Сценарій виступу
екологічної агітбригади
« Порятунок»
на тему:
«Атака вірусів. Врятуй планету»
Підготувала:
вчитель біології
Городищенського ліцею
Козівської селищної ради
Оксана ОГНИСТА
Мета: розширити знання учнів про коронавірус та шляхи його поширення; розвивати вміння правильно діяти в умовах карантину, дотримуючись профілактичних заходів; виховувати свідоме ставлення до власного здоров’я. Обладнання: плакат « Симптоми коронавірусу», плакат «Профілактичні заходи щодо коронавірусу», кошик з фруктами і овочами.
(Під музичний супровід на сцену виходять учасники агітбригади )
1уч. Є Божий храм, є храм науки,
А навкруги –природи храм,
Де є ліси, озера, луки,
Які дарують щастя нам!
2 уч. Гляньте на природу чарівну,
Гарну, немовби казкова царівна!
Гори, гаї, голубі небеса-
Ніжна, бентежна, велична краса!
3 уч. Дівчата! Весна вже настала!
З хмарки сонечко прогляне,
Землю-матінку пригріє,
Степ кругом зазеленіє!
4 уч. Навесні в гайок підемо,
Першу квіточку знайдемо.
Біля квіточки помрієм,
Разом з нею порадієм!
( заходять Коронавірус , Паніка та Страх)
Коронавірус. Ха, ха, ха ! Вірші про весну розказують, гуртом збираються на екскурсію у гайок ,у дендропарк, на ставок... Мріям вашим не здійснитись, бо настав час пандемії!
Паніка. Вітайте! До вас у гості завітав коронований китайський
пан-СОVID 19 із відомого міста Ухань.
5уч. Ми гостей не просили, а тим більше не чекали!
Коронавірус. А це мої союзники-Паніка і Страх! Знайомтесь!
6 уч. Нам таких знайомих не потрібно!
Коронавірус. Вас усіх я інфікую, госпіталізую, закрию у домівках, а також посію розпач, паніку та страх!
Страх. Вже не буде святкувань, теплих, дружніх обнімань..
Коронавірус. Під час кашлю та чхання на повітряній хмаринці,
від людини до людини передамся швидко я!
Коронавірус. Паніко! Прошу ознайомити всіх присутніх із переліком виконаних мною робіт в організмі людини.
( Паніка зачитує симптоми захворювання на коронавірус)
1уч. Друзі! Тривога! Цей коронавірус такий підступний!
2 уч. На нашу долю випало жити у надзвичайний час-час прийняття рішень у боротьбі проти коронавірусу.
3 уч. Життя наше, наших батьків, дідусів, бабусь залежить від нас.
4 уч. Ми закликаємо усіх до дії заради здорового майбутнього!
Коронавірус. Я-COVID 19. Я одержав право громадянства серед численних особин органічного світу. Моє царство- ВІРА! Природа створила мене простим, у складі немає нічого зайвого. Але є дуже витончене оздоблення-корона! І це допомагає мені проникнути в клітину.
Паніка. О мій повелителю, про твої чорні справи на території клітини говорить увесь живий світ. Тебе величають-«мафія на клітинному рівні»!
Страх. Так, так, так! « Мафія на клітинному рівні»-це звучить гордо. І ніхто тебе не здолає, навіть оці екологи –активісти. Адже ти дуже контактний об’єкт!
Увага !Увага! Увага! Вас вітає учнівський колектив екологічної просвіти «Порятунок» Городищенського ліцею Козівської селищної ради!
Наш девіз: «Життя-це диво! Бережімо його»
Пісня « Ми вітаємо вас»
( на мотив пісні «Вчать у школі»)
Ми вітаємо вас, в нас бригада просто клас!
І, звичайно, вам відкриємо свої плани.
Ми для того, що би жити і природу захистити.
Ми будемо і природа буде з нами!
В нас одна свята мета, ціль, ми скажем, непроста,
Що співати вам, чи просто говорити:
Треба діять, не тужить і природі послужить,
Берегти цей світ, бо нам у ньому жити!
5уч. Друзі! Сьогодні, як ніколи, нам потрібно «озброїтися» знаннями про коронавірус та пандемію, аби протидіяти поширенню хвороби.
1 уч. Наша обізнаність «не на руку» новому типу вірусу, тоді як паніка і страх-його союзники.
2 уч. Вірус такий підступний, але у житті немає нічого, чого б варто було боятися. Є тільки те, що потрібно зрозуміти.
3 уч. Нам необхідно скласти пам’ятку профілактичних заходів для того, щоб знизити ризик інфікування коронавірусом.
4 уч. У коронавірусу є певні складові, які допомагають йому проникнути в клітину.
5 уч. Хто б нам допоміг дізнатися про ці складові?
(Заходить «Мило»)
Мило. Друзі, я вам допоможу! Я-мило! Я неодноразово зустрічався з цим негідником-COVIDoм 19!
6 уч. Хіба ти можеш подолати такого підступного ворога?
Мило. Звичайно! У вірусу є « жирова мембрана». Коли люди миють руки мною, то я перешкоджаю взаємодії вірусу з поверхнею шкіри. Адже я розчиняю його жирову зовнішню стінку і вірус гине! Саме тому слід часто мити руки з милом!
1 уч. Дякуємо тобі, мило. Ти справжній герой!
( екологи складають пам’ятку профілактичних заходів щодо коронавірусу)
2 уч. Правило перше:
Часто мийте руки! Або обробляйте антисептичними засобами!
Пам’ятайте, що миття має тривати не менше 20 секунд!
3 уч. Гортаючи сторінки енциклопедії, я дізналася, що у вірусу є ще S-білки. Це такі « шипи», якими він кріпиться до мембрани клітини. Це славнозвісна його корона.
4 уч. Але наш організм має фортецю-імунну систему, яка перешкоджає проникненню шкідливих речовин.
5 уч. Імунна система завжди бореться з інфекціями, але не завжди буває успішною у цій боротьбі.
( заходить « Вітамінка» з кошиком, в якому є овочі та фрукти)
Вітамінка. Всім добрий день!
Я -Вітамінка: здорова і весела!
Люблять мене у містах і селах,
Людям усім я здоров’я несу,
Силу ,бадьорість, радість ,красу.
6 уч. Вітамінко, трапилась біда у світі,
коронавірус наступає, нас у домівках закриває!
Вітамінка. Щоб імунітет був міцний і успішно боровся з вірусами, необхідно споживати вітаміни: моркву, ріпку ,бурячок ,диньку, перчик, часничок! Вітаміни А,С,Д,Е допоможуть захистити організм від коронавірусу.
1 уч. Дякуємо тобі, Вітамінко, за цінні поради!
Правило друге:
Зміцнюйте імунітет: повноцінно харчуйтеся, відпочивайте, висипляйтеся, займайтеся спортом!
2 уч. Велику тривогу викликає те, що вірус передається краплинно-повітряним шляхом від хворої людини до здорової під час кашлю та чхання у тісному контакті.
3 уч. Як же людині вберегтися від цієї інфекції?
(заходить «Медична маска»)
Медична маска. А у цьому питанні я вам допоможу!
4 уч. Хто ти, незнайомко?
Медична маска. Я-Медична маска. Мої предки родом із Середньовіччя. Перші маски для обличчя почали одягати ще під час пандемії бубонної чуми.
5 уч. І що ти пропонуєш?
Медична маска. Я пропоную обмежити контакти з людьми і використовувати захисну маску. А ще важливо знати як правильно надягати, знімати та утилізувати маску!
( зачитує правила використання медичної маски)
6 уч. Дякуємо тобі, Маско, за цінні поради.
1уч. Отже, наша пам’ятка поповнюється новими правилами.
2 уч. Правило третє:
При контакті з людьми, що мають респіраторні симптоми, одягайте медичну маску!
3 уч. Правило четверте:
Тримайтеся на відстані 1,5-2 м. від людей, у яких кашель або підвищена температура!
4 уч. Правило п’яте:
Під час кашлю і чхання прикривайте рот і ніс серветкою або згином ліктя. Відразу викидайте серветку і мийте руки!
5 уч. Правило шосте:
Дезінфікуйте спиртовмісним розчином усі предмети та поверхні, яких часто торкаєтеся!
6 уч. Коронавірус, начувайся!
1 уч. Ти нам не страшний!
2 уч. Хоча на сьогоднішній день немає ліків для профілактики або лікування нового штаму вірусу, але ми можемо себе захистити, якщо будемо дотримуватися основних рекомендацій.
Пісня « Вірус»
( слова і музика Наталії Фаліон)
Прийшла весна в село- не дасть сидіти в хаті,
Бо вірус вірусом-та йдем город копати!
Ти повертайся, клятий вірус, до Китаю,
А нам своїх проблем сьогодні вистачає!
Приспів.
Ойо –йо-йой, ая-я-яй,
Ох і підкинув нам біду Китай!
Віть-віть-віть, тьох-тьох-тьох,
Ми робимо все, щоб вірус здох!
Всі разом. Бажаємо міцного здоров’я!
ДЯКУЄМО ЗА УВАГУ!