Даний виховний захід спрямований на розширення знань учнів про найбільше багатство кожної людини - здоров'я та сприяє здоровому способу життя і позитивному ставленню до спорту.
Свято здоровя
МЕТА : сприяти здоровому способу життя учнів; розвивати уважність, спостережливість; виховувати позитивне ставлення до спорту.
ВІКОВА КАТЕГОРІЯ: 7-10 років.
ОБЛАДНАННЯ: плакати: « Найвище багатство – здоров`я»;
«Здоров`я – найвища цінність»;
«Життя – це мить, зумій його прожити»;
«В здоровому тілі – здоровий дух».
УЧИТЕЛЬ.
Без здоров’я втрачає цінність багатство, краса і навіть розум. Я хочу, щоб всі ви були здоровими. І тому поведемо ми мову про те, як навчитися берегти і зміцнювати своє здоров’я.
УЧЕНЬ 1.
Зрозуміло, всім відомо,
Що приємно буть здоровим,
Тільки треба знати,
Як здоровим стати.
УЧЕНЬ 2.
Кожен день по розпорядку
Маємо робить зарядку.
Для здоров`я вона плюс,
Намотай собі на вус.
УЧЕНЬ 3.
Хочу я усім сказати,
Що здоров’я краще мати,
Аніж хворому ходити
Й світ чарівний не любити !
УЧЕНЬ 4.
Якщо хочеш бути здоровим,
Правило запам`ятай:
Сам про своє здоров`я дбай,
На лікарів цю турботу не перекладай.
УЧЕНЬ 5.
Лікарі лікують хворих,
Здоров`я вони не творять.
Людина повинна сама
Дисциплінована бути й вольова.
(Діти виконують пісню)
Як здоровими нам буть
І пройти щасливу путь –
Вчать у школі,
вчать у школі, вчать у школі.
Не хворіти і рости,
Як нам сили зберегти –
Вчать у школі,
вчать у школі, вчать у школі.
Як красивими нам буть
І хвороби всі забуть
Вчать у школі,
вчать у школі, вчать у школі.
Як продукти споживать,
Щоби дужими нам стать
Вчать у школі,
вчать у школі, вчать у школі.
І здоров’я зберегти,
По життю як пронести –
Вчать у школі,
вчать у школі, вчать у школі.
Буть щасливими завжди,
І творити, і рости –
Вчать у школі,
вчать у школі, вчать у школі.
Учень1 : Ой! Що це за створіння?
Учень 2: Гей, хто ви такі?
Ангінкін: Ми мікроби. Швидкі маленькі палички, яких не бачить жодне око. Ми дуже сильні, бо можемо вбити дорослу людину.
Дифтерійкін: Ми дуже веселі і сміливі, бо нам нічого боятися в Країні Невмиванії. В ній – ми господарі.
Учень3 : А взагалі, ви кого-небудь боїтеся?
Дизентерійкін: Ми боїмося лише наших найлютіших ворогів – воду, мило, сонце, чисте повітря, зарядку, і , звичайно, Королеву Зубну Щітку.
Ангінкін: Ми їх просто ненавидимо! Вони наші найлютіші вороги, бо безжалісно убивають нас! А ми ж такі гарні.
Карієс: Погляньте, які ми симпатичні. Давайте товаришувати. Може, затанцюємо? Ми завжди рухаємось, нам не цікаво сидіти на одному місці.
Учень 4 : Даруйте, мені щось не хочеться танцювати. Все болить, все кружляє перед очима… Я краще вже посиджу.
Учень 5: Я теж.
Ангінкін: О, то це ж прекрасно! Якщо ви хворієте, ми ще більше радіємо. Це продовжує нам життя. Давайте знайомитись. Я Стрептокок Ангінкін – мікроб, що живе в другій порції морозива.
Учень 1.Чому в другій?
Ангінкін . Тому, що для дитячого горла це вже забагато.
Дифтерійкін: А я – Дифтерійкін, мікроб страшної хвороби дифтерії. Живу у тих дітей, котрі бояться робити щеплення. А ці щеплення вбивають нас. Ми ненавидимо їх.
Дизентерійкін: Я – Дизентерійкін, мікроб немитих рук. Ми приносимо страшні хвороби: дизентерію, холеру. Я тихенько сиджу на немитих овочах і фруктах, на ваших руках і дуже мрію потрапити разом з їжею до вашого шлунку. А вже там виробляю свою отруту. Від цього починає боліти живіт, піднімається температура.
Учень 2: Ой-ой-ой! Як живіт болить.
Учень 3:І горлечко болить!
Карієс: А зуби ще не болять? Нічого, скоро болітимуть. Я – Карієс, мікроб нечищених зубів. Ви – молодці! Не любите Зубної Щітки. А я її просто ненавиджу. Вона вбиває в роті всі мікроби, через що емаль зубів не тріскається. Бідним мікробчикам ніде жити. А в тих дітей, що не чистять зуби повно дірок в зубах.
Дифтерійкін: А ще ми живемо під нестриженими нігтями, на брудному волоссі, в непровітреній кімнаті. Скрізь! Всі від нас плачуть, а ми радіємо.
Дизентерійкін: Ну досить. Ці вже хворі. Давайте краще затанцюємо.
Танець мікробів «Говорять ми бяки - буки»
Здоров’я: Добрий день усім ! Привіт !
Я об’їхав увесь світ.
І прибув тепер до вас до вас
В добрий день і в добрий час.
Я - Здоров’я , я міцний
І сміливий, і прудкий.
Та побачив у цю мить,
Що мікробів треба негайно розбить.
1. Гарне я і запашне, роботяще змалку.
Люблять всі чомусь мене вдень і на світанку.
Кажуть, я даю красу і здоров’я, й силу,
Чистоту у дім несу, звуть мене всі … ( мило )
2. Я – невтомна трудівниця, мені вірять люди,
Хто зі мною поведеться – той здоровий буде.
Буде часто усміхатись білими зубами,
Мене знає вся малеча і бабусі, й мами.
Чистоту тримаю в домі, справу знаю чітко,
Вам ім’я моє знайоме, бо зубна я … ( щітка )
3. Маю вигляд я і смак –
Можеш подивиться.
І без мене вам ніяк
Всім не обійтися.
Я – не страва, не напій,
Та в роботі часто
З милом, щіткою дружу,
Імя мює - ….(паста)
4 Я маленька полотнинка, випрана дбайливо.
Не серветка, не хустинка, знаю своє діло.
Я дощичок, до голівки притулюсь ласкаво,
Я вбиру усі краплинки з тіла після ванни.
Я не гість – хазяїн в домі, лежати я не звик,
Вам ім’я моє відомо, пригадайте, я … ( рушник )
5 Білих тридцять зубчиків для кучерів і чубчиків
По голівці ходять, волосся в порядок приводять. ( гребінець )
Здоров’я: Ось ви і відгадали загадки. Молодці !
Я знаю, що всім вам подобаються білі, здорові й міцні зуби, гарна посмішка, густе, красиве волосся, охайний, чистенький одяг. Але для цього треба щодня чистити зуби, вмиватися, розчісувати волосся, чистити взуття і привчати себе до цього треба змалку. І ні в якому разі неможна дружити з оцими мікробами.
За моїм наказом
Мікробчиків схопіть,
У воді з милом і пастою
Помить, вітамінами добить.
Вперед ! За мною ! Ура !
Пісня __ Пісня ( На мотив «Одна калина…»
Сумно, сумно аж за край,
Як прийшла хвороба
То хоч помирай.
Страшно, страшно на душі
Забирай, що хочеш –
Здоров'я залиши…
Улітку гарно загорай,
Водою тіло обливай,
Чисть зуби пастою
«Блендамед і Аквафреш».
Ти не пали, і більш гуляй,
І алкоголь ти не вживай
Здоров'я – цінний скарб
Воно у нас одне!
Слухали, бачили, запам'ятали –
Все, що сьогодні ми вам розказали.
Дома розкажете, друзям порадите,
Проблеми усі ви тепер подолаєте.
Грайте, стрибайте, кружляйте надворі,
Хоч і перерви маленькі у школі.
Хочемо бачити всіх вас здоровими,
Геть всі хвороби, не будемо кволими.
Як зростете ви здорові
Як богатирі казкові
Буде нація здорова
І держава – пречудова!
_________________________
Здоров’я:(інсценізація) Ходить гарбуз по городу і питається свого роду :
Гарбуз: Ой чи живі, чи здорові всі родичі гарбузові ?
Буряк: Ми з гарбузової родини й виростаєм для людини !
Морква: за те нас люблять і шанують, що різні страви з нас готують !
Огірок: Який салат без огірка ?
Буряк: А що за борщ без буряка?
Морква: Чи без моркви ?
Капуста: Без капусти?
Огірок: Без нас в каструлі буде пусто!
Гарбуз: Це правда, хлопчики й дівчатка. Ми є, і всі живуть в достатку! Бо ми не просто рослини.
Всі: А рослини – вітаміни!
Здоров’я: Розпочинаємо парад вітамінів.
Гарбуз. На розвиток і ріст, і зір
Впливають вітаміни,
Що виростають в гарбузах,
Морквині, горобині.
У яйцях, маслі, молоці,
Вони ще проживають.
Це вітаміни групи А –
Їх так ще називають.
Ти ці продукти споживай,
Здоров’я добре й гарне май.
Капуста. Щоб зміцнилися кістки
У дитинстві ранньому,
Більше кладіть у салати
Зелені звичайної.
Їжте часто ви лимони,
Пийте чай з шипшини.
Не забувайте ніколи
Про С(це)- вітаміни.
Огірок. Щоб здоровим було серце,
Нерви у порядку,
Надворі ти погуляй
І зроби зарядку.
Їж печінку і сирок,
Масло, хліб, свинину,
Рибу, гречку і жовток,
Навіть картоплину.
Пам’ятай, школярику:
Знає хай дитина:
Що в продуктах цих живуть
В (бе)– вітаміни.
Здоров’я: А тепер нарешті «Міс і Містер Вітамін»
Морква. Набралася я сили від землі і сонця – стала солодкою і червоною. Мене називають коморою вітамінів. А знаєте чому ? В мене є вітаміни С, В,Д, Е і багато інших. Я міщу в собі велику кількість каротину. Отже, я Міс Вітамін.
Здоров’я: І ви, шановний, скажіть декілька слів.
Гарбуз: Серед овочів улаштували змагання за титул «Містер Вітамін». Я одержав 4 золоті медалі за вітамін С, каротин і за здатність засвоювати організмом людини залізо, яке необхідне для нормального кровотворення.
Разом: Всі ці продукти споживайте. Здоров’я добре й гарне майте.
Здоров’я: Кожній дитині потрібні вітаміни, щоб добре рости, гарно бачити, мати здорові зуби, рідше застуджуватися, бути бадьорим, витривалим і веселим.
Танець:______________________________
Здоров’я: А зараз я запрошую на сцену усіх бажаючих, щоб пограти цікаву гру. Гра «Дозволяється – забороняється»
Усі учні вишукуються в дону лінію. Учитель із м’ячем у руках стає напроти. Він кидає одному з гравців м’яч і називає ситуацію. Гравець, що упіймав м’яч, має відповісти «дозволяється» або «забороняється». Якщо відповідь-правильна — гравець робить крок вперед, якщо ні — крок назад. Виграє той, хто підійде до вчителя найпершим. Орієнтовні ситуації для гри:
(Виходять лисиця і кіт з перев’язаною рукою, в чорних окулярах)
Лисиця: Та я тобі кажу, що це не тут!
Кіт: Як не тут, як тут! Спочатку було декілька дерев, а потім – пустир. Та й запахи мені ці знайомі.
Лисиця : А я кажу, що не тут! Тут щось людно і дітей багато. Ось поторкай! Це хлопчик, а це дівчинка. Ми потрапили до школи, а не на пустир. Тобі скільки не кажи, скільки не вчи – все одно неслухняний і впертий!
Кіт: Ой, горе мені горе! Не слухався і став таким.
Хлопчик: Лисичко, що трапилося з твоїм товаришем?
Лисичка: Він довго сидів у темряві, біля мишачих нірок і добре напружував зір, надягав чужі окуляри, зблизька дивився телевізор, тривалий час грав у комп’ютерні ігри, тому й осліп.
Дівчинка: Доведеться розповісти коту , що потрібно робити, щоб зберегти свій зір.
Хлопчик: Зір – дорогоцінний скарб, але його легко пошкодити.
Дівчинка: Не можна надягати чужі окуляри.
Хлопчик: Не можна по кілька годин поспіль дивитися телевізор чи грати комп’ютерні ігри.
Кіт: Дякую вам, дуже дякую! Обіцяю, я буду дотримуватися ваших порад.
Дівчинка: Котику, а що трапилося з твоєю рукою?
Кіт: Я грався на будівельному майданчику, спіткнувся об цеглину, вивихнув руку. Оз і боляче було, добре, що в лікарні допомогли.
Хлопчик: А хіба можна там гратися?
Кіт: Не знаю.
Дівчинка: Гратися можна на стадіоні, на спортивному або ігровому майданчику.
Хлопчик: А з тобою, лисичко, що сталося? Чому ти така обсмалена?
Лисиця: А я гралася із сірниками. Загорілося моє гарне хутро. Я злякалася, почала кликати на допомогу. Добре, що люди почули, обгорнули мене ковдрою, вогонь загасили.
Хлопчик: Лисичко, запам’ятай такі правила.
Не вмикай на кухні газ – РАЗ,
Не клади за піч дрова – ДВА,
В лісі сірників не три – ТРИ,
Не лишай вогонь в квартирі – ЧОТИРИ,
Не лягай при свічці спати П’ЯТЬ,
Іскра впала на підлогу – погасіть – ШІСТЬ,
Зачиніть вікно, коли в небі грім – СІМ,
У грозу під деревом не стійте в лісі – ВІСІМ,
Сірником не забавляйтеся, знічев’я – ДЕВ’ЯТЬ,
Пам’ятайте всі, про що в лічилці йдеться – ДЕСЯТЬ.
Кіт: Ох, лисичко, не знали ми з тобою цих простих правил, тому й пошкодили своє здоровя.
Лисиця: Дякуємо вам за допомогу.
Пісня.
Учень 1: Здоров`я ніхто не дарує,
Не можна здоров`я купити.
Учень 2: Здоров`я нам доля дарує,
З ним легко і радісно жити.
Учень 3: Так добре, коли не хворієш,
Коли усміхаєшся днині.
Учень 4: Тоді все на світі ти вмієш,
Тоді ти весела дитина.
Учень 5: Стрибаєш, співаєш, танцюєш,
Біжиш то з гори, то під гору.
І кожну синичку почуєш,
І з квіткою в полі говориш.
Здоров’я: Я бажаю вам, малята,
Буть здоровими завжди.
Зуби чистити, вмиватись,
Щоб уникнути біди.
Фізкультурою займайтесь,
На повітрі більше грайтесь.
Загартовуйтесь, купайтесь.
Не сумуйте, посміхайтесь.
Назавжди запам'ятайте:
Більше немає скарбу, як здоров'я ваше.
Учитель. Сьогодні ми з вами багато чого пригадали, дещо дізналися нове, над чимось задумалися. Ростіть здоровими, діти, щоб раділи ви світові, а світ радів вам!
Швидко спливають хвилини –
От і прощатись пора.
Я на прощання вам зичу
Щастя, здоров'я, добра.
Усі разом. Здоров'я – це сила!
Здоров’я – це клас!
Хай буде здоров'я
У вас і у нас!
Пісня
Скільки б не казали, а кінчати час,
Кращі побажання ви прийміть від нас!
Приспів
І в вас, і в нас хай буде гаразд,
Щоб ви і ми здорові були.
Хай біда і горе обмина ваш дім,
Доброго здоров’я зичимо усім1
Приспів
Прощавайте, друзі, вам низький уклін,
Здоров’я бажаємо, всім ми, як один.
Діти ( по черзі співають частівки )
Я коли кінчаю їсти,
На столі у мене чисто.
Скатертину не заллю,
Бо порядок я люблю.
Ось горобчик сів на стовпчик.
Чистить пір'ячко горобчик.
Потім пурхнув на плетінь:
— Я чистенький! Цвір-цвірінь!
Ведмежатко косолапе
У барлозі смокче лапу.
Ой, яка принадна,
Наче шоколадна!
Не ведмідь же я, малята,
Щоб до рота пальці брати.
Це мені не звично:
Не гі-гі-є-ніч-но!
1