"Руки для праці потрібні людині" (сценарій виховного заходу)

Про матеріал

Сценарій виховного заходу, спрямованого, зокрема, на трудове виховання. Посилання на презентацію для проведення заходу - в тексті сценарію (посилання на Google Диск)

Перегляд файлу

РУКИ ДЛЯ ПРАЦІ ПОТРІБНІ ЛЮДИНІ

 

Тип виховного заходу: комбінований.

Форма проведення: гра-вікторина (для трьох класів).

Мета: формувати позитивні риси характеру (патріотизм, працелюбність, повагу до людей різних професій та до їхньої праці, комунікативність, вміння працювати в команді) на основі базових моральних цінностей (любові, поваги до інших, відповідальності, свободи).

Завдання:

1) поглибити і розширити знання учнів про трудове життя українців за давніх часів;

2) розвивати потребу в радісній творчій праці;

3) сприяти формуванню усвідомлення необхідності навчатися в дитинстві та працювати, ставши дорослим.

Учасники виховного заходу: учні початкової школи.

Класний керівник: І. С. Задерихіна.

Тривалість заходу: 45 хвилин.

Форми роботи: партоміма, інсценізація, танок, вікторина, рухлива гра, мультпитання, караоке, робота в групах.

Обладнання: комп'ютер з під'єднаним мультимедійним проектором, система гучномовців; презентація до виховного заходу (https://docs.google.com/presentation/d/1cG9zt8l6QaNFH_4y-WHWUzZUP3bhmJK9/edit?usp=share_link&ouid=114719074555247469599&rtpof=true&sd=true); відеофрагменти “Революція Гідності”, “Рибка”, відеофізкультхвилинка, фрагменти мультфільмів, музичний мультфільм “Їздить трактор по городу”; українські національні костюми для дівчаток та хлопчиків, п’яльці, рушники (для танцю), конверти з картками (частинами назв професій), мішечок з картками (назвами професій), іграшкові цеглинки,; віники, совки, кошики, набір пластикових кульок; іграшки (стетоскоп, аптечка, ковпак з червоним хрестом, качалка, ополоник, білий кухарський ковпак, глобус, окуляри, класний журнал).


ХІД ЗАХОДУ

Вчитель: Доброго дня, діти! Я рада бачити вас на нашому святі!

21 листопада відбулася Революція гідності, яка зробила нас ближчими до європейських цінностей. Як це було, ми зараз побачимо. Увага на екран!

(Відео)

Ми – господарі у своїй країні. Ми можемо жити, навчатися та відпочивати. Але все це можливо тому, що наша країна – вільна.

Також ми всі маємо право на працю. І наша зустріч присвячена саме праці. Назва нашого свята така: «Руки для праці потрібні людині».

 

Клас, у якому вчишся ти,

І ліжко, у якому спиш,

В машинах гайки та гвинти,

Виделка, ложка, пара лиж,

 

І кожен цвях твого стола,

Все, в чому є потреба, –

Усе це праця нам дала,

Усе не впало з неба!

 

За все, що зроблено для нас,

Ми дякуємо людям.

Прийде пора, настане час –

Ми працювати будем.

 

Українці завжди багато працювали. У селах було багато роботи. Тому діти допомагали дорослим, чим могли.

 

ПАНТОМІМА

Подивіться уважно пантоміму та скажіть, яку роботу виконують діти.

(Учні показують, як копати город, годувати домашню птицю, діставати воду з криниці, ловити рибу)

 

Вчитель: Погляньте, Іванко спіймав не просту рибку. Вона незвичайна: вона вміє розмовляти.

(Відео «Рибка»)

Рибка. Добрий день! Я дуже рада бачити вас. Гадаю, що всі ви вмієте працювати. І якщо добре працюватимете сьогодні, нагородою для вас будуть мої подарунки. Нехай вашим гаслом будуть такі слова: «Рибка у воді, а людина в труді».

Вчитель: Так, люди ніколи не могли жити без роботи. Але треба було і відпочити. І в давні часи у селах зимовими вечорами дівчата вишивали рушники.

 

 

 

 

 

ІНСЦЕНІЗАЦІЯ

 

Хлопець:

З вечора тривожного аж до ранку

Вишивала дівчина вишиванку.

Вишивала дівчина, вишивала,

Чорну і червоную нитку клала.

 

Перша дівчинка:

Вишиванка — краля!

Пишна, загадкова.

Означає кожна

Ниточка в ній слово.

 

Друга дівчинка:

Перша вам розкаже

Про тепло долоні,

Що стелила рясно

Хрестики червоні.

 

Перша дівчинка:

Друга нитка – чорна –

Жалібно озветься

Про дівочі сльози,

Материнське серце.

 

Друга дівчинка:

Кожен візерунок –

То неначе слово.

Вишиваєш хрестик –

Вишиєш розмову.

 

Вчитель: А ще вечорами після роботи люди збиралася разом. Старі й молоді, дівчата й хлопці співали і танцювали.

 

ТАНОК

Вчитель:

Будем в школі працювати,

Щоб багато вміти, знати,

Де вирощують пшеницю,

Що таке селянський труд,

І що коржики в провулках

На деревах не ростуть.

 

Відтоді минуло багато років. Але й зараз усі люди працюють. В кожного – своя професія.

І зараз ми зіграємо у гру, що має назву «Най…». Я прошу вийти по два гравці від кожного класу.

(Виходять учні)

Кожен з вас отримає конверт. В ньому – частини назви професії. Вам треба скласти цю назву та приклеїти на аркуш паперу.

Підказка:  у першої пари гравців – найсолодші професії.

   у другої пари – найбільш морські професії.

   у третьої пари – найнебезпечніші професії.

Починайте!

 

Вчитель (звертається до присутніх у залі):

А поки наші гравці виконують завдання, ми будемо розгадувати загадки.

 

РИМОВАНІ ЗАГАДКИ

 

№ 1. Літаком керує вправно

Коли навіть в небі хмарно,

Посміхається з висот

Найхоробріший… (пілот).

 

№ 2. Він, як лікар Айболить,

Знає, що і де болить.

Кличуть фермер і свинар,

— Порятуй,… (ветеринар)!

 

№ 3. У кафе чи ресторані

Допоможе пану й пані.

Страв обрати варіант

Допоміг… (офіціант).

 

№ 4. Він закони добре знає,

Помилку відраз впізнає.

Будь-який важливий лист

Хто напише вам?.. (юрист).

 

№ 5. Як рубанком дошку чистить,

Летить стружка золотиста.

Має стіл чудовий колір.

А як майстер зветься?.. (столяр)

№ 6. Речі, судно, скарб, печери,

В мулі залишки галери…

Відшукає все це враз

Під водою... (водолаз).

 

№ 7. Всім відомо, що давно

Люди винайшли кіно,

Слід вам знати, що тепер,

Головний там… (режисер).

 

№ 8. Як прикрасу оновити?

Треба майстра попросити!

Сяє перстень краще зір!

Допоміг нам… (ювелір).

 

№ 9. Хоче знати дітвора

Звідки виросла гора,

Таємниці зніме полог

Мандрівник-герой… (геолог).

 

 

 

Молодці! А тепер перевіримо, як впоралися із завданням наші команди.

Отже, які професії були у першої пари? Назвіть їх. (Кондитер, цукерник)

Які професії були у другої пари? (Капітан, рибалка)

Які професії були у третьої пари? (Пожежник, лісоруб)

Дякую гравцям!

 

Вчитель: Так, назви професій ви знаєте. А от що потрібно для роботи людям різних професій?

Наша наступна гра – «Лотерея професій».

 

ЛОТЕРЕЯ ПРОФЕСІЙ

Я прошу вийти по одному учаснику гри від кожного класу.

(Виходять учасники)

Отже, завдання таке. У мене є чарівний мішечок.

Кожен з вас має витягти з цього мішечка назву однієї професії. Мовчки прочитайте і запам’ятайте цю професію. Ось тут, на столі, лежать предмети, що стосуються трьох різних професій. Вам треба узяти тільки предмети «своєї» професії.

Після цього ви віддасте ці предмети комусь із ваших однокласників. А він має відгадати назву професії.

Починайте!

(Професії: лікар, кухар, учитель).

І з цим завданням впорались! Дуже добре!

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Яка ж робота буває без відпочинку? Давайте трошки відпочинемо. Прошу всіх підвестися і повторювати рухи за мною.

(Лунає ритмічна музика)

Відпочили? Тоді продовжуємо! І наша наступна гра – «Мультпитання»!

 

МУЛЬТПИТАННЯ

Уважно перегляньте фрагмент мультфільму і назви професію казкового героя.

(Коваль, косар, доярка, мірошник, мисливець, будівельник)

 

Вчитель:

Наша наступна гра – «Будівельник»!

 

БУДІВЕЛЬНИК

Я прошу вийти по 4 учасники від кожного класу.

(Виходять учні)

Будівельників буде двоє.

Отже, завдання.

Об’єднайтеся у дві команди.

Кожна команда допомагає своєму будівельнику. Йому треба викласти стіну з цеглин. Команди передають будівельникам цеглини, ставши «ланцюжком». Поглянемо, яка команда впорається швидше!

Починайте!

(Лунає швидка музика)

Молодці! Сідайте.

 

Після будівництва чи ремонту залишається багато сміття.

(Учитель бере пакет з маленькими пластиковими кульками

і розсипає їх на підлозі)

 

А сміття треба прибирати. Тому наступна гра – «Прибирання»!

 

ПРИБИРАННЯ

Я прошу вийти по 4 учасники від кожного класу.

(Виходять учні)

Об’єднайтеся у дві команди. Ставайте один за одним. Кожен з вас по черзі має за допомогою віника та совка узяти одну кульку та віднести й кинути до кошика. Потім повернутися і віддати віник та совок наступному учаснику своєї команди. І ми дізнаємося, яка команда встигне зібрати більше «сміття»! Починаємо, щойно залунає музика! Раз, два, три — почали!

(Лунає музика)

А тепер порахуємо, в якому кошику більше кульок.

(Відбувається підрахунок)

Молодці!

 

Гляньте, як чисто! Це тому, що ми працювали разом! А без праці нічого не буде.

І про це – наша пісня! Підспівуйте!

 

КАРАОКЕ

 

Вчитель: Скажіть, чи вродило б щось на городі, якщо не поливати рослини? (Ні, нічого б не виросло)

Дійсно, нічого б не вродило. А чи трактор сам розвозить воду? (Ні. Трактором керує людина).

Так. Усе на світі роблять людські руки.

 

Учень:

Руки для праці потрібні людині,

Розум в людини, щоб все в світі знати.

Ріки і море, й високі вершини –

Тим, хто навчився, дано подолати!

 

Станеш дорослим, і будуть турботи.

Їх ти не бійся, працюй без упину.

Тільки щоденна корисна робота

Зробить із тебе велику людину!

 

(Відео «Рибка»)

Рибка: Молодці! Ви показали, що знаєте багато професій. Ви вмієте працювати та допомагати один одному.

Пам’ятайте, що винагорода за роботу є завжди. Це – відчуття радості від добре зробленої справи! А до цієї радості я додаю мої подарунки! Дякую вам усім за зустріч!

(Лунає музика. Діти отримують закладки із прислів’ями про працю)

1

docx
Додано
14 січня 2023
Переглядів
600
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку