Мета: пройти з учнями дивовижними стежками української поезії, збудити прагнення учнів продемонструвати свої знання та вміння з української літератури, спонукати їх до творчої праці; розвивати вміння учнів застосовувати свої знання у незвичних ситуаціях; виховувати повагу до барвистого рідного слова; вчити дітей триматися під час конкурсного випробування, бути привабливими і цікавими для присутніх.
Урок-інтелектуальна гра до Всесвітнього дня поезії
для 8 класу
Мета: пройти з учнями дивовижними стежками української поезії, збудити прагнення учнів продемонструвати свої знання та вміння з української літератури, спонукати їх до творчої праці; розвивати вміння учнів застосовувати свої знання у незвичних ситуаціях; виховувати повагу до барвистого рідного слова; вчити дітей триматися під час конкурсного випробування, бути привабливими і цікавими для присутніх.
Обладнання: мультимедійна презентація, роздавальний матеріал до конкурсів „Словоїд”, „Буріме”.
Конкурс „Словоїд”
( Команди отримують надруковані тексти поезій з пропущеними словами. Завдання: відновити поезію, назвати автора).
Той син ….., чи ні... (молитися)
Та не ……., (однаково мені)
Як ….. злії люди (Україну)
Присплять, …, і в огні (лукаві)
Її, ….., збудять… (окраденую)
Ох, …, мені. (не однаково) (Тарас Шевченко)
Промінням грала, сипала …, (квітки)
Вона летіла хутко, мов …, (стокрила)
За нею вслід співучії …! (пташки) (Леся Українка)
Її привів розлючений …. (сусід)
Багряне листя, кілька тих …, (листочків)
останнє листя із … віт (кленових)
було на стіл покладене, як …, (доказ)
і шаруділо … на сукні. (тихо) (Ліна Костенко)
Шевченко emoji
(На дошці картинки із зашифрованих у стилі emoji поезій Т.Шевченка. Завдання: прочитати уривки з поезій)
Конкурс „Блеф-турнір”
(Конкурс проводиться у вигляді гри „Вірю-не вірю”: ведучий зачитує твердження-члени команди відповідають, чи вірять вони в цю думку чи ні)
Буріме
(Командам роздаються картки з надрукованими римованими словами, необхідно створити поезію)
Бюро знахідок
(Учитель повідомляє учням, що в «бюро знахідок» потрапили речі, які загубили літературні твори. Учням потрібно знайти власників цих речей (назвати твір, з якого ці речі))
Пісенний конкурс
(Прослухавши мелодію, назвати твір, покладений на музику)
Персональна ідентифікація
( За певними ознаками визначити ім’я українського поета)
1. Я на гору круту, крем’яную
Буду камінь важкий підіймать
І, несучи вагу ту страшную,
Буду пісню веселу співать.
Хто з письменників жив за цим поетичним девізом, щодня долаючи фізичний біль? (Леся Українка)
2. Постать каменяра з молотом у руках - такий пам'ятник стоїть у Львові на могилі... Кому? (І.Франко)
3. Його мати за походженням була сербкою, хоча прізвище мала Локотош, що угорською мовою означає – "слюсар". Батько за походженням був француз, його прізвище мало навіть приставку "де". Дід письменника розповідав, що їхнє прізвище було українізоване писарем. Як тепер звучало прізвище українського письменника? (В.Сосюра)
4. Серед козацької старшини 17-18 століття було відомо кілька Гамалій, ватажків численних походів, гідних уславлення в літературних творах, та незважаючи на це письменник у своєму творі створив ще одного, свого Гамалію, учасника морського походу. Хто цей письменник? (Т.Шевченко).
5. Музичне запитання: прослухайте запис і вкажіть автора слів цієї пісні. (Б.Олійник «Пісня про матір»)
1