Сценарій виховного заходу "Дружба--головне диво"

Про матеріал
Захід проводиться в формі змагання між трьома командами. Використовуються інноваційні технології (комп’ютерна презентації, мультимедійна дошка, ПК). Цікаві та інтерактивні форми і методи роботи ( презентація, робота в групах, ігри, конкурси, брейн-ринг, проблемні ситуації, музичний кліп) сприяють розвитку пізнавальної активності дітей, кмітливості, швидкості мислення, стимулює допитливість та інтерес до знань. Матеріал виховного заходу орієнтований на розвиток творчої особистості, формуванню вміння робити самостійні висновки, аналізувати життєві ситуації, виявляти залежності, спілкуватися з людьми, оцінювати будь-які вчинки, порівнювати поступки, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, виділяти головне. Особливо важливого значення надається зв’язку з життям, оскільки обмеженість відповідного досвіду учнів потребує постійного залучення й аналізу життєвих вражень — цієї головної чуттєвої опори набутих знань. Розвиває прагнення бути терпимим в товаристві людей, виховує доброзичливість, дружні взаємини, повагу до однокласників, прагнення розуміти один одного, учить розділяти радість і сум, сприяє формуванню дружного класного колективу.
Перегляд файлу

Херсонська загальноосвітня школа I-III ступенів № 46

Херсонської міської ради

 

 

3 клас                 

 

 

 

              

                                           Вчитель початкових класів

                                         Шпиченко Вікторія Петрівна

 

Херсон-2019

 

 

 

 

 

Мета: поглибити уявлення дітей про те, що таке дружба, яким повинен бути справжній друг; ознайомити із правилами дружби, показати важливість дійсних друзів у житті людини, розвивати прагнення бути терпимим в товаристві людей , виховувати доброзичливість, дружні взаємини, повагу до однокласників, прагнення розуміти один одного, учити розділяти радості й сум, сприяти формуванню дружного класного колективу.                                                                                                                        Обладнання: комп’ютер, проектор, презентація, картки із прислів'ями, смужки паперу з написаними на них якостями й рисами вдачі, «чарівний стілець», картки із проблемними ситуаціями.

                                                Хід заходу

        I.Організаційний момент    

II .Психологічний настрій.  (Звучить музика « Від усмішки») (Слайд №1) Усміхніться сусідові ліворуч, сусідові праворуч, потисніть один одному руки, візьміться за руки зі своїм сусідом, подивіться один одному в очі, посміхніться й скажіть: “Я бажаю тобі…” (Діти говорять побажання один одному.) 

  Я теж бажаю вам здоров'я, удачі й  гарного настрою.

ІІI. Повідомлення теми й мети заходу                                                                                               Сьогодні в нас дуже цікава й серйозна тема заходу.                                                                         Дізнаєтесь її, коли відгадаєте невелику загадку. (Слайд №2)                                                     Дарує                                                                                                                                                                 Радість                                                                                                                                                          Усмішку                                                                                                                                                          Жарти                                                                                                                                                              Бажання                                                                                                                                                      Активним бути.                                                                                                                                                                                    Читаючи першу букву кожного слова, ви довідаєтеся тему нашого заходу.                          -- Яка тема заходу? (Дружба)   

 Сьогодні ми з вами поговоримо про те, що таке дружба, довідаємося, якими якостями повинен володіти справжній друг, будемо  вчитися цінувати позитивне в оточуючих людях, друзях і наприкінці заходу ми повинні будемо вивести правила дружби.                                                                                                                             Дружба – це дивні відносини між людьми. Як правило, дружать люди, у яких схожі інтереси, характери, темпераменти. Дружні відносини частіше починаються у вашому  віці. Тому треба зараз працювати над  тим, щоб у вас  з'явилися друзі, треба самим бути гарним другом. Цьому ми будемо вчитися.    

 IV.Мотивація                                                                                                                                                           1.Епіграфом до нашого заходу я обрала слова (Слайд №3)

Дружба – головне диво завжди,                                                                                                                            Сто відкриттів для нас  всіх таїть,                                                                                                                                              І будь-яка біда – не біда,                                                                                                                                          Якщо поруч друзі справжні!

Діти, як ви розумієте вислів:

І будь-яка біда – не біда,                                                                                                                                              Якщо поруч друзі  справжні!

2.«Мозковий штурм». Робота над поняттям «дружба» (Слайд №4)                                          -- Що ж таке дружба?

Що таке дружба? Кожен знає.                                                                                                                  Можливо  і запитувати смішно.                                                                                                                                  Ну а все ж таки, що позначає цей слово?                                                                                                    Значить, що воно?                                                                                                                                                                      –Діти, а що таке дружба? (Відповіді дітей)

Учитель підбиває підсумок і дає визначення поняттю «дружба».(Слайд №5)                        --У тлумачному словнику дається таке визначення, що таке дружба: «Дружба – близькі відносини, засновані на взаємній довірі, прихильності, спільності інтересів».                              - Як ви розумієте твердження «взаємна довіра»? Спільність інтересів? Прихильність?                                                                                                                                  - Дружба потрібна дорослим і дітям у будь-якій життєвій ситуації.                                                   –Діти, я навіщо дружба потрібна людям?                                                                                      V. Робота по темі                                                                                                                         1.Вступна бесіда.     

Учитель.(слайд №6) Величезний яскравий світ оточує людину: дерева, зірки, люди, тварини. Цей світ годує людину й прикрашає його життя. У ньому люди створюють собі зручності й шукають знань.                                                                                                                                                       (Слайд №7) Людина не може обходитися без спілкування з іншими людьми, тому що людина – істота суспільна. Робінзон Крузо, виявившись на безлюдному острові, відчув усю вагу відсутності людського спілкування. Першою справою він навчив говорити папугу. Розмовляв сам із собою, читав Біблію.                                                                                                                                                                 (Слайд №8) Кожна людина – частина якогось колективу: він підданий своєї країни, він має однокласників, він -- член родини, як правило, має компанію.                                                                               (Слайд №9) Тварина, чи виросла вона в лісі, або в  пустелі, або в будинку в людей, однаково залишається твариною. Інша справа людина. Вона залежить від впливу друзів і навколишнього середовища.                                                                                                                                                             (Cлайд №10) Шкільна дружба – чудове випробування юної душі на щирість, чесність, вірність, самовідданість, терпимість, тобто на найважливіші для гарної людини властивості.                                                                                                                                    2. Хто може бути другом? (Слайд №11)                                                                          (Слайд №12) Друг -- це мама, яка допоможе у важку хвилину.                                                                   (Слайд№13)  Друзі --це іграшки, вони вислухають мене, коли мені погано.                                                      (Слайд №14) Друг-- це моє неслухняне щеня.                                                                                             (Слайд №15) Друг-- це вчитель, який допомагає заглянути в таємниці знань.                                                 (Слайд №16) Друг-- це цікава книга, яку ти читаєш.                                                                                    (Слайд №17) Дружба-- це я й ти.

Учитель:  --Сьогодні наш захід пройде у вигляді змагання між трьома командами.  За кожну правильну відповідь команда буде одержувати бал.  За результатами всіх конкурсів ми визначимо команду-переможця.

3.      Групова робота. Робота над поняттям «справжній друг»                                                         Отже, перший конкурс.

Учитель:  -- Діти, вам потрібно з'ясувати, яким повинен бути справжній друг.                                                                         --Які якості й риси характеру ви найбільше цінуєте в друзях?                                                                                                           Вам дані слова. Розподілите слова по групах. (Слайд №18) 

 1 і 2 групи  вибирають слова на тему : Що ви цінуєте в дружбі?                                                              3 група --- на тему: Що заважає дружбі?                                                                                                        (Дітям дані конверти із словами на смужках паперу:     справедливість, чесність,, доброта, чуйність, заздрість, упертість, злість,   уміння співробітничати, ввічливість, забіякуватість, хвастощі, порядність, егоїзм, небажання поступитися один одному, довіра, уважність, товариськість, жадність, вірність, надійність, сміливість, працьовитість, відвертість, стриманість, старанність, балакучість, делікатність, гордість, взаємодопомога, нахабство.                                                                   Діти вибирають слова, прикріплюють їх до малюнків сонця й хмаринки, озвучують слова. ) 

Учитель:   --Ви всі чудово впоралися із завданням і одержуєте по жетону.                                                                                              

Відомий учений, знавець російський мови В.І.Даль ( слайд №19 ) говорив, що дружба й друг повинні бути безкорисливими. Це значить, що дружать не для того, щоб тобі щось зробили або подарували, не для вигоди. Дружать безкорисливо. Я додам слово "безкорисливість".   Цією рисою вдачі володіє справжній друг і її я ціную в дружбі.                                                                                                                                     (Слайд №20) Висновок: ми з вами з'ясували, що друг - добра, чесна, уважна людина. Йому властива доброта, вірність, справедливість, чуйність. Друг завжди безкорисливий, дружить "просто так", не для вигоди.                                                                                 (Слайд №21)  Друг-- це той, хто…                                                                                                                               - допоможе у важкі хвилини;                                                                                                                                   - виручить, коли ти потрапиш у  біду;                                                                                                                     - тебе розуміє краще за всіх;                                                                                                                                    - поділиться останнім шматком хліба;                                                                                                                       - нічого не пошкодує для тебе.                                                                                                                                   ( Слайд №22) Друзі можуть бути несхожі, але друг завжди знайде підтримку в очах друга.                                                                                                                                                         4. Гра “Чарівний стілець ”.                                                                                                                         На “чарівний стілець ” запрошується один з учасників гри: як тільки він сідає, “висвічуються ” і стають очевидними тільки всі його гідності; присутні  розповідають про те, що бачать їх очі ; називають якості (розумний, добрий, уважний..); дають поведінкові характеристики (він завжди допомагає, до нього можна звернутися із проханням…); говорять про зовнішні гідності (гарне волосся..).                                               5. Другий конкурс «Збери прислів'я».  (Слайд № 23)                                                       Учитель: Мати справжнього друга - це велике щастя в житті. А щоб друга зберегти, треба прислухатися до народних мудростей  - прислів'їв.  Дуже багато написано й придумано прислів'їв про дружбу. От ми з вами й пограємо в прислів'я. 

  Кожна група отримає прислів'я, але воно розрізано на слова. Вам потрібно зі слів зібрати прислів'я. 

  •          Старий друг краще нових двох.
  •          Людина без друзів, що дерево без коріння.
  •          Друг пізнається в біді.

А тепер продовжите  прислів'я. На екрані  написана тільки половина прислів'я, ви повинні назвати іншу половину. (Слайд№24)

  • Немає  друга – шукай … … /а знайшов – бережи/.
  • Не май сто рублів … … /а май сто друзів/.
  • Дружба – як скло,…/ розіб'єш – не складеш.
  • З ким поведешся,… /від того й наберешся.                                                                                              - Про що ці прислів'я?  

 У цих прислів'ях – народна мудрість, до якої всім нам варто прислухатися.                         6.   Третій конкурс « Брейн-Ринг».                                                                                                                – Молодці, прислів'я ви знаєте, а чи знаєте ви, що позначають наступні фразеологізми, які часто вживаються в житті.

Гра « Брейн-Ринг». (Слайд №25)                                                                                                              На екрані будуть з'являтися фразеологізми. Та команда, яка перша підніме сигнальну картку, одержує право на відповідь. Якщо відповідь правильна, команда одержує  бал. Якщо відповідь неправильна, хід переходить до іншої команди.                                            (Слайд №25) “ Як за кам'яною стіною” — бути під надійним захистом.                                                               (Слайд №26)“Мухи не скривдить — лагідна людина.                                                                                                              (Слайд №27)“Водити за ніс” — обманювати                                                                                                                                     (Слайд №28) «За сімома замками»-- велика таємниця                                                                                                    (Слайд №29) “Танцювати  під чужу дудку — виконувати волю іншої людини                                         (Слайд №30)“Не розлий вода” — дружні діти.

7.Фізкультхвилинка   (Слайд №31)                                                                                                                                                                         1) Мімічна гімнастика.                                                                                                                                     - Посміхніться один одному.                                                                                                             - Прийміть такий вираз обличчя, яке має бути у доброзичливо налагодженої людини.                         - А який вираз обличчя буває у вороже налагодженої людини?                                                                                                                                          2)Психогімнастика                                                                                                                            Необхідно плеснути в долоні, якщо відносиш себе до наступної категорії: 

  •  Плескають усі присутні;
  • Тільки дівчатка;
  • Тільки ті, хто любить смачно поїсти;
  • Тільки ті, хто спізнюється на уроки;
  • Тільки ті, хто добре вчиться;
  • Тільки ті, хто не любить канікули;
  • Тільки ті, хто любить солодке;
  • Тільки ті, кому подобається грати у футбол;
  • Тільки ті, у кого чудовий настрій. 

8. Чи можуть руки подружитися?                                                                                     - Якими бувають наші руки? (добрими, злими)                                                                                                    - Поторкайте руки один одного. Що про них можна сказати?                                                                                      - Потисніть дружньо руки один одному. Говорять: рука друга, лікоть друга – як ви це розумієте?                                                                                                                                             9. Як пахне дружба? (ваші відчуття)                                                                                                     - Яка вона на дотик?                                                                                                                                                  - На смак?                                                                                                                                                                       - З якою погодою ви б зрівняли дружбу?                                                                                                            - З якими тваринами можна зв'язати слово дружба?                                                                                          - Які фарби виберете , щоб “намалювати ” дружбу?                                                                               10. Четвертий конкурс « Малюнки дружби».  (Діти малювали вдома. Малюнки вивішуються на дошку. Обговорюються)  

11.  Гра «Хто з ким дружить».                                                                                      Учитель:  Ви, напевно, знаєте багато мультиплікаційних героїв, у яких є друзі.  Перед вами різні герої, різні імена. Як ви думаєте, хто з ким дружить?  (Слайд №32)

1. (Слайд №32)  Забавні бурундучки Чип  і …

2. (Слайд №33)  Добра Білосніжка й … 

3. (Слайд №34)  Забавний Вінні Пух і …

4. (Слайд №35)  Добрий Малиш і …

5. (Слайд №36)   Довірливий Буратіно й …

6. (Слайд №37)   Зелений крокодил Гена й …

12. П'ятий  конкурс «Проблемні ситуації». (Слайд №38)                                                 Кожна група одержує ситуацію, обговорює її й висловлює свою  думку.                                  Ситуація 1.   Твій друг не зробив  домашнє завдання й просить зошит,  щоб списати.

Ситуація 2.  Твій друг пропонує тобі зробити погано.                                                        Питання для обговорення:                                                                                                                                  -- А якщо друг скаже, що ти боягуз, тому що  не прагнеш виконувати його прохання?                                                              -- Чи потрібне втручатися в ситуацію, у якій друг поводиться неправильно?                      Ситуація 3.   Твій друг  одержує погані оцінки  й тобі забороняють з ним дружити.

13. Складання правил дружби. ( слайд №39)

-Діти, як ви думаєте, а чи може дружба розпастися? З яких причин вона може розпастися?                                                                                                                                 Учитель:  Дружба, як і інша форма людських відносин, має певний набір правил, яких повинні дотримуватися люди. Ці правила не є юридичними. Вони не записані в законах, а добровільно підтримуються людьми, які дружать. Саме тому, що правила дружби ніде не записані, людям буває важко знайти справжнього друга.                                                                                                                Давайте з вами спробуємо  відкрити правила дружби.                                                                                                                   Ви помічали, що чим краще й добріше ви ставитеся до своїх однолітків, тим більше друзів серед них з'являється у вас?                                                                                                           --Як потрібно розмовляти із друзями?                                                                                                Гарне другові сказати так приємно,
Почути таке ж прагнемо ми у відповідь.                                                                                                   -- Отже, виводимо перше правило:     спілкуйся доброзичливо.                                                                                                                

Наступна ситуація.                                                                                                                                          Ваш друг одержав погану оцінку, засмутився. Які слова ви йому скажете, щоб підтримати його? Як допоможете виправити оцінку?                                                                                         

Правило 2.  Підтримай друга.

Ваш друг занедужав, не прийшов у школу. Ваші дії? Як підтримаєте його в цій ситуації?       Правило 3. Допоможи йому у всьому.                                                                                                        Правило 4. Будь уважний до друга.

-- Ваш друг одержав гарну оцінку. Обрадуєтеся ви його успіху?                                                            Правило 5. Радій успіхам друга

 Зараз розглянемо цікаву ситуацію, яка склалася в оповіданні "Друзі".                                                                                                                                                           Одного разу Сашко приніс у школу електронну гру "Футбол". До нього відразу підбіг Максим і закричав: "Ми ж з тобою друзі, давай разом грати!".                                                                                       - Давай! - погодився Сашко.                                                                                                                     Підійшов і інший хлопчик, але Максим заслонив від нього  гру.                                                                                      - Я - Сашин друг! - гордо сказав він. - Я буду з ним грати.                                                                                                        Наступного дня Денис приніс у клас трансформерів. І знову першим біля нього виявився Максим.         - Я - твій друг! - знову вимовив він. - Будемо разом грати.                                                                                Але отут підійшов Сашко.                                                                                                                                     - Й мене прийміть.                                                                                                                                                 - Ні, не приймемо, - сказав Максим.                                                                                                                                                      - Чому? - здивувався Сашко. - Ти ж мій друг, сам учора говорив.                                                                  - То вчора, - пояснив Максим. - Учора в тебе гра була, а сьогодні в нього роботи. Сьогодні я з Денисом дружу!

Учитель: -- Чи вважаєте ви Максима справжнім другом? Чому?                                         -- Яке правило дружби забув Максим?         

Правило 6. Дружити треба не для того, щоб друг тобі щось гарне зробив, не тому, що це вигідно, а тому, що ця людина тобі близька, близькі його інтереси.

 Твій друг  здійснює поганий вчинок. Він  вживає  погані слова і  вирази. Потрібно друга зупинити, зробити йому зауваження або промовчати, тому що він твій друг.                                     Правило 7. Зупини друга, якщо він робить щось погане, але не застосовуй при цьому силу.

Учитель:-- Діти, усі ви дивилися мультфільм «Пригоди кота Леопольда».                                                                  - А як ви думаєте, чому миші спочатку робили котові якусь підлість, а потім просили пробачення? (Відповіді дітей)                                                                                                            

  Дружба гладкою не буває. Іноді ми сваримося із друзями: не розуміємо один одного, не поступилися в суперечці, скривдили по дрібницях.   Через сварки, непорозуміння дружба може зруйнуватися. Друга легко втратити. Набагато важче дружбу зберегти. Моя  вам порада: знайдіть у собі сили й мудрість вибачити другові його помилки, визнати свої, вибачитися і помиритися.               

Правило 8. Умій визнати свої помилки і вибачитися.

-- Як ви вважаєте, у вашого кращого друга можуть бути друзі крім вас? Як ви до них ставитеся?                                                                                                                                                        Правильно. Не можна обмежувати друга тільки своєю дружбою. Тому й правило про дружбу таке:                                                                                                                                                                  Правило 9. Поважай право друга мати інших  друзів крім тебе.

Спасибі за роботу. Ви справжні друзі. Моя  вам порада:                                                                        Правило 10 . Бережіть дружбу!

Ми з вами склали правила дружби. Дотримуйтесь  цих правил, тоді, я думаю, ви ніколи не втратите друга.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           14. «Місток дружби»                                                                                                                                     --Діти, подивіться, для нас є ще одне цікаве завдання, яке допоможе нам у прагненні мати друзів. Сьогодні вам пропонується створити «Місток Дружби». Це – не простий місток. Це – чарівний місток. А секрет його полягає в наступному.  З однієї сторони містка намальовані ви. З іншої сторони чарівного містка намальована та людина, з якою ви прагли б подружитися або помиритися. Підпишіть під малюнком ім'я цього друга. А тепер вам необхідно подумки кожному побудувати «Місток Дружби», який з'єднає вас із вашим другом. Уявіть собі такий місток. Пройдіть по ньому назустріч дорогій вам людині. Цей прийом вам і в житті допоможе реалізувати ваші мрії і бажання. Намалюйте місток, напишіть на ньому слова подяки другові.                                                                                  ( Учні демонструють малюнки, зачитують уголос, містки вивішуються на дошці. )

VI. Підведення підсумків заняття.                                                                                                                      а)  Підрахунок балів. 

 --А зараз давайте підведемо підсумки змагання.  ( підрахунок балів)                                                                                                             У нашім класі перемогла дружба. Тому в нас виросло величезне дерево дружби. Подивіться.  (Слайд №40)                                                                                                                                                     Бережіть вашу шкільну дружбу. Наш клас – це велика родина. Хотілося б, щоб у нашій родині завжди панували доброта, повага, любов, взаєморозуміння.      І я гадаю, що це заняття дасть початок тій дружбі, яку ви понесете через усе шкільне життя.

   А зараз давайте разом подивимося один чудовий музичний кліп – пісенька про дружбу.   ( Кліп)  (Слайд № 41) 

                                                                                                                                                  б)   Ось і добігає кінця наша розмова про дружбу.  

(Слайд № 42)  І в висновку…                                                                                                       У кожної людини не так багато справжніх друзів. Бережіть друзів.                        Існує думка, що друзі пізнаються в біді, в скрутну хвилину. Проте дружба пізнається не лише бідами, але і буденними дрібницями.                                                                   Вибирайте друзів не поспішаючи, але й розставатися з ними не поспішайте.                        І пам'ятаєте, друзі створюються в дитинстві і юності, далі стає все важчим і важчим подружитися.

в)(Слайд № 43)   Прошу Вас продовжити речення                                                                                                                               «Сьогодні на занятті я зрозумів (зрозуміла) …..» 

       Учитель:  Давайте зробимо наше життя гарним, давайте допомагати один одному у важку хвилину, давайте вибирати гарних і вірних товаришів.                                                Давайте не будемо сваритися й скажемо один одному слова відомого кота Леопольда: «Діти, давайте жити дружно!» (Слайд № 44)                                                                                --Спасибі. Наш захід закінчено. Гарних вам друзів!

 

 

 

docx
Додано
25 грудня 2020
Переглядів
1699
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку