Гра-бесіда: "Моя Україна"
Мета: формувати знання про Україну як незалежну державу з давньою славетною історією, багатою культурною спадщиною, власними традиціями; виховувати почуття гордості й любові до Батьківщини.
Наочне оформлення: малюнки з державними та народними символами України
Музичне оформлення: "Пісня про Україну" (виконавиця Анастасія Воронцова).
Ігорові аксесуари: паперові цеглини, кольорові олівці, саморобний будинок з дахом, паперові трикутники.
Хід гри-бесіди:
І. Організаційний момент.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Вчитель.
– Як ви гадаєте, чому ми повинні вивчати історію своєї країни, її традиції та культуру? (Відповіді учнів)
Вчитель. Сьогодні на уроці ми формуватимемо знання про Україну як незалежну державу з давньою славетною історією, багатою культурною спадщиною, власними традиціями; розширимо і поглибимо поняття громадянської гідності та єдності; розвиватимемо активний словниковий запас, інтерес до вивчення історії рідного краю та прагнення бути свідомим громадянином України; виховуватимемо почуття гордості й любові до Батьківщини.
- Що для вас є Україна?
1. Асоціативний кущ
У К Р А Ї Н А
символ лелека барвінок калина
Вчитель. Прочитаємо разом виділені слова.( Рідний дім, домівка, родина, сім’я ). Ці слова нагадують нам про єдність нашого народу, яка потрібна для подальшого будівництва нашого спільного будинку.
Вчитель. Пограємо з вами у гру «Добери слова». Продовжіть синонімічний ряд, доберіть слова спільні за значенням до поданих.
Рідний дім – домівка, батьківська хата.
Родина – сім’я, батьки.
Вчитель. Отже, рідний дім, домівка, батьківська хата, родина, сім’я, батьки – все це наша Батьківщина, наша рідна Україна – єдина країна, наш рідний край, наша дорога і мила Вітчизна, земля, де ми почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку.
Звучить пісня про Україну, яка супроводжується ілюстративним матеріалом. Учень зачитує вірш
1 учень. РІДНА ХАТА
Різні в світі є країни,
Різні люди є у світі,
Різні гори, полонини,
Різні трави, різні квіти.
Є з усіх одна країна,
Найрідніша нам усім,
То — прекрасна Україна, Нашого народу дім.
Там шумлять степи безкраї,
Наче вміють говорити,
Там ясніше сонце сяє,
Там солодше пахнуть квіти.
Різні в світі є країни.
Гарні є і є багаті, Та найкраще в Україні,
Бо найкраще в рідній хаті.
Юрко Шкрумеляк
Вчитель. Для роботи на будівництві спільного дому, нам знадобиться міцне здоров’я. Тому шикуємось на фізкультхвилинку.
Одягну в неділю рано вишиту сорочку,
Вийду з хати закружляю весело в таночку. Засміється, заспіває сонце над ланами,
Прийми землю калинову срібними піснями. В кожнім серці синьоока мрія, Що для тебе розквітає знов.
Україно, ми твоя надія,
Україно, ми твоя любов.
– У кожного із вас лежать картки із завданням. З’єднайте початок прислів’я зкінцівкою. Розтлумачте зміст.
Рідна земля там і під ялиною рай.
Без верби й калини - і в жмені гріє.
Де рідний край, нема України.
– Як ви розумієте ці прислів’я? Які народні символи України згадано в цихприслів’ях?
Вчитель. Отже, народними символами українців є батьківська хата і святий хліб, вишитий рушник і материнська пісня, верба і калина, і хрещатий барвінок, дивовижна писанка, вірний своєму краю лелека. Всі вони – наші давні та добрі обереги. ( Показую ілюстровані малюнки )
– А які ще є символи, крім народних? (Державні)
– Назвіть їх. (Державний Гімн, Державний Герб та Державний Прапор України)
- Що таке Гімн? (Гімн – це найголовніша пісня України, в якій висловлюються найсердечніше думки і прагнення народу. Слухати його потрібно стояти мовчки, із гордо піднятою головою.)
– Що таке Герб?(Герб – найголовніший із символів; тризуб символізує мир і творчу працю. А ще в ньому відображено триєдність життя - це Батько, Мати і Дитя, які символізують Силу, Мудрість і Любов.)
– Що таке Прапор? (Це для всіх – ознака сили, це для всіх – ознака слави.Синьо-жовтий прапор маємо: синє - небо, жовте – жито. Прапор свій оберігаємо. Він – святиня, знають діти. Блакитний колір – це колір води, чистого неба, це символ миру. Жовтий колір – колір вогню, сонця, без лагідних променів, якого не було б життя на Землі, це колір зерна, хліба. Ці кольори мають значення миру і багатства, бо наш народ є мирним і працелюбним.
– Сподіваюсь, що все почуте і побачене надихнуло вас на будівництво нашого спільного будинку, єдиної країни –України.
Вчитель. На парті у кожного з вас лежить паперова цеглинка та кольорові олівці. Будь ласка, розфарбуйте цеглинку у свій улюблений колір та напишіть на ній свої побажання нашій любій незалежній країні. Із цих цеглинок ми побудуємо великий дім – дім мрій, єдину країну. Хай мрії здійсняться!!!
Кожен учень підходить до дошки і приклеює цеглинку до спільного будинку на двосторонній скотч, учитель приклеює дах зі своїм побажанням Україні III. Підсумок уроку.
Вчитель. Ось і закінчили ми будувати. Сподіваємось, що всі наші побажання здійсняться.
На столі лежить конверт, учні підходять і дістають з конверта листи із запитаннями, відповідають
1. Які ви знаєте народні символи України?
2. Назвіть державні символи України.
3. Якого кольору прапор України?
4. Що таке Державний Гімн?
5. Як виглядає герб України?
- Продовжіть речення.
- Сьогодні на уроці ми вивчали …
- Тепер я знаю, що …
- Я хочу, щоб …
1.У всьому світі – кожен зна:
Є Батьківщина лиш одна. 2. І в нас вона одна-єдина - це наша славна Україна.
3. Не забувай Шевченка слівпро горду славу козаків.
4. Не забувай, що ти дитиназемлі, що зветься Україна.
5. Звідки ти і хто такий?
6. Україна – дім це мій.
7. І яку ти знаєш мову?
8. Українську, чорноброву.
9. Де живеш, дитино?
10. В тополиній Україні.
11. Ким ти станеш, як зростеш?
12. Вибір є у нас без меж.
13. Але завжди будьмо вірні нашій матері – Вкраїні.
Знай, синочку, доню, знай: наша Україна – То чарівний, милий край, золота країна.
Рідну землю прабатьки захищали кров’ю,
Виростайте і живіть для добра і слави,
Як святиню бережіть символи держави.
В них історія століть, небо, степ широкий...
Золотий тризуб любіть, прапор синьо – жовтий!