Сценарій "Вернісаж «Сплетіння епох, культур, традицій!"

Про матеріал

Завершальним акордом предметного тижня із зарубіжної літератури може стати вернісаж «Сплетіння епох, культур, традицій» (6-11 класи). Літературна зустріч із митцями – представниками різних часових площин Езопом, Омаром Хайямом, Петраркою, Шіллером, Гейне, Анною Ахматовою у нас була презентована проектами школярів: життєписом у вигляді презентації і читанням творів.


Перегляд файлу

Вернісаж «Сплетіння епох, культур, традицій!»

Мета:

навчальна:

викликати інтерес до скарбниці зарубіжної літератури, розвивати пізнавальні інтереси, логічне мислення, спонукати до читання художньої літератури та самовдосконалення;

 

розвивальна:

 

 

 

 

формувати в учнів художньо-естетичну культуру, сприяти набуттю ними естетичного досвіду;

сприяти розвиткові пізнавальних інтересів, потреби в пізнанні культурно-історичних цінностей;

виховна:

 

 

 

практична:

формувати позитивні риси характеру: наполегливість, винахідливість, дисциплінованість, спроможність адекватно оцінювати власні можливості;

 

сприяти отриманню учнями досвіду публічних виступів;

досвіду стратегічної та тактичної поведінки особистості в умовах, що постійно змінюються.

Обладнання:

 

  • мультимедійне обдаднання;
  • фонограми музичних творів;
  • костюми учасників;
  • літературні газети,ілюстрації до творів.

 

Хід заходу

(На фоні легкої заспокійливої музики звучать слова ведучих )

-Добрий день усім присутнім в залі!

 

-Радо вітаємо вас і запрошуємо стати учасниками і глядачами нашого вернісажу «Літературний портрет епохи».

 

- ... «Ах, як би хотілося, хотілося б мені, коли-небудь, як-небудь, вийти з дому і раптом опинитися вгорі, в глибині, всередині і зовні, де все по-іншому».

 

- Що  з тобою?Куди це ти відправляєшся?Ти що забула , для чого ми тут зібралися?

 

-Ні в якому разі,….,Це не я, це мрія дівчинки Аліси із країни чудес , де можна бути і Залізним Лісорубом, і Страшилкою. На крилах мрій можна перенестися в чудесні країни , і в інший час.  Я хочу запропонувати подорож.

 


Не уві сні, а наяву –

Цікаве те видовище –

Країну бачимо , хоча

Її нема на глобусі.

 

На карту не нанесена,

Та знаєм ти і я:

Найдивовижніша вона-

Літературія!

 

Це Фея на імя Краса,

Осяяна любовю і добром,

Уквітчана весняними піснями.

Лікує всіх, кого спіткало зло,

І хто хворіє сильно, до нестями.

 

     Так , кожен день летить до нас

     Тремтлива, ніжна, щира і ласкава.

      Її зустріньте, знайдіть для неї час,

      І не помітите , як промине година.

 

     Література !дивна таємниця,

     Чудовий, найпрекрасніший обман!

     Уяви зачарована візниця, ти-

     Нашої свідомості шаман.

 

    Пізнання сила, зустрічі із суттю -

   Ти духу велич і натхнення сил.

Даруєш мить , прекрасну, незабутню, Ти всесвіт образів, думок, світил.

 


-В літературному житті цей рік буде багатим на знаменні дати:

 

-395 років з дня народження французького драматурга, короля комедії Жана Батіста Мольєра;

 

-205 років з дня народження Ч.Діккенса,185 –річчя  від дня народження Гете та Льюїса Керолла, 85років - О.Гріна;

 

-Книжки  у 2017-ому також святкують іменини.:65 років повість американця Ернеста Хемінгуея «Старий і море», 75 – «Маленький принц» Антуана де Сент-Екзюпері, 150-річчя роман Достоєвського «Злочин і покарання».  І цей список можна продовжити.

-Ми нагадували про ці знаменні  дати літературними газетами, дитячими  ілюстраціями, інтелектуальними іграми та літературними п’ятихвилинками.

 

-«Вибирай письменника так ,як вибирають друга», - говорить англійське прислів’я.

-Учні кожного класу дуже серйозно віднеслись до свого вибору, і готові представити вашій увазі своєрідний вернісаж літературних портретів різних епох.

 

-Ви вже давно ступили за поріг

 Життя земного, лірники-півбоги,

І голос ваш - рапсодії й еклоги -

Дзвенять у тьмі Аїдових доріг.

 

-У глибинах простору і часу приховані дорогоцінні скарби і надбання античної культури, що стала колискою європейської цивілізації.

 

-Так, антична традиція була  і ще довго буде джерелом натхнення письменників, скульпторів, художників світу.

 

- Коли ще алегорія дрімала у сповитку, колискову їй наспівував легендарний Езоп.

(Презентація 6 класу про Езопа)

-Поезія-просторий світлий храм,

Залитий сонцем і завжди відкритий

Для кожного, хто в нім молитись хоче,

Храм, у який дозволено вступати

Босоніж,  як немає личаків, - так писав відомий угорський поет Шандор Петефі.

 

-Минають століття, змінюються епохи та традиції, а справжнє поетичне  слово чарує нас і сьогодні. Справжнім діамантом в золотій короні Середньовіччя засвітилася безсмертна творчість метра персо-таджицької літератури Омара Хайяма.

(Презентація 10 класу про Омара Хайяма)

-Він народився і жив в Італії.

  Писав сонети.

  Уславився своєю освіченістю.

  Був увінчаний лавровим вінком.

  Усе життя кохав одну жінку, яку вважав ідеалом та поклонявся їй.

   Поет умів поєднати небо і землю.

 

-Ми шануєм мистецтво Відродження,

І не стримуємо свого захоплення.

Не забудем Лауру Петрарки і рядки «Канцоньєре» безсмертні.

 26 років жила ця жінка у снах і віршах Петрарки навіть після її смерті. (К. Батюшков)

 

-Хочете отримати квиток до незвичайного світу Ренесансу - епохи гуманізму і талантів, тоді вам на поїзд до восьмикласників, що мандрують до Франческо Петрарки.

(Презентація 8 класу про Франческо Петрарку)

-В одній із казок Андерсена засохлий кущ серед жорстокої зими вкривається

білими духмяними квітами, тому що до нього доторкнулася добра людська

рука. Ця казка могла бути написана про Фрідріха Шіллера, - так романично висловився про митця Костянтин  Паустовський.

 

-Важко зрозуміти людину, не заглянувши в її душу. Звісно, це вдається не всім. Але ми мали змогу частково це зробити. Тому на сьогоднішньому вернісажі портрет великого просвітника від 7 класу.

(Презентація 7 класу про Фрідріха Шиллера)

-О романтизму квітко незбагненна,

Чарівний світ з ілюзій і туману,

Де мрії, ідеал і небуденність,

Торкнись душі моєї без обману.

 

-Пристрасний поборник справедливості та тонкий шанувальник мистецтва, мужній співець Німеччини та автор «Книги пісень» Генріх Гейне став сьогодні літературним героєм дев’ятикласників.

(Презентація 9 класу про Генріха Гейне)

-Сьогодні згадаємо про неймовірну жінку, поетесу Анну Ахматову. Видатна поетеса прожила драматичне і щасливе життя, залишивши нам свою жіночу мудрість та вірші. Вона – муза Миколи Гумільова. Нею захоплювалися Блок, Пастернак, Мандельштам, Євтушенко, вважаючи її королевою російської поезії.  Її називали також Кассандрою і російською Сапфо… Проте не всі знають, що життя Анни Ахматової тісно пов’язане із Україною, зокрема, із Києвом…

 

-Велика російська поетеса Анна Ахматова володіла таємною внутрішньою гармонією. У ній усе було значуще — і карбована, скульптурна зовнішність, і духовний світ. Життя і творчість Анни Андріївни— приклад великої мужності поета, на долю якого випав страшний час.

(Презентація 11 класу про Анну Ахматову)

 

-Спасибі за мандри епохами духу …

В далекі часи, в дивовижні країни.

Відкрилися нам таємниці великі,

І ми відшукали безцінні перлини.

 

-Безмежний Всесвіт, все, що в світі є,

Рух  часу від століття до хвилинки,

Чуже, далеке і близьке, своє,

Знайшли ми, книг гортаючи сторінки.

 

-Рушай вперед!Вагатися ж не слід -

Набудеш вражень, досвіду, культури!

Адже перед тобою дивний світ

Разом: ЇЇ Величності Літератури!

 

docx
Додано
23 липня 2018
Переглядів
957
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку