Урок на тему "Ганс Крістіан Анднрсен."Соловей".Протиставлення "справжнього" та "штучного"" о"

Про матеріал

ТЕМА:Ганс Крістіан Андерсен "Соловей". Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці

МЕТА: навчальна: ознайомитизжиттямітворчістювидатногоданського казкаря,змістом казки «Соловей»; розкритисуть протиставлення «справжнього» і «штучного»;

розвивальна: розвиватинавичкивиразногочитання, виділенняголовного, коментування ключових епізодів;

виховна: виховувати любов і повагу до мистецтва, естетичні смаки.

ТИП УРОКУ: урок засвоєння нових знань.

ОБЛАДНАННЯ: текст казки “Соловей ”.

Перегляд файлу

ТЕМА:  Ганс Крістіан Андерсен "Соловей". Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці

МЕТА: навчальна: ознайомити  з  життям  і  творчістю  видатного  данського казкаря,  змістом казки «Соловей»; розкрити  суть протиставлення «справжнього» і «штучного»;

розвивальна: розвивати  навички  виразного  читання, виділення  головного, коментування ключових епізодів;

виховна: виховувати любов і повагу до мистецтва, естетичні смаки.

ТИП УРОКУ: урок засвоєння нових знань.

ОБЛАДНАННЯ: текст казки “Соловей ”.

                                                                          ЕПІГРАФ:  Життя коротке, мистецтво вічне

                                                                                                                                     О.Уайльд

 

ХІД УРОКУ.

 

1. Мотивація навчальної діяльності.  Повідомлення мети, теми уроку.

 

Вступне слово учителя:

Яким літературним талантом потрібно володіти, щоб мати не лише пам’ятник за життя від удячних читачів, а й пам’ятник своїм казковим героям! Мова йде про видатного данського казкаря Ганса  Крістіана Андерсена, пам’ятник його Русалочці, що став  символом Данії. Казки Андерсена знайомі з дитинства. Сучасні письменники  нині змагаються за високу міжнародну премію імені Г. К. Андерсена — золоту медаль, що присуджується раз на два роки. Ось із творчістю якої людини ми й познайомимося на сьогоднішньому уроці.

2. Короткі відомості про автора.

Андерсен народився у маленькому містечку Оденсе. Його батько був чоботарем, мати — пралею. Ганс  Крістіан (Християн) був єдиною дитиною в сім’ї. Ще  до того,  як хлопчик став  відвідувати початкову школу для  бідних, він часто  слухав казки, які розповідали йому батько та бабусі  з притулку. Пізніше він захопився театром. Він улаштував удома  свій ляльковий театр, для  якого створював п’єси  за казками, сам вирізав з паперу костюми та декорації і робив це так майстерно, що мати вирішила віддати його для навчання до шевця.

Однак доля хлопчика склалася інакше. 1819 року Ганс вирушив до Копенгагена шукати щастя. Він хотів здійснити свою мрію — стати актором. І ось учень, набагато старший за віком, сідає  за парту поряд із малими дітьми. Складно уявити, скільки насмішок довело- ся витерпіти Андерсену від своїх  однокласників, але він витримав, закінчив гімназію, а потім — університет. Про це пізніше Андерсен напише казку «Гидке каченя» — сумний твір, але закінчується він тим, що гидке каченя перетворюється на прекрасного лебедя.

Ще в гімназії Андерсен писав п’єси, вірші. Сучасники ж зацікавилися ними лише тоді,  як у друці з’явилася його книга «Мандрівка на Амагер». У 1833  році він  вирушає мандрувати Європою. Німеч- чина, Швейцарія, Франція, Іспанія, Італія та Греція дали  йому незабутні враження. Це був початок слави самого  Андерсена. Про що і як би не писав він, найбільше читачі полюбили його казки. 1855  року, коли Андерсену виповнилося 50 років, його  нарешті визнали й на батьківщині. Він став почесним громадянином міста Оденсе, на його честь  улаштували пишну ілюмінацію. А скульптор Торвальдсен зробив йому прижиттєвий пам’ятник — фігура письменника в оточенні дітей.


3. Актуализація опорних знань.

Учитель:

Давайте пригадаємо його казки, а для цього виконаємо завдання: пригадай назви казок Андерсена і з’єднай лінією частини назви, таким чином ви створите «павутинку» із правильних відповідей.
(написати на дошці і викликати учнів для з'єднання)

 

Маленький Клаус і …                                                         королева

Принцеса на …                                                                   Великий Клаус

Дикі …                                                                                 горошині

Снігова …                                                                           солдатик

Стійкий олов’яний …                                                        лебеді

 

4.Виразне читання тексту.

5.Словникова робота:

Арія  це розвинута, закінчена вокальна п’єса для голосу – соло з оркестровим супроводом. У первісному значенні термін “арія” означав пісню (являє собою частину оперної дії).

 

Імператор  титул деяких монархів, що означає більш високий ранг порівняно з королем, царем. 

Камергер  придворний чин і придворне звання старшого рангу.

Капельмейстер  Керівник вокальної капели або оркестру, диригент.

 

Орнітолог - це біолог, що вивчає птахів. Він спостерігає за їх поведінкою в умовах живої природи, мегаполісу і в неволі. Відстежує сезонні міграції. Займається науково-дослідною роботою.

 

5. Бесіда (за змістом)

 

Вчитель:

– Де відбуваються події казки?

– Опишіть палац імператора? Зачитайте уривок.

– Кого зачарувала своїм співом «маленька сіра пташка»? Доведіть, що спів солов’я був дійсно красивим. (Учні зачитують слова рибалки, кухарочки, мандрівників про спів солов’я).

– А як імператор довідався про солов’я? Як цей випадок характеризує імператора?

– Перекажіть, як за наказом імператора знайшли птаха.

– Якими автор показав придворних? Чому вони вихваляли спів, якого ніколи не чули?(Підлабузник. Вихваляли те, що похвалив імператор).

– Зачитайте опис солов’я. Чи таким його уявляли придворні? А яким?

–Намалюйте словесний портрет птаха.

–Давайте запишемо у зашити, яким був соловей (учні заповнюють першу колонку таблиці)

 

Живий соловей

Штучний соловей

Маленька сіренька пташка

Простий вигляд

Маленьке горлечко

 

Спів

Немов скляні дзвіночки дзвенять; співав, як сам хотів

 

 

– Чи сподобався  спів солов’я імператору з казки Андерсена?Аргументуйте.

– Як ви гадаєте, чому соловей відмовився від нагороди імператора?

–Як поставилися люди до солов’я? Чи відчув він себе щасливим у палаці? Чому?

– Що було у пакунку, який отримав імператор?.

–Давайте порівняємо пташок. Знайдемо ті слова, які характеризують штучного птаха (Учні у зошитах заповнюють другу частину таблиці)

 

Живий соловей

Штучний соловей

 

Дуже схожий на живого, але весь обсипаний діамантами, рубінами та сапфірами; виблискував сріблом та золотом; блищав, як обручка або брошка

Спів

 

 Співав, як заведена шарманка

 –Чому соловей полетів з палацу?

– Поясніть успіх штучної пташки.

– Чому справжній і штучний соловей не змогли співати разом?

– Що врятувало імператора від Смерті?

 – Правильно – спів солов’я.

 

6. Підсумок уроку.

 

–Як ви гадаєте, казка Андерсена «Соловей» про справжню красу та штучну красивість чи милосердя і вдячність?

– Чому навчає казка?

 

7. Домашнє завдання.

 

Дібрати прислів’я про солов’я.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 грудня 2018
Переглядів
1524
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку