Тема:У світі народних казок
Мета: розвивати читацький інтерес, виховувати справедливість і прагнення творити добро, розвивати кругозір, кмітливість та винахідливість, прищеплювати любов до книги.
Обладнання: дошка, телеграми, ілюстрації, ручки, папірці, емблеми команд.
Тема: У світі народних казок
Мета: розвивати читацький інтерес, виховувати справедливість і прагнення творити добро, розвивати кругозір, кмітливість та винахідливість, прищеплювати любов до книги.
Обладнання: дошка, телеграми, ілюстрації, ручки, папірці, емблеми команд.
Для якого класу - 5 клас
Місце проведення - школа
Тривалість проведення - 40 хвилин
Форма - гра
Розподіл ролей: дві команди.
План проведення
А) Старт. Право першості
Б) Конкурс капітанів.
В) Встанови відповідність.
Г) Дізнайся за описом.
Д) Конкурс «Телеграма».
Е) Конкурс «Проба пера».
Хід виховного заходу:
Вступне слово ведучого. Дорогі діти! Ще з малечку вам ваші бабусі чи дідусі, мами чи тата розповідали казки. І ще в дитячі роки дівчатка мріяли стати Попелюшками, Білосніжками, Царівнами, а хлопчики – рицарями та богатирями, хотіли випробувати свої сили в незвичайних ситуаціях та боротися зі злом. Сьогодні ми з вами вирушимо в світ казок, на своєму шляху ми зустрінемо героїв різних казок, то ж ви повинні проявити кмітливість, витривалість та мудрість під час мандрівки. У подорож до країни Казок відправляється дві команди: Полярний експрес та Чарівний клубок. Переможцями стане та команда, яка набере багато балів та впорається зі всіма перешкодами, які будуть траплятися на шляху.
І. Старт. Право першинства.
(Хто перший із капітанів дасть правильну відповідь на запитання, та команда першою і відправиться в подорож).
« Це чарівний пензлик, - сказав дідусь, - то ж будь обережний із ним, бо може статися лихо ». (Пензлик Маляна)
ІІ. Конкурс капітанів.
(Капітанам потрібно відповісти по черзі на питання. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал).
ІІІ. Встанови відповідність.
(Кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 балів).
ІV. Дізнайся за описом.
(Ви повинні вгадати з якого мультсеріала чи казки цей сюжеті і перевірити свою відповідь, перевернувши картинку. Завдання оцінюється в 2 бала).
А) Красень - чоловік у повному розквіті сил, високо літає, але ніколи не падає, полюбляє варення.
Б) Зріст приблизно 2 см 54 мм. Ліжко - горіхова шкарлупа, покривало - трояндова пелюстка.
V. Конкурс «Телеграма».
(Капітани команд отримують телеграму. Вони повинні її розшифрувати. З якої казки? За завдання – 4 бала).
А) Жили собі дід та баба. Вже й старі стали, а дітей нема. Журяться дід та баба: «Хто нашої й смерті догляне, що в нас дітей нема?» От баба й просить діда:
- Поїдь, діду, в ліс, вирубай там мені деревинку, та зробимо колисочку, то я положу деревинку в колисочку та й буду колихати; от буде мені хоч забавка!
Дід спершу не хотів, а баба все просить та просить. Послухався він, поїхав, вирубав деревинку, зробив колисочку...
Б) Було у одного царя три сини - два розумних, а третій дурень. От прийшли вони до батька до свого та й просять, щоб він відпустив їх поїздити по світу, подивитися на інші царства. Батько вислухав їх і каже:
- Вибирайте собі коней з табунів яких завгодно і їдьте куди хочете.
От пригнали ті табуни; почали вони вибирати.
VІ. Конкурс «Проба пера».
(Кожна з команд повинна вигадати продовження казки. За завдання 5 балів).
А) Був собі дід да баба. У діда дочка, і в баби дочка. От і пішли вони в гай по ягоди. Так дідова збирає да й збира, да й назбирала повну миску….
Б) Колись була птиця-жайворонок царем, а царицею - миша, і мали вони своє поле. Посіяли на тім полі пшеницю. Як уродила їм та пшениця -давай вони зерном ділитися.
Підрахунок балів та обрання команди - переможців.