СЦЕНАРІЙ ВИСТУПУ АГІТБРИГАДИ НА ТЕМУ «ЩОБ ГРУНТИ РОДЮЧИМИ І ЩЕДРИМИ БУЛИ, БУДЬ, ЛЮДИНО, ГОСПОДАРЕМ НА СВОЇЙ ЗЕМЛІ!»

Про матеріал
СЦЕНАРІЙ ВИСТУПУ АГІТБРИГАДИ НА ТЕМУ «ЩОБ ГРУНТИ РОДЮЧИМИ І ЩЕДРИМИ БУЛИ, БУДЬ, ЛЮДИНО, ГОСПОДАРЕМ НА СВОЇЙ ЗЕМЛІ!»
Перегляд файлу

СЦЕНАРІЙ  ВИСТУПУ АГІТБРИГАДИ НА  ТЕМУ «ЩОБ  ГРУНТИ        РОДЮЧИМИ І  ЩЕДРИМИ БУЛИ, БУДЬ , ЛЮДИНО,              ГОСПОДАРЕМ НА СВОЇЙ  ЗЕМЛІ!»

Земля – Я – Земля! Мені майже 5 млрд років! А грунти – це моя шкіра, яка утворювалася поступово із органічних залишків рослин і тварин. Її товщина    в різних районах змінюється від кількох сантиметрів  до 2 м.  Без зайвої скромності скажу, що я – прекрасна!  Наді  мною буяють духм*яні степові трави,  шелестить листя в лісах, розливається пташиний спів ...

(ліричний танок, що символізує красу природи)

 Земля  - І все це – завдяки грунту! У моїх грунтах теж вирує життя, хоч і не таке помітне. Життя в грунті тихе і мовчазне.

А - Коріння рослин , обплетені грибницею, поглинають вологу і розчинені в ній поживні речовини;

Б - Грунтові тваринки харчуються за рахунок живих або мертвих коренів;

В - Бактерії – азотофіксатори засвоюють атмосферний азот;

А - Бактерії-редуценти  розкладають органічну масу до простих мінеральних сполучень і повертають їх у грунт.

Земля -  От яка майстерня працює в моєму грунті! 

(вихід бактерій під музику Гріга «Гноми»)

Бактерії -    Ми – бактерії-редуценти!                                                                                                                   1 бактерія      Одні з нас - консервують залишки коренів в гумус.

2 бактерія -    А інші  – розкладають гумус на мінеральні елементи.

(танок  двох бактерій під ту ж музику)

Дощовий черв*як – Танцюєте?

Бактерії – Працюємо!

Ч – Вас послухаєш – то можна подумати,  що гумус утворюється тільки завдяки вам! А про  мене, дощового черв*яка, забули… А я ж збагачую грунти киснем та органічними речовинами, розпушую їх!

1 бактерія – Та куди ж ми без тебе?

2 бактерія– Давай працювати разом!

Ч   - Так!

( ще кілька рухів танцю)

Дощовий черв*як - Найбільш багаті грунти – черноземи. В Україні , зокрема,     найродючіші черноземів.

А - Вони сформувалися під степовою рослинністю , яка надзвичайно продуктивна і  має потужну та глибоку кореневу систему.

Б -  Завдяки цьому чернозем сягає  глибини 1- го м!

Земля   - Так промайнуло майже 5млрд років… І от десь приблизно 2 млн років тому на Землі з*явилась людина.

( під ліричну музику з*являється Людина

Людина  -      Більшу частину своєї біографії людина мало чим відрізнялася від своїх братів менших, вона була частиною зеленої каруселі природи.

( Людина танцює разом з рослинами, бактеріями та Землею)

 Людина -  Однак все змінилося за останні 10 тис. років! Людина почала вирощувати рослини і розводити тварин.  Спочатку грунт для сівби оброблявся полицею-копачкою, тож людина могла обробити лише невеличкі ділянки.

 1 бактерія -   Та навіть ці  клаптики оранки, створені людиною  були  ранами для грунту, оскліьки в ході обробки руйнувалася його природня структура.

 Людина -  Людина робила все, щоб якомога менше залежати від природи. З кожним роком посівні площі зростали, домашньої худоби ставало дедалі більше. Людина почала підкорювати собі природу. Вона була жадібною і не бажала дотримуватися принципу: брати стільки, скільки можна.

А -   Та до кінця Х1Х століття природа була ще сильнішою від людини. Справжня біда для природи  прийшла тоді, коли людина почала обробляти грунти плугом або культиватором,

Б -  застосовувати мінеральні добрива, пестициди та гербіциди,

Дощ. Черв*як  -  а худобу почала вирощувати на великих фермах.

(танок «людина підкорює природу» )

Людина -  Людина пишалася своїми досягненнями але вони обернулися для неї великими втратами. І ось що відбулось :

2 бактерія - Зорані грунти почав зжирати жадібний дракон – ерозія. Цей чорний дракон зжирає родючість млн гектарів землі, злизуючи з поверхні язиками води і вітру найбільш цінний шар землі, багатий гумусом;

А - На сьогодні на території України зруйновано вже 32% грунтів, які частково або повністю втратили  свою родючість;

Б - Зменшилися врожаї, не залишилось нових земель, які можна зорати;

1 бактерія - Мінеральні добрива та пестициди вимивалися з полів і забруднювали довкілля

2 бактерія - Через це у лісах і степах гинули комахи, птахи, тварини, а в ріках – риби…

Дощ. черв*як - Пасовища бідніли від безлічі домашньої худоби. Ріки, з яких брали воду для зрошування стали міліти…

Земля - Природа не захотіла стати майстернею для виробництва зерна, овочів, м*яса та молока для людини…

Людина - І людина зрозуміла, що підкорюючі природу , вона нічого не досягне. І пішла людина вчитися в школу  природи.

 ( під музику «Учат в школе» утворюється клас серед природи, Людина сідає на пеньку(кубику) з ручкою і блокнотом )

Людина - І природа дала людині головний урок на тему:  

Земля -  «Роби, як я!»

Людина -А як???

1 бактерія - Пам*ятаєш, що навіть невеличке зоране поле – це рана на шкірі Землі? А що вже говорити про млн і млн  гектарів, які переорюють щороку!!!

 2 бактерія - Грунти  від цього важко хворіють  - їх треба серйозно лікувати.

 А - Лікування хворих і охорона здорових грунтів – одна з найважливіших задач. Від здоров*я грунтів значною мірою  залежить майбутнє людства.

Людина - Як лікувати ?

 

Б - Почнемо з того, що  вирощування однієї культури  на полі декілька років поспіль – це помилка.

А - Після кукурудзи та соняшника, треба висівати бобові, наприклад, сою, горох чи квасолю, які збагачують грунт азотом.

Б - Це називається – сівозміна.

 Земля  -   А ось фермери в США   кожний гектар пашні періодично відправляють у відпустку на 20 років.

1 бактерія - Цей гектар засівається багатолітніми травами або деревами. Так що у американців з кожних 5 гектарів – один знаходиться на відпочинку,

Земля  -  а інші працюють і чекають своєї черги на відпустку.

 Людина  -     Молодці американці!

 2 бактерія   -  Так! Та це не єдине їх досягнення. Вони наполегливо працюють також над тим, щоб зробити пестициди та гербіциди менш отруйними.

 1 бактерія    -  Адже ці хімікати  не просто забруднюють  навколишнє середовище, але й вбивають комах та корисні мікроорганізми -

Обидві бактерії разом   -   таких, як ми,наприклад!

 Дощ. черв*як     -   Або таких дрібних тваринок, як я!

Бактерії і черв*як (разом) - А  без  нас -  неможливе відновлення гумусу!

Земля – А у боротьбі із шкідливими комахами рекомендую застосовувати біометод.

Людина – Що це таке – біометод?

Земля – Біометод – це використання для боротьби із шкідниками «ворогів наших ворогів», тобто грибів, бактерій, комах, які знищують шкідників, але при цьому і самі гинуть.

1 бактерія – Бідолашні!

2 бактерія – Та вони просто герої!

 А   -  А знаєш про зелені добрива – сидерати?

 Б -  Це  гірчиця, рижій, конюшина, люцерна. Їх висівають там, де врожай вже зібраний, а потім зорюють землю разом  з паростками  цих рослин.

 А  - Це дає прекрасний  ефект: грунт стає пухким, в ньому збільшується    кількість не тільки  органічних речовин, але й   мінеральних елементів.

 Б - Крім того сидеральні культури мають глибокі корені, які повертають в орний прошарок грунту поживні  речовини.

( шкільний дзвоник)

 Земля  -  Мудрості природи немає меж,  вона рятує і відновлює сама себе. Про це ще багато чого можна розповісти! Та вже продзвенів дзвоник: урок закінчено…

Людина –   Дякую за урок! Тож буду вчитися у природи!

 Земля -    Гадаю, саме час згадати  алегоричні екологічні приказки, які називають законами Баррі Коммонера – відомого американского еколога:

1 бактерія - «Все пов*язане з усім».

2 бактерія - Це означає, що не можна руйнувати біосферу, до якої також належать грунти.

А - «За все треба платити».

Б - Це означає, що покращення екологічної ситуації потребує великих коштів.

Дощ. черв*як - «Все треба кудись дівати».

1 бактерія -  Це означає, що без відходів людям не обійтися, але їх повинно бути якомога менше.

Земля - І, нарешті, «Природа знає краще!» Цей закон спрямований проти тих, хто вважає, що людина розумніша за  природу.

Л -     Я зрозумів: природу не можна підкорювати - з нею потрібно співпрацювати!

( пісню  «Прости , Земля!» виконують всі учасники)

Всі разом – Природа знає краще!

 

 

 

 

 

 

 

Найважливіша речовина грунту – це гумус. Гумус – дитя Сонця, яке продукує його із верхнього шару земної кори , води , атмосфери та живих організмів.

Гумус постійно оновлюється за допомогою  мікроорганізмів –редуцентів.

 

               

               

            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

docx
Пов’язані теми
Екологія, Сценарії
Додано
23 січня 2020
Переглядів
622
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку