29 вересня о 18:00Вебінар: Крок уперед чи стоїмо на місці: реалії роботи вчителя початкової школи

Сценарій виховного заходу"Свято професій"

Про матеріал

Мета: поширити уявлення учнів про професії людей, результатами праці яких найчастіше користуються у повсякденному житті, пояснити, що будь-яка професія важлива й потрібна; розви­вати кругозір учнів, мислення, увагу, спостережливість; вихо­вувати любов і шанобливе ставлення до праці.

Перегляд файлу

СВЯТО ПРОФЕСІЙ

Мета: поширити уявлення учнів про професії людей, результатами праці яких найчастіше користуються у повсякденному житті, пояснити, що будь-яка професія важлива й потрібна; розви­вати кругозір учнів, мислення, увагу, спостережливість; вихо­вувати любов і шанобливе ставлення до праці.

 

Обладнання: аудіозапис музики, костюми для дійових осіб, паляниця на рушнику.

ДІЙОВІ ОСОБИ

Ведуча

Ведучий

Учні - читці  (вісім осіб)

Незнайко

Лікар

Маляр

Будівельник

Водій

Кухар

Виховний захід відбувається в актовому залі. Угорі на видному місці прилаштовано плакати з народними прислів'ями: «Щастя і труд поряд живуть», «Праця людину годує, а лінь — марнує», «Без труда немає плода», «Діло майстра величає».

Звучить весела музика.

Наперед виходять учні-читці.

1-й  учень

Сідаймо разом у гурті,

Зустрілися ми знову!

Про славні руки золоті

Поведемо розмову.

2-й  учень

Ті руки звичні до землі,

Будують, вміють шити...

Ми часто бачим мозолі

На їх долонях, діти.

3-й  учень

Всі вдячні золотим рукам,

Ми теж їх поважаємо.

Тож хочем вам розповісти

Усе про них, що знаємо.

Наперед виходять ведучі.

Ведучий. Доброго дня, друзі. Сьогодні ми зібрались із вами на святі професій, святі праці. У нашій країні трудять­ся всі люди, працюють ваші матусі й татусі. Багато чого вміє­те робити й ви. От сьогодні ми поведемо розмову про різні професії.

Але спочатку скажіть, будь ласка, звідки на Землі взялися будинки, кораблі, машини, залізниці? А іграшки, взуття, оде­жа, меблі?

Учні відповідають: «їх створили люди».

 

 

Ведуча

Хто нам шиє черевики

І маленькі, і великі?

Хто будинки збудував?

Залізницю хто проклав?

Ведучий

Хто зробив для школи парти,

Хто книжки друкує, карти?

Хто кує метал для плугів,

Шиє нам пальто і брюки?

Відгадали ми: майстри

Трудяться для нас завжди.

 

Ведуча. Нічого не з'являється у світі без труда. Усе, що нас оточує,— від складних машин до простих іграшок, від великих будинків до маленьких ґудзиків, — це творіння люд­ських рук.

Наперед виходить Незнайко.

Незнайко. Друзі, привіт! А про що ви тут розмовляєте?

Ведучий. Добридень, Незнайку. Сьогодні у нас свято про­фесій.

Незнайко. А що таке професія?

Ведуча. Ой, Незнаєчку, нічого ти не знаєш! Професія — це фах людини, назва того чи іншого виду праці. Чи відомі тобі такі слова: «будівельник», «кухар», «перукар», «швець», «водій»?

Незнайко. Звичайно, відомі. То все це — різні професії?

Ведучий. Так. І сьогодні в нас урочистість, присвячена труду. Хочеш узяти в ній участь?

Незнайко. Хочу.

Ведуча. Ну тоді сідай зручніше і дивись.

Незнайко сідає поруч із учнями-глядачами. Звучить музика. Наперед виходить Лікар.

Ведучий. (звертається до глядачів). Як ви гадаєте, друзі, хто ця людина за фахом і в чому полягає її робота?

Учні відповідають: «Це — лікар, він лікує людей».

Незнайко. Я також знаю, хто такий лікар. У нашому каз­ковому містечку живе також досвідчений лікар — Пілюлькін. Скільки разів він мені синці та ґулі лікував. До речі, чи знає­те ви, які ліки у Пілюлькіна найулюбленіші?

Учні  відповідають: «Йод та касторка».

Ведуча. (звертається до глядачів). Друзі, а якого ще каз­кового лікаря ви знаєте? Чим він прославився?

Учні  відповідають: «Лікар Айболить. Він дуже добрий, любить тварин і в будь-яку мить готовий прийти їм на допомогу».

Ведуча. Професія лікаря — дуже важлива, адже ця люди­на рятує людей від хвороб.

Наперед виходять учні-читці.

4-й  учень

Оце так погода, ну і погода!

Вітер збиває з ніг пішохода.

Але пішохід із валізкою потертою

Вітру назустріч крокує уперто.

Що йому холод, що йому вітер,

Якщо заболіло горло у Віті.

5-й  учень

Що йому сльота і що йому стужа,

Якщо наш Андрій третій день не одужа.

Спека чи холод, чи знову дощить –

Лікар до хворого, завжди спішить.

Лікар

Завжди уважно і з любов'ю

Лікує нас, якщо хворієм,

Коли одужаємо знову,

То лікар першим порадіє.

Ведуча

На світі стільки лікарів

Турботливих, які готові

Без відпочинку працювать,

Щоби усі були здорові!

Ведучий. А зараз, Незнайку, спробуй відгадати назви ін­ших професій. А якщо тобі буде важкувато, то ми допоможе­мо. Так, друзі?

Учні-глядачі відповідають: «Так!»

Звучить музика. Наперед виходять Маляр та Будівельник.

Маляр

Фарбую перила на сходах під'їзду,

Старанно виводжу з гори і до низу.

Фарбую перила, а потім ворота,

Скоріше спішу закінчити роботу.

Ведуча. Відгадав, Незнайку, цю професію?

Незнайко. Напевно, це художник.

Ведучий. Чи згодні ви, друзі, із Незнайком?

Учні  відповідають: «Маляр».

Будівельник

Цеглину за цеглиною кладу,

За поверхом зростає поверх,

Будинки і будиночки зведу,

Якщо цеглин багато буде поруч.

Незнайко. Ну, це будівельник!

Ведуча. Правильно. Будівельник і маляр — також важ­ливі професії, адже будівельники зводять школи, дитячі садки, житлові будинки, будинки дитячої творчості, фабрики, заводи, магазини. А маляри роблять ці будівлі гарними.

Ведучий. А тепер, друзі, здогадайтесь, яка професія на­ступна.

Звучить музика. Наперед виходить Водій. Водій

За кермом я цілий день,

Всі шляхи мені відкриті.

Знаю безліч я пісень.

Відгадали, хто я, діти?

Незнайко. А це — водій.

Ведуча.   Молодець!   (Звертається  до учнів-глядачів.) Як ви вважаєте, друзі, чим важлива професія водія? Учні  відповідають: «Водій перевозить пасажирів та вантажі».

Ведучий. А які види транспорту ви знаєте?

Учні відповідають: «Машина, автобус, тролейбус, трамвай, літак, корабель, потяг».

Незнайко. Хіба літаками, потягами та кораблями керу­ють водії?

Ведуча. Загалом то так, але називають таких водіїв дещо інакше. Друзі, скажіть, будь ласка, Незнайкові, хто керує літа­ками, потягами й кораблями?

Учні  відповідають: «Льотчики, машиністи й моряки».

Ведучий. Усім відомо, що водій має завжди бути уваж­ним, адже він відповідає за життя своїх пасажирів.

Ведучий. Скажіть, як би змінилося наше життя, якби рап­том зникла професія водія?

Учні висловлюють власні думки щодо запитання: «Люди не змогли б дістатися потрібного населеного пункту чи району міста, не отримували б пошту, у магазинах спорожніли б прилавки та ін.».

Наперед виходять учні-читці.

6-й  учень

В пору літню, в час осінній,

Навесні — в гарячий час

Косять, жнуть вони і сіють,

Лан орють у котрий раз!

7-й  учень

Хлібороб в пшеничнім полі

Нам вирощує врожай.

Колоски шумлять на волі,

Де початок їм, де край?

Наперед виходить кухар із паляницею на рушнику.

Кухар

А їсте ви паляницю,

Калачі смачні їсте —

Не забудьте уклонитись

Хліборобові за те!

Кухар  кладе паляницю на стіл.

Ведуча. Друзі, подякуймо за хліб хліборобам і кухарям. Саме завдяки їхній сумлінній праці на нашому столі завжди духмяний хліб.

Кухар. А тепер я пропоную розім'ятися й пограти у не­величку гру. Я буду називати слова, що означають їстівні або неїстівні речі. Якщо назву те, що можна їсти, плескайте у до­лоні, якщо назву те, що не можна, — тупотіть ніжками.

 Кухар  проводить гру. Переможцями стають учні, які жодного разу не помилились.

Ведучий. Цікаво, чи впізнаєте ви, друзі, наступну професію? Наперед виходить учень-читець.

8-й   учень

Знання і вміння дарувати дітям,

Нести сердечне світло доброти —

Найдивовижніше покликання на світі,

Й прекраснішої долі не знайти.

Учні відповідають: «Учитель».

Ведуча. (підходить до учителя). Так, учитель. Скажіть, чому ця професія є однією з найважливіших?

Учні висловлюють власні думки щодо запитання, ведуча доповнює й узагальнює відповіді.

Ведуча. Шкільне життя починається з першого вчителя. Він від­криває малечі двері в чудову Країну Знань, дає перші знання. Його лагідна посмішка назавжди залишиться в пам'яті. Пер­шого вчителя учні люблять і не забувають навіть тоді, коли вже подорослішали.

Ведучий

Хай слово «вчитель» буде завжди

Святим на всій оцій землі.

Нехай до нього, як до правди,

Ідуть дорослі і малі.

Ведуча. Друзі, сьогодні ми з вами поговорили лише про кілька професій. Але, гадаю, ви погодитеся зі мною, що всі про­фесії важливі й необхідні.

Ведучий. Сподіваємось, що коли ви подорослішаєте, то оберете професію, якій присвятите свої життя і серце.

Ведуча

Стіл, за яким ти сидиш,

Ліжко, в якому ти спиш,

Зошит, підручник, машина,

Вилка, тарілка, локшина,

Ґудзик, пальто, черевик —

Речі, до котрих ти звик,—

Витвори рук золотих,

Тому і шануємо їх.

Ведучий. А тепер давайте зіграємо в гру «Добери слівце». Я називатиму той чи інший вид праці, а ви називайте від­повідну професію.

Трактор водить...

{Учні разом промовляють: «Тракторист».)

Електричку... (машиніст).

Стіни фарбував... (маляр}.

Меблі вистругав... (тесляр).

В шахті трудиться... (шахтар).

Пошту нам привіз... (поштар).

Цілий день нам шиє... (швець).

Хто все знає — ... (молодець).

Ведуча. На світі чимало професій, але є серед них одна, якою має оволодіти кожен. Адже саме вона відкриває нам ши­року дорогу в життя.

Спитай у тата і у мами,

Які професії у них.

Професій різних є чимало,

Сповна їх вистачить на всіх!

Та є одна поміж професій,

Якої вчаться всі в житті,

Вона для кожного найперша,

Якої вчитимешся й ти!

Ведучий.

Учитель, лікар чи геолог,

Письменник, слюсар чи кресляр —

Всі називають головною

Одну професію – школяр!

Бо всім відомо, що без школи,

Без знань, що мусиш там набуть,

Не станеш у житті ніколи

Тим, ким в дитинстві мрієш буть!

Звучить музика. Наперед виходять усі  учасники заходу.

Ведуча. Ну от і закінчилося наше свято професій Дя­куємо вам за те, що були уважними глядачами.

Незнайко. А на останок я хочу сказати вам, друзі: неваж­ливо, яку професію ви оберете, коли станете дорослими, – професії потрібні. Головне, щоб вам подобалось бути корисни­ми людям, радувати їх своєю роботою.

Виховний захід закінчується.

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
11 грудня 2018
Переглядів
1605
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку