Сценарій уроку-гри до Всесвітнього дня поезії

Про матеріал

Мета: пройти з учнями дивовижними стежками української поезії, збудити прагнення учнів продемонструвати свої знання та вміння з української літератури, спонукати їх до творчої праці; розвивати вміння учнів застосовувати свої знання у незвичних ситуаціях; виховувати повагу до барвистого рідного слова; вчити дітей триматися під час конкурсного випробування, бути привабливими і цікавими для присутніх.

Перегляд файлу

Урок-інтелектуальна гра до Всесвітнього дня поезії

для 8 класу

Мета: пройти з учнями дивовижними стежками української поезії, збудити прагнення учнів продемонструвати свої знання та вміння з української літератури, спонукати їх до творчої праці; розвивати вміння учнів застосовувати свої знання у незвичних ситуаціях; виховувати повагу до барвистого рідного слова; вчити дітей триматися під час конкурсного випробування, бути привабливими і цікавими для присутніх.

Обладнання: мультимедійна презентація, роздавальний матеріал до конкурсів „Словоїд”, „Буріме”.

Конкурс „Словоїд”

( Команди отримують надруковані тексти поезій з пропущеними словами. Завдання: відновити поезію, назвати автора).

  1. Мені ….., чи буде (однаково)

Той син ….., чи ні... (молитися)

Та не ……., (однаково мені)

Як ….. злії люди (Україну)

Присплять, …, і в огні (лукаві)

Її, ….., збудять… (окраденую)

Ох, …, мені. (не однаково)        (Тарас Шевченко)

  1. Була … весела, щедра, мила, (весна)

Промінням грала, сипала …, (квітки)

Вона летіла хутко, мов …, (стокрила)

За нею вслід співучії …! (пташки)            (Леся Українка)

  1. Було тій Анні, може, …рочків, (десять)

Її привів розлючений …. (сусід)

Багряне листя, кілька тих …, (листочків)

останнє листя із … віт (кленових)

було на стіл покладене, як …, (доказ)

і шаруділо … на сукні.  (тихо)              (Ліна Костенко)

Шевченко emoji

(На дошці картинки із зашифрованих у стилі emoji поезій Т.Шевченка. Завдання: прочитати уривки з поезій)

Конкурс „Блеф-турнір”

(Конкурс проводиться у вигляді гри „Вірю-не вірю”: ведучий зачитує твердження-члени команди відповідають, чи вірять вони в цю думку чи ні)

  1. Чи вірите ви, що символічні образи вірша «Лебеді материнства» – це  чайки, калина і пшениця? (Ні. Символічні образи вірша «Лебеді материнства» – це лебеді, тополя і верба).
  2. Чи вірите ви, що твір „Давня казка” — поема? (Так)
  3. Чи вірите ви, що Володимир Сосюра народився в селі Третя Рота? (Так)
  4. Чи вірите ви, що поет із поеми „Давня казка” одружився з дівчиною на ім’я Ізідора? (Ні)
  5. Чи вірите ви, що інтимна лірика передає роздуми і переживання ліричного героя, викликані явищами природи? (Ні)
  6. Чи вірите ви, що основна думка вірша «Лебеді материнства»  втілена в поетичному рядку: «Припливайте  до  колиски,  лебеді,  як  мрії, Опустіться,  тихі  зорі,  синові  під  вії»? (Ні. Основна думка вірша в інших рядках: «Можна все на світі вибирати, сину. Вибрати не можна тільки Батьківщину»).
  7. Чи вірите ви, що дядьком Лесі Українки був Михайло Драгоманов? (Так)
  8. Чи вірите ви, що громадянська лірика розкриває суспільно-національні питання і почуття? (Так)
  9. Чи вірите ви, що вірш І.Малковича „Із янголом на плечі” за жанром інтимна лірика? (Ні)
  10. Чи вірите ви, що ліричний образ вірша «Лебеді материнства» – любляча матір? (Так).
  11. Чи вірите ви, що поезія Лесі Українки „Давня весна” за жанром громадянська лірика? (Ні)
  12. Чи вірите ви, що Леся Українка відмінно вчилася в школі та з відзнакою закінчила інститут? (Ні)
  13. Чи вірите ви, що темою вірша В.Сосюри „Любіть Україну” є зображення поетичного образу України, її краси, її величі? (Так)
  14.  Чи вірите ви, що Іван Малкович назвав свій твір „Із янголом на плечі” старосвітська балада? (Так)
  15.  Чи вірите ви, що образ-символ «край світу» підкреслює беззахисність, самотність, страх людини перед невідомим на цьому шляху? (Так)

 

Буріме

(Командам роздаються картки з надрукованими римованими словами, необхідно створити поезію)

  1. Гріє — жовтіє, урожай — край.
  2. Літо — налито, слово — чудово.
  3. Ранок — світанок, ненька — маленька.

Бюро знахідок

(Учитель повідомляє учням, що в «бюро знахідок» потрапили речі, які загубили літературні твори. Учням потрібно знайти власників цих речей (назвати твір, з якого ці речі))

  • Кольорові миші із твору Ліни Костенко „Кольрові миші”
  • Янгол із поезії І.Малковича „Із янголом на плечі”
  • Дитяча усмішка, дівочі очі із поезії В.Сосюри „Любіть Україну”

 

Пісенний конкурс

(Прослухавши мелодію, назвати твір, покладений на музику)

 

Персональна ідентифікація

( За певними ознаками визначити ім’я українського поета)

1. Я на гору круту, крем’яную

     Буду камінь важкий підіймать

     І, несучи вагу ту страшную,

     Буду пісню веселу співать.

Хто з письменників жив за цим поетичним девізом, щодня долаючи фізичний біль? (Леся Українка)

2. Постать каменяра з молотом у руках - такий пам'ятник стоїть у Львові на могилі... Кому? (І.Франко)

3. Його мати за походженням була сербкою, хоча прізвище мала Локотош, що угорською мовою означає – "слюсар". Батько за походженням був француз, його прізвище мало навіть приставку "де". Дід письменника розповідав, що їхнє прізвище було українізоване писарем. Як тепер звучало прізвище українського письменника? (В.Сосюра)

4. Серед козацької старшини 17-18 століття було відомо кілька Гамалій, ватажків численних походів, гідних уславлення в літературних творах, та незважаючи на це письменник у своєму творі створив ще одного, свого Гамалію, учасника морського походу. Хто цей письменник? (Т.Шевченко).

5. Музичне запитання: прослухайте запис і вкажіть автора слів цієї пісні. (Б.Олійник «Пісня про матір»)

1

 

docx
Додано
5 липня 2018
Переглядів
311
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку