Сценарій відкритого виховного заходу: "Хімія і наше життя"

Про матеріал
Немає такої промисловості, в якій не була б задіяна хімія і розвиток якої не залежав би від досягнень у цій галузі. По-третє – глобальні проблеми, що нині стоять перед нашою планетою (забруднене середовище, глобальне потепління, енергетична криза), можуть вирішити на практиці лише хіміки різних спеціальностей. Проте слід пам'ятати, що хімія може приносити не тільки користь, а й завдавати шкоду. З кожним роком в Україні спостерігається погіршення стану здоров'я молоді: хворобливість, відхилення в роботі внутрішніх органів, зниження рухової активності. Відбувається деградація суспільства, яка виявляється в зростанні хвороб цивілізації, і всі ці негаразди беруть свій початок також у хімічних лабораторіях. Саме цій науці присвячується даний захід
Перегляд файлу

Хімія і наше життя

Сценарій
відкритого виховного заходу:

"Хімія і наше життя"

«Всі ми поєднуємо з хімічною наукою подальший прогрес у пізнанні світу, що нас оточує...»
М. М. Семенов

Загальновідомо: хімія – наука про природу, яка вивчає молекулярно-атомарні перетворення речовин, тобто перетворення, при яких молекули одних речовин руйнуються, а на їх місці утворюються молекули інших речовин з новими властивостями. Але, що є хімія для нас? Яку роль вона відіграє для життя? По-перше, це наше життя – все, що ми відчуваємо, бачимо навколо, та й самі складаємося з хімічних речовин, які постійно реагують між собою. Віруси, мурашки, люди, планети, зірки, галактики – все у світі складається з хімічних елементів. По суті, увесь Всесвіт є дуже великим і дуже складним хімічним реактором.  По-друге – це найважливіша галузь економіки.

Немає такої промисловості, в якій не була б задіяна хімія і розвиток якої не залежав би від досягнень у цій галузі.  По-третє – глобальні проблеми, що нині стоять перед нашою планетою (забруднене середовище, глобальне потепління, енергетична криза), можуть вирішити на практиці лише хіміки різних спеціальностей. Проте слід пам'ятати, що хімія може приносити не тільки користь, а й завдавати шкоду. З кожним роком в Україні спостерігається погіршення стану здоров'я молоді: хворобливість, відхилення в роботі внутрішніх органів, зниження рухової активності. Відбувається деградація суспільства, яка виявляється в зростанні хвороб цивілізації, і всі ці негаразди беруть свій початок також у хімічних лабораторіях. Саме цій науці присвячується даний захід, в якому висвітлюється її пізнання учнями у загальноосвітніх навчальних закладах, починаючи з вивчення хімічних елементів і закінчуючи глобальними проблемами людства.  Разом з тим проводиться пропаганда здорового способу життя, що є найактуальнішою темою для сучасної молоді.    Цей виховний захід проводиться з використанням слайдових презентацій, тому що вони не тільки ілюструють матеріал, але й сама форма викладу є цікавою і зрозумілою для учнів.

Навчальна мета:

  • ознайомити учнів із загальноприйнятими складовими здоров’я;
  • поглибити знання учнів з даного предмету;
  • з’ясувати позитивний і негативний вплив продуктів хімії на довкілля та організм людини.

Розвивальна мета:

  • розвивати логічне мислення учнів і навички роботи із різними джерелами інформації;
  • вдосконалювати їх хімічну мову;
  • формувати відповідальність щодо ведення здорового способу життя.

Виховна мета:

  • виховувати у учнів негативне відношення до застосування алкогольних напоїв,наркотиків та тютюнопаління, бажання і вміння вести здоровий спосіб життя, критично відноситися до своїх вчинків;
  • спонукати учнів до роздумів;
  • формувати почуття відповідальності за збереження свого здоров’я та здоров’я оточуючих.

Актуальність теми: сьогодні гостро постає питання про здоров'я підростаючого покоління. Рідкісними є випадки, коли діти замислюються над тим, що ж насправді містять продукти харчування, як організм реагує на певні речовини. Складною продовжує залишатися ситуація зі споживанням алкоголю, тютюну і наркотиків серед підлітків. За останніми даними вона просто катастрофічна.

Незважаючи на те, що в останні роки робота з молоддю по профілактиці значно активізувалася, дефіцит знань в учнів про наслідки цих проблем залишається значним. Тому для того, щоб підвищити рівень соціально-психологічної компетенції у підростаючого покоління, необхідно регулярно проводити заходи такого роду.
Завдання виховного заходу:

  • підвищити рівень усвідомленості молоді про шкідливий вплив на організм людини наркотиків, тютюну і алкоголю;
  • сформувати почуття відповідальності за збереження чистого довкілля та свого здоров'я зокрема;
  • поглибити знання учнів з хімії.

Очікувані результати: після цього заходу учні зможуть застосовувати знання не лише на уроках хімії, а й у своєму повсякденному житті; сформується розуміння того, що найбільшим багатством кожного є здоров'я, яке легко втратити; підвищиться інтерес школярів до предмету; розвиватимуться навички роботи із різними джерелами інформації; використання у навчально-виховному процесі інформаційних технологій як нового засобу навчання, який динамічно розвивається, сприяє активізації пізнавальної діяльності учнів.

Обладнання: мультимедійна дошка, презентації, періодична таблиця хімічних елементів, виставка засобів гігієни, плакати, овочі і фрукти.


Етапи проведення виховного заходу:
(Кожен з етапів супроводжується презентацією)

  1. Вступне слово ведучих. (5 хв)
  2. Основна частина. ( 35 хв)
    • Представлення учнями хімічних елементів. (5 хв)
    • Розповіді про засоби гігієни і косметику. (6 хв)
    • Виступи учнів про повноцінне харчування. (9 хв)
    • Виступ учасників хімічного проекту «Ми любимо життя». (15 хв)
  3. Підведення підсумків заходу. (5 хв)

Хід виховного заходу:
І. Вступне слово
Епіграфи

  • Мало знати, треба ще й застосовувати. (Гете)
  • Найбільше багатство - здоров'я.
  • Здоров'я маємо - не дбаємо, а загубивши - плачемо.
  • Наше здоров'я - в наших руках.
  • Тютюн приносить шкоду тілу , руйнує розум, отуплює цілі нації. (Оноре де Бальзак)
  • Від поганих звичок гине краса, через них скорочується молодість. (Горацій)
  • Людина загине, вбита незмірним ростом того, що вона називає цивілізацією. (Ж. Фабр)
  • Хочеш жити- кидай палити.
    Пияцтво – це шлях до безумства. (Піфагор)
  • Алкоголізм – шлях до злочину (Додаток 1, слайд 1)

Ведучий1. Хімія... Із цією наукою тісно пов’язане наше сьогодення.
"Широко простягає хімія руки свої в справи людські". Ці слова Михайла Васильовича Ломоносова не втратили своєї актуальності і в наші дні. (Додаток 1, слайд 2)

Ведучий 2: То ж запрошуємо вас на цей захід, який присвячений цій важливій науці, адже (разом) Ми любимо хімію!

Учень: Хімія - цариця нині. Бо без неї - нікуди.
Носим ми тканину з нафти і п'ємо компот з води.
І таблиця всім відома, потихесеньку зроста. (Додаток 1, слайд 3)

Знати хімію - всім треба, хоч наука й непроста.

Пісня:
(Пісня із кінофільму "Діамантова рука").
І
Весь покритий формулами, абсолютно весь
Острів Хіміляндії в нашій школі є.
ІІ
Там живуть нещаснії діти – дикарі
На обличчі – дурники – мудрії в нутрі
Там живуть нещаснії діти дикарі.
ІІІ
Ніби й не ледачії і могли би жить
Їм би нашу хімію взять і відмінить
ІV
Весь покритий формулами абсолютно весь
Острів Хімляндії в нашій школі є.

ІІ. Основна частина

Учень: Хімію ми поважаєм,
Елементи добре знаєм.
ми учні добрі, просто клас!
і звеселити прагнем вас.

Учень: Але давайте спершу  пригадаймо пригадаємо, з чого все починалось… та звичайно ж з вивчення хімічних елементів!

Учень: І сьогодні деякі з них завітали до нас в гості, і хочуть розповісти щось про себе, тож зустрічайте їх.

Хлор:
Я отруйний газ зелений.
Дивні звички є у мене:
Всім задуху дарувати
І мікробів убивати.
Різнокольоровий килим
Після мене стане білим.
Родичів відомих маю:
Сіль, що миттю вибухає,
П'ять кислот, вапно...
Доволі. Я живу в кухонній солі.
Чую відповідей хор.
Що моє імення....
(Хлор) (Додаток 1, слайд 4)

Натрій:
Я метал м'який, та знайте:
До води не підпускайте,
Бо у неї опущусь,
До поверхні піднімусь,
Пробіжуся і зникаю,
Газ доверху випускаю.
А ще чую звідусіль:
«Поклади у страву сіль!»
Сіль кухонну, бо із нею
Здавна ми були ріднею. (Натрій) (Додаток 1, слайд 5)

Водень:
Я в сполуках органічних
І у газах вулканічних,
Утворив найлегший газ,
Що горючий водночас.
У небесную блакить
Зонд зі мною полетить.
Як зустрінусь з киснем, враз
Вибух — це гримучий газ.
Потекло щось? Не біда.
Це з'явилася вода.
Я й відновник добрий теж.
Й в космосі мене знайдеш!
(Гідроген, водень) (Додаток 1, слайд 6)

Ртуть:
Я срібляста, я рухлива,
Та, по правді, нещаслива.
З киснем стрінусь — червонію,
Дуже я ніяковію.
Незлюбили мене люди,
Зло в мені вбачають всюди.
Розіллюсь — зберуть ущерть,
Бо мої пари — то смерть, їм не стану докоряти,
Спробую допомагати.
Й добру маю я натуру,
Міряю  температуру.
(Меркурій, ртуть) (Додаток 1, слайд 7)

Ведучий: Дуже вам дякуємо, але це ще не все! (Додаток 1, слайд 8), (Додаток 1, слайд 9), (Додаток 1, слайд10)

Танець. Утворення води (Для виконання цього танцю доцільно, щоб кількість учасників була строго визначеною – 4 хлопці ( атоми Гідрогену ) і 2 дівчини ( атоми Оксигену ), у фіналі якого утворюється 2 молекули води Н2О.)

1-й учень: Існує чимало шляхів пізнання світу та людей. Але погодьтеся, що найпершим і найпростішим з них є візуальний. Отже, зовнішність людини є однією з найголовніших складових її іміджу. Щоб досягнути нормального зовнішнього вигляду, потрібно насамперед дотримуватися елементарних правил особистої гігієни. Та, запевняю вас, це було б абсолютно неможливим без втручання хімії. (Додаток 1, слайд 11)

2-й учень: А чи можемо ми уявити своє життя без загадкового запаху парфумів, ніжного дотику пудри, спокусливого кольору губної  помади чи без акцентуючого  увагу лаку, для нігтів? Сучасна хімія володіє величезним переліком кольорів та якісних різноманітних парфумерних виробів і косметичних засобів.

3-й учень: Косметика — в перекладі з грецької означає «мистецтво прикрашати». Тож прикрасьте своє життя тими послугами та виробами, які надає нам Хімія, але в розумному змісті цього слова. (Додаток 1, слайд  12)

Пісня на музику "Червона рута".
                       І.
Ти признайся мені,
Звідки в тебе ті чари,
Я без тебе всі дні,
У полоні печалі.
Який крем мені взять,
Щоб лишитись красивою
І шампунь, щоби мать
Всім волосся на диву?
                    Приспів:
Хімія, мила, нерозгадана сила,
Ти у мене єдина, тільки ти, повір.
Подаруй мені вроду,
Порошки, мило, соду.
Та очищену воду з синіх гір.

Ведучий: Підніміть будь – ласка, руки ті, хто люблять їсти і читати. Психологи стверджують, що ви занадто раціональні й нерідко робите кілька справ відразу.

  • Їсти на ходу. Ви постійно поспішаєте, тому що недисципліновані й погано плануєте свій час.
  • Їсти швидко. Віддаєте перевагу прискореному ритму життя, прагнете відразу покінчити з усіма справами, щоб швидше почати нові.
  • Їсти повільно. Вважаєте, що задоволення можна й потрібно отримувати від усього, навіть від дрібничок.
  • Їсти за розкладом. Ви педантичні, дисципліновані, дбаєте про себе, звикли берегти свій час.
  • Отже, ви зрозуміли, подальша розмова піде про хімію і харчування.

«Небезпечна смакота».
Гумористична хвилинка (інсценування гуморески)

Довго гуляла на святі я містом,
І захотілося смачно поїсти.
От і кафе, кличу офіціантку:
Борщ український, будь ласка,подайте,
Склянку узвару, вареники з м'ясом...
Пані, ну що ви?!  Кафе в нас сучасне:
Ось вам стейк, гамбургер, чисбургер, піца...
Що вона каже і як воно їсться?!
«Фанта», «Мерінда», є «Спрайт», «Кока-кола», Ось і «Бонаква», а ще «Пепсі-кола».
Є ще солодощі — тільки для вас:
 «Орбіт», «Пікнік», свіжі «Снікерс» і «Марс»...
Це вона лається?
Прошу, сідайте!
Ой, щось погано, водички подайте!

1-й учень: Значення харчування в житті людини важко переоцінити. їжа дає організму         енергію, необхідну для життєдіяльності. З неї ми одержуємо матеріали, потрібні для росту, розмноження і відновлення клітин. А для цього їжа повинна забезпечувати організм шістьма необхідними компонентами: білками, жирами, вуглеводами, вітамінами, мінеральними речовинами і водою.

2-й учень: Для повноцінного життя людині потрібні макро- і мікроелементи. Часто саме через їх нестачу чи надлишок ми погано почуваємось і хворіємо на різні недуги. То де живуть макро – і мікроелементи? (Додаток 1, слайд 13)
Бор – овочі і м'ясо.
Іод – спаржа, буряк, горобина, редиска, помідори, ріпа.
Калій – капуста. Картопля, петрушка, курага, ізюм.
Кальцій – яблука, абрикоси, ожина, морква, сир, вишня, яйця, виноград, зелені овочі, квасоля,ананаси.
Сульфур – морква, огірки, свинина, суниця, цибуля.
Фосфор – боби, капуста, сир, печінка, горіхи, риба, гриби.
Флуор – питна вода, м'ясо, овочі.
Цинк – пророщена пшениця. (Додаток 1, слайд 14)

А ще для нормального росту і розвитку людського організму необхідні вітаміни.
3-й учень: На жаль, продукти, які ми так часто обираємо виявляються найшкідливішими. Так, жувальні цукерки, «чупа-чупси», окрім того, що містять велику кількість цукру, ще мають шкідливі хімічні добавки та барвники. У дешевих шоколадних цукерках, вафельних батончиках дороге какао замінюють жирами, які в усій Європі заборонені вже понад 20 років. Ці жири не виводяться з організму, накопичуються у кістках і м'язах, викликаючи тяжкі невиліковні хвороби.

4- й учень: (Додаток 1, слайд 15)
 Солодкі газовані напої — небезпечна суміш цукру, хімії та газів, які швидко розносяться кров'ю. «Кока-кола», наприклад, - чудовий засіб для відмивання вапняного накипу та  іржі. Якщо в неї занурити старі, забруднені мастилами деталі автомобіля, то через пару годин вони стануть як нові.
А от звичайна вода школярам дуже корисна. Організм людини у шкільному віці потребує 1,5 – 2 л рідини, яка зазвичай надходить з їжею. Додатково випита вранці до їди склянка води виводить токсичні (шкідливі речовини), накопичені за ніч, посилює скорочення кишечника, збільшує кількість жовчі. Вдень склянка води додає енергії, забезпечує ясність мислення. Ввечері допомагає печінці виробляти жовч для ранкового травлення.

2-й учень: А ось деякі негативні ефекти жувальних гумок: біль у животі, виразки порожнини рота, від цукру, що входить до її складу, - карієс зубів, підвищення тиску крові, алергії, запалення шкіри навколо рота.

5-й учень: Картопляні та кукурудзяні чіпси — це суміш вуглеводів і жиру з оболонкою із барвників і підсилювачів смаку. Як ви розумієте, нічого натурального й корисного ці продукти не містять. (Додаток 1, слайд 16)

Заходять учасники проекту
ВСІ -Ми
1-ий учасник - учасники хімічного проекту «Ми любимо життя» (Додаток 2, слайд 1)
2-ий - розповімо як вміємо
3-ий -застережемо, як вміємо
4-ий - від біди, яка чатує на нас на кожному кроці (Додаток 2, слайд 2)
5-ий – алкоголізм
6 -ий – куріння
ВСІ – ми
3-ий – любимо життя.
4-ий – а наше життя біжить у шаленому ритмі
5-ий - а сьогоднішній час - час відбудов молодої України
6-ий - час боротьби за тверезий і здоровий спосіб життя та побуту
1-ий - тому наша програма „НІ – алкоголю!" розповість про те, як жити без дурману.
2-ий - алкоголь - це отрута, яка найбільше вражає головний мозок. (Додаток 2, слайд 3)
3-ий - Особливо згубно алкоголь діє на організм підлітка, в якого ще не завершився процес формування деяких відділів головного мозку, а також і інших важливих органів: серце, легень, шлунка, печінки, нирок. (Додаток 2, слайд 4)

4-ий -Токсична дія алкоголю на організм підлітка у кілька разів сильніша, ніж на організм дорослого, тому, що у цьому віці тканини дуже насичені водою і швидко вбирають і розповсюджують алкоголь по всьому тілу, (Додаток 2, слайд 5)
5-ий - При концентрації етилового спирту в крові 0,5-0,6% у підлітка може наступити смерть.
6-ий - вживання підлітками та дітьми алкоголю не просто не бажане, а не допустиме.
(Додаток 2, слайд 6)

Гумореска

Ішов п’яний через цвинтар,
Та згадував маму,
І ляпнувся , зазівавшись,
У свіженьку яму .
Повернувся вправо, вліво
Замахав руками
- ґвалт ! Рятуйте - розкричався
Витягайте з ями
Мимо тупав по стежинці
Хтось іще п’яніший
" Держи, - кричить, - хвіст трубою,
І носа не вішай " .
З ями голос умовляє:
"Я ж тебе благаю -
Кинь вірьовку, тут же сиро,
Я ж тут замерзаю
Верхній в яму заглядає:
Що ж ти розходився !
Врізав дуба - спи спокійно
Чого ж ти розрився.

1-ий – є ще один порок , який шкодить здоровю дітей і підлітків.
3-й - Куріння – тому наша програма «Курці! Зупиніться!» розповість вам про це велике лихо. Доведено, що куріння тютюну призводить до виникнення різних захворювань, які призводять до передчасної смерті. (Додаток 2, слайд 7)

4-й -  Курець живе на 6-8 років менше, ніж його ровесник, який не курить.
5-й -  Людина,яка вдихає дим курця є пасивним курцем. Пасивне куріння, як і саме куріння викликає захворювання серця, астми, рак легенів...
6-й -  Курці страждають від задишки майже у три рази більше, ніж некурці.
1-й -  Будьте розумнішими і не куріть. (Додаток 2, слайд 8)

Притча

У далекому минулому, коли тютюн тільки-но завезли у Вірменію з далеких країн, біля підніжжя Арарату жив добрий та мудрий дідусь. Він одразу не злюбив оте задурманливе зілля і переконував людей не вживати його. Одного разу старий побачив, що навколо чужоземних купців, які розклали свій отруйних товар, збіглася юрба. Купці кричали:" Божественний лист! У ньому - засіб від усіх хвороб".
Підійшов мудрий старий і каже:
- Цей "божий лист" приносить людям і іншу користь: до хати курця не зайде злодій, його не вкусить собака, і він ніколи не постаріє.
Купці із задоволенням подивились на старого.
- Ти правий мудрий старий! - сказали вони, - Але звідки ти знаєш про такі чудові властивості "божественного листа"?
І старий пояснив:
- Злодій не прийде у хатину курця тому, що той буде багато грошей віддавати за тютюн, стане бідним, і в нього не буде чого красти. До того ж, через куріння він буде кахикати всю ніч, а злодій не заходить
у дім людини, яка не спить. Через декілька років куріння, людина заслабне, у неї почнуть болітиноги, і вона ходитиме з палицею. А який собака вкусить людину, в руці якої палиця? І, нарешті, курець ніколи не постаріє, бо помре МОЛОДИМ...ВІДІЙШЛИ люди від купців..." Жаль не кожному з нас у житті зустрічається такий мудрий старий. . (Додаток 2, слайд 9)

1-й – а зараз ми розкажемо про найболючішу проблему нашого суспільства - наркоманію.
2-й – «біла смерть» забрала і продовжує забирати життя мільйонів людей.
3-й – за останні 10 років число смертей від уживання наркотиків збільшилося у 12 разів, а серед дітей – у 42 рази.
4-й – середня тривалість життя після початку вживання наркотиків 4-4,5 років.
5-й – та найстрашнішим наслідком є СНІД.
6-й – адже 80% наркоманів – ВІЛ-інфіковані, тобто заражені вірусом імунодефіциту.
1-й – переважна більшість наркоманів не доживає до 30 років. (Додаток 2, слайд 10)

Історія виникнення наркотиків

Перші наркотики рослинного походження застосовувались в релігійних ритуалах, при лікуванні тяжких захворювань і психічних розладів. Опіум одержували із зелених стебел маку, гашиш і марихуану – із квіток конопель, кокаїн – із листя коки.
З розвитком хімії стали з’являтися замінники рослинного наркотику. Так, наприклад, морфін уперше був отриманий у 19 ст. німецькими хіміками, але виявилося, що він викликає більшу залежність, ніж опіум. Пізніше історія повторилась з героїном. Спочатку він рекламувався як порошок від кашлю. Лише через певний час відкрилися його справжні властивості.
У наш час створена величезна кількість новітніх препаратів, які впливають на нервову систему і формують наркотичну залежність.

5-й -  Виступали ми тут не для форми , і не для параду . (Додаток 2, слайд 11)
6-й -  Слово правди несемо нашим учням, щоб життя наше стало ще кращим.
Всі -  Ми.
3-й Зичимо Вам міцного здоров’я.
4-й Жити без зла, так років до ста. (Додаток 2, слайд 12)
Всі – любімо життя!!!

ІІІ. Підведення підсумків

Ведучий 1. (Додаток 3, слайд 1)
Так, про своє здоровя просто необхідно дбати, але й не потрібно забувати слів Лі Талбота «Ми не успадкували Землю від своїх батьків, ми її взяли в позику у своїх дітей…», адже ми живемо в епоху коли людство стоїть на порозі величезних змін. Земля – маленька, крихка, з обмеженими ресурсами, на ній не можна безмежно використовувати все, все більше будувати заводів, електростанцій, трубопроводів на місці лісів і степів. І якщо люди це не зрозуміють і діятимуть відповідно, відбудеться екологічна революція, без якої майбутнього людства немає. (Додаток 3, слайд 2), (Додаток 3, слайд 3), (Додаток 3, слайд 4)

Ведучий 2. Щедра і привітна наша Земля, та в останні роки важко їй живеться. Скільки ран залишили на ній люди: забруднені річки, зріджені ліси, скалічена хімічною отрутою земля. (Додаток 3, слайд 5), (Додаток 3, слайд  6), (Додаток 3, слайд 7), (Додаток 3, слайд 8)

Пісня
В місті, де кружля сірчистий газ,
Де феноли часто душать нас.
Де хорошу воду в крані
Ждемо вічність ми,
Щоб було нам легко в тяжкий час,
Дуже треба кожному із нас,
Берегти природу повсякчас.
Приспів:
Ми бажаєм вам завжди.
Чистого повітря і води.
І сонця промені
Хай завжди ідуть сюди
Ми бажаєм щастя вам,
І воно повинно прийти.
Тож рук ви докладіть
І природу збережіть. (Додаток 3, слайд 9)

Ведучий 1: Наш захід вже підходить до завершення, то прийміть від нас ці щирі слова.
Спасибі Вам гості, за Вашу увагу
За Вашу сердечну, за дружню повагу
За оплески щирі, за теплі посмішки
Хотілось би з Вами побути ще трішки.

Ведучий 2: Прощатись нам настав вже час
Приходьте ще у гості до нас.
Прощатись нам настала пора.
Усім ми Вам бажаємо Добра.

Разом: Добра на щасливі і довгі літа!

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Позакласні заходи
Додано
27 березня 2020
Переглядів
1120
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку