Сценарій заняття з дисципліни «Географія» на тему: «Подорож по Великій Британії і Франції»

Про матеріал
Мета заняття: перевірка знань студентів про країни Європи (Англія, Франція), їх особливості, досягнення, традиції, культуру; розвивати мислення студентів шляхом організації роботи з розв’язання нестандартних задач і проблем, сприяти розвитку емоційної сфери особистості студентів, пізнавального інтересу до географічних знань; сприяти вихованню інтернаціональних почуттів, інтересу до пізнання життя інших народів і країн, виховувати відповідальність, організованість, самостійність, почуття колективізму.
Перегляд файлу

 

ОКВНЗ «Дніпропетровський театрально-художній коледж»

Предметно-циклова комісія загальноосвітньої підготовки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сценарій заняття

з дисципліни «Географія»

на тему: «Подорож по Великій Британії і Франції» 

 

 

 

 

 

 

 

Викладач географії:

Андрєєв В. О.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Дніпро, 2020 р.

заняття № 9.

 

Тема: «подорож по великій британії і Франції».

 

Мета заняття: перевірка знань студентів про країни Європи (Англія, Франція), їх особливості, досягнення, традиції, культуру; розвивати мислення студентів шляхом організації роботи з розв’язання нестандартних задач і проблем, сприяти розвитку емоційної сфери особистості студентів, пізнавального інтересу до географічних знань; сприяти вихованню інтернаціональних почуттів, інтересу до пізнання життя інших народів і країн, виховувати відповідальність, організованість, самостійність, почуття колективізму.

Міжпредметні зв’язки з дисциплінами: всесвітня історія, зарубіжна література, іноземна мова.

Обладнання: Мультимедіа (слайди), географічні карти Англії та Франції, дидактичні матеріали (тести, картки з завданнями), книги присвячені Англії та Франції.

Тип заняття: Заняття з контролю та корекції знань, умінь і навичок у формі конкурсу-змагання.

 

Структура заняття

 

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь студентів.

ІІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності студентів.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

V. Закріплення нових знань, умінь і навичок студентів.

VІ. Підсумок заняття.

VІІ. Домашнє завдання.

 

хід заняття

 

І. Організаційний момент

На попередньому уроці студенти отримали випереджальне домашнє завдання. Для проведення уроку тепер їх необхідно розділити на команди і призначити cуддів.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь студентів

Проводиться тестова перевірка студентів.

 

Англія

 

1. ХVІІІ ст. називають століттям:

а) античності;

б) відродження;

в) модерну;

г) просвітництва.

 

2. Хто є офіційною главою держави Велика Британія? 

а) Єлизавета І;

б) Єлизавета ІІ;

в) королева Вікторія;

г) королева Катерина.

 

3. Яка річка протікає через столицю Великої Британії?

а) Темза;

б) Сена;

в) Рона;

г) Одер.

 

4. Від кого в спадок  Байрон одержав титул лорда?

а) дяді;

б) батька;

в) дідуся;

г) бабусі.

 

5. Який із трьох романів написав Дюма-син?

а) «Три мушкетера»;

б) «Двадцять років потому»;

в) «Королева Марго»;

г) «Дама з камеліями».

 

6. Хто із англійських письменників автор поеми «Дон Жуан»? 

а) Шекспір;

б) Кіплінг;

в) Бёрне;

г) Байрон.

 

Франція

 

1. Який французький письменник ХХ ст., був одночасно льотчиком?

а) Рабле;

б) Уайльд;

в) Екзюпері;

г) Верлен. 

 

2. Хто із французьких письменників писав геніальні вірші?

а) Стендаль;

б) Бальзак;

в) Бомарше;

г) Гюґо. 

 

3. Назвіть імя юного борця за свободу, рівність і братерство французького народу у романі Віктора Гюґо «Знедолені»:  

а) Франсуа;

б) Віктор;

в) Гаврош;

г) Фігаро.  

 

4. Хто написав роман «Пані Боварі»?

а) Гюґо;

б) Бомарше;

в) Флобер;

г) Лафонтен.

 

5. Назвіть імя французького байкаря:

а) Лафонтен;

б) Езоп;

в) Мольєр;

г) Дюма.

 

6. Назвіть найвідомішу комедію Бомарше:

а) «Людина, яка сміється»;

б) «Маленький принц»;

в) «Одруження Фігаро»;

г) «Тартюф».

 

ІІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності студентів

Сьогодні ми зібралися в цьому залі, щоб здійснити віртуальну подорож автостопом в такі країни Європи як Англія і Франція. На уроках географії ми знайомимось з місцезнаходженням цих країн, їх культурою, розвитком економіки, промисловості, природними ресурсами. Ця зустріч допоможе розширити ваш кругозір, розвинути інтелект і зацікавить новою інформацією.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

Вивчення нового матеріалу проводиться за наступними конкурсами-змаганнями.

 

Дайте відповідь

 

1. Країна, яка в стародавності називалася Галлія. (Франція).

2. Німецьке плем’я, яке дало ім’я цілій європейській країні. (Німецьке плем’я франків дало ім’я Франції).

3. Де знаходяться знамениті «кільця друїдів». (Англія).

4. Стародавнє французьке місто, що стоїть на злитті річок Сени і Рони, називався Lugudunum, що в перекладі з латині означає «Лугу присвячений». До теперішнього часу його назва змінилася. Згадайте, як називається зараз це місто? (Ліон).

5. Місце розташування стародавнього університету Сорбонна. (Франція).

6. Країна у якій випускають джипи «Лендровер». (Англія).

7. Назва порту з якого відправлялися кораблі, на яких плавав Едмон Дантес, що став згодом графом Монте-Крісто. (Марсель).

8. У якій країні в 1919 році була створена фірма «Сітроен»? (Франція).

9. Символом, якої країни є автомобільна фірма «Роллс-Ройс»? (Англія).

10. Батьківщина автомобілів «Рено» і «Пежо». (Франція).

11. Яка європейська столиця вперше ввела офіційні автомобільні номери? (В Парижі).

12. Який автомобіль носить назву великої кішки? («Ягуар»).

 

Історія речей

 

1. У 1790 році француз Конте винайшов те, чим користуються зараз не тільки всі школярі, але й студенти, представники технічних професій та діячі мистецтва. Про який предмет або предмети йдеться? (Дерев’яний олівець).

2. Який великий винахідник здогадався встановити бляшані труби на лампи, щоб було менше кіптяви? (Леонардо да Вінчі. Через 200 років після цього французький аптекар Кенке запропонував замінити жерстяні труби на непрозоре скло).

3. У 1608 році англієць Томас Коріат побував в Італії і привіз звідти дивовижне пристосування для їжі, в той час в Англії невідоме. Яке? (Виделку).

4. Вулиці якого європейського міста раніше за інших були освітлені ліхтарями? (Париж).

5. В якій країні були винайдені стеаринові свічки? (Франція).

6. Датою народження механічної лічильної машини вважають 1642 р., коли відомий французький вчений створив «арифметичну машину», що вміла складати і віднімати. Згадайте його ім’я. (Блез Паскаль).

7. У 1399 році англійський Король Генріх IV заснував Орден, особливим привілеєм членів якого було відвідування лазні. Чим вони користувалися в лазні? (Милом).

8. Англійська священик Вільям Лі закохався в дівчину-панчішницю Мері, яка завжди була за роботою. Він захотів полегшити її працю, а заодно і вивільнити їй час для побачень. У 1589 році він винайшов машину, основний принцип роботи якої використовується і сьогодні. Що це за машина? (В’язальна).

 

Європейська мозаїка

 

1. Ми даємо чайові, а на що дають гроші швейцарам і офіціантам англійці? (На пиво Веетюпеу).

2. Він побудував міст в Бордо, віадук в Гарабі, вокзал в Будапешті. Але саме знаменита його будівля знаходиться в Парижі. Що це? (Ейфелева вежа).

3. Яка тварина обіцяє англійцю і французу удачу, а коли зустрінеться з нами – не дай Бог! (Чорний кіт).

4. Яка будівля, згідно французького прислів’я, ближче всіх до в’язниці? (Кабак).

5. Бен Джонсон був великим англійським поетом і драматургом, який жив з 1572 по 1637 роки. Чому його поховали сидячи? (Бен Джонсон, будучи другим, після Шекспіра, за значимістю поетом того часу, був похований у Куточку Поетів у Вестмінстерському абатстві. Для могили було відведено так мало місця, що його довелося поховати сидячи, щоб він туди вмістився).

6. Французи кажуть: «Архітектор прикриває свої помилки фасадом, кухар – соусом ...». А хто, на думку французів, прикриває свої помилки землею? (Лікар).

7. Назвіть рідне місто групи « Бітлз»? (Ліверпуль. Англія).

8. Європейська країна у якій чаю пють найбільше в світі: 1800 чашок на рік на людину, включаючи немовлят? (Англія).

9. Вважається, що в цій європейській країні зародилися бальні танці. Назвіть країну? (Англія).

10. Яке слово, якщо перевести його з французького, означає «людина зброї»? (Жандарм).

11. Який французький митець не вивішував власні картини в своєму будинку, вважаючи, що це йому не по кишені? (Пабло Пікассо).

12. Як називають дворянина на Британських островах? (Лорд).

 

Питання англійській команді

 

1. В якому місті знаходився театр «Глобус», в якому ставилися пєси      В. Шекспіра? (Лондон).

2. Відомий шотландський поет. (Роберт Бернс).

3. Назвіть найвідоміші п’єси Шекспіра. («Отелло», «Гамлет», «Ромео і Джульєтта»).

4. Життя, якого письменника пов’язано з Індією? (Редьярд Кіплінг).

5. У якому місті народився В. Шекспір​​? (Стретфорд-на-Ейвоні).

 

Питання англійською мовою.

 

1. Which city was the theater «Globe», which staged plays by William Shakespeare? (London).

2. Famous Scottish poet. (Robert Burns).

3. Name the famous Shakespeare play. («Othello», «Hamlet», «Romeo and Juliet»).

4. Life, what the writer is associated with India? (Rudyard Kipling).

5. Which city was born William Shakespeare? (Stratford-upon-Avon).

 

Питання французькою мовою

 

1. Quelle ville a été le théâtre «Globe», qui met en scène des pièces de William Shakespeare? (Londres).

2. Chant écossais célèbre. (Robert Burns).

3. Nommez le plus célèbre des pièces de Shakespeare. («Othello», «Hamlet», «Roméo et Juliette»).

4. Vie, ce que l'auteur est associé à l'Inde? (Rudyard Kipling).

5. Quelle ville est né William Shakespeare? (Stratford-upon-Avon).

 

Питання французькій команді

 

1. Як називається цикл романів Оноре де Бальзака? («Людська комедія»).

2. Автор класичної комедії, директор театральної трупи, актор, померлий на сцені. Хто це? (Мольєр).

3. Він живе на маленькій планеті, за якою він доглядає, підмітає щоранку. («Маленький Принц»). 

4. Жак Превер – це художник, письменник чи поет? (Поет).

5. Назвіть імя найвідомішого письменника-фантаста. (Ж. Берн).

 

Питання англійською мовою

 

1. How do you call a series of novels by Honore de Balzac? («The Human Comedy»).

2. Copyright classic comedy troupe director, actor, who died on the scene. Who is this? (Moliere).

3. He lives on a small planet, for which he cares, sweeping every morning. («The Little Prince»).

4. Jacques Prevert an artist, a writer or a poet? (Poet).

5. What is the name of the most famous science fiction writer. (J. Byrne).

 

Питання французькою мовою

 

1. Comment appelez-vous une série de romans de Honoré de Balzac? («La Comédie humaine»).

 2. Droits d'auteur réalisateur classique de la troupe de la comédie, acteur, qui est mort sur la scène. Qui est-ce? (Molière).

3. Il vit sur ​​une petite planète, pour qui se soucie, balayant tous les matins. («Le Petit Prince»).

4 Jacques Prévert   un artiste, un écrivain ou un poète? (Poet).

5. Quel est le nom du plus célèbre écrivain de la science-fiction. (J. Byrne).

 

«Музей воскових фігур»

 

До цього конкурсу запрошуються студенти з двох команд. У конкурсі беруть участь шість студентів. Вони з рук ведучого отримують картки  на яких написано, кого вони повинні зобразити в застиглому вигляді, як воскова фігура. Перемагає найбільш артистичний студент.

Зобразити можна:

1. Арнольда Шварценеггера в момент, коли він дізнався, що став Містером Всесвіт (або Губернатором Каліфорнії).

2. Анну Павлову в ролі вмираючого лебедя.

3. Майю Плісецьку, що робить 32-й поворот в фуете.

4. Майка Тайсона, в момент, коли він націлився відкусити вухо супернику.

5. Клода Baн Дамма в стійці кікбоксера.

6. Графа Дракулу, який нападає на свою жертву.

 

 

 

 

 

«Таємнича історія Франції»

 

У конкурсі беруть участь два студенти. Одному з них надягають маску, що закриває очі. На столі розкладають невеликі предмети. Ведучий словами керує і направляє «залізну маску» до предметів.

Перемагає студент, який зібрав більшу кількість предметів.

 

V. Закріплення нових знань, умінь і навичок студентів

Закріплення проводиться по запитанням.

1. Чому Велику Британію називають «країною старіючої нації»?

2. Назвіть великі порти Франції?

3. Чому Велику Британію часто називають Англією?

4. Які райони Франції мають найбільший рекреаційний потенціал?

 

VІ. Підсумок заняття

Судді оголошують суму балів, набраних кожною командою. Викладач відзначає найбільш цікаві виступи і питання, з’ясовує, наскільки ефективною для студентів була така форма проведення уроку.

 

VІІ. Домашнє завдання

Підручник, § 24, 25, стор. 160-174.

 

 

 

1

 

doc
Додано
11 березня 2020
Переглядів
472
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку