Тема: Наші права і обов’язки
Мета: продовжити знайомство учнів з Конституцією України; формувати елементарні поняття про Державу, Конвенцію; вчити визначати і розрізняти права і обов’язки людини; виховувати любов до Батьківщини, повагу до інших людей і до самого себе.
Обладнання: Конституція України для школярів, Конвенція про права дитини, скринька, мультимедійне забезпечення.
Хід заняття
І. Організаційна частина
ІІ. Основна частина
-
Повідомлення теми і завдань заняття
-
Сьогодні ми пригадаємо, що таке Конституція, Конвенція, навчимося розрізняти права і обов’язки людини і трішки пограємося.
-
Вступна бесіда
-
Як називається наша держава? Столицею є місто…?
-
Послухайте декілька віршів про Україну (розповідають учні).
-
Наша країна, як інша будь-яка держава – це територія, яка чітко відокремлена кордонами (вчитель показує на карті).
-
Наша держава незалежна і суверенна – має право самостійно без втручання інших держав вирішувати свої справи. Демократична – влада належить народу. Наша держава має єдину владу, тобто певна кількість людей керує нею, також має обов’язкові правила поведінки громадян, які встановлює і охороняє держава.
Ось ці правила і записані в Конституції, яку прийняли в 1996 році.
-
Обговорення прав та обов’язків людини згідно Конституції
-
Про що поговоримо далі, ви дізнаєтеся, коли розгадаєте ребус.
ПРА
-
Поговоримо про права і обов’язки людини, які записані в основному законі держави Конституції. (Діти працюють з Конституцією, визначають права і обов’язки людини).
-
Основний обов’язок: дотримуватися законів України, не заподіювати шкоду природі та іншим людям.
-
Перегляд мультфільмів
(Діти переглядають деякі сюжети і аналізують, які права порушили герої мультфільмів, яких обов’язків не дотримались.)
-
Конвенція про права дитини в малюнках. Перегляд презентації
Конвенція – угода, договір різних країн з певних питань. (Діти пояснюють, які основні права зображені в малюнках).
-
Гра «Цікава скринька»
-
Про одне з положень цієї Конвенції ми дізнаємося за допомогою скриньки. Ви будете дивитися у скриньку і побачите найважливішу людину на Землі, а потім скажете хто ж це. (У скриньці лежить люстерко)
-
Робота в групах «Право чи обов’язок»
(Кожна група дітей отримує картки з написами і розподіляє їх на дві групи «Право», «Обов’язок»)
ІІІ. Підсумок заняття
Розгадування кросворду.
-
Основний закон держави.
-
Дотримання Конституції України – це наш основний….
-
Державний символ, на якому зображено тризуб.
-
Стяг з двох смужок синього і жовтого кольорів, державний символ.
-
Міжнародна угода, в якій йдеться про права дитини.
(Ключове слово – Україна)