Тема : Що допомагає рослинам пережити зиму?
№ з/п |
Вид навчальної діяльності |
Очікувані результати учіння
|
Індекс конкретного очікуваного результату |
1 |
Ранкова зустріч. Вітання в колі друзів. Гра «Доторкнись до..» Робота з календарем природи. |
Сприймає монологічне висловлювання (вірш), повторює за вчителем. Супроводжує слова рухами. З повагою сприймає привітання однокласників й доречно реагує на усну інформацію, відповідає на запитання. Сприймає інших. |
МОВ ПРО МАО
|
2 |
Гра «На що схожий настрій» |
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників. Ділиться своїми почуттями та емоціями. |
МИО
МОВ |
3 |
Міні-вікторина «Відгадай»
|
Співвідносить зображення / описи об’єктів та явищ живої і неживої природи з відомими йому / їй із довкілля або інших джерел об’єктами та явищами. |
ПРО МОВ |
4 |
Гра «Мікрофон » Проблемне питання
|
Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших. Застосовує рухливі ігри для розвитку фізичних якостей. |
МОВ ПРО
|
5 |
Робота над новим матеріалом Вправа «Деформоване речення». Робота з підручником Проблемне питання . |
Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших. Аналізує інформацію, розпізнає рослини. |
МОВ ПРО
|
6 |
Робота в групі.
|
Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання. Дотримується правил роботи в групі. Спілкується з однокласниками. Залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього/ неї, до спілкування, гри, навчання. |
МОВ ПРО
|
7 |
Дослідницька лабораторія Робота в групі «Оживи предмет »
|
Вміє спостерігати, порівнювати, робити узагальнення. Співвідносить зображення/ описи об’єктів та явищ живої і неживої природи з відомими йому/їй із довкілля. Аналізує явища живої і неживої природи взимку. |
ПРО МИО
|
8 |
Рефлексія Гра «Мікрофон » Гра «Бліц – опитування»
|
Ділиться своїми почуттями та емоціями від побаченого. Описує об’єкти природи своєї місцевості за певними ознаками. Розповідає про те, що його/її вразило, схвилювало. |
МОВ ПРО
|
Мета: формування предметних компетентностей: ознайомити дітей із характерними ознаками зими в живій і неживій природі, з причинами, що зумовлюють зміни в природі; учити спостерігати за природними явищами, фантазувати, робити висновки; розширювати знання учнів про природу лісів, парків та їхніх мешканців узимку; розвивати вміння встановлювати причини і наслідки явищ; виховувати любов до природи, відчуття радості від спілкування з нею.
формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: формувати здатність пригадувати необхідні знання і способи дій для виконання завдань, активно відтворювати необхідну інформацію, виявляти ініціативу під час виконання завдань;
комунікативної : удосконалювати навички роботи в групі;
соціальної: учити проявляти ініціативу, продуктивно співпрацювати з усіма членами групи;
загальнокультурної :удосконалювати вміння дотримувати норм мовленнєвої культури, ефективно застосовувати навички мовлення під час спілкування.
Обладнання: малюнки пророслини, картки із завданнями, цеглинки ЛЕГО, мультимедійна презентація, підручник «Я досліджую світ» І. Грущинська, З. Хитра.
Хід уроку
Запропонуйте дітям привітатися за допомогою вірша:
Раз – берізка,
Два – гайочок,
Три – березовий листочок,
А чотири – рідний клас,
П’ять – добром вітає нас.
Шість – це вчителька моя
Нас вітає зранку.
Сім – це діточки усі,
Вісім – мами й татусі.
Дев’ять – рідна наша школа.
Десять – ми у дружнім колі.
Добрий день! Добрий день!
Запитайте, з яким настроєм діти прийшли до школи.
1Гра «Доторкнись до...»
Пригадайте з дітьми, які кольори має зима.
2 Вправа «Погода»
-Яка зараз пора року?
-Який місяць?
-Яке число?
-Це одноцифрове чи двоцифрове число?
- Назвіть його сусідів.
- Тепло чи холодно надворі?
- Який стан неба?
-Яка температура повітря?
- А яка температура повітря була вчора?
-Сьогодні вона вища чи нижча?
- А на скільки градусів?
-Як ви дізналися?
- Чи були сьогодні протягом дня опади?
3.Гра «На що схожий настрій»
Треба сказати на яке природне явище, або пору року схожий сьогодні настрій.
« Мій настрій сьогодні схожий на білу пухнасту сніжинку у спокійному голубому небі».
4.Міні-вікторина «Відгадай»
1)Біла кора, тоненькі віти.
Що то є? Відгадайте, діти!(Береза)
2) Зріст у неї, як в ліщини,
А плоди, немов в калини.
Взимку пташечок годує,
Ягідками їх частує.(Горобина)
3) Лист різний із оксамита,
Соком ягідка налита.
А для хворої дитини
Кращі ліки – чай з …(Малини)
4) Цвіте синьо, лист зелений
Квітник прикрашає
Хоч мороз усе побив – Його не займає . (Барвінок)
5) Сніг її не налякає,
І на спеку не зважає.
Зеленіє навіть взимку,
Має з голочок хустинку.(Ялинка)
- Як одним словом можна назвати слова-відгадки?
- Частиною якої природи є рослини? (рослини є часиною живої природи, тому що вони народжуються,ростуть, розвиваються, розмножуються і відмирають)
5.Обмін інформацією. Тема уроку «Що допомагає рослинам пережити зиму?»
Гра «Мікрофон»
Робота над темою уроку
Давайте згадаємо:
- Яка будова рослин? (корінь, стебло, листя, квітка, плід).
- На які три групи поділяють рослини? (дерева, кущі, трав’янисті рослини)
Робота з ЛЕГО
Пригадайте! Чим відрізняються дерева, кущі, трав’янисті рослини? (У дерев одне міцне дерев’янисте товсте стебло, від якого відходять гілки. У кущів є кілька міцних дерев’янистих, але тонких стебел. У трав’янистих рослин стебла м’які, соковиті)
Я називатиму рослини, а ви за допомогою цеглинок ЛЕГО показуватимете, до якої групи вони відносяться.
Червона - дерева;
Жовта - кущі;
Зелена - трав’янисті рослини.
Калина, каштан, ромашка, яблуня, шипшина, липа, фіалка, ліщина, тополя,подорожник.
ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Листя сосни і ялини — хвоя — це тонкі голки, вкриті товстою оболонкою. Завдяки цьому вони майже не втрачають вологу з поверхні і можуть залишатися на дереві в холодну пору року. А ще в них накопичується невелика кількість води і цукрів для харчування дерева взимку, а також масла, які не дають голкам замерзнути в мороз. Голки сосни і ялини опадають, але відбувається це поступово, а на їх місці відразу виростають нові. Тому хвойні — вічнозелені дерева.
Робота з підручником
Сніжна фізкультхвилинка
- Прочитайте слова . Розташуйте їх так , щоб вийшло речення та запишіть його у зошит
шуба. для Сніг рослин - це
2. Робота в групах.
Група _________________
Завдання 1:
Як рослини готуються до зими? Встанови відповідність .
А Дерева і кущі 1. Відмирають, деякі з них залишаються в землі кореневище, цибулини, з яких навесні виростають нові надземні частини рослин.
Б Трав’янисті рослини 2. Кора потовщала, маленькі бруньки одяглися у численні покривні лусочки. Весною з них з’являться молоді пагінці з листочками.
Завдання 2:
На фотографіях зображені хвойні дерева нашої місцевості: ялина і сосна. Розпізнайте їх, скориставшись підказкою:
Підказка:
1. Це дерево називається - _____________.
2. Це дерево називається - _____________.
Дослідницька лабораторія
Робота в групах. Прийом «Оживи предмет»
Кожна група отримує розрізаний малюнок із зображенням рослини. Діти повинні зібрати його, визначити, що зображено. Представник від групи повинен від імені рослини озвучити її думки.
□ Що я бачу довкола?
□ Що я люблю?
□ З ким дружу?
□ Чого боюся?
□ Про що мрію?
Оповідач розповідає так, щоб решта здогадалися, що це рослина.
Закріплення вивченого матеріалу.
Гра «Мікрофон»