Сценарій виховного заходу « Тобі розкаже сива давнина, як край наш жив…»

Про матеріал
Виховний захід « Тобі розкаже сива давнина, як край наш жив…» створений для того, щоб розширити знання учнів про життя запорізького козацтва, розвивати спритність, рухливість почуття взаємодопомоги; виховувати почуття патріотизму, громадянськості, повагу до героїки наших предків, любов до нашого краю.
Перегляд файлу

Сценарій виховного заходу

«Тобі розкаже сива давнина, як край наш жив…»

                    

Мета: розширити знання учнів з життя запорізького козацтва, розвивати спритність, рухливість почуття взаємодопомоги; виховувати почуття патріотизму, громадянськості, повагу до героїки наших предків, любов до нашого краю.

Обладнання: карта о. Хортиця з зупинками, малюнок козацького судна «Чайка», портрети гетьманів.

 Хід свята 

(Під звуки «Запорізького маршу до зали входять святково одягнені діти)

1.Земля ти наша, краю наш коханий! 

До болю рідний нам і дорогий

 Яким ти був колись?                                                                                               Якими йшов шляхами?

Словами правди з нами поділись.

                                 2.Заспіваємо вам не пісню

                                   Про стару старовину.

                                   Розкажемо вам не казку,

                                  А бувальщину одну.

3.Розкажемо про минуле,

Що вже мохом поросло,

Що нащадками забуте

За водою попливло.

Пісня «Пісня про Україну»

Вчитель: « .Діти!Сьогодні ми відправимось в подорож по річці Дніпро на козацькому судні « Чайка» і перша наша Зупинка «Історична».

4.Було колись в Україні

Ревіли гармати. Було колись запорожці                     

Вміли панувати.

Панували,добували

І славу і волю.

5.Козацтво виникло у16 столітті, коли пани нещадно знущалися над селянами. Прибуваючи до безмежного степу,козаки селилися понад Дніпром.

Вчитель: «А що означає слово «козак»?

6.Деякі вчені стверджують що козак походить від слова «коза». Спритні,витривалі,як кози .Ще вважають,що слово «козак»,пішло від слова «коса».

Люди,які йшли в бій з татарами,були озброєні косами А ще  кажуть ,що «козаки»,від татарського «козак»,означає «вільний чоловік».А так як козаки жили за порогами Дніпра,то їх називали «запорожцями».

Вчитель: «Діти! Де і як жили запорожці?»

7.Столицею козаків була Запорозька Січ, на острові Хортиця на Дніпрі .Січ була оточена ровом і десятиметровим валом,на якому стояв частокіл.

8.Фортеця була міцно укріплена .Всередині фортеці знаходився майдан із церквою. Навколо майдану стояли великі довгі хати-курені .Частина козаків  жила за межами Січі. Вони приходили на Січ,коли лунав клич до військового походу. На Січі жили лише козаки. Суворо заборонялося приходити на Січ жінкам.

Вчитель: «Який розпорядок дня на Січі?»

9.Козаки кожного куреня за сигналом вставали до схід сонця та йшли на річку купатися в будь-яку пору року .Після цього сідали у кухні за стіл снідати. Після сніданку всі йшли на заутреню молитву до січової церкви. У січовій школі в цей час молодих козаків навчали письму, церковному читанню,хоровому співу,музиці,танцям.

10.Рівно в полудень з гармати лунав постріл і козаки йшли обідати .Їли варену або печену рибу, мед, пиво, галушки, юшку з риби, куліш з салом, баранину, дичину, тетерю-це зварене пшоно на квасі. Після обіду співали пісні,думи.

Вчитель: «А чи воювали козаки?»

11.Але не подумайте, що козаки жили як у раю .Із-з кожного дерева,куща-на них чекала небезпека. Починаючи з 16 століття не минало й року, щоб татари не здійснювали набігів на Україну.

12.Серед козаків панувала жорстка дисципліна. Порушників суворо карали. На Січі козаки займалися веденням господарства, військовою підготовкою. Обиралися ватажки, кошові, гетьмани. Військом керував отаман. Січчю-гетьман.

Вчитель: «Займаємо місця в «Чайці» і мандруємо далі до зупинки «Гетьманська.»

Гетьмани України! Ці слова будять у наших думах образи сильних, мужніх, відданих своїй землі, своєму народові людей. Діти! А чи знаєте ви гетьманів Війська Запорозького? Хто вони?

13.Першим кошовим Запорозької Січі був Дмитро Вишневецький Байда. В 1550 році він прибув до козаків і, під його керівництвом, збудували собі запорожці першу укріплену Січ на острові Хортиця серед Дніпра. Ця Січ не подобалась татарам,бо вони не могли ,через тих козаків,напасти на Україну.

В 1557 році татари напали на Січ,але не змогли перемогти запорожців.

14.Петро Сагайдачний-гетьман,видатний діяч української історії .Кілька разів розгромив татар на степах перекопських і навів страх на Крим. Сагайдачний дбав про розвиток української культури, освіти. Заснував у Києві Академію.

15.Кирило Розумовський – останній гетьман України.

Вчитель: «А хто обирав гетьмана?»

Рада козацька вирішувала все.

Разом гетьманів на ній обирали.

Розум, відвагу, порядність – ось це

Радо орли – козаки шанували.

Вчитель: «Діти! Ми дізналися про гетьманів, як козаки воювали. А тепер дізнаємося які пісні співали. Наступна зупинка «Пісенна.»

Українська пісне! Ти пройшла шляхами!

До мого серця і живеш у нім.

Українська пісне! Чарівна, всесильна.

Ти такою будеш через сотню літ.

Українська пісне! Вчить тебе дитина,

Щоб пам’ятала свій козацький рід

Пісня ( Козацькому роду нема переводу )

Вчитель: «Діти! А ще козаки вміли веселитись.

Ми, їхні нащадки, теж знаємо багато гуморесок.

Тож підпливаємо до зупинки « Гумористична».

                                                                 Найкраща мама

                                                          Йде синок до школи вперше

                                                          Питає  батька мати:

                                                        « Якій мові ми синочка будемо навчати?

                                                         Українській чи англійській.

                                                          Обидві ж хороші.»

                                                        «Хай вивчає ту, якою печатають гроші.»

Пряник

« У Вас зуби є дідусю?» - внучок питає

Дід журливо посміхнувся:

« Вже давно немає.»

Це почувши, хлопченятко зраділо, без краю.

«Тоді пряник потримайте,

А я пострибаю.»

                                                                                 Обмова

                                             На розпеченому пляжі

                                            Лає даму дама:«Та яке ж це виховання?

                                            Та яка ж ви мама?

                                            Та скажіть же ви що не будь ,своєму синочку.

                                            Він же кидає грязюку , на мою сорочку.»

                                             « То якраз не мій синочок»-

                                               Дама гордо мовить.

                                               « Мій он вашим капелюшком,

                                               Жабеняток ловить.»

Буйні предки


Вдарив батько з пересердя

Хлопчика малого.

Той поплакав, переплакав

Та й питає в нього:

« Тебе, татку,бив твій тато?»

Бив та ще й немало.

« Ну, а татка твого били?»

Теж перепадало.

І сказало хлопченятко,

Заломивши ручки:

« Тепер ясно, звідки в тебе

Хуліганські штучки»


                                                                       Коріння і насіння

                                                                  -А ти,татку, в школі вчився?

                                                                  - Учився, Сергійку.

                                                                 -А то правда, що ти,тату,

                                                                  Був одержав двійку?

                                                                - Було таке, траплялося.

                                                                  Малий  засміявся:

                                                                 - Тоді мама правду каже,

                                                                    Що я в тебе вдався.

Зрозумів

Ти навіщо, синку,- запитав раз тато,-

В ліве вухо зранку запихаєш вату?

- Ти ж казав,що в мене,-

Син відповідає,-

Те, що в праве входить,

В ліве вилітає.

      Вчитель: « Діти! Ось і закінчилась наша подорож по річці Дніпро на козацькому судні  «Чайка». Ви, діти, нащадки славних українських козаків.

Тож, любіть Україну,шануйте народ. Хай кожен із вас, своїми вчинками і добрими справами, доведе, що козацькому роду нема переводу.

Пісня «Моя  Україна»

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 4 клас, Сценарії
НУШ
Додано
27 лютого
Переглядів
37
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку