивчить …(Вірш)
Для письма, сказати прошу,
По потрібно взяти?., (зошит).
Пензлик, аркуш та вода…
Де ж малюнок? От біда!
Що іще забув я взяти,
Щоб пейзаж намалювати?(Фарби)
Є чарівник у школі в нас,
Ану, впізнайте, хто він?
Озветься — тиша йде у клас,
Озветься ще раз — гомін.
Щоб не спізнитись на урок
Нам голос подає...(дзвінок)
Я негарно написала,
А вона усе злизала.
Олівців моїх сусідка,
Ця вертлява-буквоїдка.(Гумка)
Вчитель. А тепер пограємося в рухливу гру-конкурс “Першовідкривач”:
Правила гри.
Учасникам пропонується “відкрити” нову планету букв – якомога скоріше надути повітряні кульки, а потім “заселити” цю планету “мешканцями” – швидко написати на кульці якомога більше букв. Той, у кого мешканців на планеті вийде більше – переможець.
Вчитель.Молодці. Бачу ви кмітливі, винахідливі , розумні діти. Ви справилися ще з одним завданням.
Першокласники виконали всі завдання, Ось тепер повинен з’явитися Букварик.
З’являється Букварик під музику.
Мандрую по країні, я з абеткою дружу.
І малечу як зустріну, грамоті одразу вчу.
Щиро з усіма ділюся, не шкодую своїх знань,
Безліч хитрих і цілющих маю для малят завдань.
От ми і розберемося, як ви мене учили
чи всі зі мною Букварем, весело дружили.
Вчитель
Шановний Букварику! Тобі рапортуєм:
На свято прощання зібралися всі першокласники,
гості та вчителі!
до здачі урочистого рапорту Букварю стояти струнко!
– Букварику! На свято прощання з тобою зібралися 9 учнів. До свята готові! /всі разом/
Оволодівши грамотою, всі стали справжніми учнями!
– Учнями класу перечитано, недочитано, зачитано до дірок
сто художніх книжок!
–Списано, переписано, недописано в зошитах багато десятків сторінок!
– Над важкими задачами «поламано» 6 голів, зламано 4 стільці, 7 замків у портфелях !
–На території школи розбито 6 носів, наші коліна і дві шибки. –Клас живе цікаво і не збирається зупинятись на досягнутому!
–Рапорт зданий! /всі разом/
( Під час зачитування останніх пунктів рапорту Буквар починає розгублено кліпати очима, потім опускається на стілець.
Хапається за голову)
Буквар:–Ой! ой! ой! Оце навчив! Оце дожився!
– Букварику, не журися, це ми навмисне тебе насмішили!
Буквар:
–Так це не правда?
– Звичайно! А коли й правда, то тільки трішечки.
Головна правда в тому, що ти нас читати й писати навчив.
Хіба цього мало? Усміхнися!
А! Алфавіт нам треба знати,
Б! Будемо його співати.
В! Весело і урочисто.
Г! Гучно і до того ж чисто!
Д! День сьогодні в нас незвичний.
Є! Є у нас талант музичний.
Ж! Жити важко без поради –
З! Знати мусимо багато.
І! І тому запам'ятаймо,
Ї! Їх завжди за друзів маймо:
К! Кілька знаків є на світі –
Л! Літер різних в алфавіті.
М! Можуть букви розказати
Н! Нам про все, що треба знати!
О! Окрім літер , друзі наші –
П! Полум'яні танці, марші.
Р! Розмовляють вони з нами
С! Спеціальними значками.
Т! Ті значки – маленькі ноти –
У! Учням додають роботи.
Ф! Фальш вони не пустять в школу,
Х! Хор не знав її ніколи.
Ц! Ці значки – важливі дуже.
Ч! Через те погодься, друже:
Ш! Шана тим, хто ноти пише!
Щ! Щиро музика нас тішить –
Ю! Юних друзів-музикантів,
Я! Якщо хочете – талантів!
Букварик. Молодці , діти. Добре букви знаєте а зараз перевіримо чи знаєте ви казки. Відгадайте з якої це казки.
Старенька бабуся у лісі жила.
Гостинці для неї онука несла.
Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
Як казка ця зветься? Хто б відповів?
( Червона Шапочка)
До школи прямує хлопчик дерев’яний,
Чомусь потрапив у цирк полотняний,
Відома ця книжка тобі, чи не так?
В пригодах яких побував цей хлопчак?
( Пригоди Буратіно)
Підібрав він голосок,
Став малим співати.
Здогадалися вони
Вовк – не наша мати.
(Вовк і семеро козлят)
Хто моторчик свій заводить?
З даху в гості хто приходить?
І на свято він зібрався –
Скажем дружно:
«Здраствуй …Карлсон!»
(«Малюк і Карлсон»)
Працювала я у хатці,
Танцювала у палаці,
Є така у мене звичка –
Десь губити черевички.
( «Попелюшка»)
Букварик : Молодці, бачу гарно ви навчались, недаремно Букварика в руках тримали.
Вчитель: Букварику послухай, яку діти приготували музична інсценівку
Буквар:–Дякую вам за таку гарну та веселу пісню. -А тепер настала мить, коли можна нашим учням вручити Грамоти про закінчення вивчення Букваря..
ВЧИТЕЛЬ: Для нагородження запрошуємо директора ліцею Жагу Н В.
Вчитель. (фанфари)
Увага! Увага! А зараз кожному першокласнику потрібно приготуватися до найурочистішого моменту сьогоднішнього свята. Ви будете приймати клятву першокласника.
-Буду я в школі вчитись, читати, і гарно писати, і рахувати, буду в альбомі своїм малювати, твори писати, вірші вивчати.
Всі – Клянусь!
Обіцяю не лінитись,
Добросовісно трудитись
Педагогів поважати
І оцінки добрі мати.
Всі – Клянусь!
Книги й зошити любити,
Берегти, а не губити.
Акуратним завжди бути,
Щоб нічого не забути.
Всі – Клянусь!
Буду вчитись я відмінно
І поводитись сумлінно,
Щоб батьки могли радіти,
Що такі в них гарні діти
Всі – Клянусь! Клянусь! Клянусь
Вчитель: Дорога шкільна родино, шановні гості! Наше свято добігає кінця. Ми щиро вдячні всім, хто завітав до нас на наші перші жнива. Сподіваємося, що зібрані зернятка знань проростуть рясним урожаєм у майбутньому, а тепло сьогоднішнього свята залишиться в серцях нашого найдорожчого скарбу — дітей — назавжди.
Вчитель. Дитинство непомітно проминає,
І малюки так швидко підростають.
Я ж хочу привітати тат і мам,
Що наші діти вже пройшли початок.
Старання батьківське з любов'ю матерів
Вкладали ви в своїх діток, щоб в їхньому житті
Були любов і статок.
- А вам, дітки, я хочу побажати рости здоровими і сильними, добрими і щасливими. І хочу вам подарувати абеткове печиво, щоб вивчені букви назавжди вам запам'яталися.
.
Музична інсценівка
Діалог хлопчика і дівчинки
1. Іде Галя в школу, носа задирає.
За нею Іванко портфеля тагає.
2. – Галю, ж моя Галю, дай перепочити,
Бо я вже не можу портфеля носити.
3. – Перестань, Іванку, ти ж сильний хлопчина,
То чому ж ти нині, як мала дитина?!
4. – Галю, ж моя Галю, що мені робити,
Щоби ти хотіла зо мною дружити.
5. – Щоби я хотіла з тобою дружити,
Ти мусиш, Іванку, мій портфель носити!
6. Іде Галя з школи, носа задирає,
За нею Іванко портфеля тягає.
7. Галі не потрібно носа задирати –
Наш Іванко добрий, буде помагати!