Щастя! Якщо бути то щасливим!

Про матеріал
Виховна година!Мета її - формувати в учнів поняття ,,щастя”, вміння приносити радість оточуючим, здійснювати свої бажання; розвивати спостережливість, уяву, фантазію.
Перегляд файлу

Кобеляцький навчально-реабілітаційний центр

Полтавської обласної ради

 

«Щастя! Якщо бути то щасливим!»

 

виховна година

 

Похожее изображение

 

 

Підготувала:

Вихователь Кобеляцького НРЦ

групи Р 3

Іщенко Н.К.

 

 

                      Кобеляки 2019

 

Виховна година «Щастя! Якщо бути то щасливим!»

                                                                                                                                   Епіграф

А для щастя треба зовсім небагато:

Сонце, зорі, небо і весела хата.

А у хаті рідні, друзі, мама й тато

Щоб любов і радість там жила крилата.

Щоб були стосунки в сім’ях добрі, щирі.

І зростали дітки в злагоді і мирі.

 

 Мета: ознайомити учнів з поняттям «щастя», дати можливість упевнитися, що досягнення щастя залежить від їхніх особистих зусиль, формувати уміння розрізняти його серед інших почуттів, спонукати учнів до самовиховання; поповнювати словниковий запас новими словами; виховувати  бажання ввічливо висловлювати свої почуття, виховувати в учнів виcокі моральні якості.

Обладнання: картки із завданням, роздатковий матеріал,  презентація, ноутбук, відеоролик про памꞌятник щастю, пісня у виконанні Іво Бобула «Все золото світу», музичний супровід

 

Хід роботи

 

І. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми і мети виховної години.

Тему виховного заходу я пропоную вам назвати самим після того, як ви перегляните невеликий відеоролик з мультика.

 

(Вихователь включає уривок із мультфільму «Как ослик искал счастье».)

 

Слова головного герою мультфільму і є темою нашого виховного заходу. «Щастя! Якщо бути то щасливим»!

Чому я обрала саме таку тему?

Насамперед тому, що, мабуть,  немає такої людини серед нас, яка б не хотіла бути щасливою. Але чи всі знають, як цього досягти. Давайте спробуємо зꞌясувати що таке щастя, висловимо свої думки, а також дізнаємося, що потрібно для того, щоб бути щасливими.

 

 

Вправа «Промінчик сонця»

    Кожен учень записує на промінчику, що для вас є щастя, підходить до дошки, зачитує свою відповідь та прикліпляють свій промінчик до сонечка.

(учні записуть визначення і клеють промінчики)

Обговорення.

Вірш про «Щастя»: (розповідає учениця)

Щастя – це вічна дорога земна,
Щастя – це літо, зима і весна,
Щастя – це сонце, злива і сніг,
Щастя – це пісню ділити на всіх,
Щастя – це віра в добро і любов,
Щастя – це музика вільних дібров,
Щастя – це друзі і рідний твій дім.
Щастя – це світ, подарований всім.

А чи знаєте ви, яке визначення слову «щастя» дають нам словники?   Послухайте.

Щастя – це стан цілковитого задоволення життям; вияв радості від спілкування з рідними, близькими; успіх, удача. ( Тлумачний словник української мови).

Щастя – благополуччя, земна благодать, бажання жити без горя, смутку, тривоги, спокій і задоволення взагалі, усе бажане, усе те, що заспокоює і задовольняє людину, за переконаннями, смаками і звичками її. ( Словник Даля ).

 

А тепер послухаємо, що сказали про щастя видатні люди:

 

  Щасливий, кому вдалося знайти щасливе життя, але щасливіший, хто вміє користуватися ним.

                                                                                                                       Сенека

Щастя – це трикутник, а в нім три сторони: віра, надія, любов.

                                                                                                  Богдан-Ігор Антонич

  Шукаємо щастя по країнах, століттях, а воно скрізь і завжди з нами; як риба в воді, так ми у ньому, і воно біля нас шукає нас самих.

                                                                                                    Василь Симоненко

Не ганяйся за щастям: воно завжди в тобі самому.

                                                                                        Григорій Сковорода   

  Людина, яка думає тільки про себе і шукає в усьому свою вигоду, не може бути щасливою.

                                                                                         В.Сухомлинський                                                                                                                                                                                                                                  

  Найпрекрасніші і водночас найщасливіші люди ті, хто прожив своє життя, піклуючись про щастя інших.

 Платон

 

Чи згодні ви з тим, про що говорять Сенека, Платон, Сковорода, Сухомлинський та інші? 

Учні висловлюють свої думки.

 

Вихователь. Як ви думаєте, чому в різних людей різне розуміння щастя?

Поняття щастя стосується духовного світу людини. А скільки людей – стільки світів. Тож зрозуміло, що кожен витлумачуватиме щастя по-своєму. Для когось – це задоволення, втіха; для когось – добробут. Хтось щастя  розуміє  як удачу, талан. Для  інших щастя – це радість.

     Оскільки кожна людина живе своїм життям, то й відчуття втіхи від нього в кожного своє. Саме тому й найзагальніші рекомендації як жити, щоб досягти щастя, є дуже умовними.)

 

Кожен уявляє своє щастя по-різному:

Для одних – це почесті, хвала.

А для інших щастя - у багатстві,

Бідність для таких  людей  - біда.

Хворий щастя бачиться у здоровꞌї.

Кожен, хто згубив його, жалкує.

Мати за одужанням дитини

Власного життя не пошкодує.

Вꞌязень мріє про жадану волю.

Одинокого гнітить біль самоти

Важко, мабуть, на усій планеті

Повністю щасливого знайти

Під загальний заголовок щастя

Можна безліч віднести речей.

І, можливо, стільки його видів,

Стільки на землі живе людей.

 

На дошці прикріплені портрети людей 

  • Давайте подивимось на обличчя цих людей. Що ви можете про них сказати-вони щасливі чи ні?

Перед нами зовсім різні люди, і кожен із них щасливий по-своєму. Тому в основі розуміння щастя лежить поняття людської індивідуальності, це те, що відрізняє одну людину від іншої.

 

Вправа «Модель щастя». Робота в групах.

 Поділимось на дві групи. Кожна група має виконати завдання: створити за 5 хв. на листку паперу модель щастя для:

1.сім’ї       2. вчителя.

Потім лідери представлять нам свої моделі. 

Поки учні виконують завдання, вихователь повідомляє результати анкетування проведеного на поперіднім.

Виступ лідерів груп.

 

Звучить пісня у виконанні Іво Бобула «Все золото світу».

    В пісні дівчинка поцілувала старого, щоб зробити його … (щасливим)

 Жебрак купив дівчинці на всі свої гроші квіти, щоб зробити її … (щасливою). (Жебрак — в переносному значенні- збідніла особа, що має тимчасові фінансові ускладнення.)

 

Притча про щастя. Перед тим, як приступити до виконання наступної вправи пропоную вам послухати притчу. 

     В одному селі жив чоловік, який мав власний будинок, дружину, дітей. Та не мав, як він вважав, щастя. І ось дізнався чоловік, як його знайти. Треба було йти 7 днів і 7 ночей до того місця, де твоє щастя.

Так він і зробив. Дорога проходила через ліс. Пройшовши половину шляху, чоловік стомився і ліг під деревом перепочити ногами в той бік, куди йшов. Та, коли спав, перекрутився, і вранці вставши пішов додому, думаючи, що йде у правильному напрямку.

Через 7 днів і 7 ночей дійшов чоловік до бажаного місця. Побачив він гарне село. І хоча воно нагадувало його рідне, здавалося чоловікові кращим. І будинок, так схожий на його, був більшим і красивішим. І господиня цього будинку здавалася привітнішою і лагіднішою, а діти — вихованішими і розумнішими. І подумав чоловік: яким би був він щасливим, коли б мав все це.

 

 

Вихователь

     - Отак і ми часто шукаємо щастя десь далеко, не помічаючи, що воно зовсім поряд, тільки треба його побачити, відчути серцем і душею, навчитися цінувати те, що маємо

                                                                                                                                  

Вправа «Мішочок щастя»

Зараз я Вас попрошу довопнити речення «Щоб бути щасливими ми маємо ……» записати на литочках і наповнити наший мішечок».

 

Вихователь. От ми сьогодні вже стільки говоримо про щастя, про те, що наскільки воно важливе для людей то скажіть мені чи можна поставити пам'ятник щастю?

А у місті Томську встановлений унікальний пам'ятник щастю, який, до речі, ще й говорить.

 

 Показ відеоролика про памꞌятник щастю.

  • Яким би ви хотіли бачити памꞌятник щастю?

Відповіді учнів.

  • Скажіть будь ласка чи мріяли ви коли небудь написати книгу. Отже сьогодні у нас є така можливість.

Вправа «Книга рецептів щастя»

Почуття щастя залежить від нашого бажання і готовності бути щасливими. Ми самі можемо його створювати . Що допомагає нам бути щасливими, не зважати на перешкоди? Що ви можете зробити, щоб відчути себе щасливим, підняти настрій, підтримати життєвий тонус? Поділіться «рецептами щастя» , запишіть їх на аркушах паперу та вклейте в нашу книгу щастя.

 

ІІІ. Підсумок виховної.

Гра «Я Щасливий» .

А тепер пограємо у гру « Я – Щасливий». (Діти по черзі одягають корону «Щастя»)

  • Скажи, щастя, що ти подаруєш для життя людині? (Кожна дитина висловлює свої побажання:  здоровꞌ я, розум, великий будинок, освіта, довголіття, робота для батьків, мир на Землі, злагода, радість.

 

Вихователь. Я бажаю вам бути щасливими і робити щасливими інших. Подивіться на усміхнені обличчя щасливих людей. І нехай з ваших облич ніколи не сходить усмішка щастя, доброти, любові.

-   Діти, нехай мрії ваші обов»язково здійсняться, а в уьому вам , всі ми, дорослі, обовꞌязково допоможемо.
- Життя, діти, неповторне, тому необхідно цінувати кожен день,
кожну мить, кожну хвилинку, спілкуватись із цікавими людьми, хто бажає бути щасливим і бажає щастя іншим.

 

Пісня « 100% щастя»

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 квітня 2019
Переглядів
264
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку