Сценарій виховного заходу "Подорож крізь історію"

Про матеріал
Сценарій заходу спрямований на ознайомлення учнів з різними історичними епохами. Через ігрові форми діяльності учні досліджують давні цивілізації, античний світ, середньовіччя та інші історичні періоди. Захід сприяє розвитку творчих навичок, командної роботи та критичного мислення
Перегляд файлу

Розробка позакласного заходу

Сценарій гри

 

"Подорож крізь історію"

 

7 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СЦЕНАРІЙ:

 

Обладнання: проєктор і екран; зразки артефактів і реконструкції; матеріали для археологічних станцій: лопатки, щітки, контейнери для викопування артефактів; роздаткові матеріали; столи для ігрових станцій; постери та інформаційні матеріали; мапи й глобуси;  емблеми кожної доби;  матеріали для робіт ручної роботи; подарунки та призи

Вітальні слова викладача:

 Дорогі учні, ласкаво просимо на захопливу подорож в часі! Сьогодні ми з вами вирушимо в неймовірну історичну подорож. Ми дізнаємося про різні часові епохи та події, які сформували світ таким, яким його знаємо сьогодні. Ми розкриємо таємниці минулого та дізнаємося багато цікавого. А щоб зробити це, ми використаємо особливу машину часу, яка дозволить нам подорожувати в часі!

Представлення "машини часу"

 Ця машина часу (зображення на екрані)- особливий пристрій, який створено спеціально для нашої подорожі. Вона дозволить нам перенестися в часі та прожити різні історичні події та часові періоди, наче ми самі були там. Ця машина -  наш спосіб вивчити історію, взяти участь у різних пригодах та навіть розв'язати кілька таємниць.

Тож готуйтесь до неймовірної подорожі в минуле, де нас чекають цікаві завдання та історичні відкриття.

 ІГРОВІ СТАНЦІЇ – ПЕРІОДИ ІСТОРІЇ ЛЮДСТВА

 Станція «Давні цивілізації»

Слово вчителя: Ласкаво просимо до станції «Давні цивілізації». Це місце, де ми станемо археологами та дослідниками, розкриваючи секрети та чарівність давніх цивілізацій, які варті нашої уваги

Завдання:

  1. Розкопка артефактів

Слово вчителя: Починаємо наше захоплююче дослідження з розкопок артефактів. Ваше завдання - стати справжніми археологами та відкрити таємниці давніх цивілізацій, використовуючи лопатки та щітки. Подивімось, що заховано під шаром часу!

(Під піском ховаються іграшкові артефакти, які представляють давні предмети (сторони піраміди, сфінкс, платформи Зікурата, частини Великої Китайської стіни, частини моделі давньої індійської буддистської ступи, фігурка Анубіса).

 

  1. Побудова археологічної реконструкції

Слово вчителя: Тепер, коли ми знайшли артефакти, переходимо до наступного етапу - побудови археологічної реконструкції. Використовуйте вашу уяву та знання, щоб створити макет давньої цивілізації. Це ваша можливість відновити історію власними руками!

 

  1. Розгадування стародавнього напису

Слово вчителя: Приготуйтеся до справжньої археологічної головоломки. Ваше завдання - розгадати стародавні написи, використовуючи іграшкові таблиці з давніми письменствами. Зашифровані символи приховують таємниче послання, яке ми разом розкриємо. Розгортаймо таємниці історії разом!

Станція «Античний світ»

Слово вчителя: Ласкаво просимо до станції «Античний світ», де ми продовжимо нашу  подорож у часі, розглядаючи величні досягнення стародавніх цивілізацій. Сьогодні ми опинимося серед античних держав і дослідимо їхні видатні досягнення в мистецтві,  архітектурі та культурі.

Завдання:

  1. Реконструкція античних споруд

Слово вчителя: Відкрийте для себе світ архітектурної величі Античності! Пропоную стати справжніми майстрами часу, відтворюючи іграшкові реалізації величних античних споруд. Нехай ваша творчість відбудовує історію, а ваші роботи стають свідками архітектурної майстерності минулих епох!

(Учні можуть спробувати за допомогою підготовлених деталей створити іграшкові реконструкції античних споруд, таких як Грецький Парфенон, Римський Колізей або античні театри)

 

  1. Антична кераміка

Слово вчителя: пропоную вам завдання з античної краси! Відчуйте себе митцями стародавнього світу та прикрасьте іграшкові вази в стилі грецької кераміки. Це можуть бути міфологічні сюжети чи геометричні візерунки. Створімо мистецтво, яке перетинає час та приводить нас до культурної різкіші античності.

  1. Грецькі міфи та легенди

Слово вчителя: В цьому завданні запрошую вас до світу захопливих грецьких міфів та легенд! Сьогодні ваша уява стане джерелом створення магії. Вам пропонується виготовити іграшкові маски чи ляльки, які оживлять героїв давніх часів. Поглибимося в світ міфології разом!

 

Станція «Середньовіччя»

Слово вчителя: Ласкаво просимо до станції «Середньовіччя», де ми вирушимо в подорож в часі й опинимося серед лицарів, казок та загадкових таємниць. Середньовіччя - це час честі, магії, архітектурних див, та неймовірних відкриттів.

Завдання:

  1. Будівництво середньовічних фортець

Слово вчителя: В цьому завдання пропоную приєднатися до світу середньовічної архітектури. Сьогодні ви не просто учні, ви - будівельники великих фортець та замків. З допомогою іграшкових деталей ви пізнаєте та відчуєте велич цього періоду.

(З деталей, які знаходитимуться на столі, учні  будують іграшкові фортеці, міські стіни чи замки)

 

  1. Пошук Скарбів Козацького Часу

Слово вчителя: Приготуйтеся до пошуку об'єктів, що приховані в аудиторії. Ваші вміння та знання про козацьке життя допоможуть вам розкрити таємниці кожного з них. Вирушаймо на пошуки скарбів Козацького Часу!

(Це весела гра для знайомства з історією та культурою українського козацтва.

Учитель перед заходом ховає по всій аудиторії предмети, пов'язані з козацькою тематикою. Учні повинні знайти ці об'єкти, використовуючи вказівки чи карту, яку вони отримують. Той, кому вдасться знайти предмет, повинен розказати все, що знає про нього.

Предмети: булава, іграшкові бандура або кобза, меч, вишита сорочка, горщики або інші посудини, дошка для прання, пояс, люлька.)

 

  1. Історичні герби та символи

Слово вчителя: А тепер запрошую вас до творчого процесу створення гербів та символів! Сьогодні ви втілите в себе майстерність геральдики середньовіччя. Колір, форма та символіка стануть вашими інструментами у відтворенні історичних гербів. Почнемо цю творчу подорож у світ середньовічної геральдики!

(Учні створюють свої іграшкові герби та символи, спираючись на  значення кольорів та символів у середньовічних гербах.)

 

Станція «Відродження»

Слово вчителя: Ласкаво просимо до станції «Відродження», де ми вирушимо в подорож в часі, щоб дослідити період історії, коли мистецтво, наука та інновації оживали з новою силою. Відродження - це час творчого розвитку, величезних відкриттів та культурного розквіту.

Завдання:

  1. Ігрова реконструкція великих винаходів

Слово вчителя: Зараз ви не просто учні, ви - винахідники та експериментатори. Ваше завдання - створити іграшкові моделі великих винаходів Відродження, відчути дух інновацій та пізнати таємниці великих умів минулого

(Підготовлений ігровий стіл з підручними матеріалами для виготовлення іграшкових моделей великих винаходів Відродження, таких як вітряк, вертоліт і парашут Леонардо да Вінчі, друкарський верстат тощо. Учням пропонується спробувати скласти ці моделі та експериментувати з ними. До цих деталей додаються пояснювальні картки, які надають інформацію про кожен винахід та його важливість у Відродженні. Учні матимуть можливість експериментувати з моделями, спробувати їх скласти та вивчити, як вони працюють. Така ігрова реконструкція допоможе дітям краще зрозуміти досягнення епохи Відродження та поглибити свої знання.

Для створення ігрового столу з іграшковими моделями винаходів епохи Відродження знадобляться різні підручні матеріали, які можна легко знайти або виготовити (дрібні магніти, кольоровий картон та фарби, маленькі липучки та скотч, маркери та фломастери)

 

  1. Мистецтво Відродження

Слово вчителя: Вітаю вас у світі мистецтва Відродження, де загадкові образи та геніальні творці чекають на ваше розуміння. Сьогодні ми відгадаємо загадки великих митців, вивчимо їхні шедеври та відчуємо велич епохи Відродження, яка пробуджується перед вами як ніколи раніше

Загадка 1: «Моя посмішка найбільш таємнича. Яка картина я?»

Відповідь: «Мона Ліза» Леонардо да Вінчі

Завдання: Діти знаходять репродукцію «Мона Лізи» та розмірковують, чому її посмішка вважається таємничою.

Загадка 2: «Я створив полотна з гарними ангелами та милосердними матерями. Хто я?»

Відповідь: Рафаель

Завдання: Діти вивчають роботи Рафаеля та обирають свою улюблену, дізнаючись більше про мистецтво Відродження.

 

Станція «Просвітництво»

Слово вчителя: Ласкаво просимо до станції «Просвітництво», спробуємо  дослідити період історії, коли знання та освіта розцвітали. Просвітництво - це час інтелектуального розвитку, наукових відкриттів та філософського обдумування.

Завдання:

Гра "Відкриття та інновації"

Слово вчителя: За допомогою цієї гри ми розглянемо світ великих відкриттів та наукових досліджень. Тут ви не лише учні, але й дослідники, які власноруч відтворять експерименти та відкриття видатних мислителів Просвітництва. Дозвольте собі зануритися у світ інтелектуального розвитку та наукових відкриттів епохи Просвітництва через ці цікаві експерименти!

Експеримент Ньютона з розкладанням світла: Учні можуть спробувати відтворити експеримент Ісаака Ньютона із розкладанням білого світла сонячним променем на спектр кольорів. Для цього їм знадобиться призма і сонячне проміння. Вони можуть спробувати подібні досліди з лазерними покажчиками та спостерігати за результатами.

Експерименти Галілея із ковзанням: Учні можуть реконструювати експерименти Галілея щодо руху та ковзання нахилених площин. Вони можуть спробувати різні кутові нахили та визначити, як швидкість та відстань впливають на рух предметів.

Експерименти Лейдена із електрикою: Учні можуть провести експерименти, подібні до тих, які робили вчені в епоху Просвітництва для вивчення електричних явищ. Наприклад, вони можуть намагатися зарядити електрично кульку, а потім спостерігати, як вона притягує невеликі предмети.

Експерименти Ф. Бекона із теплом: Учні можуть проводити експерименти щодо проведення тепла через різні матеріали, на основі експериментів Франсіса Бекона. Вони можуть нагрівати різні матеріали та визначати їхню здатність до проведення тепла.

Дослідження сили тяжіння Ньютона: Учні можуть проводити експерименти, щоб визначити силу тяжіння, за допомогою предметів, які падають, і вимірювання швидкості падіння.

Ці прості наукові експерименти можуть допомогти дітям зрозуміти імітування відкриттів інтелектуалів епохи Просвітництва та допомогти їм зануритися у дух цього періоду історії через власний досвід.

Станція «Сучасність»

Відкриття порталу в майбутнє

Слово вчителя: От ми й підійшли до завершального етапу нашої неймовірної подорожі, під час якої розглянули різні епохи й вивчили непересічні сторінки історії. Тепер, стоячи на порозі завершення, хочу звернутися до вас з проханням поділитися своїми враженнями та уявленнями про те, як би ви хотіли, щоб майбутні покоління описували нашу сучасність.

Заключне слово вчителя: Ми з вами здійснили подорож у часі та відкрили для себе багато цікавих подробиць історії людства. Я сподіваюся, що ця подорож стала для вас захопливим досвідом та надихнула на подальше вивчення історії.

Історія - це як картка з минулого, де записані всі події, досягнення та помилки людства. Вивчаючи історію, ми можемо вчитися на помилках минулого та вдосконалювати світ сьогоднішнього. Ми бачимо, як суспільства змінювалися, розвивалися та вдосконалювалися завдяки зусиллям поколінь.

Я сподіваюся, що ця подорож надихнула вас на подальше вивчення історії культури народів різних епох та розвиток свого критичного мислення. Історія світової культури - це скарбниця знань, яку ми можемо використовувати для пізнання світу та впливу на майбутнє.

Дякую вам за участь у цій подорожі, і я сподіваюся, що ви продовжите дослідження нашої історії та вчення з минулого, щоб будувати яскраве майбутнє.

Нагородження самих активних учасників.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК

 

C:\Users\user\OneDrive\Рабочий стол\Скриншоты\bandicam 2023-11-10 12-22-06-581.jpg  C:\Users\user\OneDrive\Рабочий стол\Скриншоты\bandicam 2023-11-10 12-22-21-439.jpg  C:\Users\user\OneDrive\Рабочий стол\Скриншоты\bandicam 2023-11-10 12-22-30-246.jpg

C:\Users\user\OneDrive\Рабочий стол\Скриншоты\bandicam 2023-11-10 13-17-51-262.jpg

 

Завдання:  Розгадування стародавнього напису

 

 

 

Завдання:  Пошук Скарбів Козацького Часу

C:\Users\user\OneDrive\Рабочий стол\Скриншоты\bandicam 2023-11-10 14-25-21-124.jpg

 

Завдання:  Ігрова реконструкція великих винаходів

C:\Users\user\OneDrive\Рабочий стол\Скриншоты\bandicam 2023-11-10 14-46-30-625.jpg

 

 

Завдання:  Мистецтво Відродження

C:\Users\user\OneDrive\Рабочий стол\Скриншоты\bandicam 2023-11-10 14-54-48-767.jpg

docx
Додано
2 жовтня
Переглядів
148
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку