Сценарій усного журналу «Наука і культура країн Європи – скарбниця світової цивілізації»

Про матеріал
В даній методичній розробці представлено сценарій усного журналу, в якому зібрано матеріал, що сприяє розширенню знань учнів про культуру та традиції різних країнах Європи, цікаві визначні місця. Учнівська молодь має можливість переконатися, що європейська культура багатогранна, вона дала світові безліч культурних пам’яток, мистецьких напрямків. Матеріал може бути використаний класними керівниками та учнями старших класів при проведенні позакласних заходів, виховних годин.
Перегляд файлу

 

Автор:  

 Кордонська Альона Василівна – вчитель української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист НВК№3 «загальноосвітнього навчального закладу - дошкільного навчального закладу» м. Могилева - Подільського Вінницької області

                         

           

 

 

 

 

 

                                                   

В даній методичній розробці представлено сценарій  усного журналу, в якому зібрано матеріал, що сприяє розширенню знань учнів про культуру та традиції  різних країнах Європи, цікаві визначні місця. Учнівська молодь має можливість переконатися, що європейська культура багатогранна, вона дала світові безліч культурних пам’яток, мистецьких напрямків.

Матеріал може бути використаний класними керівниками та учнями старших класів при проведенні позакласних заходів, виховних годин.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ХІД ЗАХОДУ

Інсценізація на фоні мелодії.

Учениця:

Земля у Всесвіті – краплина.

                   На ній вода й материки.

                   І неповторні всі її частини,

                   Що розвиваються епохи і віки.

 

Учень:

Єднає нас, людей, планета,

                   Яка у Всесвіті одна,

                   І той, хто близько чи далеко,

                   Тобі, мов брат або сестра.

 

Учениця:

Нам разом на Землі цій жити,

                   Любить і мріять, будувать, творить,

                   Щоб зберегти її, ми мусим щось робити,

Ми мусим діяти – не тільки говорити.

 

Учень:

Що можу я? Один – мізерно мало,    Та разом – сила чимала.                    Від кожного залежить, щоб не стала                     Вже завтра гіршою Земля.

 

Учениця:

Куточків різних на Землі багато,

                    Європа серед них – найкраща над усім,       Бо саме тут нас народила мати.

 

Разом: Європа – наш великий спільний дім!

 

Класний керівник:

Вітаю Вас, шановні студенти! Ми, українці живемо в самому серці Європи і відчуваємо себе її часткою. Ми повинні добре пізнати ту частину нашої планети, де з вами мешкаємо, більше дізнатися про країни Європи, їх досягнення і традиції, культуру і мистецтво. На сьогоднішній нашій заочній мандрівці ми ближче познайомимося з країнами Європи, нашими найближчими сусідами. Тому запрошую вас у візуальну мандрівку  до Польщі, Словаччини, Угорщини та Румунії.

 

СТОРІНКА ПЕРША «ПОЛЬЩА»

 

 

Учень 1: 

Ласкаво просимо до Республіки Польща. Ця країна, народжена в самому центрі Європи, на межі держав, до сьогодні зберігає пам’ять про «Річ  Посполиту обох народів». Вона поєднує  в собі традиції Заходу і Сходу, латинську античність  і  православний містицизм. Польські міста с тисячорічною історією дають можливість своїм гостям пізнати культуру Польщі, а села та маленькі містечка – відпочити від метушні сучасного життя. Все це відбувається на фоні захоплюючих дух природних пейзажів, тому що саме природа є найбільшим багатством Польщі: дика, неторкана, більш різноманітна ніж у більшості країн Європи та світу, а крім того легко доступна. Ви можете знайти в Польщі все, чого душа бажає – прекрасні гори, широкі пляжі, чисті ріки, густі ліси, історичні монументи світового класу, а найголовніше – гостинних і співучих людей.

 

Учень 2: 

Державний прапор  Республіки Польща складається з двох рівновеликих горизонтальних смуг; верхня смуга – біла, нижня червона. Він символізує державну або національну суверенність Польщі. На червоному тлі Державного герба зображений орел у короні з золотими дзьобом і кігтями, голова повернута у право. Геральдичний знак орла як герба королівської династії з’явився в перші половині ХІІІ ст., за часів правління Владислава Локетека. У 1919 році після здобуття Польщею незалежності він був затверджений Сеймом в якості державного герба. Ще зі стародавніх часів орел визнавався птахом божественним. Йому приписували силу, відвагу і геніальність. За відомою легендою, орел на гербі Польщі з’явився завдяки засновникові держави Полян – Лєху, який проїжджаючи околицями сьогоднішньої Познані, настільки захопився виглядом орла, що сидів високо на гнізді, що вирішив помістити цього гордого птаха на своєму прапорі і заснував на цьому місці місто під ім’ям Гнєзно. 

Гімном Польщі є «Мазурка Домбровського», написана Юзефом  Вибіцкім в 1797 році. Спочатку ця пісня була відома як «Пісня польських легіонів в Італії». Вона була написана  спеціально для польських легіонерів, які прагнули повернутися до Польщі. Цю пісню співали як мазурку; головною піснею країни вона стала, вигравши велику конкуренцію серед інших, популярних і шанованих поляками пісень: «Рота», «Богородиця», «Варшав’янка» та «Боже, Ти, котрий Польщу…».

 

Учень 3: 

Польща – це велика країна розташована в центрі Європи над Віслою, Одером й Балтійським морем. Привабливість цієї країни для туристів творять: багатство природи, історичні пам’ятки, повага до традиції, цікава сучасність i гостинність. Бурхлива історія, центральне розташування в Європі, зіткнення впливу багатьох національностей і віросповідань, спричинили те, що Польща захоплює своєю культурою – як матеріальною, так і духовною. Величезний внесок в загальну європейську культуру здійснили польські діячі: Фрідерік Шопен, Адам Міцкевич, Микола Коперник, Марія Складовська – Кюрі,  Станіслав Лем, Тадеуш Костюшко, папа римський Іоан Павло ІІ та інші.

 

СТОРІНКА ДРУГА «СЛОВАЧЧИНА»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учень 4: 

Словаччина – одна з наймолодших держав Європи. Майже три чверті століття вона була частиною Чехословаччини, а до цього більше тисячі років входила до складу Угорської держави. Країна славиться своїми, відомими на всю Європу, горами Татрами, казковими старовинними містечками і романтичними лицарськими замками, хорошими лижними курортами і прекрасними жінками. Відвідавши цю країну, можна насолодитися надзвичайною красою снігових вершин, кришталевим сяйвом гірських водоспадів та відчути таємничу мозаїку унікальних печер.

 

Учень 5: 

Тренчин – місто Західної Словаччини, розташоване на місці римського табору Лаугаріцио.

Кошиці – друге за величиною місто в Словаччині. Відбитки багатої історії міста видно тут практично на кожному кроці. За стінами «Старого міста» розташовано безліч унікальних пам'яток історії.

Бардейов – середньовічне місто «Східного рубежу».

Банська-Бистрица – місто, розташоване в Центральній Словаччині, в південних відрогах Низьких Татр, включена в список Всесвітньої культурної спадщини ЮНЕСКО. Це старе шахтарське місто цікаве своїми середньовічними спорудами. 

 

Учень 6: 

Прапор Словаччини орієнтований на червоно-білий древній словацький прапор, а також на біло-синьо-червоний слов'янський триколор. Зліва від центру зображено герб Словаччини.

Державний герб Словацької Республіки   – червоний  ранньоготичний  щит  із зображенням на ньому подвійного срібного хреста, піднятого на підвищену середню вершину  синього  трипагорба. 

Подвійний  хрест символізує християнський  хрест,  який  використовува вся, починаючи  з  IX  століття у Візантії,  і  був  принесений  до Словаччини Кирилом і Мефодієм. 

Три  гори  символізують  Матру,  Татри і Фатра, область здавна заселена с ловаками. 

Nad Tatrou sa blýska (слов. Над Татрою блискає) є національним гімном  Словаччини. Автор  Янко Матушка склав гімн в 1844 році.

 

 

Учень 7: 

Розташована в самому серці Європи, Словаччина увібрала найкращі традиції європейських культур. Країна може похизуватися і великою кількістю пам’яток архітектури. Пейзажі Словаччини важко уявити без старовинних фортець і замків; тут збереглося 180 фортець і 1200 садиб. Практично в кожному місті є замок. Найвідоміші з них – Спішські-Град (на схід від Левочі), замок Орава (за 30 км на північ від Ружомберока), замок Тренчин (в Західній Словаччині). Наймальовничіші історичні міста Словаччини – Бардеєв, Кошиці і Левоча.

 

СТОРІНКА ТРЕТЯ «РУМУНІЯ»

Учень 8: 

Румунія – країна дивовижної краси з чудовою історичною спадщиною.Румунія – це Карпати, курорти Чорного моря, дика природа дельти Дунаю, монастирі північної Молдови, Трансільванія з легендою про Дракулу, гарні вина і незвичайні страви. І хоча, мабуть, тільки історія Дракули міцно асоціюється у нас з Румунією, це далеко не все, на що багата ця країна. 

 

Учень 9: 

Головний елемент герба – золотий орел, що тримає в дзьобі хрест, а в лапах –  скіпетр і меч. Основні кольори герба – червоний, жовтий і синій – представляють кольори прапора Румунії.

Прапор Румунії є синьо-жовто-червоним триколором – 3 вертикальних лінії рівної ширини. Був прийнятий в 1848 році під час революції у Валахії. Прапор нагадує собою деякі інші прапори Європи. Малюнок прапора створювався під явним впливом французького прапора в 1840-ві роки, проте, кольори прапора мають, мабуть, древніше походження. Вперше вони зустрічаються за часів правління господаря  Валахії Міхая Хороброго.  Є також версія, що ці кольори використовувалися ще в часи господаря  Молдавії Стефана Великого.

Вірші національного гімну Румунії належить Андрію Мурешану, поетові, журналістові, перекладачеві, трибунові епохи революції 1848 року. Музика була написана Антоном Панн, поетом й етнографом, співаком й автором підручників музики.

 

Учень 10: 

Туристи з усього світу приходять в Румунію, щоб оглянути визначні місця:

це і Палац Парламенту  –  друге за величиною будівлю в світі, після знаменитого Пентагону.

Національний художній музей – розташований на території колишнього Королівського палацу, Національний художній музей Бухареста є  прекрасним місцем, в якому можна побачити зразки мистецтва з усієї Європи.

Румунський Атенеум –   є всесвітньо відомим, і не дарма. Концертний зал у центрі Бухареста і одна з головних пам’яток румунської столиці.

Село музей – далеко від палацових з'єднань і веж міста, село музей демонструє іншу сторону румунської життя. Розташована на березі озера Херастрау, серед чарівних будівель він є одним з найбільших і найстаріших музеїв під відкритим небом в усій Європі.

Снагов  монастир –   популярність цьому монастирю Снагов приніс його постійний мешканець − місце останнього спочинку Влада Цепеша, відомого, як граф Дракула.

Багато відомих людей народилося і творило у Румунії. Це такі видатні вчені, як Анрі Коанда,  Дми́трий Кантеми́р, поет Міха́й Эміне́ску,  композитор Джордже Энеску,  пятикратна олімпійська чемпіонка Надя Команечі та інші.

 

СТОРІНКА ЧЕТВЕРТА «УГОРЩИНА»

 

Учень 11: 

Офіційна назва – Угорська Республіка. Угорщина затишно розташувалася в самому центрі Європи, між Австрією, Словаччиною, Україною, Румунією, Сербією, Хорватією та Словенією. Природа щедро обдарувала цю країну відрогами Карпат і передгір'ями Альп, чудовими озерами і термальними джерелами.

Герб Угорщини являє собою розділений вертикально  геральдичний щит. Права частина щита розділена на вісім горизонтальних червоних і срібних смуг. У лівій частині щита в червоному полі срібний шестикінечний хрест, що стоїть на увінчаному золотою короною зеленому горбі. Щит увінчаний короною святого Стефана.

Державний прапор Угорської Республіки складається з червоної, білої і зеленої горизонтальних смуг. Червоний колір символізує кров угорських патріотів, пролиту в боротьбі за незалежність Угорщини. Білий колір – символ  чистоти і благородства ідеалів угорського народу. Зелений колір – символ надії на краще майбутнє країни.

Державний гімн Угорщини – композиція «Himnusz», також відома за першим рядком як «Боже, благослови угорців».

 

Учень 12: 

Угорщину сміливо можна назвати справжнім бальнеологічним курортом.  Озеро Балатон є знаменитим лікувальним курортом і прекрасним місцем для відпочинку. Все це в поєднанні з великою кількістю історичних визначних пам'яток робить Угорщину однією з найбільш відвідуваних туристами країн Європи.

Будапешт, «перлину Дунаю», відносять до числа найкрасивіших міст світу.  Панорама центральної частини міста з видом на Дунай занесена ЮНЕСКО до Списку Всесвітньої спадщини.  З архітектурних пам'яток особливо цікаві будівля Парламенту, замок Буда, церква Матяша, Рибацький Бастіон, ланцюговий міст, який є найстарішим в Будапешті і ін.

Багато відомих людей жили і творили в Угорщині. Це  поети Петефі Шандор, Аді Ендре, Арань Янош, відомий художник Міхай Мункачі, всесвітньовідомі композитори Ференц Ліст, Барток Бела, Калман Імре.

 

Учень 13: 

Хунгарікум – поняття, що широко використовується для позначення цілого ряду унікальних і типово угорських предметів і явищ, продуктів, послуг, які  нерозривно пов'язані з угорським способом життя, угорськими традиціями і культурою, які відображають національні особливості Угорщини.

Хунгарікум – це свого роду символ Угорщини, предмет особливої гордості угорського народу. Це і знамениті м’ясні страви перкельт,  папрікаш  і  гуляш, будапештська салямі «Херц» и сегедська салямі «Пік», торт «Добош», туро руді, лікувальний лікер на травах «Zwack Уникум», токайські вина,  у сільському господарстві це загартована і витривала довгошерста свиняча порода «мангаліца», калочайська и сегедська папріка, у народних промислах – це угорська вишивка «мотьо», надудварська чорна кераміка. Ну звичайно ж угорський чардаш.

 

Класний керівник:

Сьогодні ми з вами, любі друзі, мали змогу лише  ознайомитися з країнами Європи, з їхньою культурою, визначними місцями і відомими людьми. 

У ХХІ столітті країни світу дедалі більше залежатимуть одна від одної, і для кожного громадянина Європи все необхіднішою ставатиме співпраця у дусі широкої

кв. км і населенням близько 47 млн. осіб. У нашій країні знаходиться географічний центр Європи.

 

 

А зараз ми з вами проведемо гру-подорож «Європа без кордонів». Візьмість із собою три «валізи»: 

 інтелект  ерудицію  удачу, і ВПЕРЕД!

 

Умови гри-подорожі

Учні самостійно формують команди, до яких входять по 6 учасників та обирають капітанів команд. Гра-подорож складається з семи конкурсів. Відповіді оцінюються певною кількістю балів.

 

І. Конкурс «ВІЗА»

Отримати «Візу» для подорожі Європою – означає правильно виконати завдання конкурсу.

Прослухавши підказку у вигляді асоціативного ряду, команди мають назвати країну. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

 

Завдання конкурсу:

1. Вікінги, «Вольво», ліс, «Пеппі Довгапанчоха», «Північна Венеція», авіакомпанія «САС».

(Швеція) 2. Бурштин, балтійське узбережжя, Даугава, рибні консерви, Юрмала, Домський собор.

(Латвія) 3.  Альпи, Шуберт, банківські послуги, Зальцбурґ, вальс, Ґайдн, Рільке.

(Австрія)  4. Балатон, гуляш, Центральна Європа, чардаш, боксити, Дунай.

(Угорщина) 5. Кортес, Прадо, вино, Лопе де Вега, маслини, Сараґоса, Канарські острови, Дон Кіхот.

(Іспанія)

6. Нансен, електрохімія, Тур Хейєрдал, Едвард Гріг, Північне море, нафта, Ібсен.

(Норвегія) 7. Уманський парк, Карпати, Десятинна церква, писанки, «Червона Рута», Захар Беркут.

(Україна) 8. Паганіні, гондоли, Колізей, Монблан, Рафаель, Марко Полло, «Ла Скала», мармур, Апенніни.

(Італія)

 9. Копернік, Біловезька Пуща, Міцкевич, балтійське узбережжя, Шопен. (Польща) 10. Галлія, Канни, Версаль, Бальзак, Лазуровий берег, брати Люм’єр, Сена, жаб’ячі лапки.

(Франція) 11. Дунай, троянди, Кирило і Мефодій, Фракія, «Золоті піски», Чорне море, Варна, солодкий перець.

(Болгарія) 12. Волга, Урал, Байкал, Петергоф, Чайковський, Кіжі, Достоєвський, Толстой. (Росія)

 

ІІ. Конкурс «МИТНИЦЯ»

Пройти «митний контроль» –  означає надати правильну відповідь, користуючись довідковою літературою:

1.                 Вюрмлі Маркус, Фрізен Уте. Країни світу. Дитяча енциклопедія. –  Книжковий Клуб «Клуб сімейного дозвілля», 2006. –  320 с.

2.                 Країни світу. Європа /Уклад. Д.В. Таболкин. –  Харків: ТОВ «Фоліо», 2005. –  317 с.

3.                 Країни світу: Енциклопедичний довідник /Уклад. Н.О. Чумаслова. –  Харків:

ВД «ШКОЛА», 2008. –  384 с. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

 

Завдання конкурсу: 

Назвати країни Європи за картками-візитками, де вказані:

 загальна площа країни;  державний устрій;  національний прапор.  

 

ІІІ. Конкурс «КРАЇНИ ТА СТОЛИЦІ»

Команди, прослухавши опис країни чи столиці, повинні їх назвати. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

 

Завдання конкурсу: 

1. Про яку країну ці рядки: «Національна назва держави і острова, на якому вона розташована – Ейре. В її основі слово еірінн – «захід», «західна земля», що відповідає крайньому західному положенню цієї країни у Європі»?

(Ірландія) 2. Про яку країну йдеться: «Ця держава у центрі Європи. У середньовічній імперії франкського короля Карла Великого територія сучасної країни опинилася на її східній окраїні й отримала назву Остеррайх – «Східна держава» (з нім. ост- «схід», райх – «держава»). З часом друга частина назви (райх) випала з ужитку, а перша частина (остер) набула закінчення – ія»?

(Австрія) 3. Про столицю якої країни розповідається: «Місто засноване у 927 році як мавританське укріплення. У 939 році згадується під назвою Магерит, яку вважають арабською за походженням і пов’язують з терміном мадарат – «місто»»?

(столиця Іспанії – Мадрид) 4. Про столицю якої країни йдеться: «Місто засноване у 16 столітті магістром духовно-рицарського ордену іоаннітів Жаном Парізо де ла Валетта і носить його ім’я»?

(столиця Мальти – Валетта) 5. Про яку країну такі рядки: «Назва цієї держави Західної Європи походить від назви міста, яке було побудоване на місці давньої римської фортеці. Вперше вона згадується у 738 році, як Люцилінбурґ («мале місто»)»?

(Люксембург) 6. Про столицю якої країни розповідається: «Місто було засноване близько 7 століття до нашої ери і називається Ледра. У візантійський період його перейменували у Левкосія – «біле місто». Сучасна назва походить від давньогрецького Ніка – імені богині перемоги»?

(столиця Кіпру – Нікосія) 7. Про яку країну слова: «Цю державу на півночі Європи самі мешканці називають Суомі. У світі ж поширилася швецька назва цієї країни»?

(Фінляндія) 8. Про столицю якої держави йдеться: «Місто знаходиться на річці Тібр, давня назва якої Румо або Руман, і стала основою для утворення назви міста»?

(столиця Італії – Рим) 9. Про столицю якої країни ці слова: «Місто було засноване у 10 столітті на річці Вілія, при впадінні в неї річки Вілейки, від яких місто й отримало назву»?

(столиця Литви – Вільнюс) 10. Назвіть країну, котра межує з Австрією і де виробляються найкращі годинники у світі та зосереджені всесвітні банки?

(Швейцарія)

 

IV. Конкурс «ЄВРОПЕЙСЬКИЙ СОЮЗ»

На території європейського континенту утворилося унікальне об’єднання незалежних, суверенних держав – Європейський Союз. Сучасний ЄС є найбільшим у світі інтреграційним угрупуванням. Що ви знаєте про ЄС?

Команди відповідають на запитання. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

 

Завдання конкурсу:

1. Скільки країн на сьогодні утворюють Європейський Союз?

(27) 2. Коли святкується День Європи?

(9 травня) 3. Скільки зірок на прапорі ЄС?

                                     (12)

4. Яке місто називають столицею об’єднаної Європи?

(Брюссель) 5. Як називається гімн ЄС?

(«Ода радості») 6. У якому році було впроваджено спільну валюту євро?

(1 січня 1999 р., євро введено в безготівковий обіг) 7. У якому місті Європи знаходиться європарламент?

(м.Страсбург) 8. Яка країна ЄС стала переможницею Євробачення – 2006?

(Фінляндія) 9. Коли було підписано Угоду про партнерство і співробітництво між Україною і ЄС?

(14 червня 1994 р.) 10. Назвіть країни – кандидати на вступ до ЄС?

(Туреччина, Хорватія, Македонія) 11. Назвіть Президента України, який підписав Угоду про партнерство та співпрацю з ЄС?

(Леонід Кравчук) 12. Назвіть число офіційних мов Євросоюзу?

(23 мови)

 

V. Конкурс «РЕКОРДИ ЄВРОПИ»

Європа – найцінніша скарбниця досягнень. Протягом багатьох століть Європа утримувала світове лідерство. Великі географічні відкриття, тут зародився капіталізм, відбулася перша промислова революція. А що ще в Європі «най, най»? 

Командам пропонують короткі запитання. Кожна правильна відповідь –          

1 бал.

 

Завдання конкурсу:

1. Першу карту, на якій була зображена Європа склав давньогрецький вчений...

(Ератосфен) 2. Найвища гірська вершина Європи висотою 4807 м – гора...

(Монблан в Альпах) 3. Найдовша річка Європи...

(Волга) 4. Найбільший півострів Європи, площею 800 тис. кв. км...

(Скандинавський) 5. Найбільш густонаселена країна Європи – 15 321 мешканців на 1 кв.км...

(Монако) 6. Найбільше море, що омиває Європу...

(Середземне) 7. Наймілкіше море Європи, максимальна глибина – 14 м...

(Азовське)

8. Найбільший півострів Середземного моря…

(Балканський) 9. Найкоротша річка Аріль, довжиною 84 м, знаходиться в країні...

(Італії) 10. Найбільший півострів Чорного моря...

(Кримський) 11.Найвідоміший вулкан на острові Сицилія, на якому більше 270 кратерів... (Етна) 12. Найстарший вулкан у Європі, який знаходиться на Чорноморському узбережжі Криму в Україні...

(Карадаг)

 

VI. Конкурс «ЛІТЕРАТУРНИЙ ВОЯЖ»

Командам пропонується, обравши одну з двох номінацій:

 «Факти з біографії»;

 «Уривок з художнього твору» відповісти на запитання ведучої (назвати письменника, художній твір та батьківщину).

Кожна правильна відповідь – 1 бал.

 

Перша номінація «Факти з біографії»:

1. У бібліотеці цього письменника знаходився величезний глобус, розмежований густою сіткою різнокольорових ліній.

(Жуль Верн, Франція)

2. Своє ім’я і прізвище він зашифрував у псевдонім НАВІ ВОЛИРК, яким підписував окремі свої твори.

(Іван Крилов, Росія) 3. Він повернувся з Аляски без копійки в кишені, проте з численними сюжетами для майбутньої книги.

(Джек Лондон, Англія) 4. Вона – володар премії ім. Г.Х.Андерсена, премії ім. Л.Керролла та численних нагород ЮНЕСКО. За її творами знято більше 40 кінофільмів і поставлені численні вистави.

(Астрід Ліндгрен, Швеція) 5. Він писав романи з такою швидкістю, що читачі не встигали переварити останню його книгу, як уже з’являлася нова. Всього за 18 років він написав 28 романів, кілька повістей і оповідань.

(Вальтер Скотт, Шотландія) 6. Він упродовж свого життя кохав один єдиний раз, з першого погляду... (Франческо Петрарка, Італія) 7. «Треба багато страждати, зате потім з тебе щось вийде», –  ця думка допомагала йому вижити у скрутні часи.

(Ганс Крістіан Андерсен, Данія) 8. 1797 рік у житті цих поетів називають «роком балад». Листуючись, вони обов’язково додавали до своїх листів балади.

(Гете і Шиллер, Німеччина)

 

Друга номінація «Уривок з художнього твору»:

1. «Світські блага мають для нас ціну тільки доти, доки вони можуть задовільняти наші потреби».

(Данієль Дефо, «Робінзон Крузо», Англія)

2. «Коли ти муж – будь мужнім,

Вмій правду боронить,

Хоча б і довелося

За неї кров пролить»

(Шандор Петефі «Коли ти муж – будь мужнім» Угорщина») 3. «Він заснув, я взяв його на руки і рушив далі в дорогу. Я був зворушений. Здавалося, що я несу скарб, тендітний і крихітний»

(А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц», Франція) 4. «Він раптом зблід, скам’янів, але скоро обличчя його скривила широчезна посмішка; здавалося, що від обличчя і очей його посипалися іскри. Сам він зіщулився...»

(А.П. Чехов «Товстий і тонкий», Росія)

5. «Людина – це все! Потрібно її слухати і виконувати її бажання. У цьому вся Істина... Слава Людині!»

(Моріс Метерлінк «Синій птах», Бельгія) 6. «І мій буяє дух у розгулі стихій,

Уява розпина свій парус огняний,

І лине крик з грудей, піднісшейся над прахом»

(Адам Міцкевич «Кримські сонети», Польща) 7. «Вона почула, що її маленьке серце заболіло. наче хто здавив його в жмені, сльози затремтіли на її довгих віях. Вона припала до рук матері і почала її цілувати».

(Михайло Коцюбинський «Харитя», Україна) 8. «Кожен іде своєю стежкою, і хто зна... може, це і добре, що твоя стежка пролягла через нашу... Краще мати в грудях шматочок людського серця, ніж холодний камінь...».

(В. Короленко «Діти підземелля», Росія)

 

 

VII. Конкурс «ЧУДЕСА ЄВРОПИ»

Команди отримують по три кольорових зображення всесвітньо відомих пам’яток, які знаходяться на Європейському контитенті (Собор Паризької Богоматері, Стоунхендж, Пізанська Вежа, Києво-Печерська лавра, тощо).

Завдання команд: через 3 хв назвати зображену пам’ятку і країну, у якій вона знаходиться. Кожна правильна відповідь – 1 бал. 

 

Після закінчення останнього конкурсу класний керівник підбиває підсумки, оголошує загальну кількість балів і проводить нагородження учасників конкурсу.

 

 

Куратор:

От і підійшла до кінця наша уявна подорож Європейським континентом. Я дякую всім за активну участь і бажаю нових зустрічей та відкриттів.

 

Учень: 

Є на світі різні країни,

          Чудові й прекрасні вони.

         Та серцю нашому мила Вкраїна,

          Бо тут народилися й виросли ми.

 

Учениця: 

І створив Бог небо голубе,  

Родючу землю і зелені трави,

Дніпрові води й жито золоте,

І райських птиць, що звуться солов’ями.

 

Учень: 

Людей чудових тут він оселив,

І дав їм мову, що в душі співає,

І вільний дух в серця їм поселив, І рай назвав цей – Українським краєм!

 

Учениця:

Ми українцями йдемо у світ і раді з того, що маємо свою Державу, свою мову. Ми – серце Європи, ба нас підтримує слово Грушевського, бо ми вслухаємося у заповіти Кобзаря, бо маємо ніжну душу Лесі і мужність Франка, талановитість Марусі Чурай.

 

Учень: 

Стань же окрасою цілого світу, наша свята Україно!

 

Звучить пісня про Україну.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Томчук Олена Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
28 липня 2019
Переглядів
1132
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку