Тема: Добро починається з тебе
Мета: вчити застосовувати здобуту інформацію на практиці; розширити світогляд дитини; розвивати мислення та мову учнів; формувати доброзичливе ставлення до оточуючих, взаємоповагу, толерантність; вчити робити добрі справи, вміти ділитися з іншими, виховання милосердя та співпереживання до ближнього.
Обладнання:
https://naurok.com.ua/metodichni-parasolki-kazka-z-menzatyuk-zagublene-serce-50870.html
(Анатолій Жилавий: Зауваження щодо мови в мультику. 1) Не признаки життя, а ознаки життя. 2) Радіти краще чим або з чого, а не чому; 3) Варто перевіряти за словником наголоси. Особливо через те, що українська мова має різні діалекти. Літературний наголос: повЕрнемося, а не повернЕмося; близькИй, а не блИзький. 4) Будка була біля зупинки, а не знаходилася).
Хід заняття
Вчитель: Доброго дня, діти! Сідайте.
Сьогодні зранку я передивлялася свої улюблені книжки й знайшла дуже цікаву притчу. Вона настільки вразила мене, що мені захотілося поділитися нею з вами. Отже, давайте послухаємо її.
«Жила-була на землі дівчина, яку звали Любов. Невесело було їй жити на світі без подруги. Ось і звернулася вона до сивого, старого чарівника, який прожив уже більше ста років:
- Допоможіть мені, дідусю, вибрати подружку, щоб я могла дружити з нею все життя.
Подумав чарівник і сказав:
- Приходь до мене завтра вранці, коли заспівають перші пташки і роса ще не зійде.
Вранці, коли яскраво сонечко освітило землю, прийшла Любов на призначене місце і побачила: стоять п’ять прекрасних дівчат.
- Ось, вибирай, - сказав чарівник. – Одну звати Радість, іншу – Вдача, третю – Краса, четверту – Печаль, п’яту – Доброта.
- Всі вони прекрасні, - сказала Любов. – Не знаю, кого і вибирати…
- Твоя правда, - відповів чарівник, - вони усі хороші, і ти в житті ще зустрінешся з ними, а можливо, і дружитимеш, але вибери одну з них. Вона і буде тобі подругою на все життя.
Підійшла Любов до дівчат ближче і подивилася в очі кожній. Вона задумалась, а потім підійшла до дівчини Доброти і простягла руку.»
Вчитель: Отже, які подружки зустрілися Любові у притчі? Як ви гадаєте, чому Любов обрала саме Доброту?
Як ви вже, напевно, здогадалися, тема нашої сьогоднішньої виховної години –
«Добро починається з тебе».
Я сподіваюся, що після сьогоднішньої виховної години кожен з вас стане хоча б на крапельку добрішим, почне просто так посміхатися людям і робити добрі справи.
Пісня Н. Май «Даруй добро»
https://www.youtube.com/watch?v=ktNx1o4CHO4
Якби кожна зла людина зробила на одну злу справу менше, а кожна добра на одну добру справу більше, наскільки світлішим стало б наше життя. Якби кожен, хто може, допоміг би хоча б одній конкретній людині, світ став би набагато кращим.
А зараз пропоную вам переглянути дуже цікавий мультфільм
https://www.youtube.com/watch?v=q0acDQHk6Yo
Як ви думаєте, хто з цих двох чоловічків був добрим? А хто злим? Як ви це зрозуміли?
А чому, на вашу думку, злий чоловічок змінився? Так, вірно, тут подіяло золоте правило моралі «Стався до оточуючих так, як ти хочеш, щоб вони ставилися до тебе.» Добрий чоловічок поділився своїм теплом зі злим чоловічком, тим самим запаливши в його серці вогник добра.
Людина починається з добра
https://www.youtube.com/watch?v=Sua1nEyRNK8
Вчитель: Добро має здатність бути щедрим та не потребує нагороди. Справжнє добро можливе тільки за умови великого душевного багатства. Хто щедро робить добро, у відповідь отримує ще більше.
Завжди пам’ятайте, що і зараз, і у майбутньому ми хочемо бачити вас людьми з красивою доброю душею, в якій немає місця підлості і заздрощам, лицемірству і злості. Живіть так, щоб людям було добре поряд з вами, щоб ваша душа співала лише добром!!!
Ой, а у нас ще є цікавий рюкзачок, який пустує ось тут серед класу. Давайте вирішимо цю проблему, запишемо на листочках людські чесноти, близькі до добра, складемо в рюкзак, щоб взяти з собою в життя.
Також, в нас є «сміттєвий мішечок», в який потрібно помістити записані негативні риси характеру. Отож, напишіть на листочках негативні риси характеру людини. Після того, як листочки з написами будуть поміщені в «сміттєвий мішечок», ми його зав’яжемо міцно-міцно. Щоб вони ніколи не торкнулися вашого серця.
Фізкультхвилинка https://www.youtube.com/watch?v=V9plpdJqxNk
Вчитель: А зараз, давайте візьмемо жовті смужечки, що лежать у кожного з вас на парті. Це – промінчики сонця. Будь ласка, напишіть на них своє ім’я і ту добру справу, яку ви вже стигли зробити сьогодні. (Діти пишуть) А тепер давайте по-черзі приклеїмо наші промінчики о нашого сонечка. (Діти приклеюють, вчитель говорить) Добра людина схожа на ясне сонечко, тому що всіх вміє зігріти своєю любов’ю, турботою, ласкою, щирістю та щедрістю. І щоб жилося усім нам добре, у мирі і злагоді, необхідно щохвилини, щоденно творити добро! Якщо хочеш, щоб тебе оточувало добро, то пам’ятай: «Добро починається з тебе»!
Уроки тітоньки Сови
https://www.youtube.com/watch?v=Sh6LMQ04lJg
Закінчити годину спілкування я хочу віршем Віктора Геращенка:
«Обережно ступай,
Не зламай живі квіти,
Бо вони, як і ти, потребують тепла.
Адже все на землі
Прагне бути зігрітим:
Зупинися, не смій заподіяти зла!»
Час невпинно біжить вперед. Збігають хвилини, години, пливуть роки. Хочеться вірити, що у вас все буде гаразд, хочеться, щоб слова доброти, почуті сьогодні, ви пронесли крізь усе життя. Пам’ятайте, людина на цім світі не вічна, життя коротке і гріх розтринькувати його на погані справи.
Пісня «Твори добро на всій Землі» жестовою мовою
https://www.youtube.com/watch?v=IjNkommRMBw