Сценарій «Я – громадянин України – європейської країни»

Про матеріал
Мета: закріплювати знання учнів про поняття «Батьківщина», «патріот»; розкрити зміст понять Конституція України, права і обов’язки громадянина, розширити знання учнів про державні символи України (герб, прапор, гімн); викликати в учнів зацікавленість історією свого народу, постатями видатних українців, історією боротьби українського народу за свободу і незалежність, історією рідного краю; вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України, висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину, бажання стати на її захист; виховувати в учнів патріотичні почуття, національну свідомість, гордість та шанобливе ставлення до героїв – захисників незалежної України; викликати прагнення бути справжнім патріотом рідної землі.
Перегляд файлу

Сценарій проведення першого уроку

«Я – громадянин України – європейської країни»

з елементами квесту для учнів 6-А класу

 

Мета: закріплювати знання учнів про поняття «Батьківщина», «патріот»; розкрити зміст понять Конституція України, права і обов’язки громадянина, розширити знання учнів про державні символи України (герб, прапор, гімн); викликати в учнів зацікавленість історією свого народу, постатями видатних українців, історією боротьби українського народу за свободу і незалежність, історією рідного краю; вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України, висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину, бажання стати на її захист; виховувати в учнів патріотичні почуття, національну свідомість, гордість та шанобливе ставлення до героїв – захисників незалежної України; викликати прагнення бути справжнім патріотом рідної землі.

Обладнання та оформлення: Державні символи України; ілюстративний матеріал, ноутбук, телевізор.

 

Хід заняття

І. Організаційний момент

Учитель:

Доброго дня, дорогі учні! Сьогодні ви знову сідаєте за шкільні парти, відпочилими, змужнілими, дорослішими. Вам усміхається лагідне сонце, яке посилає свої промені із синього неба, бо немає на світі кращого неба, ніж небо України! Воно благословляє свою Україну, береже у віках її материнську любов, тому його ніколи не відділити від матінки-землі. Як не можна відділити небо від землі, так і не можна відділити Захід України від Сходу, Чорне море від Дніпра. Бо це все – Україна – єдина, суверенна, незалежна. Але останнім часом нас постійно переслідує думка: чи буде так, чи ні. Яким буде вже завтрашній день нашої України.

Нещодавно наша країна відсвяткувала річницю Незалежності 28 років. На перший погляд, це не так вже і багато, але цілі століття передували цій важливій сторінці історії України. Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі ― на нашій славній Україні.

Наша країна пройшла великий і важкий шлях назустріч Незалежності. І сьогодні ми з творчою групою учнів приготували для вас невеликий квест, який допоможе зрозуміти, як добре ви знаєте свою рідну державу.

 

ІІ. Основна частина

Учитель: Що таке квест? По-перше, квест – це командна гра, тому ми з вами поділимось на команди.

(ділення команд за кольоровими папірцями)

По – друге, квест – це виконання групами кількох завдань за маршрутним листом. У нашому квесті їх 4.

Станція № 1. «ЧИ ЗНАЄТЕ ВИ?»

Україна – одна з найбільших європейських держав. ЇЇ площа дорівнює 604 тис. кв. км. На її території нині проживає понад 110 національностей. Чисельність населення України становить 42 мільйона чоловік.

Оскiльки це велика країна, то земля нашої Батьківщини багата на широкi i чарiвнi простори, прекраснi села i мiста.

На першій станції ви зможете перевірити себе, наскільки добре ви знаєте країну, в якій ми живемо.

Завдання: відповісти на запитання

  1. Найвища гора України? ( Говерла в українських Карпатах, висота 2061 м)
  2. Найбільше море, що омиває Україну? (Чорне. Його площа біля 420 тис.кв.км)
  3. Найбільша річка нашої держави? (Дніпро, найдовша її довжина на території України, і становить 981 кілометр, річка впадає в Чорне море)
  4. Найглибше озеро України? (Світязь. Максимальна - глибина – 58,4 км. Розташоване у Шацькому районі Волинської області)
  5. Україна – європейська держава, назвіть її сусідів. Назвіть не менше трьох країн. (Росія, Білорусь, Молдова, Польща, Румунія, Угорщина та Словаччина)
  6. Столиця України. (Київ)
  7. Козацький човен. (Чайка)
  8. Герб України (Тризуб)
  9. Найвідоміша козацька страва. (Куліш)
  10. Кому не дозволялося заходити на територію Запорозької Січі? (Жінкам)
  11. Грошова одиниця України. (Гривня)
  12. Швидкий український танок. (Гопак)
  13. На території якого материка розташована Україна? (Євразія)

 

Станція 2 «ІСТОРІЯ»

Україна має багатолітню історію, якою може пишатися, і кожен з нас повинен її знати і пам’ятати.

Українська історія – диво нетлінне,

Кожна сторінка – це в серці світлина.

Нам пам’ятати минуле так треба,

Бо кров проливалась за мирне небо.

Козацькі шаблюки свистіли у полі,

За наше майбутнє, за вольную волю.

Нащадками гідними станемо нині,

Бо ми українці й живемо на Вкраїні.

Завдання: відповісти на питання.

  1. В якому році було проголошено Акт незалежності України? (1991 рік)
  2. Як звали сестру Кия, Щека, Хорива? (Либідь)
  3. Як звали князя, що охрестив Київську Русь? (Володимир)
  4. Яку назву мала козацька держава, створена за Дніпровськими порогами? (Запорізька Січ)
  5. Назвіть найвидатнішого гетьмана України. (Богдан Хмельницький)
  6. Назвіть державні символи Української держави. (Герб, прапор, гімн)
  7. Назвіть народні символи нашої держави (дуб, калина, верба, вінок, писанка, рушник)
  8. Як називається основний закон України? (Конституція)
  9. Автор слів гімну України? (П. Чубинський)
  10. Назвіть композитора, який поклав вірші, що стали гімном, на музику? (М. Вербицький)

 

Станція № 3 «ОСОБИСТОСТІ»

Багато видатних постатей світового мистецтва і науки були українцями за походженням! Отже, дізнаємось, як добре ви знаєте великих українців.

Завдання: назвати імена видатних українців за портретами.

Портрети: Тарас Шевченко, Леся Українка, Іван Франко, княгиня Ольга, Богдан Хмельницький, Володимир Великий.

 

Станція № 4 «СПОРТ»

Наші видатні спортсмени-

Майже справжні супермени.

Україну прославляють,

Призові місця займають.

Давайте згадаєм тих, хто здобув перемоги у спорті.

Завдання: співставити пари - прізвища спортсменів і види спорту

 Василь Ломаченко – бокс; Сергій Бубка – стрибки з жердиною; Андрій Шевченко – футбол.

 

ІІІ. Заключна частина. Висновки

Сьогодні у нашому квесті брало участь команди, які проходили завдання за маршрутними листами, і кожна група показала гарні результати і змогла краще за інших проявити себе на одній із станцій.

 

Учитель:

У кожного з нас є рідна хата. Подумайте, скільки потрібно праці, щоб утримувати в домі порядок і лад, щоб було в ньому чисто й затишно, щоб жилось заможно.

Україна – наш спільний дім. Тож маємо дбати всі, щоб були в ній добробут і лад, мир і злагода, вічна краса. Усі ми повинні усвідомити: своє, рідне – не тільки хата й подвір'я, а й вулиця, село чи місто, де ти живеш, ліс і річка, степ і море. Якби кожен це пам'ятав, – чи були б засмічені лісосмуги, ниви і шляхи, отруєні водоймища, понівечені насадження, понищені святині?

Україна з надією дивиться в завтрашній день, чекає на вас, завтрашніх госпо­дарів життя. Ви потрібні їй мудрі, умілі, дбайливі і людяні.

Ви – майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте наш народ і нашу мелодійну мову. І під кінець нашого квесту давайте всі разом скажемо:

Ми – це Держава, велика, єдина,

Ми – українці, наш дім – Україна!

Усі ми, громадяни України, не байдужі до долі своєї Батьківщини, маємо пам’ятати: саме в єдності наша сила!

 

docx
Додано
14 травня 2020
Переглядів
750
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку