Інтегроване заняття з ознайомлення з природою та валеологія для молодшого дошкільного віку "Ліки для бабусі"

Про матеріал
Закріпити знання дітей про лікарські рослини, плоди та методи їх використання; розширити уявлення дітей про взаємозв’язок рослинного світу і людини. Збагатити знання дітей про вітаміни, їх значення в житті людини; вчити складати ціле з частин (бджола, дерево закріпити вміння відповідати на запитання вихователя; формувати вміння виявляти розуміння до проблем інших людей. Розвивати уяву, мислення. Виховувати співчутливе ставлення до хворих, любов до природи рідного краю. Матеріал: Кошик для Червоної Шапочки, горнятко меду, цвіт липи, шишки, жолуді, дитячий мобільний телефон, лялькова хатинка, кошик з фруктами, одноразові стаканчики для чаю, дерева для декорації.
Перегляд файлу

Конспект заняття

по ознайомлення з природою

для дітей середнього дошкільного віку

«Є у лісі хатка…»

 

Мета: продовжувати ознайомлювати дітей з особливостями життя птахів своєї місцевості; ознайомити з життям і повадками пташки - синички з її характерними ознаками; вчити дітей уважно слухати оповідання і вірші про синичку, розуміти їх зміст і відповідати на запитання; розвивати пам'ять, мислення,  виразність мовлення вихованців, звуконаслідування; виховувати бережне ставлення до природи, доброзичливість, бажання піклуватися і допомагати птахам взимку.

Попередня робота: спостереження, бесіди про птахів, про життя птахів узимку; облаштування годівниць, годування птахів зернятами; слухання оповідань, віршів, загадок про птахів і їх допомогу природі.

Матеріал: малюнок із зображенням синички і пташок біля годівниці; оповідання В.Сухомлинського «Як синичка будить мене», вірш Д.Мегелик «Чепурна синичка», фізкультхвилинка «Пташки літають».

Хід заняття

Вихователь:

- Як багато радості і задоволення дарує нам природа. Це прозоре і чисте повітря, зелені сади і парки, різнокольорове буяння квітів, стрімкі потоки річок, шум моря, веселе щебетання птахів. Так і заслухаєшся, і замилуєшся чарівною красою природи. Але все це можливе лише тоді, коли ми самі будемо допомагати природі, а не ламати дерева і забруднювати її річки і озера.

Вихователь:

- А що станеться, якщо ми не будемо стежити за чистотою будинків, вулиць, лісів і річок? (Відповіді дітей)

Вихователь:

- А якщо все стане брудним, що буде з нами? (Відповіді дітей)

Вихователь:

- А хто нас зможе вилікувати? (Відповіді дітей)

Вихователь:

- А хтось зможе допомогти деревам, якщо вони захворіють і на них з'явиться гусінь, жуки і інші комахи, які будуть об'їдати плоди, листя, кору дерев? Чи є у природи свої лікарі? Хто вони?

(Відповіді дітей)

Вихователь:

- Так, правильно, вони допомагають природі і лікують кущі та дерева від їхніх ворогів і ціле літо працюють та визбирують з дерев комах, жуків і гусениць. Так вони допомагають природі і цим живляться. А нам повідомляють веселим співом, що в природі все гаразд.

- А зараз яка пора року?

- Куди поділися птахи?

- А чи всі птахи залишили наші краї? (Відповіді дітей)

Вихователь:

- За якими птахами ми спостерігали на прогулянці?

- А чий спів ми вчора слухали, хто прилітав до нашого вікна?

(Відповіді дітей)

- Подивіться на дошку і ми зможемо побачити зображення синички. І сьогодні я б хотіла, щоб ви дізналися ще щось дуже цікаве про синичку. Я прочитаю вам оповідання В.Сухомлинського «Як синичка будить мене».

- Щойно посвітлішає за вікном, прилітає малесенька жовтогруда пташка. То – синичка. Шапочка в неї чорно-оксамитова, щічки біляві. На зеленувато-сірих крильцях кожна пір'їнка, ніби пензликом намальована, синичка стукає гострим дзьобиком у шибку. Заглядає агатовими оченятами у кімнату. Розвиднюється, я піднімаюсь з ліжка, виношу шматочок несолоного сала. Синичка дзьобає сало і співає: «Пінь-пінь». Це вона говорить: «Дякую, завтра я знову прилечу».

Вихователь:

- А ви допомагаєте синичці взимку? (Відповіді дітей)

- І вона вам теж дякує? Тому я хочу, щоб ви вивчили віршик про синичку, і коли вона прилетить до вас на сніданок, ви його їй прочитаєте.

Чепурна синичка

(Д.Мегелик)

Є у лісі хатка,

Хатка невеличка,

В ній живе й зимує

Чепурна синичка.

Хоч кругом надворі,

Холодно, сніжисто,

А у хатці тепло,

Затишно і чисто.

Простирадла з листя,

Подушки мов з вати,

Та не любить пташка

Довго в ліжку спати.

Як почне світати –

Вже вона співає.

Піснею синичка

Весну зустрічає.

(Вихователь проводить бесіду за змістом вірша)

- Так де живе синичка?

- Яка хатка у синички?

- А як у хатці?

- А з чого простирадло і подушка у синички?

- А чи любить синичка довго спати?

- А що вона робить?

- Що наближає вона своїм співом? Відповіді дітей.

(Вихователь читає вірш ще раз, діти його вчать)

- То скажіть, будь ласка, яка на вигляд пташка-синичка, яка в неї голівка, спинка, грудка, крильця, ніжки, дзьобик, оченята?

- А ви хотіли б політати як синичка?

Фізкультхвилинка-гра «Пташки літають»

Рано вранці пташка встала

Крилечками помахала.

Наша пташечка мала

Голівоньку підняла.

Ніжками затупотіла

І у небеса злетіла,

А тепер в гніздечка сіла.

(Діти імітують рухи пташки – синички)

Вихователь:

- Діти, як співає синичка?

(Діти звуконаслідують синичку)

Вихователь.

- Вона дуже хороша працівниця. Тож допоможемо їй пережити зиму, а вона лікуватиме дерева і співатиме нам веселих пісень.

У садку літа синичка.

Тінь-тінь-тінь!

Тень-тень-тень!

Я маленька садівничка,

Хазяйную цілий день.

- А тепер пропоную вам одягнутися на вулицю і пригостити синичку, яка прилітає до нашого вікна, шматочком сала і послухати, що вона нам скаже сьогодні.

 

docx
Додано
28 січня 2020
Переглядів
2447
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку