Старогнатівська ЗОШ І-ІІІ ступені
Перші весняні квіти
(виховна година у початкових класах)
Підготувала: вчитель початкових класів
Приходько П.І.
Тема: Перші весняні квіти
Мета:ознайомити дітей з першими весняними квітами; розвивати пізнавальний інтерес4 виховувати бережливе ставлення до перших весняних квітів, уміння милуватися картинами природи.
Форма проведення: виховна година
Обладнання: костюми метеликів, малюнки із зображенням перших весняних квітів; картини галявин з квітами.
Хід виховної години
І. Мотивація
Повідомити вчителя.
На світі рослин і кожна з них має свою назву, а та – свою історію. Квіти є окрасою життя. Вони вражають нас найтоншими пахощами, милують кольорами.
Розгляньте цю картину (картина галявина). На що схожа галявина перших весняних квітів? ( На килимок, наче барвисте озерце, ніби хмарками впала з неба).
ІІ. Повідомлення теми
Сьогодні ми з вами вирушимо у подорож Країною перших весняних квітів, помандруємо лісами і садами. Супроводжувати нас будуть чарівні Метелики.
ІІІ. Повідомлення матеріалу
Учитель. Ми розглянемо картину галявина, на якій зображені перші весняні квіти. Деякі назви квітів нам відомі, поряд з більшістю все-таки стоїть знак питання.(Влітає Метелик-хлопчик, за ним Метелик-дівчинка).
Метелики ( разом ):
Чекаємо з нетерпінням, Радіємо весні. Це сонячне проміння, Це квіти і пісні.
Учитель (показує проліски).
Був собі малесенький пролісок. Узимку він спав у мерзлій землі. Йому було холодно. Снилася проліскові весна.
Одного разу пригріло сонечко. Земля почала відтавати. Проліскові стало тепло. Прикинувся він, потягнувся. Його зелені руки виглянути з землі. « Це, мабуть, прийшла весна», - подумав пролісок і розкрив голубі очі. Усміхнувся, промовив:
Учитель. Діти, скажіть, будь ласка. Яке свято відзначаємо у перші дні весни?(Свято мам та бабусь).
Жив на світі хлопчик. Його мати дуже хворіла й не підіймалася з постелі. Одного разу першої весни син пішов за хворостом у ліс. Де-не-де на пригорку сніг уже розтав і там пробивалася молода зелень. Раптом на одній голявині хлопець побачив блакитну пляму.
Він підійшов ближче, це була перша весняна квіточка – пролісок. Юнак приніс його своїй мамі. Діти, сталося диво. Квітка, її запах вилікували маму і вона піднялася з постелі. Відтоді жінки дуже полюбляють квіти, а ще більш люблять своїх щітей.
Звучить п'єса П.І.Чайковського «Квітень» з циклу «Пори року». 1-й метелик. ( читає під музику вірш В.Бичка)
У проміннях сонця ніжних, Край веселого струмка Білий, росяний підсніжник Раптом блиснув з-під листка. Отакий малий, неначе Ледь прокинувся від сну, Тихий-тихий, а одначе Він привів до нас весну.
2-й метелик. П'єса П.І. Чайковського та вірш В.Бичка присвячений одній і тій же квітці – підсніжнику – найпершій квітці весни. А хто здогадався, чому її так назвали? (діти відповідають, пояснюють). 1-й метелик. Навесні у лісі ми можемо зустрітися зі скромною і ніжною квіткою. Послухайте про неї загадку і відгадайте, яка це рослина?
Дзвіночки-перлинки на ніжці тонкій, Такі запашні і тендітні такі. В широкому лісі, немов у гіллі, Ховають від сонця голівки малі. ( Конвалія )
Учитель: Назва цієї квітки, конвалія, означає «лілія, яка цвіте в доли летимо ні навесні».
2-й метелик.
Ці квіточки ніжні Такі білосніжні, Тоненькі, тендітні, Ласкаві, привітні. Послухай, як срібно Дзвенить голосок: «Не треба, не треба Зривати квіток!»
Учитель: Діти, поясніть, чому квіти звертаються до вас з таким проханням? (Підсніжник і конвалія занесені до «Червоної книги України»)
1-й метелик. А тепер летимо у садок. Там чекає садівник. (Під вальс квітів з балету «Лускунчик» виходять квіти і кружляють у танку. З кола виходить Тюльпан.) Тюльпан:
Я гордо голову тримаю І перед вітром не схиляю. Я жовтий, білий, полум'яний І, наче яблуко, рум'яний. В саду я квітну навесні. Скажи, яке ім'я мені?
(Відповідь дітей) Садівник(показав малюнка тюльпана)Так, ця квітка має назву тюльпан. Походить вона від персидського слова «тюрба» − чалма, пов'язка на голову - за схожістю.
V. Підсумок заняття
Метелики (разом)
Ми літали по садах, Парках, луках і лісах. Зрозумівши квітів мову, Цю підслухали розмову:
Лісова квітка.
Ми б завжди були щасливі, І пахучі, і красиві, Якби в полі, в лісі, в лузі Бачили нас тільки друзі, Ті, які б нас не топтали, Без потреби не зривали
Садова квітка.
А на клумбах, вдома, в школі Висівали нас доволі, Доглядали, поливали.
Усі квіти (разом)
Ми б красу їм дарували.
Учитель. Діти, сподобалася вам наша подорож до Країни перших весняних квітів? Якщо так, то наклейте червону квітку на галявину, а якщо ні – блакитну. Квітів яким кольорів більше?(Діти відповідають).
(Під звуки вальсу усі квіти танцюють).