ВИХОВНИЙ ЗАХІД
“Ми козацького роду” (Козацькі розваги)
Мета: поглибити знання про славне минуле українського народу, сформувати уявлення про початок козаччини в Україні, заснування Запорозької Січі, розвивати інтерес до історії нашого народу, до народної творчості; виховувати повагу до козаків, гордість за український народ, любов до Батьківщини, пробуджувати національну самосвідомість молоді.
Обладнання: Емблеми, листи, шаблі, бокали, яблука, квас...
Хід виховного заходу
І ВЕДУЧИЙ
Багато віків творить свою власну історію і культуру український народ. Він вистояв у найтяжчій боротьбі за своє існування із кочовими ордами, монголо-татарською навалою, вторгненням татарських і турецьких завойовників та зберіг свою мову і культуру під час тривалого перебування під владою сусідніх держав.
ІІ ВЕДУЧИЙ
Родинне світло України наповнює душу, а чуття горнуться до рідної неньки-батьківщини.
В усіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині рай.
І ВЕДУЧИЙ
Крізь століття лине слава українських козаків, гідних синів волелюбного народу. Козацтво не лише показало усьому світові своє лицарство, а й здатність утворити державу, якою близько 300 років була славнозвісна твердиня на Дніпрі-Запорозька Січ.
ІІ ВЕДУЧИЙ
Козацтву належало одне з головних місць у формуванні української народності. Козацтво створило традиції, які український народ проніс через віки і тяжкі випробування долі аж до сучасності.
І ВЕДУЧИЙ
Отже, друзі, сьогодні ми з вами переконаємося, що у наших жилах тече козацька кров, що ми є гідними продовжувачами козацького роду. Перед вами три команди – три курені— по 5 чоловік. Перший курінь - учні першого курсу –назва куреню - Сокіл. Другий курінь - учні другого курсу – назва - Побратими. Та третій курінь представлятимуть учні третого курсу під назвою Олімпійці
Вітаємо учасників оплесками
ІІ ВЕДУЧИЙ
( Представлення складу журі)
Сьогодні оцінюватимуть здібності наших учасників представники журі. Вітаємо їх оплесками... Це Плоскіна Володимир Володимирович, Білецька Наталія Борисівна та голова журі — отаман нашого навчального закладу ,Панас Василь Васильович
І ВЕДУЧИЙ
Слідкуватимуть за ходом конкурсів вельмишановні судді - це Белдій Олександр Миколайович, Гоцик Олег Петрович та Голомб Віктор Юлійович, вітаємо їх оплесками…
ЗМАГАННЯ
І ТУР “ Сила та витривалість”
1) “Сильна рука”
І ВЕДУЧИЙ
Отже, розпочинаємо змагання - козацькі розваги
- Щоб мужньо боронити свій народ, свою рідну неньку Україну козаки повинні мати неабияку силу в руках.
У конкурсі візьмуть участь найсильніші- двоє учасників з кожного куреня. Захопивши руками великі пальці, потрібно силою нахилити руку суперника, не відриваючи ліктя від столу. Перемагає курінь, члени якого здолали найбільше суперників.
Журі слідкують за кількістю балів...
1+2, 2+3, 1+3
2) “Точно в ціль”
І ВЕДУЧИЙ
Наступний конкурс називається “Точно в ціль”
Троє учасників на витягнутій руці тримають шаблі. Інші намагаються накинути резинки на шаблі. Чиї учасники найбільше накинуть, той курінь перемагає. У кожного учасника є 5 спроб...
3) “Важка ноша”
ІІ ВЕДУЧИЙ
Переходимо до конкурсу “Важка ноша”. Для цього нам потрібні троє хлопців - по одному учаснику із куреня. Хлопці вибирають собі дівчину із присутніх у залі. Стають у кінець залу. Завдання: за сигналом перенести дівчину на руках до сцени ...хто швидше справиться із завданням , той приносить команді 5 балів
- Доки журі обговорюють результати і підбивають підсумки ми ....
ІІ тур: “Спритність та кмітливість”
Види змагань:
4) “Передача листа”
І ВЕДУЧИЙ
- Всі ви напевне знаєте і бачили картину на якій зображено той момент, коли дотепні, веселі козаки писали листа турецькому султану. Тож шикуйтесь у 3 колони і подивимося котрий курінь швидше передасть написане. На старт. Увага! Почали!
5) “Хто швидше вип’є кухоль квасу”
І ВЕДУЧИЙ
- Завдання полягає в тому, що з кожного куреня обирається один учасник і всі стають в 1 ряд і п’ють кухоль квасу на швидкість. Перемагає той курінь учасник якого найшвидше вип’є квас.
6) “Хто швидше з’їсть яблуко, підвішене на нитці”
ІІ ВЕДУЧИЙ
- Наступний конкурс такий: з кожного куреня по одному учаснику повинні якнайшвидше з’їсти яблуко підвішене на нитці. Перемагає найшвидший.
7)“ Бойова тривога”
І ВЕДУЧИЙ
Нам потрібні троє хлопців - по один учасник із куреня. Завдання: Хто швидше одягне костюми із закритими очима. (Очі учасників зав’язують хусткою).
А зараз журі підбиває підсумки ІІ туру, а ми .......
ІІІ тур: “З історії козацтва”
8) Вікторина
І ВЕДУЧИЙ
- За умовами останнього туру учасники повинні відповісти на запитання вікторини. Переможе той курінь, котрий дасть найбільше правильних відповідей. Учасники по - черзі витягують та зачитують питання - усі члени куреню міркують та дають відповідь. Якщо відповідь правильна - куреню зараховується 1 бал. Якщо курінь дає неправильну відповідь то можливість відповісти надається суперникам. За правильну відповідь на питання суперників курінь отримує 2 бали.
Отже починаємо…..
1. Назвіть перший турецький твір, який перекладено на українську мову?
(“Лист турецькому султану”)
2. Що означає слово “козак”? (З тюркської – “вільна людина”)
3. Символ влади гетьмана (Булава)
4. Кого вважали козаки батьком, матір’ю, дружиною, товаришем? (батько – степ, мати – Січ, дружина – шабля, товариш – кінь).
5. Як називалися козацькі човни? ( чайками)
6. Які народні співці оспівували козацькі подвиги? (кобзарі)
7. Про яку деталь козацького вбрання казали: “широкі, як Чорне море”? ( шаровари)
8.Найвідоміша козацька страва називалась…(куліш)
9.Кому не дозволялося заходити на територію Запорозької Січі? (жінкам).
10.Яке церковне свято вважалося козацьким і коли воно відзначається? (Покрова, 14 жовтня).
11.Хто наказав зруйнувати Січ?(Російська цариця Катерина ІІ).
9) Конкурс “Мудрий отаман ”
ІІ ВЕДУЧИЙ
А зараз вирішальний конкурс між капітанами.
Шановні отамани, доповніть прислів’я. За кожну правильну відповідь отримаєте один бал.
6. Козацькому роду…(нема переводу).
7. Хочеш спокою…(готуйся до бою).
8. Терпи, козаче ,..(отаманом будеш).
9. Хліб та вода…(козацька їда).
10. Береженого Бог береже, а козака…(шабля стереже).
І ВЕДУЧИЙ
Це був останній конкурс наших сьогоднішніх козацьких розваг. Журі зараз саме підбиває результати ІІІ туру і всього конкурсу.
ІІ ВЕДУЧИЙ
Слово надається отаману нашого навчального закладу Панасу Василю Васильовичу
VI. Заключна частина.
І ВЕДУЧИЙ
- Після сьогоднішніх змагань у нас залишається світла пам'ять про славні подвиги наших предків-запорожців.
ІІ ВЕДУЧИЙ
Отож, пам’ятайте, що ви є нащадками славних українських козаків. То ж любіть Україну, шануйте її народ. Хай кожен з вас своїми добрими справами і вчинками доведе, що козацькому роду - нема переводу!
Вид змагань |
“Сокіл” |
“Побратими” |
“Олімпійці” |
Примітка |
Спортивні змагання:
|
|
|
|
|
1
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
|
4
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8
|
|
|
|
|
9 “Мудрий отаман”
|
|
|
|
|